GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
Mamak Belediyesi 52 Yeni Aracını Teslim Aldı
Mamak Belediyesi 52 Yeni Aracını Teslim Aldı
TAŞIMACILIKTA ÖNCÜ FİRMA ARINAK LOJİSTİK
TAŞIMACILIKTA ÖNCÜ FİRMA ARINAK LOJİSTİK
45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

1 2 3 4 5 6
2 Ekim 2019 Çarşamba - 16:40

"Devlet Taban Fiyatı Bizlerle Değil, İşverenlerle Konuşmalı"

Kamyonum Dergisi olarak her zaman şoförlerimizin yanındayız. Her zaman olduğu gibi onlarında dertlerini dinliyoruz. Bu kez adresimiz Ankara. Konuklarımız ise; S.S. Yeni Bala Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanları Uğur Şahin ve Cihan Yıldırım. Kooperatif başkan koltuğuna çok yakın bir zamanda oturan iki başkan, bizlere kooperatiflerinin projelerinden, sektörün eksikliklerinden ve bu eksikliklerin nasıl giderilebileceğinden söz ettiler. Bu keyifli sohbetin detayları sizlerle.

 Devlet Taban Fiyatı Bizlerle Değil, İşverenlerle Konuşmalı

NP: Röportajımıza şu şekilde başlamak istiyorum; aslında az çok tahmin edebiliyorum ama sizden duymak istiyorum. Neden bu mesleği tercih ettiniz?

CY: Bu iş bizim baba mesleğimiz, bizim orada her ailede bir kişi kamyoncu olur ve mesleği devam ettirir. Bizim ailede de bu işi ben devraldım. Ben mesleğimi her zaman severek yaptım. Hala da aynı sevgiyle yapıyorum. Kamyonuma bindiğim zaman severek gider gelirim ve hiçbir yerde de kamyoncu olarak kötü bir duruma düşmedim, kötü bir şekilde de karşılanmadım.

UŞ: Bir tabir vardır delinin biri bir kuyuya taş atar kırk tane akıllı onu çıkarmaya çalışır. Bizim orada da herkes kamyoncu oluyordu biz de kamyonculuğu tercih ettik. Ama pişmanlık duymuyorum; bu biraz inanç meselesi ben helalinden kazandığımı düşünüyorum. Bu yüzden bu mesleği seçtiğim için pişmanlık duymuyorum.

NP: Eskiden kamyoncular daha fiyakalı değil miydi? Kamyoncu müzikleri, kamyoncu filmleri vardı... Kamyonculara bu yüzden bir heves söz konusuydu, siz hiç babanıza heveslenmediniz mi?

CY: Hevesleniyorduk tabi ki. Zaten özenmemiz de bu mesleği seçmemizde etkili olan durumlardan biri. O dönemlerde herkeste araç yoktu. Çok az kişi şahsi olarak araç sahibiydi. O zamanlar 3-4 kişi birleşip bir araç alabiliyordu. Bu durum sizi ayrıcalıklı gösteriyordu. O aracın gidişi, heybeti beni çok etkiliyordu. Benim mesleğe yönelmeye başladığım dönemde bizim oralar yeni yeni yapılanıyordu ve babamın aldığı son araç da beni tam anlamıyla mesleğin içine koydu.

NP: Size kaptan diyorlar değil mi? Uçak kaptanı kadar “havalı” görüyor musunuz kendinizi?

UŞ: Evet. Bizi genellikle kaptan diye nitelendirirler, gittiğimiz yerlerde “Kaptan” derler. Fakat şu anda mesleğimizin getirdiği şartlar itibarımızı kaybettirmiş durumda.

“Bir Tır Bir Evi Geçindirecek Durumda Değil!”

NP: Siz öyle güzel bir iş yapıyorsunuz ki bizim yediğimiz, içtiğimiz, giydiğimiz ve hayatımızla alakalı her şeyi sizler taşıyor, bizlere ulaştırıyorsunuz. Siz olmasanız hayat durur. Ayrıca maneviyatı da yüksek bir iş yapıyorsunuz. Peki, nasıl bu duruma sürüklendi bu meslek? Sizce neden oldu?

UŞ: “Bizim mesleğe bir dönem talep çok oldu. Neden bu kadar talep oldu derseniz, biraz önce bahsettiğimiz gibi bu mesleğin bir gösterişi var. İnsanlar diyorlar ki; “Tırı var.” Evet tır var; fakat şu an bir tır bir evi geçindirecek durumda değil! Şu anda sağlam kaliteli bir araç 100 bin Euro. Euro kurunu yaklaşık olarak yedi lira üzerinden değerlendirirsek, bir araç 700 bin lira. Üzerine bir de aracın arkasına sağlam bir dorse temin ederseniz; en kötü şartlarda dorseye de 100 bin lira ödersiniz. Toplamında bir aracın maliyeti size yaklaşık 800 bin liraya geliyor.”

“Bizi Yöneten Zihniyetin Çarkı İçinde Dönüyoruz”

CY: 5-6 yıl öncesine kadar araç fiyatları düşüktü. Örnek vermek gerekirse; ben 2013 yılında kendi aracımı 200 bin liraya aldım. Bugün satışa çıkarsam yine aynı rakama satarım. Fakat bu oran 5-6 yıl içerisinde dört katına çıktı. Bu oranın böyle değişmesinin sebebi aslında biz değiliz, devlet de değil. Bizi yöneten zihniyetin çarkı içinde dönüyoruz. Şöyle örnek vereyim; bir malı üretmek için fabrika kuruyorsunuz, o ürünün halka çıkışı 10 liraya mal oluyor. Fakat başka bir ülke gelip diyor ki; “Siz bunu üretmeyin biz size 8 liradan verelim.” diyor. Siz de bunu kabul ediyorsunuz. Ancak 8 lira olan maliyet zamanla 80 liraya çıkıyor. Bizim de fiyat konusunda durumumuz aynen böyle. Gelişmiş ülkelerde ise; yeni araç piyasaya girerken 10 veya 15 yaşındaki araçlar piyasadan çekilir. Bizde ise devlet bunu sağlamadan piyasaya araç girişi yapıldığı için sektörümüz daraldı. Binanın temeli atılmadan kat çıkılmaz! Devlet sektöre temel atmadan sektörün önünü açtı. Temel olmadığı için de araç fazlalığından dolayı sektör tıkanma noktasına geldi.

Kim Neyi Ne Kadara Taşıyor Belli Değil”

NP: Genel olarak sizlere sektörün en önemli sıkıntıları nedir diye sorsam ne dersiniz? Varsayalım sizin bir bakanlığınız var ve siz de bakan oldunuz, çözeceğiniz öncelikli sorunlar ne olurdu?

UŞ: İlki fiyat konusu olurdu. Taşımanın şu an belli bir fiyatı yok. Kim neyi ne kadara taşıyor belli değil. İkincisi ise; yurt dışından gelen araçların önü açıldı. Örneğin; bir İran aracı, aynı Türk plakalı bir araç gibi taşımacılık yapabiliyor. Benim bir liraya götüreceğim malzemeyi o 50 kuruşa taşıyor. Aslında bu durumu sadece yurt dışı çalışan araçlarla sınırlayamazsınız. Gürcü plakalı olup da ülkemizde faal olarak çalışan araçlar da var. Onların vergisi, MTV’si bile yok. Bu sorunu çözmeye çalışırdım. Çünkü bu ancak devletin işverenlerle bir araya gelerek çözebileceği bir konu. Ayrıca; kamyoncu sektördeki en mağdur sınıf. Kamyoncudan daha iyi şartlarda iş yapan sektörler var. Mesela; fabrikalar, lojistik firmaları gibi. Kamyoncunun aldığı ceza anında gelebiliyorsa bu söylediğim yerlere de aynı şekilde ceza verilebilmesi, yaptırım uygulanabilmesi gerekiyor. Diğer problemlerden birisi de; Ankara şehir içi giriş-çıkış saatleri. Ankara’ya giriş serbest, çıkış cezalı. Belirli bir saat konulmalı. Örneğin; saat 10 ila 15 saatleri arası geçebilirsiniz denilmeli.

CY: Uğur Başkan’ın söylediği şehir içi giriş-çıkış saatlerine ek olarak ben de ifade edeyim; diğer illerde sabah 07-09, akşam 17-20 saatleri arasında yasak vardır. O yasak saatleri içerisinde şehirlerin girişinde trafik ekipleri durur. Şehre giren büyük araçları bir park alanına yönlendirir. Yasak kalktığı saatlerde araçlar serbest bırakılır ve gideceği istikamete gider. Bizim burada sabah 7 akşam 10 saatleri uygulanıyor. Bugün Ankara’nın en önemli yerlerinden biri olan Gimat’ta akşam saatlerinde hiçbir faaliyet olmaz. Bizim sabah gidip o yükümüzü oraya indirmemiz lazım. Ancak Gimat lokasyon açısından çok ters bir yerde. Bu yüzden bu saatler bizlere hiç uygun olmuyor. Bu konuda yeni bir düzenleme getirilmesi gerekiyor.

“Devlet Taban Fiyatı Bizlerle Değil, İşverenlerle Konuşmalı”

NP: Fiyat meselesinden bahsetmiştik. Kendi içinizde bir araya gelip bir taban fiyat oluşturamaz mısınız?

CY: Bu konu sadece bizim bir araya gelip karar vermemizle olmaz. Devlet taban fiyat meselesini bizlerle değil, işverenlerle konuşmalı. Eğer böyle bir temel oluşturursa kamyoncu zaten buna uyar. Bir kişi bunu düzeltemez ama bir kurum etki oranı olarak daha güçlüdür ve sistemi düzeltme imkânı olabilir. Bu yüzden kamyoncuların bir kuruma da ihtiyacı var. Dertlerini devlet erkânına anlatacak, sunacak bir kuruma sahip olmalılar. Bireysel olarak bir şeyler yapma durumları söz konusu değil.

“Yönetimlere Genç Nesil Gelirse Bu Meslek Farklı Bir Boyut Alır”

NP: Başkanım herkes bu konudan yakınıyor. Fakat aranızda kimse bir araya gelmek için çaba göstermiyor, nasıl halledilecek bu durum?

CY: Açığımız maalesef bu. Bizim bu durumu aşmamızın tek yolu genç nesil. Yönetimlere genç nesil gelirse bu meslek farklı bir boyut alır. Biz kooperatif başkanlığını devraldık. Bugüne kadar görüştüğümüz kişilere, kurumlara kimse bizim fikirlerimizle gitmemiş. Şu an zaten sektörde ayakta duran kazanır. Sektörü düzeltmek için birlik olunmalı. O birlik de bizim arkamızda durmalı, yeri geldiğinde açığımızı kapatmalı. Önce Avrupa sisteminin işlenmesi gerekiyor. Böyle bir sistem gelsin sonra devlet benden istediği parayı alsın. Altyapı hazırlamadan yenilikler getirilmesin. Yenilik getirmek sistemi düzeltmek değildir.

 
Eldener: ''Denetimlerin Yetersiz Olduğu Tüm Kurumlar Tarafından Kabul Edilmiş Durumda''
 
Avrupa'dan Afrika'ya Eroğlu Römork Yeni Ürünleri ile Yine İddialı!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TOTAL RUBIA Uzun Yol Sürücülerinin Yanında!
Türkiye'de 29 yıldır madeni yağların üretimi ve pazarlanması alanlarında ...
Otomobil Pazarı %37, Hafif Ticari Araç Pazarı %48 Azaldı
Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2019 yılı dokuz aylık ...
Tırsan, Üç Yeni Aracı İle Almanya Nufam 2019’da Müşterileri İle Buluştu!
Avrupa’nın en geniş ürün gamına sahip olan firmalardan Tırsan, Almanya’nın ...
 
Anadolu Isuzu, Busworld Brüksel’de CNG'li Araçlarını Görücüye Çıkaracak!
Türkiye’nin ticari araç üreticisi Anadolu Isuzu, 17-23 Ekim 2019 tarihlerinde ...
Schmitz Cargobull, GENIOS Şasi ile Standartları Bir Adım Daha Yukarı Taşıyor
Treyler şasi teknolojisinde sıcak daldırma galvanizli ve cıvatalı MODULOS ...
Forklift ve Depo Ekipmanları Markası Crown, Web Sitesini Yeniledi
Türkiye distribütörlüğünü Temsa İş Makinaları’nın yürüttüğü forklift ve ...
 
Kordsa’ya Pirelli’den "En İyi Tedarikçi" Ödülü
Kordsa, Pirelli’nin, global yaygınlık ve hizmet düzeyi kriterleri açısından ...
Cargo-Partner Lübliyana Havaalanı Yakınındaki E-Lojistik Merkezi’nin Açılışını Kutladı
11 aylık bir inşaat aşamasından sonra, cargo-partner, Lübliyana Havaalanı ...
Rusya'ya Nakliyede Arınak Lojistik!
Taşımacılık alanının en rağbet gören kolu hiç şüphesiz karayolu nakliyesidir. ...
 
Nuray PEKCAN
“KOOPERATİFLERİ BİTİRMEYE ÇALIŞIYORLAR!”
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
news
src
Kamyon
sondakika
lkw
şoför
kamyoncu
truck
bus