GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
Macaristan Geçiş Belgelerinde Son Durum
Macaristan Geçiş Belgelerinde Son Durum
Türkiye ve Ukrayna: Sınırları Aşan İşbirliği
Türkiye ve Ukrayna: Sınırları Aşan İşbirliği
45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

1 2 3 4 5 6
11 Aralık 2018 Salı - 16:45

"Ödemelerimizi Alamıyoruz!"

Trakya turumuzda bir diğer durağımız da S.S. Hayrabolu Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi’ydi. Yem fabrikaları ve Tarım Kredi Kooperatifleri ile iş birliğinde olan kooperatifin 45 üyesi bulunuyor. Taşımacılık sektöründe kooperatiflerin ve şoförlerin en büyük problemlerinden birinin tahsilatlar olduğunu belirten S.S. Hayrabolu Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Fehmi Saldık ile sektörü değerlendirdik.

 Ödemelerimizi Alamıyoruz!

Söyleşimizden satır başları…

“Ödemelerle ilgili çok büyük sorunlar yaşıyoruz. Ödemesini sağlıklı yapacak kişi zaten banka havalesi ile gerçekleştiriyor. Kimisi çek veriyor ancak çeklerin karşılığı çıkmıyor. Bu şekilde birkaç şirket var; birinde 190 bin liramız, birinde de 60 bin paramız kaldı. Bunun bir teminatı da yok ne yazık ki! Sözleşme yapıyoruz 15 gün içerisinde ödenmesi şartı ile ama ödenmiyor.”

“Türkiye’de Dolandırıcılık Çok Kolay”

“Ödeme yapmayan bu firmalardan birini mahkemeye de verdik, yaklaşık 5 yıl oluyor. Şirketi başkasının üzerine kurmuşlar, o nedenle bir şey elde edemedik. Türkiye’de dolandırıcılık çok kolay. Ödemelerdeki sıkıntılar sadece bizim kooperatifimizde yaşanmıyor, birçok kooperatif bu durumu yaşıyor.”

“İşler zar zor dönüyor. Devletin buna bir çözüm bulması gerekiyor, devlet bizlere bir güvence verebilmeli. Şirketlere para verirken veya yurt dışından kredi alırken devlet nasıl güvence veriyor, bizde de bu güvenceyi vermeli.”

“Trakya’da R1 Belgesi Olmayan Kooperatifler Var”

“Biz R1 belgesi ile çalışıyoruz, yaptığımız işlerin faturasını kooperatif olarak kesebiliyoruz, bizim için bu yeterli. Bu belgeyle ihalelere de girebiliyoruz. Kendi bölgemizde taşıma ihalesi olduğu zaman biz bu belgeyle girebiliyoruz. L1 belgesiyle de ihaleye girilebilir ama bizim için R1 belgesi yeterli oluyor. L1 belgesini alabilmek için 10-15 tane özmal aracın olması gerekiyor ancak R1 belgesinde bu söz konusu değil. R1 belgesi ile yaptığımız işlerde, girdiğimiz ihalelerde fatura kesebiliyoruz. Diğer üyelerimizin de K1 belgesi var zaten, onlar da fatura kesebiliyor bize. K1 belgesi olmayan fatura kesemiyor ve nakliyecilik yapamıyor. Trakya’da R1 belgesi olmayan kooperatifler de var ne yazık ki! Bugün belge alınması çok daha zor. 250 bin liralara çıkmış durumda fiyatı.”

“Bölgemizdeki Düzene Birliğimizin Çok Faydası Oluyor”

“Kooperatiflerin var oluş amacı birlik ve beraberliği sağlamaktır. Bizler beraber hareket ederek hizmet verme amacındayız. Bağlı olduğumuz S.S. Trakya Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifleri Birliğimiz de bizlere destek oluyor. Çalışmalarından oldukça memnunuz. Trakya bölgesindeki tüm taşıyıcı kooperatifler Birliğimiz’e üyedir.  Bölgemizdeki düzene Birliğimizin çok faydası oluyor. Mesela bizim Birliğimiz’de alınan bir karar şudur: “Her kooperatif kendi bölgesindeki ihaleye girebilir.” Diğer kooperatifler başka kooperatifin bölgesinde ihaleye girmez, girerse de desteklemek amacıyla olur. Aksi takdirde birliğin aldığı kararla bunun cezai yaptırımı da bulunuyor. Para cezası ya da birlikten uzaklaştırma gibi. Birliğimiz olmasa herkes birbirine girer ve ortalık karışır diye düşünüyorum. Birliğin bize bir desteği de nakde sıkıştığımızda bugün ihtiyacımızı, sıkıntımızı giderirler.”

“Tüm Üyelerin Birlik Olması Lazım”

“Son olarak da şunları söylemek isterim… Kooperatif üyelerinin görüşlerinin değişmesi ve kooperatiflerden yana olması gerekiyor. Bazı arkadaşlarımız olaylara çok bireysel yaklaşıyorlar. Bu böyle olmamalı, işlere köstek olmak yerine tüm üyelerin birlik olması lazım.”

 
'Dünya Döndükçe Bu Meslek Bitmeyecek Ama Sonumuz Hazin Olacak!'
 
"Önümüzdeki Günlerde Süreç Daha Hızlı İşleyecek"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
'Dünya Döndükçe Bu Meslek Bitmeyecek Ama Sonumuz Hazin Olacak!'
Trakya turumuzda ziyaret ettiğimiz bir diğer kooperatif de S.S. 1 Nolu ...
"Sigorta Kooperatifi İçin Çalışmalarımızı Sürdürüyoruz"
Trakya turumuzun bir diğer durağı da bölgenin en büyük taşıyıcı kooperatiflerinden ...
''Bizim Yanlışımız Bu Mesleği Seçmek. Başka da Hiçbir Yanlışımız Yok!''
Sektörün sorunları bitmiyor… Şoförün derdi bitmiyor… Sektörün tüm oyuncularını ...
 
Soğuk Zincir Lojistiğinde Verimli Taşıma İçin Yeni Standart
Soğuk zincir lojistiğinin önemli markası Schmitz Cargobull ürünlerini ...
'Savaşa devam, biz buradayız ve evet hiçbir yere gitmiyoruz!'
Frigorifik araçlarda Schmitz Cargobull’un ürettiği araçlar için pazarı ...
Schmitz Cargobull Türkiye Pazarına ve Müşterisine Güveniyor
Yeni dosyamızda soğuk zincir taşımacılığını ve frigorifik araçları yakın ...
 
Güvenlikte Benzersiz Konsept: DAF
Kurulduğu günden bu yana sektöre büyük katkılar sunan DAF Trucks, kuruluşunun ...
İstanbul Fiat Yeni Tesisini Açıyor
İstanbul Fiat Otomotiv, dünya çapında 3’üncü büyük otomotiv endüstrisi ...
Baktaç Teknoloji ile Güçleniyor
Sektörün duayen firması Baktaç, yeni yerinde son teknolojiyle güçlendirilmiş ...
 
Nuray PEKCAN
BELEDİYELER
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyoncu
bus
treyler
Kamyon
news
şoför
haberler
truck
türkiye