Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
18 Ocak 2019 Cuma - 12:45

Bosch’tan Yarı Römorkları Elektriklendiren Adım

Bosch’un yarı römorklara entegre edilebilen elektrikli aksı sayesinde yılda 9.000 litreye kadar yakıt tasarrufu sağlanırken, bunun neticesinde daha az CO2 salınımı ve daha sessiz çalışma imkanı doğacak.

Bosch’tan Yarı Römorkları Elektriklendiren Adım

Bosch, bugünün yarı römorklu kamyonları için de elektromobiliteyi mümkün kılan bir teknolojiye imza attı. Bosch’un, IAA 2018 Ticari Araç Fuarı’nda tanıttığı yarı römorklara entegre edilebilen elektrikli aks, bugüne kadar olduğu gibi aksların serbest bir şekilde dönmesine izin vermek yerine, yarı römorka elektrikli makine entegre etme fikrine dayanıyor. Bu, fren sırasında elektrik üretilebileceği ve bu elektriğin römorkun güç ünitelerini besleyebileceği anlamına geliyor.

Frigorifik römorklarla yılda 10.000 Euro’ya varan tasarruflar sağlanabileceği hesaplanıyor. Bosch’un öngörülerine göre, soğutma ünitesinin bu şekilde üretilen enerjiyle çalıştırılmasıyla yılda 9.000 litreye kadar tasarruf sağlanabilir. Ayrıca elektrikli marş ve hızlanma destek fonksiyonu da ek yakıt tasarrufuna yardımcı olabilir. Yakıt tasarrufu aynı zamanda CO2 emisyonlarını da azaltıcı yönde etki yapıyor. Elektrikli soğutma ünitesinin daha az sese yol açması nedeniyle, özellikle şehir içi teslimatlar komşuları rahatsız etmeden sabah erken veya akşam geç saatlerde yapılabilecek.

Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Markus Heyn, “Bosch, kamyonların arka akslarını elektrikli ve akıllı hale getiriyor. Kamyonlara yönelik elektrifikasyon çözümümüz ekonomik açıdan mantıklı ve elektromobilitenin bugünün kamyonlarında bile nasıl işe yarayabileceğini gösteriyor” dedi.

Aksa bir güç aktarma mekanizmasının eklenmesi, römorkun bir çekici olmadan otoparkta manevra yapabilmesini sağlıyor. Bu, lojistik şirketlerinin otoparklarında römorkları otonom şekilde park edebilmesine yönelik ilk adımı oluşturuyor.

Bosch, bu teknolojiyi hem yeni römorklar için hem de bir iyileştirme çözümü olarak sunuyor. Sadece Avrupa’da her yıl brüt araç ağırlığı en az 10 ton olan yaklaşık 250 bin römork trafiğe çıkıyor. Bunların yalnızca beşte birinde soğutma ünitesi bulunuyor.

Elektrik aküde toplanıyor, yakıt tasarrufu sağlanıyor

Bosch mühendisleri, elektrikli aks için binek otomobil parçalarına güveniyor. Örneğin; SMG180 elektrik motoru, Almanya’daki posta servisi StreetScooters başta olmak üzere, dünya genelinde daha şimdiden yüz binlerce hibrit ve elektrikli araçta yer alıyor. Elektrikli araçların aksine, elektrikli aksta yer alan motorlar sadece enerji geri kazanımı yapabilecekleri zaman devreye girerek aralıklı olarak çalışıyor. Binek otomobillerde halihazırda kullanılan bu geri kazanım neticesinde, fren yapma sırasında enerji kaybolmayarak yüksek voltajlı bir aküde depolanıyor. Bu elektrik, yokuşlarda motorları besleyebiliyor veya römorkun soğutma ünitesine enerji sağlayabiliyor, böylece yüksek miktarda yakıt tasarrufu sağlanıyor.

Depoda otonom park etme

Ayrıca elektrikli aks, otonom sürüş açısından da paha biçilemez bir yardımcı özelliği taşıyor. Aksa bir motor yerleştirildiğinde, römork depoda bağımsız bir şekilde manevra yapabiliyor. Nakliye şirketlerinin tesisleri veya limanlar gibi özel mülklerde, uzaktan kumandalı elektrikli sürüşü de kolaylaştırıyor. Bugüne kadar kamyon sürücülerinin bunu kendisi yapması gerekiyordu ya da özel bir römork manevra ünitesi bu işi onlar için yapıyordu. Ancak elektrikli motor artık römorku, kısa mesafeler gidebilen bağımsız bir araç haline getiriyor. Römorka yerleştirilen ve depoda çeşitli noktalara kurulan ek sensörlerin yardımıyla, römorkların kendi kendilerini park etmesi mümkün oluyor.

 
Ascendum Makina'ya Hardox Aşınma Plakası Eğitimi
 
'They Put Us Through the X-Ray Machines at The Iraqi Customs Along with The Vehicles'
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ascendum Makina'ya Hardox Aşınma Plakası Eğitimi
Volvo İş Makinaları'nın Türkiye distribütörü Ascendum Makina, müşterilerine ...
Delphi Technologies Ticari Araçların Geleceğine Yön Verecek!
Dünyanın önde gelen otomotiv orijinal ekipman üreticileri için emisyon ...
UND ve Seyir Mobil İş Birliği
UND Seyir Mobil firması ile işbirliği protokolü imzaladı ve Seyir Mobil ...
 
İhracatta Sıfır Atık Seferberliği
TİM Kadın Konseyi, “İhracatta Sıfır Atık Seferberliği” adıyla yeni bir proje başlattı.
Kordsa İlhamını Yaşamdan Alıyor
Kordsa, “Yaşamdan İlham Alıyoruz, Yaşamı Güçlendiriyoruz” sloganıyla bir ...
Karla Mücadelede 8 Bin 778 Makine
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, yolların kapanmasının ...
 
Tur Assist’e Yeni Genel Müdür
Tur Assist’te yeni yılla birlikte üst düzey bir atama gerçekleşerek genel ...
Contential'in Türkiye'deki İlk Çözüm Ortağı Seyir Mobil
Nakliye ve lojistik sektöründeki firmalara araçlarının lastik hava basıncı ...
Delphi Technologies’e Yeni CEO
Delphi Technologies’te CEO olarak görev yapan Hari N. Nair'in yerine, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
haberler
fahrer
kamyonum
sondakika
şoför
lkw
kamyoncu
türkiye
news