Türkiye’de yolcu taşıyacak ilk elektrikli otobüs olan Bozankaya E-Karat, İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen 8.Uluslararası Ulaşım Teknolojileri Sempozyumu ve Fuarı Transist 2015’de fark yarattı. 10.7 metre, 12 metre ve 18,7 metre olarak farklı modeller ile sunulan E-Karat’ın Konya Büyükşehir Belediyesi’ne teslim edilecek 10.7 metre modeli fuarda sergilendi.
Bozankaya’nın tasarımı ve üretimi olan E-Karat, şehir içi toplu taşımada işletme, yolcular ve çevre için pek çok faydayı bir arada sunuyor. Elektrik enerjisi ile çalıştığından diğer yakıt türlerine göre çok daha az maliyetli olan E-Karat, yakıt tüketimi az olduğu gibi çevre dostu bir araç.
Bozankaya Elektrikli Araçlar Proje Koordinatörü Emrah Dal yaptığı açıklamada; “Elektrikli otobüste alanında öncü bir batarya sistemi geliştirdik. Öncelikle 10.7 metre otobüsümüzü hazır hale getirdik. Yapılan ar-ge çalışmaları ve saha sürüşleri doğrultusunda ürün gamımızı geliştirerek 12 metre ve 18,7 metre elektrikli otobüsümüz ile tüm ürün yelpazesini tamamladık. Şu anda sadece Türkiye’de değil tüm dünyada alanında öncülük eden bir batarya sistemi ve elektrikli otobüs ürün gamına sahibiz” dedi.
İstanbul, Malatya, Konya, Eskişehir, Bonn, Viyana gibi Türkiye’de ve Avrupa’da farklı koşullara sahip bir çok şehirlerde saha sürüşleri gerçekleştirdiklerini belirten Emrah Dal; “Aldığımız sonuçlar, önemli ölçüde elde edilen yakıt tasarrufunu gözler önüne seriyor. Öte yandan bakım maliyetlerinin düşürülmesi de yerel yönetimler ve otobüs işletmeleri için büyük avantaj sağlıyor. Tüm bunların yanı sıra çevre ve yolcu dostu bir araç ile hizmet sunuyor olmak şehir içi toplu taşımaya değer katıyor” dedi.
Şarj edilebilir akü ile çalışan Bozankaya E-Karat, talebe göre 10 yıla uzatılabilen 5 yıllık tek şarjda 200 km menzil garantisi ile sunulurken, ortalama 260-320 km arasında menzile ulaşabiliyor. E-Karat, elektrikli araç istasyonlarında 1 saat 15 dakikaya kadar şarj edilebilmesinin yanı sıra doğrudan mobil şarj cihazı ile 380V bağlanıp istasyona ihtiyaç duymadan da birkaç saat içinde şarj edilebiliyor.
İlk elektrikli Bozankaya E-Karat otobüsler, 2016 yılı başında Konya Büyükşehir Belediyesi ve Eskişehir Tepebaşı Belediyesi’nde hizmet vermeye başlayacak. Ardından Almanya’nın Bonn şehrine de E-Karat teslim edilecek.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
YAZARLAR | ||||||||||
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
|
||||||||||
ÇOK OKUNANLAR | ||||||||||
|
||||||||||
FACEBOOK'TA KAMYONUM | ||||||||||
ANKET | ||||||||||
|
||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||