Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
22 Ağustos 2016 Pazartesi - 13:19

70’inci yılını kutlayan Schaeffler

Schaeffler kardeşleri girişimcilik başarısına götüren yol; cesaret, yaratıcılık ve öngörü ile 1946’da Herzogenaurach’ta başladı ve çalışanlarıyla birlikte bugünkü Schaeffler Grubu’nun temellerini attılar.

70’inci yılını kutlayan Schaeffler


Muhteşem bir fikirden doğan küresel bir şirket
 
Çığır açan bir fikir, Schaeffler’i küresel bir şirket haline nasıl getirdi? İşte bu sorunun yanıtı...1945 sonrası Alman sanayisinin en büyük başarı hikayelerinden biri olan Schaeffler Grubu, 70’nci kuruluş yıldönümünü kutluyor. Dr. Wilhelm Schaeffler ve kardeşi Dr.-Ing. E.h. Georg Schaeffler, 1946 yılında Herzogenaurach’ta Industrie GmbH şirketini kurarak, bugünkü şirketin temellerini attılar. Şirketin hızlı yükselişi, 1949 yılında Dr. Georg Schaeffler'in INA iğneli rulman kafesini icat etmesiyle başladı. Schaeffler, kısa süre içerisinde özellikle Alman otomotiv endüstrisi için büyük miktarlarda kafes kılavuzlu iğneli rulman üretmeye başladı. Bugün Schaeffler Grubu, dünya genelinde yaklaşık 84 bin çalışanıyla otomotiv ve endüstri alanlarında küresel boyutta faaliyet gösteren entegre bir tedarikçi. Maria- Elisabeth Schaeffler Thumann’a göre, “Aile şirketlerinin genelde uzun vadeli düşündüğü söylenir, bu Schaeffler için kesinlikle doğru. Bizim için köklerimiz ve değerlerimiz en az finansal başarımız kadar önemlidir.”

 
Başlangıç

Schaeffler Grubu’nun tarihi, Dr. Wilhelm Schaeffler’in daha sonra metal ürünler de imal edecek olan bir tekstil şirketi satın aldığı Silezya’daki Katscher kentinde başladı. Fichtel dağlarında Schwarzenhammer’de bir dönem geçirdikten sonra, Schaeffler kardeşlerin şirketleri için demir yolu bağlantısı olan bir arazi arayışına girmesi 1946 yılında onları Herzogenaurach’a taşınmaya sevk etti. Herzogenaurach’da iş gücü yaratılmasına ihtiyaç vardı. Herzogenaurach yetkilileri, bir yıl içinde 120 kişiye istihdam sağlama sözü karşılığında kardeşlere aradıkları araziyi sattı. Bir yıl dolduğunda, yeni kurulan Industrie GmbH’de artık 193 kişi çalışıyordu. Industrie GmbH, başlangıçta günlük kullanım için merdiven, çocuklar için scooter, kemer tokası ve düğme dâhil ahşap ürünleri üretti. Daha sonra en çok satan ürünlerden biri olan çok amaçlı el arabası üretimi ise Schwarzenhammer’de devam etti. Kısa bir süre sonra ise yedek parça olarak kullanılan diş açma kalıbı, mafsal ıstavroz ve iğneli rulman gibi metal ürünler eklendi. Bu ilk dönem, “Industrie-Nadellager” (“Endüstriyel İğneli Rulman”) kelimelerinin baş harflerini temsil eden INA markasının doğmasına yol açtı. Yıllar sonra çalışanları Dr. Georg Schaeffler'e sorduğunda kendisi bunu “Immer Neue Aufgaben” (“Her Zaman Yeni Görevler”) olarak da açıklamıştır.


 
Dahiyane bir fikir

1949 yılında Dr. Georg Schaeffler, döner elemanların eksene paralel hareket ettiği INA iğneli rulman kafesini geliştirdi. Dönemin mevcut iğneli rulmanlarıyla karşılaştırıldığında bu yeni tip rulman çok daha hafif, kompakt ve güvenilir olup yüksek hızlara izin veriyordu. Bu avantajlar INA iğneli rulmanın sanayide çığır açmasını sağladı ve 1950 yılında rulman prototipi seri üretime hazır hale geldi. INA iğneli rulman kafesinin patent başvurusu Eylül 1950’de yapıldı. Herzogenaurach’ta üretilen bu iğneli rulmanlar kısa sürede otomotiv imalatının, mekanik mühendisliğinin ve fabrika inşaat sektörünün vazgeçilmez bileşeni haline geldi. 1953 yılına gelindiğinde yollarda görülen her yeni Alman otomobilinde bu rulmanlar yer almaktaydı.

 
Hızla gelişerek küresel bir oyuncu haline geliş

INA iğneli rulmanın başarısı ve daha da geliştirilmesi, gerek yurt içinde, gerekse yurt dışında üretim kapasitesinin sürekli arttırılması anlamına geliyordu. Şirketin uluslararası hâle gelmesi 1951 yılında, o dönemde halen Fransa’nın ekonomik bölgesi olan Saarland’daki Homburg kentinde başladı. İlk denizaşırı fabrika 1957 yılında Büyük Britanya’da Llanelli’de faaliyete geçti. İki yıl sonra Schaeffler, müşterisi Volkswagen ile birlikte Brezilya’ya açılarak, orada yeni bir fabrika kurdu. 1960’ların ortalarında bir şirkete kısmen ortak olarak ABD pazarına girdi ve 1969 yılında bu şirketi kendi bünyesine kattı. Demir Perde ülkelerinin 1989 yılında dağılmasından sonra Doğu Avrupa’da ve Asya’da da yeni tesisler açıldı. Bugün Schaeffler, 50’den fazla ülkede yaklaşık 170 noktada faaliyet gösteren 74 üretim tesisini, Ar-Ge merkezlerini ve satış şirketlerini kapsayan dünya çapında bir ağa sahiptir.
 


Schaeffler Grubu doğuyor


1964 yılında Schaeffler Kardeşler, Lamellen- und Kupplungsbau August Häussermann’ın çoğunluk hissesini satın almaya karar verdi ve 1965 yılında Almanya’nın Baden bölgesinde yer alan Bühl’de LuK Lamellen- und Kupplungsbau GmbH şirketini kurdu. Şirket, VW için imal ettiği ilk inovatif ürünü diyafram yaylı debriyajla pazarın teknoloji lideri oldu. Güç aktarma organları alanında uzman ve dünyanın en büyük debriyaj üreticilerinden biri olan LuK, yıllarca başka bir şirketle ortaklık yaptıktan sonra 1999 yılında Schaeffler Grubu’na katıldı ve bugün Şanzıman Sistemleri bölümünün çekirdeğini oluşturmaktadır. 2001 yılında Schaeffler, Schweinfurt’daki FAG Kugelfischer AG & Co. KG şirketini satın aldı ve rulman ürün gamını büyük ölçüde genişletti. Bu tarihten sonra Schaeffler Grubu, dünyanın ikinci en büyük rulman üreticisi oldu. Beş yıl sonra, FAG Kugelfischer AG & Co. oHG ve INA- Schaeffler KG birleşerek, Schaeffler KG oluştu. Barden, Hydrel, IDAM ve Schaeffler Engineering dâhil birçok şirket bugün Schaeffler Grubu bünyesinde yer almaktadır.

 
Bugün ve gelecekDr. Georg Schaeffler’in

1996 yılında vefatından sonra şirketin tek hissedarları olan eşi Maria-Elisabeth Schaeffler-Thumann ve oğlu Georg F.W. Schaeffler, yönetim kadrosuyla birlikte şirketi başarıyla yönetmeye devam etmektedirler. 2009 yılında Schaeffler Grubu, Continental AG’nin çoğunluk hissesini aldı. Schaeffler AG aile holding şirketi bugün Continental AG’nin çoğunluk hissedarıdır. Klaus Rosenfeld, 2013 yılından bu yana Schaeffler AG’de CEO'luk görevini yürütmektedir. Schaeffler bugün, çevre dostu tahrik sistemleri, kentsel mobilite, şehirlerarası mobilite ve enerji zincirinden oluşan dört alana odaklanarak, “Gelecek için mobilite” strateji konseptini kullanmaktadır. Schaeffler, kendi bünyesindeki Ar-Ge faaliyetleri yardımıyla bu odak alanlarını şekillendirmede aktif rol üstlenmektedir. İnovasyon ile teknoloji alanlarında öncü bir uzman kuruluş olarak müşterilerine ve iş ortaklarına, giderek sistemleri de içerecek şekilde genişletilen kapsamlı bir kompenent, modül ve hizmet yelpazesi sunmaktadır. Schaeffler, Ekim 2015’te başarılı bir halka arz işlemi gerçekleştirdi.

Dijitalizasyon konusunu uzun dönemli büyüme stratejisine entegre eden Schaeffler, bugün dijital gündeminin bir parçası olarak akıllı ürünler, daha verimli süreçler ve yenilikçi hizmetler geliştirmektedir.



Schaeffler Grubu, sunmuş olduğu yüksek kalite, üstün teknoloji ve güçlü yenilikçi yaklaşımı ile otomotiv ve endüstri için küresel çapta lider bir tedarikçi konumundadır. Schaeffler Grubu, birçok endüstriyel uygulamada kullanılan rulman ve lineer sistem çözümlerinin yanı sıra motor, şanzıman, şasi uygulamalarındaki yüksek hassasiyetli komponent ve sistemleri ile birlikte “Gelecek için Mobilite” konseptine çözüm odaklı büyük katkılar sağlamaktadır. 2015 yılında yaklaşık 13,2 milyar Euro’luk satış gerçekleştiren Schaeffler, dünya çapında 84.000’den fazla çalışanı ile Avrupa’nın en büyük aile şirketlerinden biridir. 50 ülkede bulunan yaklaşık 170 konumu ile üretim tesisleri, Ar & Ge merkezleri ve satış şirketlerinden oluşan dünya çapında bir ağa sahiptir.

 
Shell Yatırımlara Devam Ediyor
 
Zipcar Teknopark'ta
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Shell Yatırımlara Devam Ediyor
Shell & Turcas, Yavuz Sultan Selim Köprüsü Kuzey Çevre Otoyolu’nda hizmet ...
Kapıda Duran Araçtan 500 Bin TL’yi Aşan Ek Gelir
Ülkemizde girişimcilik her geçen gün yeni boyutlar kazanmaya devam ediyor. ...
Aston Martin DB11 Tam Not Aldı
Aston Martin'in 'İkinci Yüzyıl' planı çerçevesinde piyasaya sürdüğü ilk ...
 
Porsche Onaylı Kullanılmış Araçlar
Her biri Porsche teknisyenleri tarafından onaylanmış, sadece orijinal ...
GT Line versiyonu: Sıra dışı bir stil
Yeni Clio ile birlikte Türkiye’de pazara sunulacak GT-Line versiyonu güçlü ...
Focus Rs, Şimdi Türkiye Yollarında
Ford’un motor sporları geleneğini yollara taşıyan Performans Serisi modelleri ...
 
Lexus Global Satışlarda Yüzde 5’lik Büyüme Elde Etti
2016’nın ilk yarısında 319 bin 275 adetlik satış elde eden Lexus, geçen ...
Mıchelin, Yeni Iveco Stralis’i Donatacak
Yeni nesil MICHELIN X® LINE™ Energy™, Iveco Stralis’in yakıt tüketimini minimuma indiriyor.
Otobüs Pazarında İlk 7 Ayın Lideri TEMSA
Türkiye’de 2016’nın ilk 7 ayında toplam 3044 otobüs satıldı. 980 adetlik ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyonum
lkw
kamyoncu
Kamyon
şoför
bus
news
fahrer
türkiye