Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
3 Mayıs 2010 Pazartesi - 00:00

Ankara'da Otomotiv Zirvesi

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, ''Türkiye Otomotiv Sanayi Strateji Belgesi''ne son şeklini vermek üzere otomotiv sektörünün temsilcileriyle bir araya geldi.

Ankara da Otomotiv Zirvesi

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, ''Türkiye Otomotiv Sanayi Strateji Belgesi''ne son şeklini vermek üzere otomotiv sektörünün temsilcileriyle bir araya geldi.
Otomotiv sektörünün temsilcileriyle Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nda bir araya gelen Bakan Nihat Ergün, otomotivde daha önceden belirlenen 1 milyon adet üretim ve 800 bin adet ihracat hedeflerinin gerçekleştirildiğini ve ihracat gelirlerinin ithalat giderlerini geride bırakan bir sektöre sahip olunduğunu belirterek, ''2009 yılında toplam üretimde dünyada 16’ıncı sırada, Avrupa Birliği'nde ise 7’nci sırada yer almayı başardık'' dedi. Bakan Ergün ayrıca dünyada otomotiv denince akla gelen ilk şehir olan Detroit'in yavaş yavaş bu özelliğini kaybettiğini belirterek, ''Detroit'in kaybettiği bu otomotiv merkezi olma özelliğini devralacak yeni şehirler arasında niçin Bursa olmasın'' dedi. Bakan Ergün, bu nedenle, otomotivde yaptıklarının daha iyisini yapmanın ve bugüne kadar ihmal edilen tasarım, teknoloji ve markalaşma gibi alanlara yönelmenin tam zamanı olduğunu kaydetti.Yeni başarılar için referans noktası olabilecek olan bu çalışmaların, rehavete kapılınmaması halinde, Türkiye'nin geleceğinin önüne set çekilmesine engel olunabileceğini anlatan Ergün, şunları kaydetti:
''Bunu engellemek için, orta vadeli hedeflerimiz olan 2 milyon adet üretim, 1,5 milyon adet ihracat, 50 milyar dolar ihracat geliri ve 600 bin kişilik istihdam hedeflerimizi her an gözümüzün önünde tutmalıyız. Ancak ben, Türkiye gibi büyük bir ülkenin, bu hedeflerle tatmin olmasının da doğru olmadığını düşünüyorum. Çünkü Türkiye'nin çok daha iyisini yapabileceğine inanıyorum. Aslına bakarsanız, Türkiye'nin uzun yıllara dayanan tecrübesine rağmen, bugün aslında çok daha iyi seviyelerde olması gerekirdi. Zira üretim ve montaj alanlarındaki başarılarımıza rağmen, kendi tasarımlarımızı geliştirme ve dünyaya ulaştırma konusunda ne yazık ki henüz bir başarı elde edemedik. Bunun nedenlerini de iyi analiz etmeli, bu süreci nasıl değiştireceğimizin hesaplarını iyi yapmalıyız.''
Son yaşanan küresel krizin, dünya ekonomisinin dinamiklerinde kalıcı değişikliklere neden olacak gibi göründüğünü belirten Ergün, dünyanın alacağı yeni ekonomik düzeni belirleyecek sektörlerin başında ise otomotiv sektörünün geldiğini kaydetti. Dünya ekonomisinde yaşanan bu değişime paralel olarak, otomotiv sektöründe de önemli bir değişiklik yaşanacacağını, önümüzdeki dönemin, çevre dostu araçların, özellikle de elektrikli araçların dönemi olacağını ifade eden Ergün, ''İçten yanmalı motor teknolojisinde yaşanan yarışa geç başladık ve geride kaldık. Şimdi bu yeni yarışa tam zamanında başlayacağız'' dedi. Önlerinde fırsat olarak duran bir başka önemli konunun da Türkiye'nin son 7 yılda yaşadığı büyük değişim olduğunu belirten Ergün, ekonomik gelişmeler sonucunda Türkiye'nin genç ve büyük nüfusunun alım gücünün sürekli yükseldiğini söyledi.
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, strateji belgesindeki eylemlerin bir kısmını hükümet olarak kendilerinin yapacağını, ancak bazı eylemlerin de özel sektör tarafından yapılması gerektiğini söyledi. Kamu olarak bu gibi eylemlerde yönlendirici ve kolaylaştırıcı bir rol oynayacaklarını hatırlatan Ergün, otomotiv sektörünün sadece montaj yapan kimliğinden sıyrılıp, dünyanın değişik yerlerindeki değişik müşteri ihtiyaçlarına cevap üretebilen tasarımlar geliştirmesini istediklerini bildirdi. Bakan Ergün şunları kaydetti:
''Bu nedenle, sanayicilerimize vereceğimiz AR-GE desteklerini artıracak ve çeşitlendirecek çalışmalar yapacağız. Özgün teknoloji ve tasarıma dayalı üretimin geliştirilmesi için yeni teşvik mekanizmaları oluşturacağız. Yeni tasarımlar geliştirmenin önündeki en büyük engellerin başında, yapılacak tasarımlarla ilgili test merkezlerinin eksikliği geliyor. Bu sorunu aşmak için, tasarım doğrulama ve dayanım, yol testleri, araç çarpma tesisi ile rüzgâr tüneli yapılması için test merkezleri kuracağız. Bu konudaki çalışmalarımıza şimdiden başladığımızı ve arazi tahsisi için Çevre ve Orman Bakanlığı ile görüşmeler başlattığımızı açıklamak istiyorum. Bilinçli tüketim yaygınlaştıkça, araçların gücü, modeli ve şekli kadar, çevre duyarlılığı da belirleyici bir faktör olarak öne çıkıyor. Bu nedenle, tasarım faaliyetlerinde düşük karbon emisyonlu çevre dostu araçların ağırlığının artması gerektiğini düşünüyoruz. Özgün teknoloji, tasarım ve üretim ile alternatif yakıt ve elektrikli araçlarda kullanılan batarya üretimi konusundaki teknolojik yatırımları da destekleyeceğiz. Elektrikli gibi çevre dostu araçlara yönelik özel vergilendirme metotlarını ele alacak ve bu tür araçların kullanımının yaygınlaşması için şarj istasyonları başta olmak üzere gerekli altyapı çalışmalarına katkı sağlayacağız. Büyük ve yeni yatırımların proje bazında ve tedarik zincirindeki firmaları da kapsayacak şekilde desteklenmesi ile ilgili çalışmalar da eylem olarak yer almaktadır. Yapılacak yatırımlar için bedelsiz arsa ve altyapı teminine yönelik girişimlerde bulunacağız.''
Otomotiv sektöründe ara malı olarak kullanılan ürünlerin içinde ithal payının fazla olmasının, sektörün verimliliğini düşürdüğünü, bu sorunu aşmak için, tedarik zincirinin her halkasında yer alan işletmeler arasında işbirliği ve ortaklık kültürünü artıracak ve üretimde yerlilik oranını yükseltecek destek mekanizmaları kuracaklarını belirten Ergün, Kamu filolarında yerli üretim araçlarının tercih edilmesinin de gündemlerinde olduğunu bildirdi.
Öte yandan, ömrünü tamamlamış araçların trafikten çekilmesi için, gerekli hukuki düzenlemeleri de hayata geçirmeyi hedeflediklerini kaydeden Bakan Ergün, strateji belgesinin en önemli vurgularından birinin de kamu filolarında elektrikli araçların kullanımını yaygınlaştıracak düzenlemelere yönelik olacağını kaydetti. Ergün, KOBİ niteliğindeki şirketlerin rekabet gücünün geliştirilmesi için işletmelere bilgi ve danışmanlık hizmetleriyle çeşitli destekler vereceklerini bildirdi.
Strateji belgesiyle otomotiv sanayinin sürdürülebilir küresel rekabet gücünü artırmayı ve katma değeri yüksek bir üretim yapısına geçmenin amaçlandığını belirten Ergün, bu amaca ulaşmak için ''Otomotiv Sanayindeki Şirketlerin Beceri ve Kapasitelerinin Artırılması'' ile ''Otomotiv Sanayine İlişkin İş Ortamının Geliştirilmesi'' şeklinde iki temel stratejik hedef tespit ettiklerini söyledi. Bakan Ergün ayrıca, önümüzdeki on yılda Avrupa'daki her beş araçtan birisinin elektrikli araç olacağının tahmin edildiğini, Türkiye'nin elektrikli araçlarla ilgili dünyada yaşanan dönüşüme seyirci kalmayacağını ve bu süreçte strateji belgesinin de önemli bir rol oynayacağını bildirdi.

 
6 MİLYONUNCU FORD TRANSİT YOLLARDA
 
İstanbul'da Deniz Ulaşımına Sis Engeli
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
fahrer
şoför
türkiye
Kamyon
treyler
sondakika
lkw
kamyonum
kamyoncu