tekniktanker, kamyonum
23 Eylül 2017 Cumartesi
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
Advertisement
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DİKKAT!TEST SÜRÜŞÜDOSYAYAKIN PLANTESLİMAT
Menü Arama
DAF, XF, kamyonum dergisi,
schmitz, kamyonum, mytruck
Gebze-Bursa Otoyolu Trafiğe Kapatılacak
Gebze-Bursa Otoyolu Trafiğe Kapatılacak
Eichenlaub, Kögel treylerleri teslim aldı
Eichenlaub, Kögel treylerleri teslim aldı
Alkollü Araç Kullanımı Tarihe Karışacak!
Alkollü Araç Kullanımı Tarihe Karışacak!
Hayvana Saygı Ekonomiye Katkı
Hayvana Saygı Ekonomiye Katkı
24 Ekim 2012 Çarşamba - 14:52

AVİA TÜRKİYE’DE

Kamyonum Dergisi her ay olduğu gibi yenilikleri takip etmeye devam ediyor. Test sürüşü sayfamızda Türkiye’ye yeni giriş yapan Çek Cumhuriyeti’nde imal edilen Avia’ya yer veriyoruz. Ulubaşlar Holding bünyesinde Ulucar Otomotiv tarafından getirilen Avia ile İstanbul’da gerçekleştirdiğimiz test sürüşünü siz okurlarımızla paylaşıyoruz. Test sürüşümüzde yıllardır yollarda olan Kemal Şahin bize eşlik ediyor. Röportajımıza Ulucar Otomotiv Satış ve Pazarlama Yöneticisi Mehmet Babür ile devam ediyoruz. Babür bize Hem Avia Kamyonlarından hem de Ulucar Otomotiv’den bahsediyor.

AVİA TÜRKİYE’DE

 

“Tamamı Çek Cumhuriyet’inde İmal Ediliyor”

 

Kemal Şahin’le Çek Cumhuriyeti imalatı olan Avia D 120 ile Halkalı Merkez Mahallesi’nden Basın Espres Yolu’ndan yola koyuluyoruz. Sefaköy Havaalanı bağlantı yolundan ilerleyip Gümrük Yolu’ndan devam edip başlangıç noktamız olan Ulucar Otomotiv bulunduğu Basın Express Yolu’nda güzergâhımızı tamamlamış olacağız.

 

Kemal Şahin’e sorularımızı sormaya başlıyoruz.

 

Direksiyonun konforu nasıl? Sürücüyü yoruyor mu? Bununla birlikte manevra kabiliyeti nasıl buluyorsunuz?

 

“Otomobil Kullanır Gibi Kullanıyorum”

“Yola çıkarken de sizde gördünüz zaten ama madem benim söylemem gerekiyor, o zaman söyleyeyim; açıkçası bu araçlar yeni araçlar, ama muadil araçlara göre manevra kabiliyetleri çok iyi. Konfor açısından direksiyon şoförü hiç yormuyor. Otomobil kullanır gibi kullanıyorum desem yalan söylememiş olurum herhalde. Bu araç makaslı sisteme sahip ama yine de sarsıntı çok az. Galiba havalı sistem körüklü modelleri de varmış. Hız sabitleyici var bu şoförler açısından iyi bir şey, tek tuşla hızı artırıp azaltabiliyoruz. ”      

 

Kabin içi konforu hakkında ise Şahin özellikle sürücü koltuğunun çok konforlu olduğunu söylemeden edemiyor. Vites geçişlerinin çok rahat olduğu ve 6 vitesli olmasının avantaj sağladığını dile getiriyor.

 

Bize hangi güzergâh üzerinde olduğumuzu da söyleyen Şahin Sefaköy’den Havaalanı istikametine bağlantı yolundan ilerlediğimizi söylüyor. En çok merak ettiğimiz konuya gelmek istiyoruz:

 

Aracın çekiş gücü ve yakıt sarfiyatı nasıl? Yakıt sarfiyatını etkileyen birçok etken var ama yine de bir değerlendirmeniz olacaktır.

 

“Bu araçlar Türkiye’ye yeni geliyor. Benim çok fazla kullanma şansım olmadı; 185 beygir gücünde Euro 5 Cummins motor varmış bunda. Ben çekiş gücünden gayet memnunum. Ayrıca aracı test eden başka şoförlerden de hiç şikâyet duymadım. Yakıta gelecek olursak; elbette yakıt sarfiyatı sadece araca bağlı değil, yol şartları, yük, şoförün nasıl kullandığı çok önemli. Bu konuda net bir şey söylemek doğru olmaz.”

 

Aynaları nasıl değerlendiriyorsunuz? Görüş açısı yeterli mi?

 

“Aynalar Şoförün Eli Ayağıdır”

“Aynalar bir şoförün eli ayağıdır, hem bizim için hem trafikteki diğer insanlar için çok önemlidir. Bu araçta da aynalar aracın her yerine hakim olmamıza yetiyor. Rölantide çalışırken özellikle bazı araçların aynaları titreme yapar, sizde görüyorsunuz bunlarda öyle bir şey söz konusu değil.”  Güvenlik deyince Şahin ayrıca aracın vitesteyken çalışmamasını takdir ettiğini belirtiyor.

 

“Birlikte Test Edelim Birlikte Görelim”

 

“Araçta fren sistemi çok önemlidir” deyip fren performansını sorduğumuzda ise Şahin “frenleri birlikte test edelim birlikte görelim” diyor. Frenleri test edebilmek için Gümrük Yolu diye bilinen yere gidiyoruz. Şoförümüz yokuş inerken hızını yükseltiyor, aynalardan arkadan gelen olup olmadığını kontrol edip frenlere basıyor ve “gayet iyi” diyor. “Bildiğim kadarıyla bunlarda Wabco fren sistemi var, bu da zaten en iyi fren sistemleri arasında yer alır” diye de ekliyor.

 

Avia’da başka nelerin olmasını isterdiniz? Hangi özellikler eklenirse şoförler açısından daha faydalı olur?

 

“Bu araç uzun yol için değil, şehir içi nakliyeye yönelik bir araç, bunun için yapılabilecek her şeyi yapmışlar açıkçası.” 

 

Gümrük Yolu’ndan sonra test sürüşümüzü tamamlıyoruz ve şoförümüze teşekkür edip veda ediyoruz.

 

Röportajımıza Ulucar Otomotiv Satış ve Pazarlama Yöneticisi Mehmet Babür ile devam ediyoruz.

 

 

“Tam Bir Çalışma Kamyonu”

 

Mehmet Babür Ulucar Otomotiv’in 2011 yılı sonu itibariyle AVİA ile distrübütörlük sözleşmesi imzaladığını ve Ulucar Otomotiv’in Avia Kamyon Türkiye Genel Distribütörü olduğunu belirtiyor. İlk kamyonların Şubat 2012’de geldiğini belirten Babür Avia’nın özelliklerini şöyle anlatıyor:

 

“185 Beygir Euro 5 Cummins Motora Sahip”

 

“Bugün testini gerçekleştireceğimiz aracımız D120 modelimiz. Orta şase diye bilinen kamyonumuz. 185 beygir gücünde Euro 5 Cummins Motor’a sahip. Opsiyonel olarak 207 beygiri de tercih edilebiliyor. Frenleri Wabco fren sistemi yani kuru havalı frendir. Direksiyonu ve şanzımanı Zedef diye bilinen ZF’dir. Bu markalar alanlarının en iyi markalarıdır ve Türkiye’de de çok iyi bilinirler. Aracımız 6 ileri vitese sahip. Albion marka dingilleri var. Koltuğu havalı sistem olduğu için çok iyi sürüş konforu sağlıyor. Koltuğu ve direksiyonu sürücüye göre ayarlanabiliyor. Hız sabitleyicisi var, yine tek düğmeyle hız artırıp azaltabiliyorsunuz. Bunlar standart olarak sunuluyor. En önemli avantajlarından birisi de dijital takograf da standart olarak sunuluyor. 2013’de Türkiye’de dijital takograf zorunlu olacağı için biz de aracımızı buna göre dizayn ettik. Stoneridge marka takograf da aracımızın standart ekipmanlarından bir tanesi.”

 

 

“Orijinal Yedek Parça Hizmeti Sunuyoruz”

 

Avia kamyonlarının yakıt tasarrufunda çok iddialı olduğunu belirten Babür tam bir çalışma kamyonu olduğunu söylüyor ve yüke karşı dayanıklı olduğunu ekliyor. “Çok fazla elektronik sistem mevcut değil. Bunun da amacı her sürücünün rahatlıkla kullanabileceği, hemen kumanda düğmelerine ulaşabileceği, yapmak istediklerini yapacağı bir sistem olmasıdır. Çalışma maliyetleri konusunda firmalara ciddi oranda katma değer sağlayacağı kanaatindeyiz.” diyen Babür teknik servisler hakkında da bilgi vermeyi ihmal etmiyor; “Dağıtımı İstanbul merkez depodan yapılan tamamı orijinal Çek Cumhuriyeti’nden gelen orijinal yedek parça hizmeti sunuyoruz. Aynı zamanda Türkiye genelinde 28 hizmet noktasıyla servis hizmetlerimiz de veriliyor. Tabi ki 7/24 müşteri hizmetleri hattımız, yol yardımı hattımız sürekli devrede.”

Aracın güvenlik sistemlerinden bahseden Babür vitesteyken çalışmadığını belirtiyor. Ayrıca çöp kamyonu gibi arkasında insan olabilecek araçlarda ise aracın hızının 20-25 km’yi geçmediğini belirtiyor ve ekliyor “Aynı zamanda özel bir imdat düğmesiyle acil durumlarda aracı güvenli bir şekilde durdurabiliyorsunuz.” Tüm modelleri için yataklı modellerinin bulunduğunu belirten Babür ayrıca opsiyonel olarak geri görüş kamerasının da bulunduğu belirtmeyi ihmal etmiyor.

 

“Çalışma Maliyetleri Oldukça Düşük”

 

“Çalışma maliyetleri de oldukça düşük seviyelerdedir. Yapılan değerlendirmelerde özellikle işçilik sabit ücretleri oldukça uygun seviyelerdedir. Saat ücreti KDV hariç 25 TL.” diyen Babür firmalara en büyük desteği Avia kamyonlarının vereceğini ifade ediyor.

 

 

 
LASTİK DEYİNCE…
 
Saras Lojistik’ten Dev İşbirliği Anlaşması
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
İnsan Olmak ve Hayvana Saygı
kamyonum, abonelik, mytruck
kamyonum, lojistrans
kamyonum, fuar, citytech
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Pınar TOK
BİR AT BİR BIÇAK, İŞTE SANA GERÇEK HAYAT
Serdar Aslan
Otomotiv ve Yönetim Üzerine 2 Kelam
Nizamettin KARADAĞ
TÜRKİYE TAŞIMACILIĞI NEREYE KOŞUYOR?
Ragıp Oduncu
Savaş Bölgesinde Taşıtım Kaldı!
Onur DAL
Gümrük İşlemlerinde Kolaylık, Nasıl?
Çağatay AY
ADR
Taner Ankara
Yine Bir Yılın Sonu
İhsan MEMİŞ
KAYSERİ FACİASI, 24 SAAT SİYASET, KİM SORUMLU?
Şerafettin Aras
Yetki Belgesiz Taşımacılık
Dr. Jur. Tunay Köksal
Yeşil Lojistik ve PAS 2050
K.Serdar TÜRKAY
İSTİKRAR VE LOJİSTİK
  ANKET
     
 
Aracınız Hangi Marka?

MAN
RENAULT
ISUZU
MERCEDES-BENZ
IVECO
SCANIA
VOLVO
FORD
DAF
BMC
OTOKAR

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Dünyada Taşımacılık
Dikkat!
Test Sürüşü
Bunları biliyor musunuz?
Dosya
Yakın Plan
Teslimat
Son Yasal Düzenlemeler
Şoförsem Günahım Ne
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
treyler
bus
news
haberler
şoför
fahrer
kamyoncu
lkw
src