Nakliye sektörünün gözü ve kulağı haline gelen “Kamyonum Dergisi”nde dostlarıma hitap etmekten mutluluk duyarak başlıyorum.
Dünyada yaşanmakta olan ekonomik krizden üretim ve pazar daralması nedeniyle en fazla etkilenen imalat sektörüyle, bire bir ilişkili olan nakliye sektörü olmuştur. Genel anlamda yük bulamamaktan ve nakliye ücretlerinin yetersizliğinden şikayetçi olan kamyoncu dostlarım, bu durum nedeniyle daha fazla muzdarip hale gelmiştir. Ancak, zaten öteden beri yeterli para kazanamayan ve bireysel durumda olan kamyoncu esnafımıza sürekli kurumsallaşma telkinleri yapılmıştır. Ne yazık ki, bu telkinlere sektörden yeterli rağbet gösterilmemiştir.
Karayolu taşımacılığı sektöründe uzun süre yaşanan yasal boşluk sonucunda yapılan düzenlemelerle, taşımacılıkta güven ve kalitenin arttırılması için sektörün tamamı belgelendirilip disipline edilmiştir. Ancak, çok az da olsa kaçak ve korsan nitelikli taşımacılık faaliyetlerinin olduğu yapılmakta olan denetimlerle ihbar ve şikayetlerden anlaşılmaktadır. Özellikle K1, H ve R türü yetki belgesi sahipleri arasında iştigal itibariyle şikayetlenmeler görülmektedir. Bu ihbar ve şikayetlerden anlaşılıyor ki, sektör kendi kendini kontrole tabi tutmaktadır. Bu da olumlu bir gelişme olarak görülmelidir. Denetim ve kontrollerimiz kış şartları ile diğer fiziki şartların elverdiği ölçüde devam etmektedir. Sadece Ankara Ulaştırma Bölge Müdürlüğü olarak bu yılın ilk 2,5 ayında 1.500.000 TL cezai işlem uygulanmıştır. Bu konuda daha sonraki yazılarımızda daha detaylı bilgiler sunacağım.
Mevcut durum itibariyle araç ilave ve düşüm talepleri, firmaların kendi iştigal alanlarıyla ilgili yıldızlı K2 talepleri, birinci derece yakınlar arasında belge devirleri, mesleki yeterlilik belge talepleri, yetki belgesi ve ağırlık boyut denetimleri yoğun bir şekilde devam etmektedir. Bu arada 2004 Mart ayında yetki belgesi almış olan taşımacıların yetki belgesi süreleri de bitmek üzeredir. Şubat 2004 ayında belge almış olup da, yenilenmesi için süresi içinde müracaat etmeyenlerin belgeleri geçersiz sayılacağından Mart 2009 ayı sonuna kadar belgelerini acilen yenilemeleri gerekmektedir. Yine, K türü yetki belgeleri arasındaki dönüşüm işlemlerinin süresi 31.12.2008 tarihi itibariyle sona erdiğinden belge dönüşüm müracaatları kabul edilmemektedir.
Eski araçların trafikten çekilmesi hususunda hükümetimizin sektörün lehine olarak 1979 model ve daha eski araçların vergi borçlarının mahsubu kararı daha da belirginleşti. Ayrıca yeni araç alımlarındaki ÖTV indirimi özellikle otomobil sektörünü canlandırmıştır. Bunun nakliye sektörüne ne kadar yansıyacağını zaman gösterecektir.
Bol ve bereketli kazançlar dileğiyle…
Ankara Ulaştırma Bölge Müdürü
Mahmut ÖZEN
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|