Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
11 Aralık 2018 Salı - 15:59

''Bizim Yanlışımız Bu Mesleği Seçmek. Başka da Hiçbir Yanlışımız Yok!''

Sektörün sorunları bitmiyor… Şoförün derdi bitmiyor… Sektörün tüm oyuncularını dinlemek için bir dosya hazırlamaya ve sorunları yerinde görmeye karar verdik. Kamyoncunun sesi olmak adına Kamyonum olarak yollara düştük… Kamyonum Facebook sayfasında yaptığımız canlı yayınlarla sunduğumuz haber çalışmalarımızı her sayımızda detaylı şekilde işleyeceğiz. Bu sayıdaki durağımız Trakya bölgesi ve Kapıkule Sınır Kapısı’ydı.

 Bizim Yanlışımız Bu Mesleği Seçmek. Başka da Hiçbir Yanlışımız Yok!

İlk Söz Şoförde…

Dosyamızda ilk durağımız, Trakya bölgesinde şoför arkadaşların en çok sıkıntı yaşadığı ve “Gelin bizi burada görün!” dedikleri Kapıkule Sınır Kapısı oldu. Yol boyunca Facebook sayfamızdan yaptığımız canlı yayınlarla karşılaşacağımız manzaraya da hazırlıklıydık. Kapıya yaklaşık 8 kilometre kala kuyrukların oluştuğunu gördük ve mikrofonumuzu yolların kahramanlarına uzattık…

 “Edirne Valisi’nin Sesimizi Duymasını ve Bu Konu ile İlgilenmelerini İstiyoruz”

Kapıkule sınır kapısında görüştüğümüz ilk şoför Osman Şahin oldu. Meslekte 23’üncü yılını tamamlayan Osman Şahin İtalya’ya tekstil yükü taşıyor ve sürekli aynı güzergahı kullanıyor. Kapıkule’deki  kuyrukta -eğer ki çalışırsa- 24 saat bekleyeceğini ifade eden Şahin kapının çalışmadığı zamanlarda dört gün dahi beklediklerini söylüyor. Biz oradayken uzamaya başlayan kuyruğun yaklaşık 8 kilometre olduğunu söylerken de “Biz bunları artık sıradan saymıyoruz” diye ekliyor. Şahin “Dört gün sırada geçer, dördüncü gün de karşıya geçemezsin ancak Kapıkule’nin içerisine girebilirsin. TV’lerde söylüyorlar; Bulgar tarafı çalışmıyor diye ama bunun aslı yok. Randevu sistemi yok! Zaten randevuyu alsan bile şu sırayı sollayıp geçme şansın var mı? Yok! Sollayan frigo araçlar var çünkü onların önceliği bulunuyor. Ama o araçların da yüzde 60’ı tekstil taşıyor. Kontrol edilmiyor, çünkü araçlar mühürlü oluyor. Burada Edirne Valiliği’nin trafik polislerine yetki vermesi, bu araçlara sollama yaptırmaması gerekiyor. Polis, araçları durdurup evraklarının sahte olup olmadığını kontrol etmeli. Evraklarda oynama yapıyorlar, frigo araç diye görünüyor ancak taşıdığı tekstil yükü. Evrakta da tekstili değiştirip sebze-meyve yapıyor ve sollayıp sıranın önüne geçiyor. Bu belgelerin soğuk imza mührü, belgelerin herhangi bir yerinde yer alıyor. O nedenle de rahatlıkla sahtesi yapılabiliyor. Edirne Valisi’nin sesimizi duymasını ve bu konu ile ilgilenmelerini istiyoruz.”

 “Bizim Ülkemizde Yabancı Plakalı Araçlar Bizim Önümüze Geçebiliyor”

Osman Şahin gece yaklaşık 20 kilometre kuyrukta bir memurun dahi olmadığını söylerken sohbetimize şoför Ömer Faruk da katılıyor. O esnada kuyruktaki araçları sollayan yabancı plakalı araçları işaret eden Ömer Faruk da “Diğer ülkelerin memurları tabiri caizse bizim burnumuzdan getiriyor, biz oralarda hata yaptık mı hatamızın geri dönüşü olmuyor; ancak bizim ülkemizde yabancı plakalı araçlar bizim önümüze geçebiliyor.” diyor. Bu durumu yetkililere iletmiyor musunuz sorumuza Osman Bey şu şekilde yanıt veriyor: “Benim sahibim yok! Şoförün sahibi yok! Burada şu anda 8 kilometre kuyruk var ama çok affedersiniz bir tane tuvalet yok burada. Ve bu kuyruk sadece 8 kilometre! Yeri geliyor 30 kilometreyi de buluyor. Şoförün ihtiyaç karşılayabileceği hiçbir şey yok burada. Televizyon diyor ki; “Bulgar araba almıyor.” Bulgar’la hiçbir alakası yok. Bulgar çalışıyor, çalışmadığı zaman da oluyor tabii, o başka. Bulgar çalışmadığında belli oluyor zaten, bu yol hiç bitmiyor! Bizim memurlarımız da sekiz saat mesainin beş saatini istirahatte geçiriyor.”

“Ona ambulans geliyor, meyve suyunu da veriyorlar bir de doktor kontrol ediyor. Ama şoföre kelepçeyi takıyorlar!”

Biz sohbetimize devam ederken Ertuğrul Yılmaz da yanımıza geliyor ve bu bölgedeki bir diğer sorunun da mülteci sorunu olduğunu söylüyorlar. “Tavandan çadırı kesip içeride saklanıyor mülteciler. Fark etmezsen ve içeride yakalarlarsa bize sıkıntı. Gümrükçü veya Bulgar polisi, içeride yakaladığı zaman ona hiçbir şey demiyor. Ona ambulans geliyor, meyve suyunu da veriyorlar bir de doktor kontrol ediyor. Ama şoföre kelepçeyi takıyorlar. Burada mülteci olayı çok sık oluyor. Bulgar tarafında suçsuz yatan arkadaşlarımız var. Araçların başını beklemek zorundayız. Yoksa bizlere çok büyük sıkıntı çıkar.”

Ertuğrul Yılmaz da ekliyor: “Her meslekte çürük elmalar çıkar bizim meslekte de para karşılığı mülteci kaçıranlar oluyor. Onların vebalini de suçsuzlar çekiyor. Ne yazık ki işi gücü para olan insanlar için her yol mübah.”

“Derdimizi Anlatacağımız Kimse Yok!”

Yaşanan tüm bu sorunlarda şoförlerin hiç mi yanlışı yok sorumuza ise verilen cevap şu oluyor: “Bizim yanlışımız bu mesleği seçmek! Başka da hiçbir yanlışımız yok! Bizim mesleğimize saygı olmadığı için bizim sahibimiz yok, derdimizi anlatacağımız kimse yok!”

“Biz 20-22 Kilometre Kuyrukta Beklediğimizi Biliyoruz”

Her dakika artan kuyrukta ilerlemeye devam ediyoruz ve bu sefer de Murat Dinç, İsmail Dinç ve Tuncay Karakaya ile sohbete başlıyoruz. Almanya’ya kuru yük taşıdıklarını söyleyen Murat Dinç, 20 senedir şoförlük yapıyor. Gitgide uzayan kuyruğu gösteriyorlar ve “Bu az, bu az… Bu kadar kuyrukta sıkıntı yok. Biz 20-22 kilometre kuyrukta beklediğimizi biliyoruz. Özellikle cumartesi pazar günleri çok fazla oluyor. Sırada günlerce bekliyoruz.”

“Bizim Türk Memurları Keyfi Çalışıyor”

Bu uzun kuyrukların sebebi nedir sizce diye sorduğumuzda sebebinin Türk memurlarından kaynaklandığını söylüyorlar ve ekliyorlar: “İki tane peron çalışıyor. Mesai bitimine yarım saat kala iş bırakıyorlar, telefonla konuşuyorlar, internette dolaşıyorlar… Sen tabii ona bir şey diyemiyorsun ve bekliyorsun. Hiçbir şey diyemiyoruz. Bir şey dediğin vakit hadi ilk sıraya geç diyor. İlk sıraya gittiğin zaman da zaten hayatın kaydı. Bizim Türk memurları keyfi çalışıyor, bir yemeğe gidiyorlar bir buçuk saat sürüyor. Ben bir buçuk saatte yemeği yapar, karnımı doyurur, bulaşığı yıkarım. Almanya’da hiç görmedik bir gümrük memurunun yemeğe gittiğini. Yemeğini yanına koyar, hem çalışır hem de yemeğini yer. Bizim memurlara bir şey desen nerdeyse kalkıp seni dövecek. Hakkını savunamıyorsun.”

“Burada Banyo Yapacak Yer Yok!”

“Bizi düşünen yok. Biz en son düşünülecek insanlarız. Buraya gelen seyyar satıcı bile bize bir böreği iki üç katı fiyata satar… Türkiye’de kimse şoförleri düşünmüyor. Avrupa’da böyle değil, Avrupa’da senin hakların var. Güzel parkların, parklarında duşların var. Türkiye’de bir hafta eve gidemesek mahvoluruz. Burada banyo yapacak yer yok!”

Her ne sorun olursa olsun her şeye olumlu baktıklarını söyleyen şoförlerimiz son söz olarak şunları iletiyorlar: “Hayat mücadeleyle geçiyor. Çalışıyoruz, işimiz gücümüz var. Her işin bir zorluğu vardır diyoruz ve çocuğumuzun rızkını çıkarmaya devam ediyoruz…”

 
Two Innovative Products in Mineral Oils from Petrol Ofisi Technology Center
 
"Sigorta Kooperatifi İçin Çalışmalarımızı Sürdürüyoruz"
YORUMLAR
Toplam 6 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Kamil 12 Nisan 2019 Cuma 00:44

Kardeşler bırakın ozaman avrupayi yurt icinde çalışın ama işinize gelmez değilmi

Yorumu oyla      2      1  
Bülent özay 15 Aralık 2018 Cumartesi 21:56

Birde sollama işini bitirecekler.haklı haksız sollama oldukça sıra olacaktır.

Yorumu oyla      2      2  
Bülent özay 15 Aralık 2018 Cumartesi 21:50

Bu sıralar memur larlan ilgili değil bazen istisnalar oluyor sistem olmaması veya bağzı ülkelerin dozvalaları olmaması gibi.türkiyeden Bulgaristan,a geçişlerde araçlarda mülteci dediğimiz kaçak insan aramalar,ı tr den bg ye geçişi ağiırlaştırıyor.bebnce Bulgaristan ve türkiye arası geçiş iki taraflı muhafaza ve geçiş peronlarını arttırsalar enaz beş geçiş yapsalar bence sorun un yüzde yetmişi hallolur.benim görüşüm bu.ama Türkiye''ye girişte bizim memurumuz da biraz ağırlaşmalar oluyor bulgardaki sıra bu yüzden oluyor.

Yorumu oyla      4      2  
Mehmet karlı 13 Aralık 2018 Perşembe 20:51

1 bizim memurların çalışma sıstemi vartıyayı alacak memur gelmeten çalışan yerını terk etmeyecek vartıya araları 2 saat boş bırşey söylesen çok çalışmaktan yakınırlar sizı kimse zorla oraya koymuyor ışınıze gelemiyorsa gıtın başka ış yabın 2- 24 saat yol denetım kontrolü sollamalara karşı polıs jantarma Bulgarıstanla solo tıyalok herkes Işın’ı yabacak memür memurluğunu şöför şöförlüğünü kazasız belasız yolculuklar

Yorumu oyla      2      1  
Bilgin Balkan -34bilgin- 13 Aralık 2018 Perşembe 20:50

Ne kadar da güzel anlatılmış tüm sorunlar ve ne kadarsa güzel bir başlık “bizim tek yanlışımız bu mesleği seçmek başka hiçbir yanlışımız yok” Benimde baba mesleğim ve 12 yıldır mesleği yapıorum... bizim ülkemizdeki şöförlere bu önyargı be terbiyesizlik haksızlıklar başka hiçbir dünya ülkesinde görülmüş değil... beğenmediğimiz Avrupa bizleri insan yerine koyuyor ve sen insansan herkez sana insan gibi yaklaşıyor ..... ama bizim ülkemizde önyargı almışbaşını gitmiş... şöföre göre patron patrona göre şöför hırsız... patron dediğiniz adamlar şöföre hakkını sonuna kadar verse kimse kimseye kötü olmaz .... polisler sürekli kamyon tır peşinde.... Türkiye’ye bir sıkıntı var Avrupa’ya da 7 yol çalışmış biri olarak kanunları sürekli nizami uygulayan biri olarak en çık zoruma giden mevzu ise tırların çift gidiş çift geliş bölünmüş şehirlerarası yollarda aksi belirtilmedikçe 85km Hız limiti olmasına karşın polisimiz remork takmışsın hızın 75 olacak diyor 82.5 km de %10 dan ceza uyguluyor.... sorarım size bubaraç başlı başı başına bir araçtır ... taktığımızda römork değil yarı romorkdur... bu taksinin arkasına çeki Demir’i takılıp arkasına karavan veya römork bağlamış araçlar için dünyanın heryerinde uygulanan kanundur... ve bize bundan haksız ceza yazılıyor... yazık değil i bizlere? Bu yarı römork da elektik sistemi ışıklandırma sistemi Herkül’ü sensörler , ABS ASR fren tertibatı mevcuttur ve heryıl tüv ve muayene ye giren araçlardır.... taksinin arkasına takılan römorklarda bu sistemlerin hiçbiri olmadığı için zaten kanunda römork takmışsan hız limitin düşüktğr ibaresi mevcuttur... lütfen bu konuyu da bir dile getirin derim sesimiz olum derim... iyi çalışmalar ve emeğiniz için teşekürler sonsuzca??

Yorumu oyla      3      1  
Huseyin 13 Aralık 2018 Perşembe 16:02

Yazacak okadar çok şey varki ama tek söz var bazı kurnazdım diye geçinen geriler oldukça sırada bitmez dertte bitmez cezada bitmez yabancılara gelince onlarida biz alıştırıyoruz her şeye sonra dert yanıyoruz degilmi bg çalışır tr çalışmaz tr çalışır bg çalışmaz ne yapacağımızı bilmiyoruz son söz olarak allah yardımcımız olsun

Yorumu oyla      4      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Soğuk Zincir Lojistiğinde Verimli Taşıma İçin Yeni Standart
Soğuk zincir lojistiğinin önemli markası Schmitz Cargobull ürünlerini ...
'Savaşa devam, biz buradayız ve evet hiçbir yere gitmiyoruz!'
Frigorifik araçlarda Schmitz Cargobull’un ürettiği araçlar için pazarı ...
Schmitz Cargobull Türkiye Pazarına ve Müşterisine Güveniyor
Yeni dosyamızda soğuk zincir taşımacılığını ve frigorifik araçları yakın ...
 
Güvenlikte Benzersiz Konsept: DAF
Kurulduğu günden bu yana sektöre büyük katkılar sunan DAF Trucks, kuruluşunun ...
İstanbul Fiat Yeni Tesisini Açıyor
İstanbul Fiat Otomotiv, dünya çapında 3’üncü büyük otomotiv endüstrisi ...
Baktaç Teknoloji ile Güçleniyor
Sektörün duayen firması Baktaç, yeni yerinde son teknolojiyle güçlendirilmiş ...
 
Betamix İki Yeni Mikserini Sergiledi
Beta İş Makinaları, inşaat sektörünün buluşma merkezi olan ve bu yıl İzmir ...
Her Amaca Yönelik Tek Araç: Yeni Stralis X-Way
IVECO, Beton İzmir 2018 Fuarı’nda “sağlam araçlar” ile yerini aldı. Fuarda, ...
Off-Road Kadar Sağlam On-Road Kadar Konforlu
IVECO, Beton İzmir 2018 Fuarı’nda “sağlam araçlar” ile yerini aldı. Fuarda, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
sondakika
lkw
bus
src
şoför
haberler
kamyoncu
kamyonum
treyler