Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
29 Ağustos 2017 Salı - 12:28

Bosch, 90 Yıldır Fren Teknolojisine Yön Veriyor

İlk servo freni 1927 yılında piyasaya sürerek fren mesafelerinin önemli ölçüde azaltılmasını sağlayan Bosch, 90 yıldır fren sistemleri alanındaki teknik yenilikleri, buluşları ve patentleriyle otomobilleri daha güvenli hale getirecek yeni standartları belirliyor.

Bosch, 90 Yıldır Fren Teknolojisine Yön Veriyor

Otomobillerin en önemli güvenlik bileşenlerinden biri olan frenler üzerinde 1920’li yıllardan bu yana çalışan Bosch, 90 yıldır fren teknolojisine yön veren yenilik ve buluşlara imza atıyor.

Bosch'un 1927 yılında piyasaya sürdüğü pnömatik frenler yol güvenliğini ciddi anlamda artırdı. Bu buluşla zamanın ticari araçlarının frenleme mesafesi üçte bir oranında azaltıldı. Bir yıl sonra Bosch, fren desteğini, yani binek otomobiller için kompakt fren yardım sistemini sundu. 1936 yılında günümüzün kilitlenmeyen fren sistemlerinin temeli, Bosch'un ‘motorlu taşıt tekerleklerinin kilitlenmesini önleyici mekanizma’ patentiyle Bosch mühendisleri tarafından atıldı. ABS yani Kilitlenmeyen Fren Sistemi, 1978 yılında, güçlü dijital teknolojinin yardımıyla seri üretime geçirildi.

ABS’nin yanı sıra 1986 yılında piyasaya sürülen TCS Çekiş Kontrol Sistemi ve 1995’te piyasaya sürülen ESP® Elektronik Stabilite Programı gibi Bosch teknolojileri günümüz için güvenli frenlemenin vazgeçilmez bileşenleri haline geldi.

Tüm fren bileşenleri için yenilikçi Bosch teknolojileri

Bosch mühendisleri, 90 yıldır fren sistemleri alanındaki teknik yenilikleri, buluşları ve patentleriyle otomobilleri daha güvenli hale getirebilmeye yönelik yeni standartlar belirliyor. Kilitlenmeyen fren sistemlerinin günümüzde temel bir standart oluştururken, bazı ülkelerde ESP® Elektronik Stabilite Programı yasal bir gereklilik olarak aranıyor. Bosch teknolojileri ayrıca diğer fren bileşenlerinin de güvenli performansını tekrar tekrar geliştiriyor.

Örneğin; 1983 yılında, yüksek karbon dökümlü fren diskleri güçlü otomobillerin frenleme performansını büyük ölçüde artırdı. 2001 ve 2012 yılları arasında yapılan yenilikler, fren kalibrelerinin geliştirilmesine büyük katkı sağladı.

Ülke şartları ve kanunlara uyan teknoloji

Bosch, yenilikçi üretim teknikleri ve yeni materyal kombinasyonlarıyla fren balatalarında sürekli bir gelişim kaydetmeyi başardı. Söz konusu yenilikler, fren gücünün aracın güvenli bir şekilde frenleyebilmesini sağlayacak şekilde iletilmesini sağlıyor. Fren balatalarının geliştirilmesinde hız limitleri ve çevresel yönetmeliklerin yanı sıra ülkeden ülkeye farklılık gösteren karayolları trafik yönetmelikleri de dikkate alınıyor. Bu sebeple Bosch, yasal gerekliliklerden daha sıkı olan özel bölgesel gereklilikleri karşılayabilmek adına birçok farklı fren balatası üretiyor. 2010 yılında ABD eyaletlerinden Washington ve California'da, fren disklerinde kullanılan bakırın azaltılmasını öngören kanunlar çıkarıldı. Buradan hareketle Bosch mühendisleri bakırız bir fren balatası karışımı geliştirerek, yasa yürürlüğe girmeden sekiz yıl önce bu konuda bir ilke imza attı. Bosch halen, yasal zorunluluğu bulunmadığı halde bakırız fren balatalarını AB pazarında da satışa sunuyor.

 

 

 
Halk Otobüsü Tanımı Yasalaştı
 
Kamil Koç’tan 10 Milyon TL’lik Otobüs Yatırımı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Halk Otobüsü Tanımı Yasalaştı
Özel Halk Otobüsü tanımıyla alakalı olarak Karayolu Trafik Yönetmeliğinde ...
İhracat Şampiyonu Otomotiv Sektöründe Değişim Kapıda
Deloitte’un otomotiv sektörünün 2017 ilk yarısını değerlendiren raporuna ...
Assan Hanil, Ford Otosan İçin Ticari Araç Koltuğu Tedarik Edecek
Kendi Ar-Ge merkezinde sıfırdan geliştirdiği, özgün tasarımlı hava süspansiyonlu ...
 
Temsa, Geleceğin Ulaşımına Akıllı, Otonom ve Elektrikli Araçları İle Hazır
Şehirlerarası ve şehir içi ulaşımın farklı ihtiyaçlarına çözümler sunan ...
Audi’lerdeki ‘Sunroof’lar ‘Solarroof’ Oluyor
Audi modellerinin panoramik cam tavanlarında artık ince filmler şeklinde ...
İnci Akü, Turquality Desteğiyle Yurt Dışında Gücüne Güç Katıyor
Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı Turquality’nin ...
 
Karbonsuz Otomobiller: Sentetik Yakıtlar, CO2'i Hammaddeye Dönüştürüyor
Sentetik yakıtlar konvansiyonel yakıtlara eklenebiliyor ve böylece mevcut ...
10 Bin Kişilik MAN Türkiye Ailesi Buluştu
Almanya’nın çeyrek asırlık devi MAN’ın Ankara fabrikasında çalışan işçiler, ...
Hankook Lastikleri, Moody’s ve S&P’den Derece Aldı
Hankook Lastikleri ilk defa Moody’s ve Standard & Poor’s (S&P) uluslararası ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
src
kamyoncu
treyler
sondakika
bus
şoför
haberler
Kamyon
dikkat