GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
schmitz,kamyonum,treyler,otobüsüm,araç,kamyon,tır
Ford Otosan Eskişehir Kurtuluş Yarı Maratonu başlıyor!
Ford Otosan Eskişehir Kurtuluş Yarı Maratonu başlıyor!
SKODA Mobil Uygulamasıyla Hayatınızı Kolaylaştıracak
SKODA Mobil Uygulamasıyla Hayatınızı Kolaylaştıracak
Tyre management can decide the race at the Lausitzring

Tyre management can decide the race at the Lausitzring

1 2 3 4 5 6
9 Şubat 2019 Cumartesi - 12:34

''Sadece Var Olma Hedefi Olan Bir Sektör Haline Gelmek Gerçekten Üzücü''

Avrupa ülkelerine taşımacılık yapan firmaların durumunu görüşmek üzere İtalya ve Yunanistan hariç Avrupa’nın tüm ülkelerine taşımacılık yapmakta olan EKSA Transport Genel Müdürü Ekrem Karaoğlu’na sorular yönelttik. Ro-Ro taşımacılığındaki tekelleşmenin doğurduğu sıkıntılara dikkat çeken Karaoğlu, “120-180 günlük vadelerle çalışan taşımacılık firmaları, Ro-Ro’ya nasıl nakit ödeme yaparak varlığını nasıl sürdürecek?” diye konuştu.

 Sadece Var Olma Hedefi Olan Bir Sektör Haline Gelmek Gerçekten Üzücü

Ekrem Bey,  kısaca firmanızı tanıyabilir miyiz?

Firmamız 1 Kasım 1995 yılında kuruldu. Kurulduğumuz günden bugüne kadar, 24 yıldır uluslararası taşımacılık yapıyoruz. Firmamız 2006 yıllından beri proje, gabari dışı ve ağır yük taşımacılığı yapıyor. Sanayi makinaları, enerji santralleri, CNC torna makinaları, uçak motorları gibi ağır ve gabari dışı tüm ürünleri taşımaktayız. İtalya ve Yunanistan hariç Avrupa’nın tüm ülkelerine taşıma yapmaktayız. Avrupa’dan da Türkiye’ye ve transit olarak da Azerbaycan, İran, Gürcistan ve Ermenistan ülkelerine proje ve gabari dışı taşıma yapıyoruz. Filomuzu C2 Yetki Belgemize kayıtlı değişik ölçülerde çeşitli tip araçlar oluşturmakta. 38 adet özmal, 15 adet kiralık olmak üzere toplamda 53 adet araç bulunuyor.

Nakliyecilik sektörünün genel durumunu ve sektörün gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Sektör 2016 yılından bugüne kadar sancılı bir dönem içinde, sorunlarla boğuşuyor. Turizm sektöründen sonra en büyük döviz getirisi olan bir paydayı sağlamamıza rağmen taşımacılık sektörü bulunduğu konumun ve büyüklüğün farkında değil. 500 bin kişiye istihdam sağlayan, 20 milyar dolarlık büyüklüğü ile ülke ekonomisine destek veren dev bir sektörden bahsediyoruz.

Yıllık 70 milyar dolarlık ihracat yüküne hizmet veren, 8 milyar dolarlık hizmet ihraç eden taşımacılık sektörü, bugün zorlukların ve sorunların içerisinde yaşam mücadelesi veriyor. Avrupa’nın en büyük ve en genç nakliye filosuna sahip Türk firmaları belirttiğim sorunlar ve yaptırımlardan dolayı maalesef gücünün ve kapasitesinin farkında değil. Sektörün acil olarak desteklenmesi gerekiyor.

Yüksek maliyetler altında ezilen, yeni yatırımlar yapamayan ve her geçen gün güç kaybeden bir konumdayız ne yazık ki. Büyüme hedefinden ziyade artık sadece var olma hedefi olan bir sektör haline gelmek gerçekten üzücü bir durum.

Sektörün yabancı firmalara geçişi hakkındaki düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz? Yabancı taşımacıların varlığının haksız rekabete yol açtığını düşünüyor musunuz?

Yabancı firmalar ile rekabet etme şansımız hiç olmadığı gibi bundan sonra da olabileceğini maalesef öngöremiyorum. Belge sorunları, vize sorunları, kapılardaki sorunlar, kesilen cezalar ve yıldırmacı politikalar hepsi birer olumsuz etken. Bu şartlar altında onlarla baş etme şansımız biraz zor gözüküyor açıkçası.

“120-180 Günlük Vadelerle Çalışan Taşımacılık Firmaları, Ro-Ro’ya Nakit Ödeme Yaparak Varlığını Nasıl Sürdürecek?”

Siz, uluslararası taşımacılık yapan bir firma olarak, Ro-Ro taşımacılığını kullanıyor musunuz?

Evet, Ro-Ro taşımacılığını kullanmaktayız. 2018 yılının son çeyreği ve 2019 yılının başı itibari ile bu alanda da sorunlar başladı. Sektörde tek olmanın vermiş olduğu güçle maalesef büyük ve ağır yaptırımlar uyguluyorlar. Sorunlarımızı ve sıkıntılarımızı dile getirerek çözüm önerisi istediğimizde veya sunduğumuzda maalesef karşımızda çok katı ve çözümden uzak bir yapıyla karşılaşıyoruz. Ortak bir paydada buluşmaktan uzak, sert bir politika sergilemeleri ticari ve ahlaki hayatın etiklerinden çok uzaktadır.

Ro-Ro firmasıyla sektörün bir araya gelerek, sürdürülebilir ve her iki tarafın da memnun olacağı bir şekilde acil çözümler üretilmesi gerekiyor. Bu çözüm süreci uzadıkça, sektördeki birçok firma iflas bayrağını çekmek zorunda kalacak. 120-180 günlük vadelerle çalışan taşımacılık firmaları, Ro-Ro’ya nakit ödeme yaparak varlığını nasıl sürdürecek? Bu noktada oturup düşünmek ve gerçekçi olmak gerekir.

Ülkelere giriş yaparken hangi uygulamalarla karşılaşıyorsunuz?

Genel olarak ülke girişlerinde herhangi bir sorun ile karşılaşmıyoruz. Her ülke genel olarak sınır kapılarında aracın standart evraklarını kontrol edİyor. Araç ile ilgili olarak muayene, yola elverişlilik belgesi, takograf Tüv’ü, geçerli geçiş belgesi isteniyor. Yük ile ilgili olarak ise CMR, fatura, tır karnesi ve transit beyannamesi gerekiyor. Gabari yüklerde ise ekstra olarak geçerli izin belgesi kontrol ediliyor.

“Yeşil Pasaport Hakkı Tanınabilir”

Uluslararası geçiş belgeleri size ne şekilde veriliyor? Yabancı bir ülkeye taşımacılık yapmak için geçiş belgeleri nasıl alınıyor?

Geçiş belgeleri için sınır kapılarındaki Deniz Ticaret Odalarına başvuruda bulunuyoruz. Gideceğimiz ülke için bakanlıkça belirlenmiş güzergâhlar mevcut. Biz hangi güzergâhı kullanacak isek onu dilekçemizde belirtip belgelerimizi alıyoruz. Bazı ülkelerin yıllık geçiş belgeleri mevcuttur. Bu tip belgeler bakanlıkça yılbaşında belirlenir ve firmalara bildirilir. Bu belgeler yine bir dilekçe ile TOBB İstanbul Merkez Deniz Ticaret Odası’ndan alınır.

Bu sorunların çözümü konusunda, devletten ve STK’lardan beklentileriniz nelerdir?

Mesela 10 yıllık şoförlük yapmış, her zaman yurt dışına çalışmış, senede 2 veya 3 sefer için vize almış, yüz kızartıcı bir suç işlememiş olan sürücülerimize yeşil pasaport hakkı tanınabilir. Trafik sigortaları ve yurt dışı yeşil kart sigortaları birleştirilebilir ve maliyetleri aşağı çekebilir. Keza ticari araçlarda motorlar vergisi alınmasa, bu sektör için büyük bir avantaj olur. EXIMBANK ve KGF kredisi verilmesi etkili bir faktör olur. Taşımacılık sektörünün bu zor dönemi geçirebilmesi için uluslararası rekabet gücümüzü artıracak uygulamaların başlaması ve çoğalması gereklidir.

 

 

 
Ocak’ta Üretim Yüzde 12 Azaldı
 
''It Is Really Sad That Survival Has Become the Only Goal of The Sector''
YORUMLAR
Toplam 2 yorum var, 2 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Necmi Memiş 23 Şubat 2019 Cumartesi 13:46

Bravo ekrem bey tebrikler tam yerinde vurgular yapmışsın ağzına sağlık umarım baştakilerde duymuştur...

Yorumu oyla      0      1  
Ali cevahir 22 Şubat 2019 Cuma 16:15

Bir çok iş konusu gibi avrupa birliğine girmeye ihtiyaç vardır nakliye söktörünün en büyük sorunu geçiş belgeleri ve avrupadakı oto yollların faiş fiyatlarıdır köprüler tüneller aşırı yüksek meblalardır eski demir perde ülkelerinin çoğu nakliyat şirketleri kurup istedikleri gibi at oynatmaları türk nakliye söktörüne ağır darbeler vuruyor masrafları yok hiç bir yere para ödemiyorlar hele türkiyede otoyol paraları avrupalıya ğöre çekirdek parası bile değil mesela macarıstandan 350 km yol için arac başı 130 evro para alıyor bizde ise 5 evro bile değil aslında bizlerden hangı ülke kac para alıyorsa bizde onlardan almamız gerekiyor ve bütün yükleride yürkiyeye ucuz ucuz getirip yük alıp çıkış yapıyorlar bide üsteli kapı kulede bu yabancı araclara devlet ucuz mazot veriyor neden avrupa ülkeleri vermiyor aynı uygulamayı bizde onlara yapmamız gerekiyor daha çok haksızlıklar var avrupa birliğni isteyen bir kişi değilim ama bazı sektör ve kutum kuruluşkarın ayakta kalabilmesi için avrupa birliğinde olması gerekiyor kısacası avrupalı kuruluşlara avrupa destek veriyor bizler avrupa birliğinde olmadığımız ı?in hükümette bir şey yapamıyor bide hep hükümetide suçlamayalım ?ok fim vergi vermiyor matraks her sene yatırım teni tır almak büyümek birazda bunları konußnak gerekmezmi

Yorumu oyla      1      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
''Kota ve Geçiş Ücreti Uygulamaları, Serbest Dolaşım İlkesi ile Çelişiyor"
AB’ye üye bazı devletlerin kota ve geçiş ücreti uygulamalarının, hem AB ...
"Otobüsçülük Sektörü Kendi Sermayesi İle Yürüyor"
Tokat Seyahat Samsun Bölge Müdürü Murat Akyar devlet desteğinin daha çok ...
''Otobüsçü Her Zaman Yazı Bekler''
Karabük Otogarında Safran Turizm İşletme Sahibi Cem Yılmaz’ın konuğu olduk. ...
 
Ortaklıktan Doğan Güç
Karabük Otogarı’nda İşletmenin Yönetim Müdürü Fatih Güleryüz'le bir araya ...
En İyi Yerli Betamix
Gelişen inşaat sektörünün ayrılmaz parçası Beton mikserlerinde yurtiçi ...
Avrupa'nın En İyi Lojistik Merkezi: Ankara Lojistik Üssü
700.000 m2 alanı ile nakliye sektörünün ihtiyaç duyduğu tüm kurum ve kuruluşları ...
 
İSTANBUL ŞEKİLLENİYOR
İstanbul’da kentleşme giderek artıyor. 3. Köprü, 3. Havalimanı, kuzey ...
Ayrılmaz İkili: Euro 6 ve ZF-TraXon Şanzıman
Emisyon değerlerini minimize etmek üzere geliştirilen yeni çevreci Euro ...
Enco Euro 6´ya Geçişte MAN´ı Tercih Etti
Enco Taşımacılığın Şirket Müdürü İsmail Tekin’den test sürüşümüzde Enco, ...
 
Nuray PEKCAN
Belediye, Araç ve Üst Yapı
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,SİGORTA
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
logitrans, kamyonum, fuar, lojistik
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
sondakika
şoför
kamyoncu
bus
src
treyler
türkiye
kamyonum
haberler