Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
10 Mayıs 2017 Çarşamba - 16:02

Alper Kanca: Otomotiv Sektörü En Parlak Dönemini Yaşıyor

TAYSAD Başkanı Alper Kanca, Avangarde Hotel’de gerçekleştirilen kahvaltıda tedarik sanayicilerini yakından ilgilendiren konularda bilgi vermek amacıyla basın mensuplarıyla bir araya geldi. Toplantının ilk bölümünde, siyasi ilişkilerin ticari hayata yansıması konuşuldu.

Alper Kanca: Otomotiv Sektörü En Parlak Dönemini Yaşıyor

Uluslararası ilişkilerdeki bir takım olumsuzlukların ticari hayata yansımasına ilişkin değerlendirmelerde bulunan TAYSAD Başkanı Alper Kanca, “Siyasi ortamda yaşanan gerginlikler ticari ilişkileri elbette etkiliyor. Türk otomotiv sektörü olarak Avrupa’da ve diğer dünya ülkelerinde iş yapış biçimimize dair olumlu algımızın korunmasına gayret ediyoruz. Dış siyasette yakında gerçekleşecek ılımlı atmosfer ile sektör olarak ciddi atılımlar gerçekleştireceğimize inanıyoruz” dedi.

Başkan Alper Kanca, “Yurtdışındaki negatif algıyı değiştirme yönünde pozitif bir çaba içine girilmesi ve bu konuda hem kamu otoritelerinin hem de iş dünyasının üzerine düşeni yerine getirmesi gerek. Sektör olarak talep ve beklentilerimizi ilgili kamu otoritelerine aktararak birlikte hareket alanı yaratmayı amaçlıyoruz. Bu kapsamda TOBB Başkanı ile birlikte Ekonomi Bakanlığı’nı ziyaret etmeyi planlıyoruz. Yaşanabilecek siyasi ve ekonomik krizleri önlemek adına bir dizi önleme ihtiyacımız var. Birinci somut önlem, tedarik sanayine has lojistik merkezlerinin özellikle Avrupa’nın bazı ülkelerinde kurulması; ikinci önlem, Avrupa’da özel sektör tarafından da desteklenen bir algı çalışmasının yapılması; üçüncü önlem de siyasi olarak ilişkilerin olumlu yönde devam etmesi olacaktır” dedi.

“Otomotiv sektörü en parlak dönemini yaşıyor”

Otomotiv sektörünün en parlak dönemini yaşadığını söyleyen Başkan Kanca, “Otomotiv sektörü, ekonomiye yüksek katma değer sağlayan, teknolojik gelişmeleri hızlandıran ve daha birçok kazancı da beraberinde getiren bir sektör. Sektör, yapısı itibariyle ülkeler arası rekabete de oldukça uygun. Öngörülen tabloda; önümüzdeki dönemde gelişmekte olan ülkeler, pazar ve üretim dinamikleri açısından itici güç olmayı sürdürecek. Dünya genelinde üretimdeki yeni coğrafyalara kayış sürecinde Türkiye’ye gelen yabancı yatırımcı sayısında da artış olacak. Geleceğe dair beklentilerin yanı sıra mevcut duruma dair veriler de beklentilerimizi haklı çıkarır nitelikte. Sektör olarak en parlak dönemlerimizden birindeyiz esasında. Tüm sektörlerde ciddi daralmalar meydana gelirken, otomotiv sektörü ihracat ve ticari ortaklıklar noktasında önemli ivme yaratıyor. Biz Türk otomotiv sanayi olarak meydanı asla terk etmeyi düşünmüyoruz. Her koşulda; -siyasi gerginlik ya da ekonomik kriz-, üretmeye ve büyümeye devam edeceğiz” diye konuştu.

Avrupa, sürücüsüz araçlarla altyapı değişikliğine gidiyor

TAYSAD Genel Koordinatörü Süheyl Baybalı da, toplantıda Nisan ayında katıldığı “Connected and Automated Driving Konferansı” izlenimlerini aktardı. Kısa süre öncesine kadar bilim kurgu öyküsü diye baktığımız bazı konuların, çok kısa sürede gerçek olacaklarına işaret eden Baybalı, sürücüsüz otomobillerden önce sürücüsüz kamyon ve büyük taşıtların hayatımıza gireceğini ve hızla yaygınlaşacağını söyledi. Özellikle TIR diye adlandırılan büyük taşıtlarda sürücüsüz sistemlerin Avrupa’da çok hızlı geliştiğine dikkat çeken Baybalı, Türkiye’nin bu konuda geride kalmasının yaratacağı büyük sıkıntılara şöyle dikkat çekti:

“Dünyadaki otomotiv gündemi; sürücüsüz araçların elde ettiği datanın sahiplenilmesi, birbirleriyle ve çevreyle ilgili elde ettiği datanın paylaşımı, obje tanımanın ötesinde birbirinden farklı çevresel görüntüyü tanıyabilmesi, elde ettiği datayı işlemesi ve geri çağırması süreci ekseninde şekilleniyor. Avrupa’da 29 ülke bu konuda anlaşma yaptı. Bu anlaşma ile AB üyesi ülkelerle birlikte İsviçre ve Norveç arasında otonom araçlar ile ilgili bir görüş ve uygulama birliğine varıldı. Gerekli teknolojik altyapının sağlanmasının ardından araçlar sürücüsüz olarak yola çıkarak lojistik alanında büyük bir verim artışı sağlanacak. Araçlar hem birbirleri ile hem de yol ile bağlantı kurabilecek ve bilgi aktarabilecekler. Böylece 24 saat boyunca araçlar yolda ilerleyebilecek ve ürünlerin ülkeler arası aktarım süreleri kısalacak. Bu da özellikle ticaret için büyük bir avantaj sağlayacak. Tüm bunların yanı sıra, Türkiye’nin bu anlaşma içinde yer almaması da yine Avrupa ile olan ticari ilişkinin dışına itilmemize yol açabilir. Yani yine burada AB ülkeleri ile olan politik gerginliğin etkilerini görüyoruz. Bu yatırımı yapmayan ülkeler kaybeden tarafta yer alacak. Biz de bu sisteme entegre olmak zorundayız. Üniversitelerle konuşarak, tedarik sanayi olarak bu işe müdahale etmemiz şart. Öyle ki, Türkiye olarak otonom araç anlaşması içine giremediğimiz takdirde AB ile yapılan ticaretin dışına itilmiş olacağız. Bulgaristan ve Doğu Avrupa ülkeleri otonom araçlar ile ticarete dahil olacak ama Türkiye hiçbir girişimde bulunamayarak ticarette kısıtlı kalacak. Bu sadece otomotiv yan sanayi ile ilgili bir durum değil. Bu aşamaya gelindiğinde sebze, meyve dahil hiçbir ihracat ürünü gönderilemeyecek.”

İç pazarda üretim arttı, satışlar düştü

Bir sonraki analizde, ÖTV indiriminin kaldırılması ve döviz kurlarındaki artışı yorumlayan Başkan Alper Kanca’nın konuya dair değerlendirmeleri de şöyle oldu:
“Geçen yıl ÖTV muafiyeti söz konusuydu. Bu yıl satışlarda ÖTV uygulanacak. 2017 yılının ilk üç aylık otomotiv sektörü sonuçlarına bakarsak üretimin arttığını ama iç pazarda satışların düştüğünü görüyoruz. ODD istatistiklerine göre 2017 yılı Nisan ayı Otomobil ve Hafif Ticari Araç toplam pazarı satışları 75 bin 988 adet oldu. 84 bin 887 adet olan 2016 yılı Nisan ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar yüzde 10,48 oranında küçüldü.

Türkiye Otomotiv pazarında, 2017 yılı ilk dört aylık dönemde otomobil satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 10,12 azalarak 173 bin 961 adede geriledi. Geçen sene aynı dönemde 193 bin 539 adet satış gerçekleşmişti.

IMF Dünya Ekonomik Görünüm Raporu, 2017 Nisan ayı tahminlerine göre; Türk otomotiv ihracatı için son derece önemli bir veri olan Avrupa’nın büyüme hızı ise 2017 yılında yüzde 1,7 seviyesinde olacak; 2017 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 850 bin – 900 bin adet aralığında olması tahmin ediliyor.”

Yılın ilk dört ayında ihracata en yüksek katkı otomotivden geldi

Başkan Kanca, toplantıda otomotiv ihracatına dair istatistiksel detayları da açıkladı:
“Yılın ilk dört ayına bakıldığında, son yıllarda sürekli olarak görüldüğü üzere otomotiv sektörü, yine ihracata en yüksek katkıyı sunan sektör oldu. Bu dönemde Türkiye 11,8 milyar dolar ihracat yaptı. Bu ihracatın yüzde 19,4’ü otomotiv sektöründen. Otomotiv sektörümüz, Ekim 2016’dan bu yana üst üste 7 aydır 2 milyar doları geçen ihracat gerçekleştiriyor. Nisan 2017’de bir önceki yıla göre yüzde 12,4’lük artış ile 2,3 milyar dolar ihracat rakamına ulaşan otomotiv sektörü, son dönemdeki başarılı performansını artırarak devam ettiriyor. Bunun en büyük nedeni, binek otomobildeki yüzde 61’lik ihracat artışıdır. İlk 4 aylık gerçekleşmeleri incelediğimizde ise, geçen yılın aynı döneminde 7,5 milyar dolar olan ihracatımız, yüzde 23’lük artış ile 9,3 milyar dolara ulaştı. Bu rakamın içinde tedarik sanayimizin payı ise 3 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti”.

 
​DAMPER ÜRETİCİLERİ ÇÖZÜM BEKLİYOR!
 
Gates İstanbul Sanayi Bölgelerine Kalite Ve Yenilik Getiriyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
UTİKAD-Turkish Cargo Çalıştayında Çözüm Yolları Gündemindeydi
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği ile Turkish ...
Treyler Sanayicileri ‘Destek’ Bekliyor
TREDER Başkanı Kaan Saltık, Türkiye treyler pazarının son üç yıldır düşüş ...
İpragaz ve GO, Petroleum Istanbul 2017’ye Yine Damga Vurdu
Türkiye’nin enerji markası İpragaz ile akaryakıt sektörünün genç ve dinamik ...
 
OHAL Kapsamında Hazırlanan 687 Sayılı Yeni KHK Resmi Gazetede Yayımlandı.
Yeni KHK’yla yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan araçların kış lastiği ...
Renault'a İklim Liderliği Ödülü
Renault Grubu, uluslararası organizasyon CDP (Carbon Disclosure Project) ...
Sigorta Cini Ve BP’den İşbirliği
Sigorta Cini, düzenlediği yeni kampanya ile müşterilerine BP’den 50 TL’ye ...
 
KODİAQ ile Skoda’nın Paris’te SUV Gösterisi
Çek üretici Skoda, Paris Motor Show 2016’da yeni model atağının en önemli ...
İstanbul'da 500 Otobüs Korsan Taşımacılık Yapıyor
TOFED Başkanı Özcan, İstanbul'da şu anda yaklaşık 500 otobüsün her gün ...
Otobüsçüler FSM’yi Geri İstiyor
Şehirlerarası yolcu otobüslerinin 26 Ağustos’ta açılan Yavuz Sultan Selim ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
fahrer
haberler
kamyonum
sondakika
news
kamyoncu
dikkat
src
truck