25 Mayıs 2019 Cumartesi
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DENİZ TAŞIMACILIĞIGÜNDEMTESLİMATHABERLERENGLISH
Menü Arama
thermoking,kamyon,kamyonum
OSS, X.Aftermarket Konferansı’nda Gelecek Trend ve Tehditleri Değerlendirdi
OSS, X.Aftermarket Konferansı’nda Gelecek Trend ve Tehditleri Değerlendirdi
Turizm Firmalarının Tercihi Otokar Oldu
Turizm Firmalarının Tercihi Otokar Oldu
SAF-HOLLAND app with extended function in 15 languages

SAF-HOLLAND app with extended function in 15 languages

1 2 3 4 5
schmitz,kamyonum,treyler,otobüsüm,araç,kamyon,tır
13 Mayıs 2019 Pazartesi - 16:59

"Otonom Araçların Fiyatlarını Sensör Teknolojileri Belirleyecek"

Yapay zeka teknolojisiyle büyük bir devrim yaratması beklenen üstün teknolojik özelliklerle donatılmış otonom araçlar yakın gelecekte kullanıcılarla buluşmaya hazırlanıyor. Ancak güvenli ve gelişmiş otonom sürüş özelliklerine sahip otonom sistemler üretim maliyetleri nedeniyle sadece yüksek segmentteki araçlarda sunulabiliyor.

 Otonom Araçların Fiyatlarını Sensör Teknolojileri  Belirleyecek

Bu konuya dikkat çeken Dr. Serkan İmpram, otonom araçlardaki sensör sistemlerinin önemine değinerek sensör teknolojilerindeki maliyetlerin otonom araçların orta segmentte sunulmasında belirleyici rol oynayacağını vurguluyor.

Araçların otonomlaşmasını sağlayan sensör teknolojileri ve bunlardan akan veriyi işleyen akıllı algoritmaların yer aldığı sistemler, yapay zekaya sahip araçların yaygınlaşabilmesinde maliyet açısından büyük rol oynuyor. Günümüzün yalnızca üst segment araçlarında sunulabilen ve orta segment araçlara yaygın şekilde henüz yer almayan sensör teknolojileri maliyetleri sebebiyle üreticileri en çok düşündüren konuların başında geliyor. Ancak AVL Araştırma ve Mühendislik Türkiye Genel Müdürü Dr. Serkan İmpram’a göre otonom fonksiyonların, gerek sensör maliyetleri gerek satış stratejileri sebebi ile ilk çıktıklarında görece pahalı olması olağan bir durum ve yakında bu fonksiyonlar daha düşük maliyetlerle orta stegment araçlarda kolaylıkla sunulabilecek.

Yeni nesil araçlardaki maliyet otomotiv sektörünün en büyük sorunu

Türkiye’nin en önemli otomotiv mühendisliği firmalarının başında gelen AVL Araştırma ve Mühendislik Türkiye’nin Genel Müdürü Dr. Serkan İmpram, otomotiv sektöründe otonom araç maliyetlerinin önemli problemlerden biri olarak gösterildiğini dile getirerek şu açıklamayı yaptı: “Yeni nesil araçlardaki maliyetler şu andaki en büyük problemlerden biri olarak karşımıza çıkıyor denebilir. Özellikle ileri sürücü destek sistemleri (ADAS) ve gelişmiş otonom sürüş özellikleri olan araçlarda, hibrit veya tam elektrikli araçlarda var olan bazı özellikler ve kullanılan bazı komponentler hala oldukça pahalı. Bu sebeple en gelişmiş sistemlerin pek çoğu şu an sadece yüksek segment araçlarda sunulmakta. Bununla birlikte, araçlarda kullanılan komponentler günden güne ucuzluyor. Örneğin, 2000’li yılların başında yalnızca çok yüksek segment araçlarda bulunan adaptif hız sabitleme sistemi, bugün neredeyse tüm orta segment araçlarda mevcut. Diğer sensörler de hızla düşük maliyetlere doğru gitmekte. Otonom fonksiyonlar, gerek sensör maliyetleri gerek satış stratejileri sebebi ile ilk çıktıklarında görece pahalı olabilir. Ancak, bunların zamanla orta segment araçlarda rahatlıkla sunulabilen fonksiyonlar haline geleceğini söyleyebiliriz.”

Olası kaza halinde kararı verecek mekanizma oluşturulacak

Otonom araçlarla ilgili en çok merak edilen konulara da açıklık getiren Dr. Serkan İmpram, olası bir otonom kazası durumunda günümüzde nasıl karar verileceğinin henüz netleşmediğini ancak karar verici bir mekanizma kurulacağını ifade etti. İmpram şöyle konuştu: “Otonom kazaların nasıl ele alınacağı ve ilgili kararların nasıl verileceği konusu halen netleşmiş bir konu değil. Özellikle Amerika ve Avrupa’da yasa koyucular, hukukçular ve sigorta şirketleri bu konuda yoğun çalışmalar yapıyor. İşin teknolojik boyutunun yanında bu kararı alabilecek mekanizmaları ve yapıyı oluşturabilmek de günümüzdeki en büyük zorluklardan. Çok geniş bir yasal çerçeve oluşturulsa bile, ilk karşılaşılan örnekler çok tartışmalı durumlara ve kararlara yol açacaktır. Bu örneklerde alınan yasal kararlar da ileride geliştirilecek yazılımları ve otomotiv imalatçılarının bu fonksiyonlara yaklaşımlarını oldukça etkileyecektir.”

Türkiye’de sistemleri geliştirilen ilk otonom araç testlere başlıyor

Türkiye’de güç aktarma sistemleri ve mobilite konularında Ar-Ge projeleri yapan ve otomotiv sanayine mühendislik desteği sunan AVL Türkiye bünyesinde ilk yerli otonom ve hibrit araç teknolojilerinin geliştirilmeye başlandığını belirten Serkan İmpram, 2019 yılında ilk otonom testlerin İstanbul’da başlayacağına vurgu yaptı. İmpram, şunları söyledi: “AVL Türkiye’nin Ar-Ge merkezlerinde mühendislerimiz tarafından Türkiye’nin en ileri seviye otomatik şanzıman kontrol algoritmaları geliştirilmiş ve bunları içeren SUV tipi aracın ilk saha testlerini geçtiğimiz Nisan ayında gerçekleştirmiş ve seri üretime geçilebilmesi anlamında başarılı sonuçlar elde etmiştik. Çalışmalarımızı otonom teknolojiler alanında da sürdürüyoruz. Bu çalışmaların bir sonucu olarak gelişmiş otonom sürüş özellikleri olan prototip aracın sistemsel alanlardaki hazırlıkları tamamlandı. Artık yola çıkmak için gün sayıyor. Yılın son çeyreğinde sistemlerini geliştirdiğimiz otonom aracımızın ilk saha testlerini İstanbul’da gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.”

Geleceğin otomotiv sektöründe rol almak, rakiplerle yarışabilmek ve sektöre yön verebilmek için Ar-Ge yatırımına olan ihtiyaca da değinen Serkan İmpram, “2030’a gelindiğinde dünyada üretilen her 10 araçtan 7’sinin hibrit-elektrikli veya tam elektrikli, diğer yandan, teknolojinin, altyapının ve yasal düzenlemelerin de hazır olmasıyla birlikte araçların %15’inin otonom olacağı öngörülüyor. Bu nedenle sektöre yapılan Ar-Ge ve insan kaynağı yatırımı ülkemizde geleceğin otomotiv sektörü için oldukça önemli. Bugün AVL Türkiye bünyesinde kurduğumuz iki Ar-Ge merkezinde ekiplerimiz, geleneksel motor teknolojilerinden yapay zeka içeren otonom sürüş teknolojilerine kadar çok çeşitli alanlarda çalışıyor ve global projelerde de yer alıyor. 230 kişilik mühendislik kadromuzun yarısından fazlası yazılım ve elektronik projelerinde yer alıyor. Ar-Ge çalışmalarına ayrılacak yatırımları artırılması sağlanabilirse oluşacak mühendislik gücüyle ülkemizde ve dünyada seri üretime yönelik projelerin daha fazla geliştirilmesinde ve hayata geçmesinde önemli bir rol oynayabiliriz.” dedi.

 

 
Petrol Ofisi’nde CHRO Görevini Neslihan Yalçın Üstlendi
 
Türkiye Yerli eSIM Teknolojisine Geçiyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sürücüler Araçlarına Daha Fazla 'Bağlanacak’
KPMG'nin Küresel Otomotiv Yöneticileri araştırmasının sonuçları, 2030 ...
"2030'da Elektrikli Araçların Payı Yüzde 40 Olabilir"
TAYSAD’ın 41’inci Genel Kurul toplantısında söz alan TAYSAD Başkanı Alper ...
Türkiye, Avrupa Birliği’nin Hedefini Geçti
Avrupa Birliği, otomotiv yakıtları içinde LPG otogazın günümüzde yüzde ...
 
ZF, Satışlarını Artırdı; Yeni Nesil Mobilite Çözümlerine Yatırım Yaptı
ZF Friedrichshafen AG, 2018 yılında satışlarını yaklaşık %6 artırarak ...
OTAM’dan 2.5 Milyon TL’lik Emisyon Test Yatırımı
Avrupa'da yeni otomobiller için istenen WLTP emisyon testleri kapsamında, ...
Renault'dan Kişiye Özel Teslimatta Yenilikçi Bir Tasarım
Renault EZ-FLEX, şehir içinde pratik bir şekilde hareket etmek için tasarlanmış ...
 
Sürprizlerin Adresi Martaş Otomotiv Standı Oldu
Martaş Otomotiv, geçtiğimiz yıl ATR işbirliği kapsamında Şampiyonlar Ligi ...
DS, Elektrikli Modellerinin Asya Tanıtımını Yaptı
DS Automobiles, 2019 Şangay Otomobil Fuarı’nda elektrikli araç ürün gamını ...
Çin Grand Prix'yi, Mercedes Pilotu Lewis Hamiton Kazandı
Formula 1’de sezonun 3. Yarışı, F1 organizasyonunun bininci yarışı olan ...
 
Nuray PEKCAN
ALTERNATİF’LE DEVAM!
kamyonum, abonelik, mytruck
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,SİGORTA
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
logitrans, kamyonum, fuar, lojistik
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
ALTERNATİF YAKITLARIN KULLANIMI
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Aku
Deniz Taşımacılığı
Gündem
Lojistik
Lastik
Teslimat
Haberler
Kampanya
Ticari Araçlar
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
türkiye
sondakika
haberler
truck
fahrer
treyler
Kamyon
src
bus