Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
9 Haziran 2017 Cuma - 09:49

Avrupa'nın En İyi Lojistik Merkezi: Ankara Lojistik Üssü

700.000 m2 alanı ile nakliye sektörünün ihtiyaç duyduğu tüm kurum ve kuruluşları içerisinde bulunduran Ankara Yurtiçi Nakliye ve Lojistik Merkezi’ndeyiz. Lojistik Üssü, Türkiye’de örneği olmayan örnek bir proje. Ankara Yurtiçi Nakliye ve Lojistik Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı İsmet Beyazkılıç ile A’dan Z’ye Lojistik Üssü’nü konuştuk.

Avrupa nın En İyi Lojistik Merkezi: Ankara Lojistik Üssü

Üssün, iki defa üst üste Avrupa’nın en iyi lojistik merkezi seçildiğini ifade eden İsmet Beyazkılıç, sektördeki 55 yılın getirdiği tecrübe ve deneyim ile alt yapısını oluşturdukları tesisin tüm yönlerini Kamyonum’a anlattı.  

Ankara Lojistik Üssü’nde Tır-Kamyon Park Alanları, Konteynır Stok Alanları, Akaryakıt Satış Hizmetleri, Restoran – Kafeteryalar, Bankalar, Otel, Market, Hamam, Mescit, Bilgisayar Teknik Servisi, Güvenlik Hizmetleri, ATO - ASO Büroları, Atılım Üniversitesi Eğitim Merkezi ve TÜVTÜRK muayene istasyonu ile donatılmış eksiksiz bir tesis.

İlk Adım 10 Yıl Önce Atıldı

1950 yılında babamızın kamyonculuk mesleğine başlaması ile bu mesleğe adım atıldı. 55 yıldır nakliye işindeyiz. Bir kamyoncu çocuğu olarak kamyoncuların; dolandırılmasına, çarpılmasına, paralarını alamamalarına, yanlış işlere gönderilmelerine, haklarının yenilmesine hep üzülüyordum. Yağmurda, çamurda zor şartlarda çalıştıklarını bildiğimiz için ne yapabiliriz, nasıl destek olabiliriz düşünmeye başladık. Lojistik Üssü projesine bu düşünceyle 10 yıl önce başlandı. İlk önce uluslararası bir yapı gündeme geldi. Biz de Yurtiçi olarak bu projenin içinde yer alalım dedik. Ağır vasıta parkları hızla genişleyen şehirlerin merkezinde kaldığından bu proje bir zorunluluk haline geldi. Dünyanın hiçbir bölgesinde şehir içinde TIR parkları kalmadı.

“Üssün Açılışını Sayın Cumhurbaşkanımız Yaptı”

2007-2008 krizinin bitiminde Sayın Cumhurbaşkanımız, o dönem Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan buranın açılışını yaptı. Böyle bir tesisin Türkiye’ye kazandırılması kendisini oldukça mutlu etti. Projenin hayata geçirilme sürecinde birçok zorluk yaşandı.  Bürokrasiyi aşmamız zaman aldı. Bankalar, krediler, krizler derken bin şükür tesisin yüzde 95’i doldu. İki kardeş firma olarak kurulduk. Uluslararası ve Yurtiçi olarak ikiye ayrı yönetim oluşturarak bugünlere geldik.

94 Ortaklı Bir Merkez

Başlangıçta 18 arkadaş bu yola çıktık. Lojistik Üssü kurulurken Ankara’da olan 120 tane nakliyeci arkadaşa da bir bildiri ile ulaştık. Projeden bahsettik. Karşı çıkanlar oldu. Yurt içi nakliye bölümü olarak bize inananlar, geleceği görenler ve işini düzgün yapanlarla birlikte şu anda 95 ortağa eriştik. Ankara Yurtiçi Nakliye ve Lojistik Merkezi bir anonim şirkettir. 10 kişiden oluşan bir yönetim kurulu var. Ortaklarımızın hepsi de nakliyecidir. Ben yönetim kurulu başkanıyım ve ben de kiracıyım. 70 metrekare lüks büroları 500 TL’ye kiraya verdik. İlk 4 ay kira almadık. Garajlardan 5 ay boyunca ücret almadık. İlk bir ay yemeği komple ücretsiz dağıttık. Böyle bir yerde ofis kiralarının normalde 2000 TL ve üzerinde olması gerek; ama biz 500 TL sınırında tuttuk. İstanbul’da garajlardan 40 TL alıyorlar. Biz de 10 TL kamyon, 15 TL TIR ücreti alınıyor.

Avrupa’nın En İyi Lojistik Üssü

Eskiden fuarlara gidilirdi, katılım gösterilirdi. Nakliyecilerin bu yönlerde çalışmaları olmazdı. Artık Avrupa başta olmak üzere dünyanın farklı bölgelerinde olan fuarlara nakliyeciler katılmaya başladı. Avrupa’dan örnekler alınarak, fizibilite ve altyapı çalışmaları hazırlandı ve bu kompleks inşa edildi. Ankara Lojistik Üssü, iki defa üst üste Avrupa’nın en iyi lojistik merkezi seçildi. Proje hazırlanıp hayata geçtikten sonra 2,5 yıl taşınma gerçekleştirilemedi. Şu an tam kapasite tesisimiz dolu. Merkezimizde bir firmanın ve bir kişinin ihtiyaçlarına cevap verecek her türlü imkan ve konfor var. Maddi ve manevi şekilde her şey hazır vaziyete getirildi. Ayrıca, Lojistik Üssü’ne gümrük getirildi. Şehir içinde gümrük örneği dünyada bile yoktur. Bunların yanı sıra yurt dışı firmalar da geldi. Büyük depolar kuruldu. Tüm bunların yanında Yurtiçi ve uluslararası TIR garajları oluşturuldu.  

“Kamyoncunun Sahibi Yoktur”

Lojistik Üssü’nde nelerin yapılması gerektiği, nelerin ihtiyaç olduğu her şey düşünülerek altyapısı hazırlandı. Kendimiz de nakliye işinden geldiğimiz için neye ihtiyaç olduğunu çok iyi biliyorduk. Ben Ankara Yurtiçi Nakliye Bölümü’nün Başkanıyım, aynı zamanda Lojistikçi İş Adamları Derneği Başkanı’yım. Biz, Kamyoncular Derneği Başkanı değiliz. Bizim bu projedeki ilk amacımız kamyoncunun mağdur olmamasına yönelikti. Kamyoncunun sahibi yoktur! Lojistik merkezimizde kamyoncunun mağdur olmaması için her türlü imkanı seferber ettik. Kamyoncu arabasında yatıyor, kapısı, penceresi açıktır. Soyulma riski yoktur. Dolandırılmıyor, hiçbir nakliyecide parası kalmıyor.

Sektörel Eğitim Projesi Hayata Geçiyor

ODTÜ ile birlikte kamyoncular için eğitim projeleri başlattık. Bu proje çok önemlidir. Kamyoncu arkadaşlarımız, nakliyeci arkadaşlarımız, çalışanlarımız için eğitim projesi başlattık. Şoför arkadaşlarımızı aynı zamanda merkezimizde eğiteceğiz. Arkadaşımız yola çıktığı zaman onu evinde, çocuklarının beklediğini, eşinin beklediğini, sevdiklerinin beklediğini bilecek. Kamyoncu dendiği zaman, kamyoncunun da nakliyeci gibi, memur gibi, iş adamı gibi olmasını istiyoruz. Eğitim bizim için en öncelikli husustur. Eğitim veremezseniz bir insana hiçbir şey veremezsiniz. Türkiye’nin muhtelif yerlerinden 50 ya da 60 kişilik gruplar halinde gelen şoförlerimizi hocalarımızla birlikte eğitim programlarına dahil edeceğiz. Bu proje en az iki yılımızı alacak. Uzun vadeli bir çalışmadır. Bu çalışma için de tamamen kendi imkanlarımız kullanılacaktır ve ücretsiz olacaktır.

Türkiye’de İlk Ve Tek

Lojistik Üssü Projesi şu anda Türkiye’de ilk ve tektir. Bu proje sayın Cumhurbaşkanımızın talimatı üzerine bütün Türkiye genelinde yayılıyor. Farklı yerlerden Lojistik Üssü’müzü incelemeye gelen heyetler oluyor. Erzurum açıldı, Samsun açılıyor, Diyarbakır’dan geldiler. Kars başlıyor. Bu işin artık ülke genelinde Avrupa standartlarına gelmesini istiyoruz.

Güvenlik Ön Planda

Şoför arkadaşlarımızın yakıttan dolayı sıkıntıları var. Bu konu ile ilgili ne yapılması gerekiyorsa Kamyoncular Federasyonu’na, Kamyoncular Odası’na iletiyor, sorunları ulaştırıyoruz. Kamyoncu sahipsiz. Kamyoncu için gidilmesi gereken tüm yerlere gideceğiz. Yapılması gereken her şeyi yapacağız. Kamyoncu arkadaşımız buraya geldiği zaman, 150 bin metrekarelik garajımız var. Garaja aracını rahatlıkla çekebiliyor. 7/24 güvenlik sağlanıyor. Her alanda kameralar ile de önlemler alınmış durumda. Bugüne kadar daha 1 liralık bile çalıntı ve hırsızlık olayı olmadı. Şoför 30 dakika içinde Lojistik Üssün’de çıkarsa hiçbir şekilde park ücreti ödemiyor. 24 saat kalırsa 10 TL ücret ödüyor. TIR’larda bu ücret 24 saatlik dilim için 15 TL olmaktadır.

“Burası Nakliyeciler AVM’sidir”

Kendi denetimimiz altında olan banyo, hamam hizmetlerimizden faydalanıyor, sodasını içiyor 10 TL veriyor. Berbere geliyor saç sakal tıraşı oluyor, her türlü hizmetini alıyor. Bu işlem için 20 TL ödeme yapıyor. Kesinlikle fazla ücret alma durumu olamaz. Her şey kontrolümüz ve denetimimiz altında işliyor. Gerçek et dönerimiz var, 1 ekmek içine hazırlanan bu özel döner 12 TL’dir. Şoförümüz oturuyor, yemeğini yiyor, kahvesini içiyor, dinleniyor. Bunları yaparken oturduğu yerden billboardlardan nakliyeci arkadaşlardan düşen işlere bakıyorlar, takip ediyorlar. İşini alıyor ve yoluna bu şekilde gidiyorlar. Burası nakliyeciler AVM’sidir. Yaşam alanıdır. Bütün lig maçlarını izleme imkanları var. Pastanemiz, restoranımız, marketimiz, fırınımız, oyun salonlarımız var. Bilardodan atari salonlarına kadar her şey mevcuttur.  

 “Bu Proje Hayaldi, Gerçek Oldu”

Bu proje hayal gibi bir şeydi; ama bu hayal gerçekleşti. Sayın devlet büyüklerimiz de bunu gördüler. Artık önümüzü açarlar, bürokratik açıdan bir sıkıntı yaşanmaz diye düşünüyoruz. Ankara çok hızlı büyüyor. Lojistik merkezimiz şu an ihtiyaç duyulandan fazlasını karşılıyor. 10-15 yıl sonra daha da büyüyebilir.  İzmir’de aynısı düşünülüyor. Oradan hocalarımız gelerek incelemelerde bulundu. Onlara neler yapılması gerektiğinin bilgisini aktardık. Bu proje başladığında eksikleri görerek, değişimler yaparak bugüne geldik. 10 yıl önceki hazırlanan projeden farklı bir merkez ortaya çıktı.

Son 50 Yılın Projesi

280 tane nakliyeci arkadaşımız Ankara için çok bile. Ankara Lojistik Üssü son 50 yılın projesi olarak yapıldı. Yıllar geçtikçe daha da büyüyecektir. Genişletme için yerlerimiz mevcut. Bir şehirde 300-400 nakliyecinin olması doğru değildir. Adapazarı’nda 25-30 tane nakliyeci var. Adapazarı sanayinin merkezi oldu artık. Merkezimiz 500 tane nakliye firmasını alacak kadar geniş bir yerdir. Ama artık işini gerçekten yapan nakliyeciler olsun. İşini yapan gerçek kamyoncular olsun.

Muayene İstasyonu ve Yetkili Servisler Kamyoncuların Hizmetinde

Şu anda sezonun ölü geçmesine rağmen günlük olarak 1000 araç giriş-çıkış yapmaktadır. 2000 araçlık hazır kapasitemiz var. Üssümüzde kamyonla ilgili en büyük sıkıntı muayene istasyonun olmayışıydı. TÜVTÜRK ile görüşmelerimiz sonucunda muayene istasyonun kurulmasını sağladık. Kamyoncu arkadaşlar mağdur olmasın diye bütün firmaların yetkili servislerini getirdik. 2. el araçlar için de özel servisleri getirdik. Lastikçisinden, kaplamacasına kadar kamyon için aklınıza gelebilecek her şey var. 200 kişilik mescidimiz kamyoncuların hizmetinde. Mescidimiz haftada 3 gün A’dan Z’ye temizlenir. İlk etapta 25 odalı hotel kapasitemiz açıldı. Lojistik Üssü lokasyon olarak bütün ana yolların bağlantısı haline geldi. Daha da gelecektir. Yine Sayın Cumhurbaşkanımız bizden bir de hotel yapmamızı istedi. Halka açık butik bir hotelimiz de olacak. Planlarımız içine dahil ettik. Aynı zamanda tren bağlantı projesi var. Akyurt’tan Kahramankazan’a direk bağlantı yolu olacak. Yol çalışmalarına başlandı.

Kamyonculara Özel Ücretsiz Şarj Hizmeti

Merkezimizde şoför arkadaşlarımızın ne ihtiyacı oluyorsa görüyoruz. Kışın arabaları donuyor. Çalışmıyor. Usta çağırıyorlar 30-35 TL para ödüyorlar. Şoförlerimiz için şarj makinesi aldık. Ücretsiz şarj yaptırıyoruz. Şoförün garajda ne ihtiyacı varsa anında yapılıyor. Şoförlerimizin tek şikayet ettiği nokta merkeze biraz uzak olması; ama buna da alıştılar. Avrupa’da bu tarz yapılar en az 28 km şehrin dışındadır. Şehir içinde akşama kadar TIR’ların dolaştığını düşünün. Olur olmaz yerlere araçların park edildiğini düşünün. Tam bir kaos olurdu. Sistem şu anda yüzde 99 oranında oturdu.

Pide Salonları, Izgara Salonları, Lokantalar…

Kamyoncunun tüm derdiyle akşama kadar ilgileniyoruz. Kamyoncu işe gitmiş, parasını alamamış, tüm sıkıntılarını dinliyoruz. Türkiye’nin dört bir yanından gelmiş kamyoncu arkadaşlarımız var. Yemek tercihleri, damak zevkleri farklı farklı oluyor. Bu sebeple pide salonları, ızgara salonları, lokantalar koyduk. Şoförlerimiz için kahvehane yaptık. Akşam saat 17’ye kadar oyun oynaması yasaktır. Paralı oyunların oynanmasına asla izin vermiyoruz. Denetimlerimiz her konuda çok sıkıdır.

“Kamyoncunun Artık Can Güvenliği Var”

Eskiden korsan nakliyeciler vardı. Ayakçılar vardı. Kamyoncular onların ellerine düşüyordu. Bize yüzlerce şikayet geliyordu. Adamı alıp götürüyorlar, soyuyorlardı. Kamyoncu kardeşimiz gidip karakola bile şikayet edemiyordu. Ertesi gün yine gelecek, iş alacaktı. Bunların hepsi çok şükür bitti. Hiçbir kamyoncu kardeşimiz bu konularda mağdur değildir. Doğru işe gidiyor, doğru adrese gidiyor. Afaki komisyonlar kesinlikle aldırtmıyoruz. İlk başta da nakliyeci arkadaşlara komisyonları yüzde 10 düşürmelerini söylemiştim. 100 TL alıyorsanız, 90 TL kamyoncudan alın demiştik. Biz, burada onlara çok daha fazlasını kazandırıyoruz. Her şeyden önemlisi can güvenlikleri var. Fiyatlara kadar her şey kontrolümüz altında. Nakliyeci arkadaşlarımız ve işverenlerle birlikte 1500’e yakın personel çalışmaktadır. Buraya giren çıkanlarla birlikte günlük kapasite 3000 kişiyi bulmaktadır. 

Konfor ve Güvenlik

Kamyoncunun konforu ve güvenliği için ne gerekiyorsa yapıyoruz. Lojistik Üssü’müzde kendi güvenlik sistemlerimizin yanı sıra Jandarma da var. Şoför arkadaşımız kapıdan içeri girdiğinde plaka tanıma sistemiyle kontrol altına alınacak. Bir tanesi çıkıyor hırsızlık yapıyor. Kamyoncunun adı kötüye çıkıyor. Bu sebeple optik okumayı merkezimize getireceğiz. Jandarma ve Emniyet ile bu çalışmalar devam ediyor. Kısa sürede bu sistem de devreye girecek.

‘Tek Eksiğimiz Uçak Kargo”

Daha önce de bahsettiğim gibi bu merkez Türkiye’nin ilk ve tek lojistik üssüdür. Projede her şey düşünülerek yapıldı. Türkiye’nin her yerinden gelen sanayi odaları, ticaret odaları yetkilileri kampüsümüzü geziyor. İncelemeler yapıyorlar. Gelen heyetlerden biri ‘buranın bir eksiği var mı?’ diye sordu. Ben de cevaben ‘var’ dedim. Şaşırdılar, gezdiklerinde hiçbir eksik göremediklerini ifade ettiler. Konuklara, “Biz buraya uçak kargo indirmeliydik. Bu bir eksiklik” dedim. 10 yıl önceki projeydi. Onlarda böyle bir proje yapmayı planlıyorlar. Heyete önerimiz, “Kesinlikle ve kesinlikle kargo uçak projenizi ayırttırın ama yapmayın” oldu. Yerleri de müsaitmiş bu proje için. Biz yapamadık şu an ama gelen heyetlere eğer projeleri varsa uçak kargo mutlaka inmeli diyoruz.

İndirimli Akaryakıt İmkanı

Ankara’dan gelen kamyoncu arkadaşlarımız, büyüklerimiz yükünü boşaltıyor, direkt buraya geliyor. Lojistik Üssü’nde her türlü ihtiyacını görüyor, işini alıyor yoluna devam ediyor. İçerde petrolümüz var, kamyonculara özel indirim yapılıyor. Gerçek akaryakıtın fiyatı bellidir. Bir zamanlar yollarda 10 numara yağ modası vardı. Birden bu moda silindi gitti. Devlet yasaklasa bile kaçak yollarla bunu kullanabiliyorlardı. Ucuz mazot kullanıldığı zaman 6 ay sonra ya enjektörlere zarar veriyor ya da pompayı bozuyor. Araca zarar vererek, ömrünü kısaltıyor. Akaryakıtla ilgili bizler bir şey yapabilirsek ne mutlu. Bu nakliyeciyi de üreticiyi de ilgilendiriyor.

“Türkiye’nin Her Yerine Açılmalı”

Kamyoncu arkadaşlarımıza şunu söylüyoruz: Bu tür tesisler onların hep menfaatine olacaktır. Bu tür tesisleri kullanırken kendi mülkleri, kendi yerleri gibi kullansınlar. Türkiye’nin her yerine bu tür merkezlerin açılmasını istiyoruz. Buraya Şaşmaz Nakliyeciler Sitesi’nden gelindi. Oradaki esnaf arkadaşlarımız mağdur olmasın diye onları da getirdik.

“Kamyoncunun Yanındayız”

Yönetim olarak kamyoncu arkadaşların her zaman yanındayız. Bir kamyoncu çocuğu olarak bu tür yerleri yaymaya çalışıyoruz. Onlar da buralara değer versinler. Biz geçmişimizi çabuk unutuyoruz. Arada karıştırıcı mikserler var, onlara çok takılmasınlar. Buralar onların güvenliği için var. Tüm kamyoncu arkadaşlarımıza hayırlı işler diliyoruz.

Fuar Organizasyonu Planlanıyor

Ankara Lojistik Üssü’nde bütün firmaların tanıtımlarını yaptırıyoruz. Kamyonculara yağ, antifriz, promosyonlarla çok güzel hediyeler kamyoncu arkadaşlara dağıtılıyor. Mesela bir firma 500 kişilik ücretsiz yemek kartı dağıtıyor. Türkiye’nin önemli bir etkinlik firması ile anlaşma yaptık. Firmaya ayrılan alanda Türkiye’de yeni çıkan kamyonlara dair her şeyi takip edecek ve etkinlikler yapacaklar. Bu etkinliklerin ilki, 10-13 Nisan günleri arasında  ‘Ankara Nakliye ve Lojistik Sektörü Buluşması’ teması ile düzenlenecek. ‘Hafif ve Ağır Ticari Araç Tanıtım Günleri’ etkinliğimiz ise 01-04 Mayıs günlerinde düzenlenecek. Artık fuarlara gidilmiyor. Fuarlar üssümüzde düzenlenecek. Firmalar Lojistik Üssü’nde olmak için oldukça heyecan duyuyorlar. 

“Türkiye’de Nakliye Fiyatları Diplerde”

Türkiye’de nakliye fiyatları diplerdedir. Ekonomi canlanıyor. 2017 yılından oldukça ümitliyim. Daha güzel günler bizi bekliyor. Akaryakıt fiyatları ve geçiş ücretlerinde kamyoncuya indirim yapılırsa çok daha iyi olacaktır. Özellikle 3. Köprü geçişleri indirimli olursa çok mutlu oluruz.

“Lokman Ertürk’e Çok Teşekkür Ediyorum”

15 Temmuz olaylarından sonra Kahramankazan’daki askeri üs kaldırıldı. Devlet büyüklerimizle görüşerek buranın kargo indirme üssü olabileceğini önereceğiz. Altyapısı da bu iş için oldukça uygundur. Kahramankazan Belediye Başkanı Lokman Ertürk’e çok teşekkür ediyorum. Bizi her konuda desteklediler. Başbakanımız Binali Yıldırım da sağ olsun Ulaştırma Bakanlığı döneminden beri her zaman yanımızda oldular. Artık bu projede yolun sonuna geldik. Bundan sonra daha neler yapabiliriz, bunları düşünüp planlıyoruz. İlk projemiz eğitim üzerine olacak. Kendimizi eğiteceğiz, nakliyeci arkadaşlarımızı eğiteceğiz ve kamyoncu arkadaşlarımızı eğiteceğiz. Her bir kamyon ticarethanedir. Bu şekilde devam ettireceğiz. Bilen var, bilmeyen var. Bunlara kamyoncuların önemli kişiler olduğunu öğretmemiz, hissettirmemiz lazım. Şimdi birine gidip 500 lira para isteseniz vermez. Kamyoncuya 3 milyon, 5 milyonluk malzemeyi emanet edip gönderiyorsunuz. Ondan sonra da bu arkadaşlarımızı hakir görüyorsunuz. Böyle bir şey olamaz. Kamyoncular önemli adamlardır.

Biz, bir hayali gerçekleştirdik. Bu hayalin Türkiye geneline yayılması için de elimizden geleni yapacağız.

ADANA EKSPRES
“LOJİSTİK ÜSSÜ HER ŞEYİYLE DÖRT DÖRTLÜK BİR MERKEZ”


Ankara merkez olmak üzere yurt içi nakliye ambar taşımacılığı ve parsiyel komple yük sevkiyatı hizmeti veren Adana Ekspres Firması’ndan Ergün Çetin, Lojistik Üssü’nden aldığı hizmetin kalitesini değerlendirdi.
 



42 yıldır nakliye sektöründe olduğunu belirten Ergün Çetin, Lojistik Üssü’nün kendileri için sosyal bir yaşam alanı olduğunu söyledi. Şaşmaz’da iken can güvenliklerinin bile olmadığına dikkat çeken Çetin, kamyoncular için bu merkezin oldukça güvenli bir yer olduğunu ifade etti.

“Mecburen Kötü Koşullara Katlanıyorduk”

Çetin, “Şaşmaz nakliyeciler için berbat, düzensiz bir yerdi. Sosyal yaşantısı sıfır olan bir merkezdi. Şaşmaz’da hem esnaf hem de kamyoncu arkadaşların can güvenliği dahi yoktu. 99 yılından beri oradaydık. Sitelerden Şaşmaz’a geldik. 2016’da da buraya taşındık. Kamyoncular için bu merkez oldukça güvenli. Garajlarımız olsun, yemekhaneler, lokantalar olsun oldukça konforlu. Lojistik merkeziyle ilgili bir şikayetimiz yok. Oldukça memnunuz.  Şaşmaz’dayken takım elbise bile giyemiyorduk. Aracı park ettiğim yerle ofisin arasında 800 metrelik bir mesafe vardı ve tamamen çamurdu. Isınma problemimiz vardı. Şaşmaz her yönden sıkıntılıydı. Sektör orada olduğu için mecburen kötü koşullara katlanıyorduk. Lojistik Üssü, her şeyiyle dört dörtlük mükemmel bir yerdir” dedi. 

“Dünyada Benzeri Yoktur”

Böylesi bir merkezin nakliye sektöründe dünyada olmadığına dikkat çeken Çetin, “Biz burası için nakliye merkezinden ziyade AVM diyoruz. Şaşmaz’da kiracısı olan dükkânlar memnun değiller. Ben Şaşmaz’da kiracıyken 5 metre kare alana 700 TL kira veriyordum. ofisimiz buranın dörtte biri kadar bile yoktu. Bu merkezde kira masraflarımız daha düşük.  İlk başta buraya gelmek isteyen nakliyecilerden bazıları kira bedelinin yüksek olacağı önyargısına kapılmışlardı. Bunlar sadece söylentiden ibaret kaldı. Gerçeği gören herkes inandı. Şu anda o kadar talep var ki kiralamak isteyen olsa da yer yok. Şaşmaz’da tek ofiste 12 tane kiracı vardı. Burada böyle bir şey isteseniz de mümkün değil kiralayamazsınız! Şaşmaz’da kar yağardı, kardan kaçardık. Yağmur yağardı, yağmurdan kaçardık. Soğuk olurdu, kahvelere sığınırdık. Şimdi, kamyoncu sıcacık mekanlarda, banyosu, hamamı, mescidi ile her şeyden yararlanıyor. Kamyoncu sosyal yaşantıda ne ararsa var. Kamyoncuya sunulmayan imkan kalmamış. Fiyat olarak da oldukça uygun. Garaj orada da 10 TL, burada da 10 TL, orada tuvalet yoktu, çeşme yoktu, şoför çamurun içinde yürüyerek geliyordu” şeklinde konuştu.

“Güvenlik Önlemleri Oldukça Yüksek”

Çetin, “Şaşmaz’da kamyoncuya iş veriyorduk 10 dakika sonra aküm çalınmış, mazotum çalınmış diye yanımıza geliyordu. Bunları görüyorduk. Ankara Lojistik Üssü’nde bu hadiselerin yaşanması mümkün değildir. Kamyoncu burada kapısını açık bıraksa bile böyle olaylarla karşılaşmaz. Kamera sistemleri, güvenlik önlemleri oldukça yüksek. Kamyoncular garajda genelde arabasında yatıyor. Bu yönden zaten sorun oluşmuyor. Orada iken şoför, arabada yatarken bile soygun oluyordu. Şaşmaz’da hava karardığı zaman kamyoncunun can güvenliği bile yoktu” dedi.

ALTINSU NAKLİYAT
“İŞİMİZE HUZURLU GELİYORUZ”

1940 yılında Gazi ve Rıza Büke tarafından temelleri atılmış olan Altınsu Nakliyat; Batı Karadeniz ve Marmara bölgelerine, komple ve parsiyel taşımacılık faaliyetleri ile sektöre hizmet veriyor. Altınsu Nakliyat Yöneticisi Ali Rıza Büke ile Ankara Lojistik Üssü’nü konuştuk. Faaliyetlerine Lojistik Üssü’nde devam eden firma, lojistik merkezi hakkındaki görüşlerini Kamyonum’la paylaştı.

Üç nesildir nakliye işi yaptıklarını belirten Ali Rıza Büke, Şaşmaz’daki nakliye merkezinde birçok sıkıntı ile uğraştıkları için burayı tercih ettiklerini söyledi. Büke, “Daha düzenli, daha tertipli en azından ismimiz olsun yaklaşımı ile bu üsse geldik. Merkezde bazı eksikler var. Bunlar çok büyük eksiklikler değil! Yeni bir merkez ve bir yılımızı daha doldurmadık. Bu eksiklerin tamamlanacağını düşünüyorum. İşimize huzurla gelip gidiyoruz. En önemlisi de bu!” dedi.

“Küçük Çapta Depo Hizmeti Bekliyoruz”

Yükleme-boşaltma ve depolama işlemlerinin de bu merkezden yapılması gerekliliğine değinen Büke, bu eksikliğin de ilerde tamamlanacağını düşündüklerini ifade etti. Büke, “Depolama alanlarımızın olması bizim için büyük bir avantaj olacaktır. Tesiste antre depolar var, firma olarak yurt içinde küçük taşımalar yaptığımız için bu depolar bize büyük geliyor. Daha küçük çapta hizmet verebilecek depoların yapılmasını temenni ediyoruz. İlk kuruluşunda İsmet Bey’de böyle bir düşünce vardı. Bu talep çoğalırsa birkaç seneye bu da gerçekleşir diye düşünüyorum” şeklinde konuştu.

“Lojistik Üssü Uzun Süreler Bu Sektöre Hizmet Edecektir”

Büke, “Şaşmaz 1976 yılında kooperatif olarak alınmıştı. 99 senesinde Şaşmaz’a geçilmişti. O dönem Şaşmaz’da bir şey yoktu. Büfe 1 km uzaktaydı. Otopark bile yoktu. Zamanla bölge gelişti. Şaşmaz uzak denilirken şehir merkezinde kaldı. Buranın da ileriye dönük olarak planlaması yapıldı. Uzun süreler bu sektöre hizmet edecektir. Lojistik Üssü’ne gelişimizin temel sebebi, Şaşmaz’da nakliye sektörünün isminin kötüye çıkmasıdır. Ben evlenmeye karar verdiğimde aynı üniversiteye gitmemize rağmen arkadaşımın babası “nereden buldun o insanları” dedi. Böyle bir algı vardı. Burada denetimler olursa, evraklarımızla, yaptığımız işlerle esnaf denetimi olursa bir süre sonra nakliyecinin adı daha güzel anılır. Bir de eğitim önemlidir. Burada eğitimlere ağırlık verileceği için yapılan hiçbir şey kötü olmayacaktır.”

GÜNCE GRUP SİGORTA
“BÖYLE BİR DÜZEN TÜRKİYE’DE HENÜZ YOK”


1998 yılından bu yana sigortacılık sektöründe etkin faaliyet gösteren Günce Grup Sigorta, ağırlıklı olarak nakliyat sektöründe yer alan lojistik firmaları ve kamyonculara yönelik özel hizmetler üretiyor. Ankara Yurtiçi Nakliye ve Lojistik Merkezi’nde tek hizmet sağlayıcısı olan Günce Grup Sigorta yetkililerinden Murat Korkmaz ile Lojistik Üssü’nde aldıkları hizmetlerden ve buranın şirketleri açısından önemini konuştuk.



Nakliyat sektöründe yer alan lojistik firmaları ve kamyoncuların ana müşterileri olduğunu belirten Murat Korkmaz, böyle bir düzeni başka bir yerde ne kamyoncuların ne de nakliye firmalarının bulamayacağını söyledi. Korkmaz, “Nakliye firmaları ve kamyoncuların yük poliçelerini ve sigortalarını yapıyoruz. Türkiye’nin 20 ilinde müşterilerimiz var. Merkez ofisimiz Lojistik Üssü’ndedir. Çankaya’da bir ofisimiz daha var. Orada sağlık ve bireysel emeklilik tarafında hizmet veriyoruz” dedi.

Nakliye sektörünün Ankara’da böyle bir çatı altında toplanması hem nakliyeciler açısından hem de kamyoncular açısından çok büyük avantajlar taşıdığını ifade eden Korkmaz, daha önceleri Ankara’da sektörün dağınık olduğuna dikkat çekti.

Lojistik Üssü’nde İnanılmaz Bir Hizmet Var

Korkmaz, “Sektör eskiden ağırlık olarak Şaşmaz bölgesinde olsa da parça parça yerlerde müşterilerimiz vardı. Bu sektörün Ankara’da böyle bir çatı altında toplanması hem nakliyeciler açısından hem kamyoncular açısından hem de tek sigortacı olarak bizim açımızdan çok iyi oldu.  İyi bir düzen var. Şehir dışlarını da ziyaret ediyoruz. Kayseri, Konya, İzmir, Bursa, Mersin, Antalya, Samsun gibi illerde müşterilerimiz var. O illerdeki nakliyeciler sitesine gittiğimiz zaman böyle bir düzen kesinlikle yok. Ankara Lojistik Üssü’nde tamamıyla AVM mantığı ve inanılmaz bir hizmet var. En başta tertemiz, güvenlikli,  belli bir düzeni var. İnsanların nerede ne yapacakları bellidir. Firmaların yan yana oluşu, açık ve göz önünde olması hem kamyoncular açısından hem de bizim firmamız için büyük bir avantaj. Belli başlı büyük firmalarla zaten çalışıyoruz. Yurt içi tarafında yaklaşık 300’e yakın firma var. Bu firmaların tamamına burada ulaşma imkanımız oldu. Böyle bir merkez olmasaydı bu firmalara ulaşmamız uzun zaman alacaktı. Kamyoncular ve nakliye firmaları açısından da onların bize ulaşmaları kolaylaştı. Kapıdan girmeleri yeterlidir. Poliçelerini uygun fiyatlara kestirebilirler” şeklinde konuştu.

“Kayseri’de Konya’da çamurun içerisinde yürüyorsunuz. Ben bakkalın içerisinde lojistik firması gördüm. Bu kadar dağınık, birbirinden bağımsız yapılanmalar var. Lojistik merkezinin en büyük avantajı herkesin düzen içerisinde bir arada olmasıdır. Böyle bir düzeni başka bir yerde ne kamyoncular ne de nakliye firmaları bulamaz.”

ZEKERİYA BAŞARAN
“LOJİSTİK ÜSSÜ’NDE ŞOFÖR İÇİN ÖNEMLİ OLAN HER ŞEY DÜŞÜNÜLMÜŞ”

Lojistik Üssü’nün gerçek sahipleri olan kamyonculara sözü bırakıyoruz. 1977’den beri TIR şoförlüğü yapan Zekeriya Başaran, Ankara Yurtiçi Nakliye ve Lojistik Merkezi’nin kamyoncular için mükemmel bir alan ve güvenli bir yer olduğunu söyledi.

 “Temiz, Güzel, Sıcak ve Güvenli”

Lojistik Üssü’nün rahat ve çok temiz bir mekan olarak gördüklerini söyleyen Başaran, eskiden hırsızlık başta olmak üzere birçok sıkıntı ile uğraştıklarını ifade ederek Lojistik Üssü’nde bu sıkıntıların tamamının giderildiğini belirtti. Başaran, “Tuvaletleri tertemiz, hamamı var, güvenliği var. Önceden hırsızlık olaylarına maruz kalırdık. Burada o sıkıntıların tamamı giderildi. Eskiden kişi gelir, bizden komisyonunu alır işe gönderirdi. Ortada ne iş var, ne para vardı. Lojistik Üssü’nde bu tür sahtecilik işlemlerinin hiçbiri yok. Konum olarak merkeze biraz uzak; ancak oldukça güzel bir yer. Temiz, güzel, sıcak ve güvenli” dedi.

“Ne Hırsızlık Kaldı Ne De Soygun”

Şoför için önemli olan her şeyin düşünüldüğünü dile getiren Başaran,  kamyon park alanlarının dahi çok güzel yapıldığını kaydederek şunları söyledi: “Her şeyi ile dört dörtlük bir merkez. Eskiden Şaşmaz’da kamyoncunun başına gelmedik hırsızlık olayı kalmazdı. Şimdi ne hırsızlık kaldı ne de soygun. Orada anlatılamayacak bir sürü şeyler olurdu. Akşam belli saatten sonra kamyonumuzu kilitlemeden bekleyemezdik. Burada istersen kamyonun kapısı açık olsun, kimsenin kılına bir zarar gelmez. Güvenlik var, her tarafta kameralar var. Paramızı alamadığımız zaman yönetim hemen müdahale ediyor. Paramızı almamız için yardımcı oluyor.”

SEZGİN BALIKÇI
“LOJİSTİK ÜSSÜ’NDE İŞLERİM AÇILDI”


28 yıllık kamyoncu olan Sezgin Balıkçı, Ankara Yurtiçi Nakliye ve Lojistik Merkezi’nde kamyoncular için verilen hizmetin kalitesinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, merkezin kamyoncular için müthiş bir merkez olduğunu ifade etti.

“Garajından Lokantasına Kadar Sunulan Hizmetlerin Hepsi Noksansız”

Lojistik Üssü’ne geldikten sonra işlerinin açıldığını belirten Balıkçı, bütün şehirlerde bu tür tesislerin olması gerektiğini söyledi. Balıkçı, “Lojistik Üssü’nde verilen bütün hizmetlerden memnunuz. Şehir merkezine gidip gelme konusunda bir sıkıntımız var. Bunun dışında kamyoncu için yaptıkları her şey iyidir. Ben Ankara’da yaşıyorum. Gidip gelme dışında garajından lokantasına kadar sunulan hizmetlerin hepsi noksansızdır. Burası önceki yerimiz olan Şaşmaz’dan çok daha iyi. Buraya geldikten sonra benim işlerim açıldı. Şaşmaz’da işler el altında gidiyordu. Burada her şey şeffaf şekilde yazılıyor. İşine gelen işi alıp götürüyor. Şaşmaz’a göre çok iyi. Şaşmaz’da kahveye giriyorduk, çıkamıyorduk. Şimdi burada işler açık, yola gidiyoruz. Burada yer alan nakliyeciler sağlam firmalardır. Paramızı anında alıyoruz. Kamyoncu için müthiş bir yer yapmışlar. Keşke bütün şehirlerde de böyle olsa. Lojistik Üssü’nde alternatif bir lokantanın daha olmasını istiyoruz. Yemek çeşitliliği ve lezzeti bazı zamanlar bizi memnun etmiyor” dedi.

SEYİT ALİ TAŞKAYA
“LOJİSTİK ÜSSÜ YÖNETİMİ SAYESİNDE HAYATIM KURTULDU”

40 yıllık kamyoncu olan Seyit Ali Taşkaya, Ankara Yurtiçi Nakliye ve Lojistik Merkezi’ne sürekli uğrayan binlerce şoförlerden sadece biri. 17 Şubat Cuma sabahı aracında zehirlendiği fark edilen Taşkaya, başından geçen hadiseyi Kamyonum’la paylaştı. Lojistik Merkezi’ne bağlı ekiplerin sürekli denetim halinde olmalarından dolayı park alanında fark edildiğine dikkat çeken Taşkaya, “Eğer burada ekipler kontrol amaçlı devriye gezmeselerdi belki de bugün hayatta olamayabilirdim” dedi.

Şimdiye kadar kendi arabamda akşamdan yatar, sabah da kalkardım diyen Taşkaya, başından geçen hadiseyi şöyle anlattı: “O gün aracım arıza yapmış ve içerisi duman olmuş. Uyuduğum için fark etmedim. Dumanın etkisi ile bayılmışım, kendimden haberim yok. Lojistik Üssü Güvenlik Ekibi aracın camı puslu olduğundan dolayı durumu fark etmişler. Camı kırarak beni içeriden çıkarmışlar. Beni ambulans ile hastaneye götürmüşler. Sağolsunlar buranın yöneticileri sayesinde hayattayım.”

“Yönetimden Allah Razı Olsun”

Lojistik Üssü’nde dört dörtlük bir alan kurulduğunu ifade eden Taşkaya, kamyoncular için her şeyin düşünüldüğünü söyledi. Taşkaya, “40 yıldır kamyonculuk yapıyorum. Eskiden kamyoncuların yeri Şaşmaz’dı. Orası ile buranın arasında dağlar kadar fark var.  Eğer bu zehirlenme hadisesi orada olsaydı Allah’ın rahmetine kavuşmuştum. Kimse beni bulamazdı. Burada arkadaşların sayesinde, güvenliğin sürekli dolaşmasından dolayı beni buldular. Hemen hastaneye götürdüler. Bunun üstüne daha iyi olmaz diye düşünüyorum.  Yönetimden Allah razı olsun. Ellerinden gelenin fazlasını bizler için seferber etmiş durumdalar” şeklinde konuştu.

ŞAHİN KANTÜRK:
24 SAAT ARALIKSIZ DENETİM VE KONTROLLER SÜRÜYOR

Kamyoncuların ve nakliyecilerin emniyet içerisinde gelip işlerini almalarını, konaklamalarını sağlamak için 24 saat boyunca ciddi bir denetim ve güvenlik hizmeti verdiklerini söyleyen Ankara Yurtiçi Nakliye ve Lojistik Merkezi Genel Müdürü Şahin Kantürk, Lojistik Üssü’nde yaşanan zehirlenme hadisesinin arka planını bizlerle paylaştı.

Şahin Kantürk, “Sabahın erken saatlerinde güvenlik ekibimiz rutin kontrollerini yaparken garajda araç içerisinde bir kamyoncunun yarı baygın şekilde içerde olduğunu fark etmişler. Camına vurmuşlar, seslenmişler bir tepki vermemiş. Bunun bir zehirlenme olacağını değerlendirdik. Arkadaşlarımıza camı kırarak içerde olan kamyoncuyu hemen çıkarma talimatını verdik. Eş zamanlı olarak da bizim Lojistik Üssü’nde bulunan 112 Acil Servis’i arayıp ambulans istedik. Jandarma’ya da bilgi verdik.”

İlk Müdahale Lojistik Üssü’nde Yapıldı

Zehirlenen Kamyoncu Seyit Ali Taşkaya’ya ilk müdahalenin Lojistik Üssü’nde yapıldığını belirten Kantürk, “Durumu ciddi olduğu için hemen Kazan Devlet Hastanesi’ne götürme kararı aldılar. Orası karbonmonoksit zehirlenmesine müdahale edecek yeterlilikte olmadığı için Yeni Mahalle’deki hastaneye sevki gerçekleşti. Hastanede gerekli müdahaleler yapılıyor ve hasta orada kendine geliyor. Orada doktorlar 10 dakika daha gecikme olsaydı, hasta hayatını kaybedebilirdi dediler. Karbonmonoksit zehirlenmelerinde zaman çok önemlidir” dedi.

Sağlık Personeli 24 Saat Hazır Bekliyor

Sağlık Bakanlığı’na bağlı bir ekibin Lojistik Üssü’nde her zaman bulunduğunu vurgulayan Kantürk,  gerekli sağlık personeli ve ambulansın 24 saat hazır olarak beklediğini kaydetti. Kantürk, “Bu olayda güvenliklerimizin dikkatli olması, meselenin ciddiyetini kavrayıp anında müdahale kararını vermemiz de erken müdahale konusunda etkili oldu. Biz, kamyoncuların emniyet içerisinde gelip işlerini almalarını, konaklamalarını sağlamak için 24 saat boyunca ciddi bir denetim ve güvenlik hizmeti sunuyoruz” diye konuştu.

 
Ağır Taşımacılardan Dev Birleşme: Faymonville İtalyan COMETTO’yu Satın Aldı
 
15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nden Serbest Geçişler Başladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İSTANBUL ŞEKİLLENİYOR
İstanbul’da kentleşme giderek artıyor. 3. Köprü, 3. Havalimanı, kuzey ...
Ayrılmaz İkili: Euro 6 ve ZF-TraXon Şanzıman
Emisyon değerlerini minimize etmek üzere geliştirilen yeni çevreci Euro ...
Enco Euro 6´ya Geçişte MAN´ı Tercih Etti
Enco Taşımacılığın Şirket Müdürü İsmail Tekin’den test sürüşümüzde Enco, ...
 
Motor Endüstrisi Sürekli Yenileniyor
Test sürüşü yapacağımız aracımızın teknik özelliklerini almak için İstanbul ...
Kamyonum, İlk Euro 6 Testini Gerçekleştirdi
Sektörde boy gösteren markalara ilişkin gerçekleştirdiğimiz testlere devam ...
5 Kıtada 80 Ülkeye İhraç: ”MEKLAS GROUP”
Kamyonum Dergisi, 5 kıta 80 ülkeye yaptığı ihracatlarla iç ve dış pazarda ...
 
Sektörün Parlayan Yıldızı: Aktaş Holding
Aktaş Holding Global Arenada ‘Sektörün Parlayan Yıldızı’ olmaya devam ediyor.
Üreticisinden Tedarikçiye, Ustasından Kullanıcıya: “KÖRÜK”
Körüğün geçmişine gitmek istesek istisnasız M.Ö. 1350 yılında Mısır Firavunu ...
Başarı Büyümeyi Getirir: “SMARTTECH”
Marka değerini dünya üzerinde farklı opsiyonlarla tanıtan ve 80 ülkeye ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
haberler
src
sondakika
türkiye
şoför
truck
kamyoncu
fahrer
bus