Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
24 Şubat 2015 Salı - 17:16

​2014’ün Öne Çıkan Ağır Vasıtaları

Her geçen gün teknolojik imkanlar gelişirken araçlar da bu teknoloji ile gelişerek yolları süslemeye devam ediyor. Konforuyla kullanıcısına rahat sürüş sağlayan araçlar artan taşıma kapasiteleri, yakıt performansları ve çevreci modelleri ile adeta birbirleri ile yarışıyor.

​2014’ün Öne Çıkan Ağır Vasıtaları

Her geçen gün teknolojik imkanlar gelişirken araçlar da bu teknoloji ile gelişerek yolları süslemeye devam ediyor. Konforuyla kullanıcısına rahat sürüş sağlayan araçlar artan taşıma kapasiteleri, yakıt performansları ve çevreci modelleri ile adeta birbirleri ile yarışıyor.
Bu sayımızda 2014’ün öne çıkan markaların en gözde modellerini sizlerle paylaşıyoruz…
 
Mercedes-Benz Actros 1844 LS’den Dünya Rekoru
Mercedes-Benz Türk, Actros, Axor ve Atego marka kamyonları ile inşaat, madencilik, belediye hizmetleri, gıda, lojistik, savunma sanayii ve akaryakıt gibi pek çok sektörde Türk iş dünyasının en büyük destekçisi olmaya devam ediyor.
Mercedes-Benz Türk, yıllardır Aksaray Kamyon Fabrikası üretimi geniş ürün gamı sayesinde müşterilerinin her ihtiyacını karşılayarak pazarın en güçlü kamyonlarını piyasaya sunuyor. 6 ton ve üzeri kamyon pazarında 12 yıldır pazar liderliğini sürdüren Mercedes-Benz Türk, 2014 yılı sonunda 200.000’inci aracını banttan indirdi.  
Mercedes-Benz Türk, 2010 yılına kadar ithal olarak sunduğu Actros serisi araçları, 2010 Aralık itibariyle Aksaray Kamyon Fabrikası’nda üretmeye başladı. Yüksek iç kabini sayesinde oldukça ferah bir ortam sunan Actros’un kabininin rüzgar direncini kırmak adına köşeleri yuvarlatılmış ve aerodinamik bir yapı elde edilmiş. Yükseltilmiş ve motor tüneli bulunmayan Actros araçlarında sürücünün yaşam alanı opsiyonları ile birlikte düşünülmüş ve her türlü konforu sağlanmış. İlk jenerasyonu 1996 yılında piyasaya çıkan Actros 1997, 2004, 2009 ve 2012 yıllarında “Truck of the Year ödülünü” alarak en iyi kamyon seçildi.
Mercedes-Benz kamyonlarının amiral gemisi Actros, ekonomiklik, konfor, güvenlik ve tasarımı ile ağır vasıta kullanıcılarının birinci tercihi. Mercedes PowerShift otomatikleştirilmiş 12 vitesli PowerShift şanzıman, vites geçişlerini daha rahat ve hızlı bir hale getirerek sürüş konforunu arttırıyor, yakıt ekonomisi sağlıyor, aktarma organlarının ömrünü uzatıyor ve klasik şanzımanlara göre daha düşük ağırlığı sayesinde aracın faydalı yük kapasitesini maksimuma çıkarıyor.

Mercedes-Benz Actros, ekonomik ve çevre dostu BlueTec motora sahip. ‘Düşük maliyet, düşük emisyon’ sloganı ile BlueTec teknolojili araçlar, biodizel de dahil olmak üzere günümüzde kullanılmasına izin verilen tüm dizel yakıtlarla kullanılabiliyor. Seçici Katalitik İndirgeme (SCR) teknolojisini temel alan BlueTec güçlendirilmiş ve iyileştirilmiş motoru ile çevre dostu bir çözüm oluştururken aynı zamanda kamyonların yakıt tüketimini azaltıp ve ikinci el değerini artırıyor.
Türkiye’de çekici pazarında öncü olan Mercedes-Benz Actros 1844 LS, ekonomik, uzun yaşam ömrü, yüksek ikinci el değeri, BlueTec motoru ve PowerShift şanzımanı ile performansının yanı sıra çevre dostu olmasıyla da dikkat çekiyor.
Actros 1844 LS’ten dünya rekoru
Aksaray Kamyon Fabrikası’nda da üretilen Actros 1844 LS çekici 2008 yılında, Mercedes–Benz mühendisleri tarafından İtalya’da trafiğe kapalı bir alanda 40 ton toplam ağırlıkla 10.000 km’lik bir teste tabi tutuldu. Bu araç testte 100 km’de sadece 19,44 litre yakıt tüketerek “dünyanın en az yakıt tüketen 40 tonluk kamyonu” ünvanı ile Guinness Rekorlar Kitabı’na adını yazdırdı.
 
Teknik Özellikleri
Motor                                               Actros 1844 LS 4x2
Tip                                                  OM 501 LA, Euro 5
Silindir dizilifli ve sayısı                           V 6
Çap ve strok                                    130 mm x 150 mm
Güç (DIN)                                        320 kW / 435 BG @ 1800 d/d
Tork (DIN)                                       2100 Nm @ 1080 d/d
Sıkıştırma Oranı                              18,5:1
Şanzıman                                        Mercedes PowerShift otomatik şanzıman
                                                       G211-12/14,93-1,0
Akslar
1. ön aks                                         VL4/51 DC-7,5
1. arka aks                                      HL6/3 DC(S) -13
Tahvil oranı                                     2,846
Direksiyon                                       LS 8 servo
Süspansiyon             Önde parabolik makas, arkada havalı süspansiyon
Frenler
Servis freni                                      Çift devreli havalı sistem (10 bar)          
                                                       Isıtıcılı hava kurutucu
                                                       ABS ve ASR'li Telligent Fren Sistemi
                                                       Otomatik fren ayarı
                                                       Önde ve arkada disk frenler
Park freni                                         Hava kumandalı, yay kurmalı
Motor freni                                       Dekompresyon valfli motor freni           
                                                    (direksiyonun yanında koldan kumandalı)
Sürücü kabini                                  Yüksek tavan, çift yataklı kabin 
                                                      ECE R 29 normlarını sağlayan,
                                                  hidrolik olarak devrilebilir çelik kabin
 
Retarder
Şasi                                                                        U profilden, takviyeli daralan merdiven şasi 284x70 mm, 7 mm et kalınlığı   
Maksimum yüklü ağırlık                                            18.000 kg
Maksimum katar ağırlık                                             40.000 kg
                                                                                             
Yolların Lordu: Yeni 1846T Midilli Çekici
Ford Otosan Ürün Geliştirme Merkezi’nde tasarlanan ve geliştirilen, Ford Otosan’ın Eskişehir İnönü Fabrikası’nda üretilen Yeni 1846T Midilli Çekici, 960 mm 5. teker yüksekliği ile hacimli yük taşımacılığına yeni bir soluk getirirken, sınıfındaki en rekabetçi motor ile de yüksek performans ve düşük yakıt tüketimi sunuyor.
 
Ford Otosan mühendisliği ile geliştirilen ve İnönü Fabrikası’nda üretilen Ford Trucks Çekici Serisi’nin hacimli yük taşımaya yönelik yeni versiyonu olan 1846T Midilli Çekici modeli, 960 mm’lik 5. teker yüksekliği ile lojistik şirketlerine %10 daha fazla yük taşıma imkanı sunuyor. 960 mm’lik yüklü 5’inci teker yüksekliği ile sınıfındaki en alçak model konumundaki 1846T Midilli Çekici, ayrıca ikinci sürüş modunda 20 mm daha da alçak bir konuma getirilebilerek 940 mm 5. teker yüksekliğine ulaşılabiliyor. Bu özelliği sayesinde 1846T Midilli Çekici 3 metre iç yüksekliğe sahip mega treyler kullanımına imkan sunuyor.
 
70 mm yükseltilebilen ön tamponu ile yaklaşma açısı artırılan 1846T Midilli Çekici, bu sayede özellikle uluslararası intermodal taşımacılıkta Ro-Ro giriş çıkışlarında ve tren yüklemelerinde büyük rahatlık ve koruma sağlıyor. Elektrikli kabin kaldırma sisteminin standart olarak sunulduğu aracın lastik ebatları önde ve arkada 295/60 ölçülerindeyken ön lastik istenildiğinde 315/60 olarak da tercih edilebiliyor. 7454 kilogramlık ağırlığı ile sınıfındaki en rekabetçi model olan 1846T Midilli Çekici’nin mega treyler ile toplam yüksekliği, sürüş pozisyonuna bağlı olarak 4070 ile 4090 mm arasında değişiyor.

1846T’nin 10.3 litrelik sıralı 6 silindirli motoru ile 460 PS güç ve 1050 d/d ile 1550 d/d gibi düşük devirlerde ve geniş bir aralıkta 2100 Nm maksimum tork sağlayarak düşük yakıt tüketimi sunarken yüksek çekiş ve performanstan ödün vermiyor. Standart olarak 12 oranlı ZF Astronic otomatik şanzımana sahip 1846T Midilli Çekici, yeni nesil Arvin Meritor 17X arka aks ile sunuluyor. 1846T Midilli Çekici’nin yer aldığı hacimli yük taşıyıcılarının en fazla aranan özelliklerinden biri olan frenleme performansında, ön ve arkadaki yeni nesil fren diskleri, 500 kW gücünde Intarder ve 282 kW gücündeki motor freni etkili oluyor.
 
1846T Midilli Çekici’nin standart donanımında ABS, ASR, ESP, Akıllı Fren Yönetim Sistemi, Yokuş Kalkış Desteği, Treyler Freni ve Elektronik Frenleme Sistemi (EBS) sunuluyor. Ekstra yüksek tavan, klima, kabin içi saklama bölümleri ve çift yatağın standart olarak sunulduğu 1846T Midilli Çekicide, yatak bölümünden ısıtıcı kontrolü, elektrikli sunroof ve güneş siperliği gibi konfor ekipmanları ile de fark yaratılıyor.
 

FORD CARGO 1846T Midilli Çekici 4x2
Kabin                                                Ekstra Yüksek Tavan Yataklı Kabin
Motor
Tip                                          10.3 litre VGT / Sıralı 6 Silindir
Hacim                                                10308 cc
Güç (DIN)                                460 PS (338 kW) / 2100 rpm            
Tork                                        2100 Nm / 1050 - 1550 rpm
Emisyon                                  Euro5
 
Yakıt Sistemi
Enjeksiyon Birim                                enjektör
Yakıt tankı (lt)                                   420L + 280L Alüminyum
Üre tankı (lt)                                      80
 
Debriyaj                                430 mm
                                            Tek kuru tip - Asbestsiz
                                             Servo takviyeli hidrolik çekme tip
 
Şanzıman                              Manuel                                  Otomatik (Opsiyonel)
                                               ZF 16S2220 TO                     ZF 12AS2130 TD
                                               16+2 Hızlı                              12+2 Hızlı
 
Süspansiyon
Ön: Parabolik Makas
Arka: 4 Körüklü Havalı Süspansiyon
Önde ve arkada anti-rollbar ve amortisörler
Şasi
10mm, 500 Mpa yüksek mukavemetli çelik şasi
 
Ağırlıklar (kg)                                  Manuel Şanzıman ile                       Otomatik Şanzıman ile
Boş ağırlık                                                  7618                                       7538
Azami yüklü ağırlık                                                              18000
Azami yüklü katar ağırlık                                                      40000
Ön aks kapasitesi                                                                7100
Arka aks kapasitesi                                                              11500
 
Fren Sistemi
(Ø.mm x mm uzunluk)                                  434 mm Disk fren
Çift devreli hava hattı, yağ süzücülü ve ısıtmalı hava işleme ünitesi
Motor freni EBS & ESP Intarder (Opsiyonel)
 
Volvo Trucks FH Serisi
Volvo Kamyon'un amiral gemisi olan Volvo FH16 modeli 2014 ilkbaharında Euro 6 konfigürasyonuyla satışa sunuldu. Performans, verimlilik ve konfora önem veren yüksek beklentilere sahip nakliye firmalarının ve sürücülerin büyük değer verdiği Volvo FH16, sektörün en güçlü ve farklı kamyonlarından biri. Volvo FH16'nın en son versiyonu, mükemmel performansla daha fazla konforu bir araya getiriyor.

Yeni Euro 6 motorlar, düşük emisyon seviyelerinin yanı sıra, düşük devirlerde daha yüksek tork, daha güçlü bir motor freni ve daha sessiz çalışma gibi avantajlar sunuyor. Motorların hepsinde Volvo'nun otomatik I-Shift şanzımanı bulunuyor. 550 hp versiyonu isteğe bağlı olarak manuel şanzımanla da sunuluyor. Bütün motor versiyonları Volvo’nun VEB+ motor freni ile donatılabiliyorken maksimum fren etkisi dakikada 2200 devirde 425 kW'tan 470 kW'a çıkarıldı ve güvenlik daha da arttırıldı, tekerlek frenlerindeki aşınma azaltıldı. Yeni geliştirilen çift kavramalı I-Shift, Volvo Kamyon’un ün yapmış I-Shift şanzımanının daha da geliştirilmiş yeni nesli ve iki şanzımanın birbirlerine paralel bağlanması olarak da tanımlanabilir. Bir vites etkinken, bir sonraki vites, bir anlamda diğer şanzımanda önceden seçilmiş olur. Vites değişimi işlemi sırasında ikinci kavrama devreye girdiği anda ilk kavrama ayrılıyor ve böylece vites değişimleri, güç aktarımında herhangi bir kesinti olmadan gerçekleşiyor. Çift kavramalı I-Shift, Eylül 2014'ten bu yana 460, 500 veya 540 beygir güçlerindeki Euro 6 D13 motorlu Volvo FH modellerinin satıldığı tüm pazarlarda sipariş edilebiliyor.

Sürücü konforu kapsamındaki kabinde yapılan değişikliklerle FH Serisi artık daha güvenli, daha ergonomik ve daha verimli bir çalışma alanı sunarken daha verimli bir park soğutucusu ve 300 litre ekstra saklama alanına da sahip. Telefon da dahil olmak üzere, kamyondaki işlevlerin pek çoğu direksiyon simidindeki düğmeler aracılığıyla çalıştırılabiliyor ve gösterge panelindeki düğmeler öncelik sırasına göre konumlandırıldı. Neredeyse 1 metreküplük kabin hacmindeki artış, iç mekânın daha geniş ve ferah olmasını sağladı. Konforu tamamlayan unsurlardan olan entegre park soğutucusu ise kabin sıcaklığının gün boyunca sürücünün rahat edeceği bir düzeyde kalmasını sağlıyor.
Volvo FH’a Yakın Bakış
Volvo FH16
Gelmiş geçmiş en güçlü Volvo. Ve bu açıkça görünüyor. En zorlu talepler için tek bir gerçek seçenek var.
I-See
Akıllı I­Shift yazılımına yaptığımız en son ekleme olan devrim niteliğindeki hız sabitleyici, trafiğe göre önceden planlama yapar. Üstelik %5’e kadar da yakıt tasarrufu sağlar.
Sürücü Destek Sistemleri
Güvenlik alanında öncülük etmek, Volvo’nun uzmanlık alanlarından biridir. Gelişmiş sürücü destek sistemlerimiz, sürücünün kaza yapmasını önlemede son derece etkilidir.
Gösterge Tablosu
Modern gösterge tablosu, sürücü esas alınarak ve tüm bilgiler yerli yerinde olacak şekilde tasarlanmıştır.
Dikiz Aynaları
Yeniden tasarlanan aerodinamik aynalar, arka görüş kameraları ve yeni dikey A sütunları daha önce hiç deneyimlemediğiniz bir görüş sağlar.
Volvo Dizel Motorlar
Maksimum 750 hp gibi inanılmaz bir güce sahip olabilen, yakıt tasarruflu ve güçlü torklu 13 ve 16 litrelik motorlar. Hepsi Euro 6 standardını karşılıyor.
Farlar
Dinamik farlar, statik köşe farları, geliştirilmiş uzun farlar ve daha fazlası
Volvo Dinamik Direksiyon
Hidrolik direksiyondan sonra direksiyon alanında yapılan bu en büyük yenilik, sahip olduğu üst düzey hassasiyet ile zahmetsiz manevranın keyfine varmanızı sağlıyor
Yataklı Alçak Kabin
 Yeni ekstra alçak kabin, inşaat ve madencilik işleri için idealdir.
Kabin İçi
Kabinler hiç olmadığı kadar geniş ve çok sayıda özelliğe sahip
Yük Taşıma
ECS4, Volvo’nun elektronik süspansiyon sisteminin en güncel sürümüdür. Peki ya en büyük yeniliği? Kablosuz bir uzaktan kumanda
Üstyapıcı Ara yüzü
Üstyapıcıda ne kadar az zaman harcarsanız, o kadar fazla zaman ve para tasarrufu yaparsınız. Size yardımcı olmak üzere tasarlanmış birçok akıllı şasi özelliği de mevcut
Havalı Arka Süspansiyon
 Yeni hava süspansiyonlu arka tekerlek montajını bir deneyin. Bunun çığır açan bir gelişme olduğu söylenebilir.
Yakıt Avantajı
Uzun yol için ürün ve hizmetleri kapsayan iki yakıt tasarrufu paketi. Hem kârlılığınız hem de çevre için %11’e varan oranda yakıt tasarrufu elde edin.
I‑Shift
Dünyanın en akıllı şanzımanı, daha da geliştirildi. Kolay sürüş ve yakıt tasarrufu sağlayan bir yazılıma sahiptir
Frenler
 Volvo EBS (Elektronik kontrollü Fren Sistemi) disk frenlerin şasi kamyon ve çekiciler için STD ve MED program paketleri mevcuttur. ESP, 4×2, 6×2 ve 6×4 çekişli çekiciler ve şasi kamyonlarda mevcuttur. Bu sayede, Volvo neredeyse tüm ADR uygulamaları ve EMS kombinasyonları için ESP sunabilmektedir. Fren çeşitleri arasında ABS’li (Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi) Volvo Z-kamlı kampanalı frenler de bulunmaktadır
Kombine Fren
Dönüşler veya kaygan yolda yokuş aşağı sürüşler gibi bazı durumlarda, treyler kamyona yetişip tehlikeli bir makaslama etkisi yaratabilir. Kombine Fren, bu tehlikeyi önlemek üzere tasarlanan yeni bir Volvo özelliğidir. Treylere darbeli fren uygulanarak, araç kombinasyonu gerilir ve tehlike giderilir. Sistem, 50 km/s hızın üzerinde riskli durumlarda otomatik olarak etkinleştirilebilir

MAN’ın 2014 yılı gözdesi: TGS EfficentLine
MAN’ın yeni yıldızı TGS EfficentLine, 2014 yılının gözdesi oldu. Uzun yol taşımacılığı ve verimlilikte; konforu, kalitesi, yakıt tasarrufu, dayanıklılığı ve çevre dostu motoruyla standartları yeniden belirleyen TGS EfficentLine, sektör temsilcilerinden de tam not aldı.
MAN’ın ağır ticari araçlar ailesine yeni katılan TGS EfficentLine, 2014 yılının en beğenilen modellerinden biri oldu.

MAN TGS EfficientLine modelini muhteşem bir organizasyonda Türkiye’de ilk kez bir çekiciye uygulanan 3 boyutlu “Video Projection Mapping” gösterisiyle sektörle tanıştırdı. İzleyenleri adeta büyüleyen TGS EfficentLine, tanıtımın ardından bugüne kadar geçen sürede kullanıcılardan da tam not aldı. TGS EfficentLine çekicilerin uluslararası nakliyecilerin beklentilerine en üst düzeyde cevap verirken, yurtiçi taşımacılık pazarından önemli pay aldı.
TGS EfficentLine yeni teknolojisiyle birçok yeniliği bir arada sunuyor. Sektör için kritik yeniliklerden biri TGS EfficientLine’ın taşıma kapasitesi konusunda oldu. TGS EfficentLine, sektörün en fazla yük taşıma kapasitesine sahip çekicisi ve aynı zamanda an az yakıt harcayan aracı. TGS EfficientLine’ın benzerlerine göre 500 kg artırılmış kapasitesi işletmecilerin yüzünü güldürdü.
MAN ağır ticari araçlar ailesine 2012 yılı ortasında katılan TGS EfficentLine çekici, çevreci özelliğinin yanı sıra, 150 bin km'de, 18 bin litreye kadar dizel yakıt tasarrufu sağlayan özellikleri ile öne çıkıyor.
Daha ekonomik ve daha verimli araçlar üretme hedefiyle yıllardır yoğun bir çalışma yürüten MAN bu araçta aerodinamik olarak ciddi değişiklikler yaptı. 6700 kilogram ağırlığındaki araçta, ZF otomatik şanzıman kullanıldı. En zor şartlarda kullanılan bu şanzıman ciddi verim sağlıyor.

MAN TGS EfficientLine'ın rakiplerinden ayıran özellikleri:
Aerodinamik Yapı: En yüksek konfor ve güvenlik tasarımı ile üretilen TGS EfficentLine çekicilerde yakıt tüketimini azaltan aerodinamik özellik. Her 100 km'de 3 litreye kadar akaryakıt tasarrufu.
Moredn Common Rail Diesel: Euro 5 Modern Common Rail Diesel Motorları daha az yakıt tüketerek daha fazla randıman üretebilmekte ve daha uzun bir ekonomik ömür sunuyor.
Yaratıcı Egzoz Sistemi: MAN Euro 5'in sınır değerlerini yakalayabilmek için, teknik mükemmelliği, müşterilere yönelik ekonomik avantajlar ile birleştiren yaratıcı egzoz sistemleri geliştirdi.
Enerji Tasarrufunda Öncü: 150.000km'de, 1.800 litreye kadar dizel tasarrufu sağlıyor. Optimum aerodinamik yapıda tasarlanan TGS EfficentLine, hava basıncı yönetimi, gündüz farı ve yeni nesil Intarder gibi özellikleriyle de enerji tasarrufunun öncüsü konumunda.
Düşük Karbondioksit: Daha düşük CO2 emisyonu
Özel Ekipman: MAN TipMatic (Otomatik şanzıman), ESP (Elektronik stabilite programı), TPM (Lastik basınç görüntüleme sistemi/Lastik basıncı optimum ayarın 2 bar altındaysa, 100 km'de 0.2 litreye kadar yakıt tasarrufunu arttırabilir), Enerji lastiği (daha az deformasyon)
Hız Sınırlama: 85 km/h'e kadar hız sınırlama sistemi
Verimli Dinamo: 120A dinamo (%4 daha yüksek verimlilik seviyesi)
 
Kullanıcıları MAN TGS EfficientLine’ı anlattı
“Sürüş sırasında hiç yorulmadım”
Benzerlerine göre çok konforlu 10 numara bir araç. Sürüş sırasında hiç yorulmadım. Kabin, motor sesini hiç içeri almıyor.
“Manevrasına hayran kaldım”
Hem manevrasına hem de tankere yanaşmasına hayran kaldım. ‘Dm’ ve ‘Rm’ modu geri yanaşırken çok işe yarıyor. Rm moduna aldığınızda gaz vermeden yavaş yavaş geri geri gidebiliyorsunuz. Çok riskli bölgelerde büyük avantaj sağlıyor.
“Motor freni redarderin görevini fazlasıyla görüyor”
Bazı araçlarda retarderi çekmeden aracı durdurmak mümkün değil! MAN’da hiç öyle bir sıkıntı yok! Bu aracın retarderi yok ama motor freni retarderin görevini fazlasıyla görüyor. Retarder gibi bakım maliyeti de gerektirmiyor.
“Otomatik şanzıman büyük avantaj”
Otomatik şanzımanın olması da çok büyük avantaj sağlıyor. Frene basıldığı andan itibaren aracın hızına göre vitesi otomatik düşürüyor. Siz manuel vitesli bir araçta bu vites düşüşlerini bu kadar hızlı yapamazsınız. 440 beygir gücü var. 1500 devire gelmeden vites değiştiriyor. Bu da yakıt tasarrufu sağladığının bir göstergesi.
 “Her şeyi kolayca kumanda edebiliyorum”
Aracı kontrol edebilmek için her şey elimin altında. Yol bilgisayarı, hız sabitleme, tempomat, müzik çalar gibi özelliklerinin kontrolünü direksiyon üzerinden sağlayabiliyorum. Dikkatim dağılmıyor.
“Yokuş Kalkış Destek Sistemi büyük kolaylık”
 Bu araçta ‘Yokuş Kalkış Destek Sistemi’ de var. Bu çok büyük bir kolaylık, güvenlik açısından çok önemli bir özellik. Araç rampada kalkarken üç-dört saniye frenleme yapıyor. Bu aracın geri kaçmasını engelleyen bir sistem.
   
2015 Yılın Kamyonu: Renault Trucks – T Serisi
Yeni uzun yol ürün gamıyla birlikte Renault Trucks, modüler tasarımı sayesinde uzun mesafe taşımacılığı sektöründeki tüm müşteri ihtiyaçlarını karşılayan tek bir araçtan oluşan homojen bir ürün gamı sunuyor.

Renault Trucks "T”, nakliye şirketlerine yakıt tasarrufu ile kabin konforu arasında mükemmel bir denge sunacak şekilde tasarlandı. Rüzgar tüneli kullanılarak geliştirilen ve test edilen bir aerodinamik kabin ile donatılan T modelinde uzun yol araçlarının verimliliğini ve düşük yakıt tüketimini konfor ve prestijle birleştirildi.
Geçmişten gelen uzun yol aracı ilkelerine sadık kalan Renault Trucks T, araç sahiplerinin yakıt maliyetlerini azaltmasına yardımcı oluyor. Performansı geliştiren tasarımı ve yeni aktarma sistemi, Renault Trucks T’nin piyasadaki en düşük yakıt tüketimi rakamlarına ulaşmasına olanak sağlıyor. Bu rakamlar, önceki nesle kıyasla %5'e varan oranlarda daha düşük değerlere karşılık geliyor.

Farklı tavan yüksekliğindeki dört kabin alternatifine sahip Renault Trucks T modeli 11 veya 13 litrelik motorla sipariş edilebiliyor. 11 litrelik motorun gücü 380 hp ile 460 hp arasında değişirken 13 litrelik silindir hacmine sahip motorun gücü 440 ile 520 hp aralığında. Standart olarak Optidriver robotize 12 ileri şanzımanla donatılan araçlar opsiyonel olarak 12 ileri manuel şanzımanla da sipariş edilebiliyor.

Yenilik, Daha İyi Bakım ve Fiyat Avantajının Kombinasyonu
Yeni STRALIS bugünün ve geleceğin ağır yük taşımacılığı sektöründe üst düzeyde rekabete imkân tanıyan bir seçenek sunuyor. Yeni araç müşteriye daha fazla değer ve Iveco güvenliği ile sürdürülebilir kullanım ve çok temiz bir egzost emisyonu sağlıyor.

2013 yılının kamyonu seçilen Yeni Iveco Stralis Hi-Way ile şirketlerin toplam sahip olma (TSO) maliyetini azaltma stratejisini güçlendiriyor. Stralis Hi-Way azalmış yakıt tüketimi, daha düşük bakım giderleri, iyileştirilmiş sürücü kabini ergonomisi ve sürücü konforunun yanı sıra optimal operasyon yönetimini de sağlıyor.
Stralis Hi-Way tamamıyla yeniden tasarlanan bir sürücü kabininin yanı sıra daha ileri ve bütünleştirilmiş bir tematik sistem, iyileştirilmiş bir yol güvenliği uygulaması sunuyor.
Yeni Stralis Hi Way’e 6 milyon kilometreyi aşan yaygın kalite ve güvenilirlik testleri ve gerçek yol sürüşü koşullarında 11 milyon kilometre deneme sürüşü uygulandı.
Yeni Stralis  Hi-Way İspanya’nın Madrid kentindeki Iveco ağır vasıta fabrikasında üretiliyor. Bu merkez, kısa bir süre önce, elde edilebilecek en yüksek skorlardan biriyle, prestijli Dünya Fabrika Sınıflaması (DFS) programında gümüş madalya ile ödüllendirildi. Bu program atıkların uzaklaştırılması ve zararsız hale getirilmesi üzerine odaklanıyor ve çalışma yeri düzeni, kalite, sürdürülebilirlik ve lojistik konuları dahil 20 kriterin uluslararası değerlendirmesine dayanıyor.  
Yeni Stralis Hi Way’deki innovativ yenilikler;
Yeni Stralis Hi-Way daha düşük yakıt tüketimini ve harika performansı garantileyen Euro 5 ve Euro 6 FPT Industrial Engines Cursor ile donatıldı.
Dikkatlice yeniden tasarlanan Stralis Hİ-Way sürücü kabininin iyileştirilmiş ergonomisi ve konforu bayi ve müşterilerimizle yakın işbirliğin bir ürünü.  Kabinin yeniden tasarımı diğerlerinin yanı sıra yeni bir merkezi radyatör ızgarası,  yeniden tasarlanan yan hava deflektörleri, yeni tampon tasarım aerodinamik özellikleri iyileştirerek yakıtın daha etkin kullanılmasını hedefliyor.
Yeni Stralis Hi-Way var olan bütün operasyonlar ve filo yönetim ihtiyaçları için bütün dünyada geçerli taşımacılık servis çözümlerinin yanı sıra opsiyonel olarak benzersiz IVOCONNECT “Sürüş Stili Değerlendirmesi” fonksiyonunu da sunuyor. Bu benzersiz IVECO sistemi tek bir ekran ile eğlence, navigasyon, sürüş desteği ve filo yönetim hizmeti ve IVECONNECT FLEET ile filo yönetimi hizmeti sunuyor.  
Yeni Stralis Hi-Way piyasadaki en gelişmiş elektronik sistemleri Fren Yardım fonksiyonu ile donatılmış EBS’yi sunduğu gibi, opsiyonel olarak Şerit Takip Sistemi, ESP, Adaptive Crusie Control, Gündüz Farları, yeni Sürücü Dikkat Desteği fonksiyonlarını da sunuyor.
Yüksek Konfor ve Ergonomi: Yeni Kabin
Stralis kabininin iki farklı genişliği bulunur: Premium Hi-Way kabin (genişlik; 2,5 m) uzun mesafeli taşıma görevlerinde bir ya da iki kişiye azami konforu sağlamak üzere tasarlanmıştır. Premium Hi-Way’in yüksek ve alçak tavanlı uyuma kabinli versiyonları da bulunur. İkinci seçenek orta büyüklükteki kabindir; (genişlik; 2,3 m) Hi-Road yataklı kabinli orta- yüksek ve alçak tavanlı iki çeşidi bulunur.
 Bütün kabinler baştan aşağı elden geçirilmiş ve sürücünün çevresi yeniden tasarlanmıştır: Bu yeni model istisnai ölçüde ergonomik, konforlu, güvenli ve eğlenceli bir sürüş sağlar. Sürücüye optimal bir iş ortamı sağlar; tasarım bütünüyle verimliliğin artırılmasına odaklanmıştır.
Stralis kabinlerinin en üstünde ulusal ve uluslararası yollardaki uzun görevler için tasarlanmış olan Hi-Way yüksek tavan versiyonu yer alır; iç hacmi 10 m³’ten büyüktür. Kabinin içi yeni baştan tasarlanmıştır: Yeni ön panel ergonomik, fonksiyonel ve en küçük detaya dahi dikkat ederek şekillendirilmiş, ışığı yansıtmayan, yüksek kaliteli, ele hoş gelen materyalden yapılmıştır.  

Yeni STRALIS Hi-WAY: TEKNİK BİLGİLER
Yüksek Karlılık: Aracın bütün kullanım süresi boyunca en düşük sahip olma maliyeti
Uluslararası yollarda çalışan bir ağır bir vasıtanın maliyetine farklı oranlarda katkıda bulunan unsurlar bulunur: Yatırım maliyeti (%8), aracın sürekli bakımı ve onarımı (%5), yakıt tüketimi (%36), sürücü maliyeti (%33), geçiş ücretleri ve vergiler (%18). (TSO maliyetinde sağlanan azalma Avrupa’da yapılan çalışmalara dayanıyor).
TSO maliyetinin bileşenlerinden biri ve en büyüğü yakıt tüketimi. Daha önceki araç kuşaklarında da uygulanan ve mükemmel yakıt etkinliğini sağlayan ECOSTRALIS teknolojilerine dayanan yeni Stralis bunların yanı sıra yeni kuşak çözümlerle de donatıldı. Yeni Stralis, yakıt tüketimini düşüren pek çok özelliğin bir arada sunulduğu Eco paketi ile yakıt giderlerini %10’a kadar azaltıyor.
Bir önceki kuşakta var olan çözümlerin yanında aşağıdaki şu noktaları vurgulamak faydalı olur:

  • ECOSWITCH azami hızı sınırlayarak aracın toplam ağırlığına göre çekiş sistemini optimize eder.
  • EUROTRONIC şanzımanı ile benzersiz bir set oluşturan ECOFLEET modu manuel vitese mümkün olan en az şekilde başvurulmasını gerektir, böylece gereksiz sürücü müdahalesini ortadan kaldırır. 
  • Lastiklerdeki hava basıncını ölçen TPMS (Lastik Hava Basıncını İzleme Sistemi) yakıt tüketimini lastik aşınmasını en düşük düzeye çekerken güvenliği artırır.
  • Sürtünme katsayısı düşük lastikler;
  • Göreve ve lastiklere göre optimize edilen tahvil oranı.
Bir aracın izlenmesi sürekli bir iyileştirme çalışmasıdır. Sürücünün sürüş davranışını anında iyileştiren Sürüş Stili Değerlendirmesi gibi kullanımı daha kolay donanımın geliştirilmesini içerir.
Bunun yanı sıra, IVECONNECT FLEET de devreye sokulursa program filo yöneticisine uzaktan her sürücünün bireysel performansını değerlendirebilme imkânını sunar. IVECONNECT FLEET sürücülerin, araçların ve diğer değişkenlerin sürekli izlenmesini mümkün kılar. Müşterinin lojistik hizmetleri daha düşük bir maliyetle optimize edebilmesi ve otomatikleştirmesi için gerek duyduğu veriler de sisteme eklenebilir.
İleri Teknoloji ve Telematik: Sürüşte Telematik
Etkinliği yükseltme çabası kontrol mekanizmalarının da daha kullanışlı hale getirilmesini ve iş ortamının daha verimli hale getirilmesini sağlamaktadır. Özellikle Yeni Stralis’te size basit ve bütünsel tarzda,  eğlenceli haberler, navigasyon, sürüş yardımı ve ileri filo yönetim desteği sunan   (opsiyonel)  eşsiz IVECONNECT sistemi bulacaksınız.
IVECONNECT ön panele yerleştirilmiş bir 7” dokunmatik ekrana sahiptir. Bütünü radyo, CD çalar, iPod, /iPhone ve MP3 ile uyumlu USB girişi, Bluetooth bağlantısı  AUX/video soketi tamamlar. Tümü direksiyon üzerinden kumanda edilebilir.  Sistem sürücünün ve filo yöneticisinin kullanımına özgü iki fonksiyona erişimi sağlar: IVECONNECT DRIVE ve IVECONNECT FLEET. 

IVECONNECT DRIVE bir navigasyon sistemi, araç üzerindeki bir sürücü eğitimcisi gibi hareket etmenize imkân veren “Sürücü Stili Değerlendirmesi” sistemi ve sürücüyü yorgunluk ve bilinç bulanıklığından koruyacak Sürücü Dikkat Desteğini içerir.
Aynı dokunmatik ekran aynı zamanda IVECONNECT FLEET yönetim hizmetinin de terminal ara yüzeyidir. Bu yeni sistem size araçların bulundukları durumu ileri tekniklerle belirler, verilerinizi bağlı bulunduğunuz firmanın lojistik sistemleri ile bütünleştirmenizi sağlar.
Sistem aynı zamanda operasyon merkezi ile sürücü arasında mesaj alışverişini, sürüş ve duruş sürelerini elinde bulundurur: Sürücü, araç ve operasyon merkezi arasındaki karşılıklı etkileşim, bütün araçların kontrolüne imkân verir, böylece gerçek zamanlı yakıt sarfiyatı, GPS pozisyonu ve erkene alınan yola çıkmalar belirlenebilir. Sistem aynı zamanda boşaltma, yönetim ve depolama ve takograf ile ilgili verilerin ve çeşitli kartlarla ilgili yasal yükümlülükleri de gösterir.
IVECO FLEET MANAGEMENT servisleri bütün araç tipleri için geçerli olup sektörün dünya lideri QUALCOMMR ile işbirliği içinde yürütülüyor.
ÇEKİCİ
  KABİN
  AS AT
MOTOR GÜÇ VERSİYON
Cursor 10 450 HP 4x2
6x2
6x4
4x2
6x2
6x4
Cursor 13 500 HP 4x2
6x2
6x4
 
560 HP 4x2
6x2
6x4
 
 
 
KAMYON
  KABİN
AS AT
MOTOR GÜÇ VERSİYON
CURSOR 10 450 HP 4x2
6x2
6x4
4x2
6x2
 
 
 
CURSOR 13
500HP 4x2
6x2
6x4
 
560 HP 4x2
6x2
6x4
 
 
 

 
Otokoç 2014’te 62 Bin 300 Yeni Araç Satışı Yaptı
 
Modifiye'de Son Nokta!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
​DOSYA: MOTOR TEKNOLOJİLERİ
Bu ay Kamyonum Dergisi sayfalarında ‘Motor Dosyası’na yer veriyoruz. Markaların ...
​BlueTec Motor Serisi Çevreyi Koruyor
Mercedes-Benz Türk’ün BlueTec motor serisi çevreci özelliği ile tercih ...
Iveco Motor Teknolojisi!
Iveco mar­kası altında sunulan Daily ailesindeki hafif ticari araçlardan ...
 
Scania, Motor Teknolojisinde Geniş Yelpazesini Sunuyor
Scania Motorları, egzoz emisyonlarıyla ilgili tüm ulusal ve uluslararası ...
Yanlış akaryakıt kullanımı: facia, ölüm, kayıp!
Akaryakıt pek çok sanayi kolu için önemlidir ancak lojistik sektörünün ...
“Türkiye Kaplamaya Tedirgin Bakma Aşamasını Çoktan Aştı”
“Uzun yıllardır bizimle çalışan uluslararası nakliye firmaları “frigofrik” ...
 
Lastik Kaplama Bir Kültür Olarak Kabul Edilmeli
1915 yılında lastiğin üzerinin basit deri parçaları ile kaplanmasıyla ...
“Daha Sık Kontrol Etmekte Fayda Var”
‘Lastik Kaplama Dosyası’ olur da sektör temsilcilerine yer vermemek olur ...
“Isı Kaplamanın En Büyük Düşmanıdır”
“Kaplamada en önemli noktalardan birisi sırt atma riskidir. Kaplanan lastiğin ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
haberler
şoför
kamyoncu
sondakika
kamyonum
treyler
Kamyon
lkw
src