GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Karabük - Gerede Karayolu Trafiğe Kapandı!
Karabük - Gerede Karayolu Trafiğe Kapandı!
Bolu’da, Kar Yağışı Nedeniyle Yaşanan Kazalar D-100 Karayolunu Kapattı!
Bolu’da, Kar Yağışı Nedeniyle Yaşanan Kazalar D-100 Karayolunu Kapattı!
Zagrebtrans Relies on UltralightCombi Semi-trailer Combination From

Zagrebtrans Relies on UltralightCombi Semi-trailer Combination From

1 2 3 4 5 6
12 Aralık 2019 Perşembe - 11:32

Bosch ve Mercedes-Benz, San Jose Pilot Projesini Başlatıyor

Bosch ve Mercedes-Benz’in şehir içi otonom sürüşü geliştirmeye yönelik ortak projesi yeni bir aşamaya daha ulaştı.

Bosch ve Mercedes-Benz, San Jose Pilot Projesini Başlatıyor

Otonom Mercedes-Benz S Sınıfı araçların kullanıldığı uygulama tabanlı araç çağırma servisine ilişkin pilot proje, San José’de Silikon Vadisi olarak bilinen bölgede hayata geçti. Emniyet için bir sürücü tarafından izlenen otonom araçlar, San Carlos ve Stevens Creek Boulevard Caddeleri üzerinden Batı San José ve şehir merkezi arasında gidip geliyor. Servis, ilk olarak seçili bir kullanıcı grubuna sunulacak ve kullanıcılar, istedikleri alım noktasından gitmek istedikleri yere otonom S Sınıfı araçlarla bir yolculuk rezervasyonu yapmak için, Daimler Mobility AG tarafından geliştirilen bir uygulamadan yararlanacaklar.

Bosch ve Mercedes-Benz, bu pilot projenin SAE Seviye 4/5 otonom sürüş sisteminin daha fazla geliştirilebilmesi için değerli katkılar sağlayacağını düşünüyor. İş ortakları, aynı zamanda sürücüsüz araçların toplu taşıma ve otomobil paylaşımını da içeren karma bir mobilite sistemine nasıl entegre edilebileceğine dair daha fazla bilgi elde etmeyi de umuyor.

Bosch, Mercedes-Benz, San José – Geleceğin mobilitesinin iş ortakları

2017 yılının ortasında San José, özel şirketleri otonom sürüş saha testlerini gerçekleştirmek ve karayolu trafiğinde artan zorlukları analiz etmek üzere davet eden ilk ABD şehri oldu. Özellikle tıkalı şehir trafiğinde, sürücüsüz otomobillerin sürekli 360 derece çevre algılaması özelliği potansiyel olarak emniyeti artırabilir ve sorunsuz sürüş tarzları da trafiğin akışını iyileştirebilir. San José’nin Şehir İnovasyon Yöneticisi Dolan Beckel, “Otonom araçların, trafik akışlarını daha sorunsuz ve emniyetli hale getirme ve ayrıca mobiliteyi daha ulaşılabilir, sürdürülebilir ve kapsayıcı konuma taşıma konusunda şehirlere nasıl yardımcı olabileceğiyle ilgili daha fazla bilgi elde etmek istiyoruz. San José, bir akıllı şehir olmak ve trafik sistemini, modern ve yenilikçi teknolojilerle geleceğe uygun hale getirmek istiyor. Bosch ve Mercedes-Benz tarafından yürütülen proje, buna mükemmel derecede uygunluk gösteriyor” diye konuştu.

Bosch Şehir İçi Otonom Sürüş Mühendisliği Yöneticisi Dr. Michael Fausten, “Otonom sürüş her gün göreceğimiz bir gerçeklik haline gelecekse teknolojinin sağlıklı ve güvenilir bir şekilde çalışması gerekiyor. San José’deki pilot projemiz gibi testlere bu noktada ihtiyacımız var” dedi. Mercedes-Benz AG Otonom Sürüş Yöneticisi Dr. Uwe Keller ise “İyi olduğunu kanıtlaması gereken sadece otonom araçlar değil. Bu araçların şehir içi mobilite yapbozunun bir parçası olarak uygunluklarını da kanıtlamamız gerekiyor. San José’de her ikisini de test edebiliyoruz” şeklinde konuştu.

Bosch ve Mercedes-Benz, ABD ve Avrupa’da iş ortaklığı yapıyor

Bosch ve Mercedes-Benz, yaklaşık iki buçuk yıldır şehirlerde otonom sürüşe yönelik çözümler üzerinde birlikte çalışıyor. Her iki şirket, araç yönetimi yazılımı dahil olmak üzere tamamen otonom ve sürücüsüz araçlar için bir SAE Seviye 4/5 sürüş sistemi sağlamayı hedefliyor. Ancak prototiplerle ilgilenmiyorlar ve bunun yerine, farklı araç tiplerine ve modellerine entegre edilebilecek, üretime hazır bir sistem geliştirmek istiyorlar. Araç hareketini kontrol eden bir yazılım geliştirme çalışmasında iş ortakları, sadece yapay zekaya ve test kilometresinin ölçülmesine bel bağlamıyor. Simülasyonlardan yararlanan mühendisler, karayolu trafiğinde son derece nadir meydana gelen sürüş durumlarını spesifik olarak ele alan deneme alanları geliştirdi. Bu amaç doğrultusunda, Almanya’daki Immendingen test ve teknoloji merkezinde görev yapan mühendisler, özellikle otonom sürüş için tasarlanmış olan 100.000 metrekarelik deneme alanını kullanabiliyor. Burada, karmaşık trafik durumları son derece yüksek doğrulukta ve istenilen sıklıkta oluşturulabiliyor.

Bosch ve Mercedes-Benz için bütünlük ve emniyet, en önemli öncelikler arasında bulunuyor. Ekibin bir kısmı San José ve San Francisco arasında bir Silikon Vadisi şehri olan Sunnyvale’de görev yaparken, diğer kısmı ise her iki şirketin Stuttgart bölgesinde çalışan mühendislerinden oluşuyor.

İki şirket teknik bilgi ve deneyimlerini bir araya getiriyor

Nerede olursa olsunlar, Bosch ve Mercedes-Benz çalışanları bir arada çalışıyor. Bu, karar alma kanallarının kısa olmasını ve farklı alanlar arasında hızlı bir şekilde bilgi alışverişinde bulunulmasını sağlıyor. Bununla birlikte çalışanlar, ana şirketlerindeki çalışma arkadaşlarının bilgi birikimine ve uzmanlığına da her zaman erişim sağlayabiliyorlar. Burada, Bosch’un sensörler, kontrol üniteleri ve direksiyon ve fren kontrol sistemlerinden tüm otomotiv alt sistemlerine kadar teknik bilgisi, Mercedes-Benz’in sistem entegrasyonu ve otomobil üretimi alanındaki uzun yıllara dayanan deneyimiyle bir araya geliyor. Proje içerisindeki görev dağılımı da aynı şekilde yapılıyor. Mercedes-Benz’in görevi, ortaklaşa geliştirilen sürüş sistemini araçta kuruluma hazır hale getirmek ve gerekli test araçlarını, test alanlarını ve test filolarını sağlamak. Bosch ise şehir içi otonom sürüş için gerekli bileşenleri geliştiriyor ve üretiyor.

Platform, otonom araçların taksi filolarına entegrasyonuna izin veriyor

Bosch ve Mercedes-Benz, özellikle otonom araç çağırma pilot projesi için yeni bir iş ortağını daha aralarına aldılar: Daimler Mobility AG, pilot operasyon aşamasına eşlik edecek bir filo platformu geliştiriyor ve test ediyor. Bu, potansiyel araç çağırma servisi iş ortaklarının sürücüsüz (Mercedes-Benz) araçları kendi hizmet portföyüne sorunsuz bir şekilde entegre etmesini sağlıyor. Platform, operasyon ve bakım dahil olmak üzere hem sürücüsüz hem de konvansiyonel araçları yönetiyor. Konvansiyonel olarak kullanılan Mercedes-Benz araçlarına yönelik uygulama tabanlı bir mobilite servisi, 2019 yılının sonbaharında Bay Area’da faaliyete geçti. Servis, aynı zamanda Almanya’nın başkenti Berlin’de de kullanılıyor.

 
Yılın Son Büyük Fırsatı Fiat Professional’dan!
 
K1 Yetki Belgesi’ni Devretmek İstiyoruz
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ford Trucks, İtalya Pazarına Adım Atıyor
Tüm Avrupa’ya yayılma hedefiyle Portekiz ve İspanya’da arka arkaya bayi ...
IRAK NAKLİYE FİRMALARI
Karayolu tır nakliyesinin en yakın sınır komşularımızdan biri olması hasebiyle ...
MAN 2019’da Pazar Pozisyonunu Korudu
Türkiye otobüs pazarında MAN ve NEOPLAN markalı seyahat otobüsleri, pazar payını korudu
 
Macaristan Geçiş Belgelerinde Son Durum
Ek 1.000 adet EURO VI Macaristan geçiş belgesinden 377 adet kaldı.
Mercedes-Benz Türk, Aydın’daki Yıldız Kızlar’la Buluştu
Mercedes-Benz Türk’ün toplumda kadının her alanda hak ettiği güce kavuşması, ...
Türkiye ve Ukrayna: Sınırları Aşan İşbirliği
20 Aralık 2019 tarihinde Kiev’de Ukrayna Ticaret ve Sanayi Odası binasında ...
 
Sıfır Atıkta Sincan Atağı!
Sincan Belediye Başkanı Murat Ercan HABER TÜRK Televizyonu’nda projelerini ...
Renault MAİS Contact Center World Dünya Finallerinde 4 Ödül Aldı
Renault MAİS, çağrı merkezi sektörünün en prestijli organizasyonu olan ...
Sırbistan Tektip Geçiş Belgelerinin Dağıtımında Değişiklik
Sırbistan tektip geçiş belgelerinin tamamının Sırbistan’a ihraç taşıması ...
 
Nuray PEKCAN
“KOOPERATİFLERİ BİTİRMEYE ÇALIŞIYORLAR!”
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyonum
bus
src
news
treyler
şoför
haberler
fahrer
Kamyon