GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum,iveco,daily
schmitz,kamyonum,treyler,otobüsüm,araç,kamyon,tır
''Türkiye’de LNG Dönüşümlü İlk Araç Bizim Tarafımızdan Yapıldı''
''Türkiye’de LNG Dönüşümlü İlk Araç Bizim Tarafımızdan Yapıldı''
'Shell&Turcas, LNG’de Öncü ve Güvendiğimiz Bir Firma'
"Shell&Turcas, LNG’de Öncü ve Güvendiğimiz Bir Firma"
Marco Wittmann Wins DTM Debut in Assen, Netherlands  Ren Rast Leads Championship at Halfway Point

Marco Wittmann Wins DTM Debut in Assen, Netherlands Ren Rast Leads Championship at Halfway Point

1 2 3 4 5 6
5 Temmuz 2019 Cuma - 12:51

Continental ve Vodafone'den Güç Birliği!

Dünyanın en büyük uluslararası lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden Continental, telekomünikasyon devi Vodafone’la önemli bir güç birliğine imza attı. 2019 Dünya Mobil Kongresi’nde (MWC) inovasyon ortaklığının ilk sonuçlarını duyuran iki şirket, 5G, yapay zeka (AI) ve Mobile Edge Computing (mobil sınır bilişim) gibi yeni iletişim teknolojileri sayesinde her yıl binlerce trafik kazasının nasıl önlenebileceğini gösterdi.

Continental ve Vodafone den Güç Birliği!

Continental ve Vodafone, İspanya’nın Barselona şehrinde düzenlenen 2019 Dünya Mobil Kongresi’nde (MWC) inovatif işbirliklerinin ilk meyvelerini kamuoyuyla paylaştı. Geçen yıl yol güvenliğini artırmak için birlikte çalışacaklarını açıklayan iki şirket; 5G, (C-V2X) teknolojisi ve Mobile Edge Computing (mobil sınır bilişim) gibi en gelişmiş iletişim teknolojileriyle trafikteki herkesin daha iyi korunmasına yardımcı olacak. 5G teknolojisine hazır testler, Vodafone'un Almanya, Aldenhoven'de bulunan 5G Mobilite Laboratuvarında, gerçek koşullar altında yürütülüyor. 2020'nin başında, bu teknolojilere dayalı seri üretime geçilmesi planlanıyor.

Daha iyi güvenlik ve destek sistemlerinin sonucu olarak trafikte yaşanan can kaybı yıllar içinde azalsa da trafik kazalarının sayısı artıyor. Bu durumdan en çok etkilenenler ise trafikteki savunmasız kişiler... Örneğin, 2017 yılında Alman Federal İstatistik Bürosu verilerine göre, trafik kazalarında hayatını kaybedenlerin yaklaşık dörtte biri bisikletliler ve yayalar. Aynı yıl içinde 30'dan fazla bisikletli, dönüş yapan kamyonların ve otobüslerin yollarına çıkması nedeniyle hayatını kaybetti.

Continental Şase ve Güvenlik ile Bilgi - Eğlence ve Bağlantı Grubu Başkanı Johann Hiebl, "Trafikteki savunmasız kişilerin karşılaşabileceği riskleri azaltmak için her gün aralıksız çalışıyoruz" diyor. "Bu amaçla, araçların birbirleriyle ve çevreleriyle mümkün olan en iyi şekilde bağlantı kurmasını sağlıyoruz. 5G, C-V2X, Mobile Edge Computing (mobil sınır bilişim) gibi iletişim teknolojileri, trafikte çok sayıda kişinin aynı anda birbirleriyle iletişim kurmasına imkan vererek, bizi hedefimize daha fazla yaklaştırıyor. Vodafone ile birlikte, yol güvenliğinde çığır açabiliriz.”

Vodafone Almanya CEO'su Hannes Ametsreiter, "Trafikte ölümün, kazanın ve sıkışıklığın olmadığı bir dünya vizyonumuzu gerçekleştirmeye giderek yaklaşıyoruz. Ortağımız Continental ile yürüttüğümüz başarılı testlerin ardından, 2020'li yılların başından itibaren trafikte herkese daha fazla güvenlik sunan otomobilleri caddelerimizde görebiliriz. Otomobiller, mobil iletişim yoluyla gerçek zamanlı olarak iletişim kuran, bizi tehlikelere karşı uyaran ve koruyan sensör ve kameralara sahip tekerlekli akıllı telefonlar haline gelecek." diyor.

5G & Co. kazaları önleyecek yepyeni imkanlar sunuyor

Saniyede 10 gigabite kadar bant genişliği sağlayan 5G, gerçek zamanlı video yayını gibi uygulamalara imkan veriyor. C-V2X mobil iletişim teknolojisi, araçlar, altyapı ve trafikte savunmasız kişiler arasındaki doğrudan ve ağ tabanlı iletişimi bir araya getirerek, bağlı ve akıllı mobilitenin tüm potansiyelinden faydalanıyor.

Vodafone ve Continental tarafından araştırılan uygulama senaryolarından biri de dijital güvenlik kalkanı. Trafiğe çıkan bisikletli ve yayalar akıllı telefon; otomobiller ise özel bir V2X modülü olmak üzere, bir iletişim modülüne sahip oluyor. Bu kişiler, mobil ağ baz istasyonu üzerinden konumlarını ve seyir yönlerini paylaşabiliyor. Sistem, yolların tehlikeli bir şekilde kesiştiğini tespit ettiğinde bir uyarı veriyor. Sistem, bisikletlileri, dönüş yapan araçların yollarına çıkması sonucu gerçekleşen tehlikeli kazalardan da koruyabiliyor.

Ayrıca araca yerleştirilen kameralar ve ağ tarafındaki yapay zeka Mobile Edge Computing (mobil sınır bilişim), yayaların ve bisikletlilerin davranışlarını tanıyarak, onlar için daha fazla koruma sağlıyor. Bu teknolojiler, örneğin topun peşinden aniden yola koşan bir çocuğu veya sokakta yatan bir kişiyi tespit edebiliyor. Bununla birlikte, üretilen veriler için yalnızca akıllı değerlendirme değil, aynı zamanda milisaniye aralığında ışık hızında veri aktarımı gerekiyor. Bu hesaplama da 5G teknolojisi ile Mobile Edge Computing (mobil sınır bilişim) bir araya gelmesiyle mümkün oluyor. Baz istasyonlarına yakın çok kısa erişim sürelerine sahip küçük 5G veri merkezleri, yapay zekanın yardımıyla analizlerin neredeyse gerçek zamanlı olarak yapılmasına imkan veriyor. Durum gerçekten tehlikeli ise, tespit edilen araç ve civardaki diğer kişilere uyarı gönderiliyor.

Mobile Edge Computing (mobil sınır bilişim) ayrıca, aracın ve üst seviye veri merkezlerinin hesaplama yükünü de hafifletiyor. Bu sayede araçlarda bulunan pahalı devrelere gerek kalmıyor. Hiebl, "Bu sistemi 5G Mobilite Laboratuvarı’nda test ettik ve sonuçlar umut verici" diyor.

Öndeki araçtan görünüm

Ayrıca testler, yeni iletişim teknolojilerinin trafikte görüntülü engeller oluşturmak için kullanılabileceğini doğruluyor. Sistem, örneğin kırsal yollarda sollama yapmadan önce arkadaki araçları karşıdan gelen trafiğe karşı uyarmak için, öndeki araçlardan birinin kamera görüntülerini kullanıyor.

Barselona'da Continental ve Vodafone tarafından sunulan bir başka uygulama ise, trafik sıkışıklığı uyarı sistemi. Sıkışık trafiğin sonuna yaklaşan araçlar, oraya ulaşmadan çok daha önce engellerden haberdar ediliyor. Bu sayede, hız daha kısa sürede azaltılabiliyor ve tehlikeli acil durum freni engellenebiliyor.

Vodafone ve Continental tarafından test edilen bu fonksiyonların çoğu, planlanan kapsama alanı üzerinden daha yüksek veri aktarım hızı sağlayan mevcut LTE ağı ile hemen uygulamaya konabilir. LTE Advanced veya 4.5G hakkında konuşan geliştiriciler, çözümlerini "5G teknolojisine hazır" olarak adlandırıyor. LTE ve 5G teknolojileri, gelecekte, araçlar arasında kritik zamanlı iletişimi sağlamak için trafikte birbirlerini mümkün olan en iyi şekilde tamamlayacak.

 
Azerbaycan Tektip Geçiş Belgeleri Hakkında!
 
Köknar Group, Volvo Trucks İle Güçlenmeye Devam Ediyor!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Azerbaycan Tektip Geçiş Belgeleri Hakkında!
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) resmi sitesinden Azerbaycan Tektip ...
Tacikistan Tektip (İkili/Transit) Geçiş Belgeleri Tükenmek Üzere!
Geçiş Belgesi Otomasyon Sisteminden (GEBOS) alınan verilere göre Tacikistan ...
Türkiye-İran KUKK Toplantısı Yapıldı!
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) resmi sitesinden yayınlanan haberde; ...
 
Türk Otomotiv Endüstrisini Yakından Takip Etmek İçin Geldiler!
Alman ekonomi basını, Volkswagen’in (VW) yeni fabrika planı için en güçlü ...
Kazakistan Tektip Geçiş Belgesinin Transit Taşımalar İçin Açılması Hakkında
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) resmi sitesinden Kazakistan Tek ...
UND, Mayıs 2019 Karayolu Taşıma İstatistiklerini Açıkladı!
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Mayıs 2019 Karayolu Taşıma İstatistikleri ...
 
Mersin Gümrük Müdürlüğünde NCTS Beyannameleri Hakkında Duyuru!
Orta Akdeniz Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğü Mersin Gümrük Müdürlüğü ...
Azerbaycan Cumhuriyeti Gümrük Geçişleri Gıda Güvenliği!
Ticaret Bakanlığı Risk Yönetimi Tasfiye ve Döner Sermaye Genel Müdürlüğü ...
Alışan Lojistik’e Bir Ödül de Shell’den
Türkiye pazarının en önde gelen lojistik hizmet sağlayıcılarından biri ...
 
Nuray PEKCAN
KAMYONUM TV YAYINDA!
karsan,kamyonum,jest
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,SİGORTA
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
NEDİR BU İLKİM DEĞİŞİKLİĞİ?
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
logitrans, kamyonum, fuar, lojistik
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
Kampanya
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
news
fahrer
Kamyon
treyler
kamyoncu
şoför
haberler
sondakika
kamyonum