Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
15 Ağustos 2012 Çarşamba - 15:18

Beşincielement markası ile Mini Tır Çığır Açıyor

Kamyonum Dergisi bu ay Türkiye’de ilk defa üretimi gerçekleştirilen “Mini Tır”ın mimarı Eroğlu Römork’u ziyaret etti. Firma sahibi Osman Eroğlu bize Mini Tır’ı anlattı. 40 yıldır sektörde var olan Eroğlu Römork, Mini Tır ile hacmi olup ağırlığı az olan yüklerin taşınmasında maliyeti büyük ölçüde düşürmeyi hedefliyor.

Beşincielement markası ile Mini Tır Çığır Açıyor

“2004’den Beri Bu Sistem Deneniyor Ama Yapılamıyor”

“Son 4 Bin KM’de Yüzde 16,1 Yakıt”

Eroğlu Römork’tan bahseden Osman Eroğlu şirketlerinin sektörde 40 yıldır var olan bir aile şirketi olduğunu belirtti. Türkiye’de 15 tona kadar bütün römorklara plaka verebilen kendi sektöründe tek firma olduğunun altını çizen Eroğlu uzmanlık alanlarını şu sözlerle açıkladı: “Biz 0 dan 15 tona kadar her türlü özel amaç römorklar ve dorseleri , şantiye kullanımları için jeneratör ve konteyner taşıma römorkları üretiyoruz.  Türkiye nin bu sektörlerdeki en  büyük firmalarının ana imalatçısıyız. Orta Doğu dan , Arap ülkelerine  Rusya dan israile kadar çoğu ülkelere ithalat yapmaktayız.

 

“2004’ten Beri Deneniyor”

Eroğlu “Mini Tır fikri; yurtdışından gelen bir kataloga bakarken dostum, bu işte ortağım Turan Doğançay ile yapmaya karar verdik. Şunu biliyorduk; 2004’den beri bu sistem deneniyor ve yapılamıyor. Hatta bir firma ciddi bir şekilde uğraştı. Biz doğru zamanda doğru kişilerle çalıştık. Birinci araçtan sonra ikinci aracı yaptık. Çıkış noktası aslında yapalım mı? Yapalım şeklinde oldu. Hukuki incelemeler başladı. Fren sistemlerini yurt dışından getirdik.” dedi. Çalışmaya yaklaşık bir sene önce başladıklarını ifade eden Eroğlu şimdiye kadar iki araç yaptıklarını belirtti.

“Püf Nokta Fren Sistemidir”

Mini Tır’ın üretimiyle ilgili püf noktasını da paylaşan Eroğlu; işin sırrının fren sisteminden geçtiğini söyleyerek şunları ekledi: “Bu işin püf noktası aslında aracın kendisidir. Dorsesini bu sektörün içinde olan herkes yapabilir. Araçların fabrika çıkışı hidrolik ABS frenlerdir. Ama dorseler havayla çalışır. Özellikle O3 yarı römorkta , havalı süspansiyonlu dingiller ve  Wabco EBS vardır. Frene basıldığında 0,02 saniyede hava dorseye gider. Bu sistemi sağlayan fren sistemidir. Dünya’da bu işi adam akıllı yapan tek bir firma var ve biz o firmanın Türkiye Distribütörüyüz.  Aracın mevcut motoruyla ve fren sistemiyle oynamıyoruz. Ama dorse frenle çalışıyor.” Üretilen Mini Tırlar için beygir ve motor şartının da olduğunu söyleyen Eroğlu 2500 motor üstü ve en az 130 beygir araca sahip olmak gerektiğini belirtti. Burada bir ayrıma dikkat çekmeyi de ihmal etmeyen Eroğlu “Bizim bu zamana kadar yaşadığımız tecrübelerde kamyonet sınıfında çok sıkıntıyla karşılaşmadık. Ama kamyon sınıfında beygir yüksek olması gerekiyor. En az 180 beygir olması gerekiyor. Aracın beygiri ne kadar artarsa torku artıyor.” dedi.

“Mini Tır Yarı Maliyettir”

Mini Tır’ın işletme maliyetini büyük oranda düşürdüğünü ifade eden Eroğlu daha baştan 30-40 bin Euro’luk bir kar elde edilebileceğini söyledi. Sözlerine “İnsanlar Mini Tır’ı neden tercih etmelidir?” soruna cevap vererek devam eden Eroğlu şunları söyledi: “Mini tır kullanıldığı sektöre göre, diğer tırlara göre yarı maliyettir. Örneğin; strafor, meyve kasası, plastik kutu, oyuncak, plastik boru , balık kutusu  gibi hacmi olup ağırlığı olmayan işlerde kullanılmasında yarı maliyet verir. Fiyata örnek verecek olursak, sıfır bir çekici aldığınızda en az 75-80 bin Euro, bunun yanında kapalı tenteli bir dorse aldığınızda 30-35 bin Euro daha ekleniyor. Mini tıra baktığımızda; kapalı tenteli minitırımız yaklaşık olarak 70 bin Euro’ya gelir. Strafor fabrikaları 13*60 bir dorseyi ağzına kadar doldurduğunda taşıdığı yük 2-3 ton olur. Bu araç yüzde 30-35 arası yakar. Bizim aracımız yüzde 16 yakar. Kamyon sınıfı olan beyaz aracımız yaklaşık olarak 13 bin KM yol yaptı. Bunun son 4 bin KM’sini 10-11 ton arası yük taşırken yüzde 16.1 yakıtla yaptı. Bu da işletme için çok ciddi bir rakamdır”. Mini Tır’ın normal bir tırın taşıdığı yükü taşıyamayacağını belirten Eroğlu, Mini Tır’ın amacının hacmi olup ağırlığı fazla olmayan işlerin taşınması olduğunu söyledi.

“Wabco EBS Mevcut”

Mini Tır’ın özellikleriyle ilgili de konuşan Eroğlu, O2 ve O3 olmak üzere iki farklı römorkun bulunduğunu belirtti. “O3 römorkta 7 metreden 13.60 a kadar tek ve çift dingil seçeneği var. 7 metreyle 10 metre arası tek dingil, 8 metreyle 13 metre arası çift dingil seçenekleri sunabiliyoruz. Bunların da tek dingilde çift lastik gibi seçenekleri var. Çift dingil olduğu zaman 10 bin 500 KG, tek dingil olduğu zaman 9 ton civarında tonajı var. O3 römorklarda BPW dingil, hava süspansiyonu, kampanalı ve Wabco EBS mevcuttur. Bunun üst yapısı konteynır, karavan, oto taşıyıcısı gibi birçok sektörde kullanılabilir.” diyen Eroğlu Mini Tır’a ilginin giderek büyüyeceğini belirtti.

 

 
Takografta VDO
 
Yetki Belgelerini Bölge Müdürlükleri Düzenleyecek!
YORUMLAR
Toplam 10 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 1 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
DERVİŞ KANMAZ 12 Ekim 2020 Pazartesi 12:58

Bir adet almak istiyorum 2000 yılında İsviçre''de vidiyosunu getirdim tirafik şube müdürlüğü olmaz dedi şu an fiyatları çok çok yüksek bir ivekom var mini tıra çevirmeyi düşünüyorum

Yorumu oyla      2      1  
tuzcu tuhafiye tekstil 7 Kasım 2016 Pazartesi 19:56

On iki metre içi bos gabarisi en yüksek sadece sol yan tarafı komple acılan solkenarı erzak çantası modeli uç kat açılıp kapanabilen hidrolik sistemi dörse ihtiyacim var ne kadara mal olur dorsenize kıredi kullanabilir miyiz bir fikir verirseniz sevinirim slm

Yorumu oyla      2      1  
Misafir 15 Mart 2014 Cumartesi 21:13

Bende istiyorum bundan

Yorumu oyla      4      1  
Misafir 17 Şubat 2014 Pazartesi 21:43

abicim çok saçma maliyeti yüzbin olan araça yüzeli istemeleri çok ayip ve muatap olcak kimse yok

Yorumu oyla      5      4  
Misafir 17 Aralık 2013 Salı 12:58

fiyadi ne abi

Yorumu oyla      8      1  
Misafir 18 Kasım 2013 Pazartesi 23:00

çok güzel olmuş 15112013 tarihinde muğla dalyan.da yabancı pilaka renault marka gördüm .kapaklı 10 mt daralı nedir bilmek isteriz çok güzel olmuş başarılarınızı dilerim

Yorumu oyla      5      3  
Misafir 18 Ekim 2013 Cuma 19:36

TONAJI NE KADAR

Yorumu oyla      9      1  
Misafir 7 Ağustos 2013 Çarşamba 15:31

İletiŞIM bulaMIYORUZ

Yorumu oyla      6      1  
Misafir 28 Temmuz 2013 Pazar 03:24

çok tatlı duuruyor gayet hoş eminim bunda kar oranı daha fazla artacaktır tonaj kapastesi ne olcak acaba onu merak ediyorum

Yorumu oyla      2      2  
Misafir 5 Nisan 2013 Cuma 19:03

bence çok güzel olmuş avrupada heryerde gördüm türkiyede neden olmasın akın benli hf transport

Yorumu oyla      7      2  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Takografta VDO
Sektörün önde gelen otomotiv tedarikçisi Continental, ticari araç piyasasında ...
ARTIK AĞIR VASITALARDA LPG MÜMKÜN!
Yüksek Alman teknolojisi ile ağır vasıta ve otobüsler için geliştirilmiş ...
HİZMET İÇİN FİKİR BİRLİĞİNDEYİZ
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) ve RODER’in birleşmesi sonrası ...
 
YILDIRIM, KOOPERATİFLERLE BULUŞTU
Yurt genelinden taşıyıcı kooperatiflerinin yoğun ilgisi ile gerçekleştirilen ...
İki Şoförden de Tam Not Aldı; Yolcu Olarak da Kalpleri Çaldı
 Aracımız Iveco Daily 50C15 VAN… Her sayıda bir araçla ...
Eski Araçların Piyasada Olması Sektörü Olumsuz Etkiliyor
Can Sarp Lojistik Hurda Araç Alımlarını Destekliyor Can Sarp Lojistikteyiz… ...
 
Ticaretin Nabzı Limanlarda Atıyor
 Türkiye'deki Liman Özelleştirmeleri Üç ...
Lojistik Haritamız Çıkarılacak
 Dış Ticaret Müsteşarlığı Çözüm Üretiyor Dış ...
Arkasında Türkiye Var
 BMC İle Çevre Yolundayız Ankara’nın meşhur ayazında ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
bus
treyler
şoför
türkiye
news
src
fahrer
kamyoncu
sondakika