Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
11 Temmuz 2018 Çarşamba - 15:52

“Dizelin Yerini Elektrikli Araçlar Alacak”

Iveco Daily Euro 6 ve “2018 Yılının Panel Van’ı” seçilen Daily Blue Power İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında sektöre tanıtıldı. Iveco Hafif Ticari Ürün Müdürü Süha Yılmaz ile Daily  Blue Power hakkındaki tüm detayları konuştuk.

“Dizelin Yerini Elektrikli Araçlar Alacak”

 

Daily Blue Power’ın alt yapısında alternatif yakıtlar ve çevrecilik olduğunu belirten Yılmaz “Iveco alternatif yakıtlar üzerinde çalışan bir marka. Doğalgazlı, LNG’li, elektrikli ve dizel versiyonlarımız bulunuyor. Daily Blue Power’da da dizel, doğalgaz ve elektrikli olmak üzere 3 farklı konseptimiz var.” dedi.

Daily Blue Power geleceğin araçlarına yaklaşmış bir teknoloji barındırıyor. Araca ilişkin detayları sizden dinleyebilir miyiz? 

Daily Blue Power yeni konsept bir aracımız. Bu konseptin alt yapısında alternatif yakıtlar ve çevrecilik yer alıyor. Daha az yakıt ve daha çevreci konsepti kurgulanmış bir ürün. Daily Blue Power’ın bu yılın başında lansmanı yapıldı. Yapılır yapılmaz da Avrupa’da ‘yılın vanı’ şeçildi. Daily Blue Power’ın üretiminde en büyük amacımız çevreye faydalı bir araç olmasıydı. Avrupa ülkelerinin bazı bölgelerinde şehir merkezlerine araçlar ancak emisyon seviyeleri düşükse, elektrikli ya da doğalgazlı araçsa girebiliyor. Diğer araçların daha fazla ücret ödediği bölgelere daha az ücretle girebiliyor ancak şu anda ülkemizde böyle bir uygulama yok.

“Amacımız Daha Çevreci, Daha Az Yakan, Rahat ve Güvenli Araçlar Üretmek”

IVECO alternatif yakıtlar üzerinde çalışan bir marka. Doğalgazlı, LNG’li, elektrikli ve dizel versiyonlarımız bulunuyor. Daily Blue Power’da da dizel, doğalgaz ve elektrikli olmak üzere 3 farklı konseptimiz var. Elektrikli grubunda 3,5 ton ve 5 tonluk araçlarımızda hem panelvan hem şase versiyonlarında ürün verebiliyoruz. Elektrikli araçta iyileştirmeler devam ediyor. Bir diğer ürünümüz doğalgazlı versiyonumuz. Iveco doğalgazlı ticari araç üreticilerinden en büyüğü. Daily Blue Power da bu konsepte giriyor. Burada da yine 3,5 tondan 7 tona kadar bütün ürün gruplarında ürün verebiliyoruz. Ayrıca doğalgazlı versiyonda Daily Blue Power ile beraber Hi-Matic dediğimiz, 8 ileri otomatik şanzımanlı aracımızı da hizmete sunuyoruz. Daha önce doğalgazlı versiyonlarımızı veremiyorduk. Bu da bir iyileştirme ve geliştirme olarak Daily Blue Power’a yansıdı. Bunun dışında dizel araçlarda da aynı şekilde ürün geliştirme çalışmaları devam ediyor. Amacımız daha çevreci, daha az yakan, rahat ve güvenli araçlar üretmek. Bu bağlamda 2021 yılındaki emisyon seviyesini karşılayacak Euro 6 dizel aracımızın tanıtımını Daily Blue Power ürünü adı altında sektöre yapmış olduk.

“Dizelin Yerini Elektrikli Araçlar Alacak”

Dizel dışındaki teknolojilerin de kullanılabilmesi için diğer unsurların ve regülasyonların uygun hale getirilmesi gerekiyor. Türkiye’nin bu süreci Avrupa kadar hızlı yakalayabilmesi zor olabilir. Siz bu 3 konsept içerisinde hangisinin pazarda daha yüksek oranda göreceğimizi düşünüyorsunuz?

Yaklaşık olarak 10 yıldır Daily ürün grubundaki doğalgazlı versiyonları Türkiye’de firmalara ve müşterilere anlatıyorum. Doğalgazın dizele göre yüzde 30-40 daha ekonomik, daha çevreci ve güvenli olduğunu belirtiyorum. Ne yazık ki bu 10 yıllık süreçte Daily doğalgazlı ürün grubunda bir ilerleme kaydedemedik. Avrupa’da ve özellikle İngiltere’de çok fazla doğalgazlı ürün satılıyor. Biz Daily ürün grubunu Türkiye pazarına sokmaya çalışırken buradaki mevcut konjektürle ilgili beklenmedik bir durum oldu; Daily grubunda elektrikli versiyon daha çok sorulmaya başlandı. Yani ben gelecek zaman içinde elektrik ve elektrik altyapısı maliyetlerine bağlı olarak fiyatlar daha makul seviyeye indiğinde dizelden elektrikli araçlara bir yönelme olacağını düşünüyorum. Özellikle ülkemizde doğalgazlı araçlar pek ilerlemeyecek gibi görünüyor ama gelecek dönemde dizelin yerini elektrikli araçlar diye düşünüyorum.

Doğalgaz ya da elektrik teknolojisiyle çalışacak araçlarda şarj ihtiyacını ya da doğalgazla alakalı ihtiyacı karşılamak için altyapısal birtakım servislerin kuruluyor olması lazım. Sizin bu işi hızlandırmak adına firmalarla veya devletle bir kontağınız var mı?

Bu tip altyapı oluşturan firmalarla devamlı kontağımız var. Türkiye’de ve dünyada çapında Iveco’nun devamlı bu firmalarla çalışması var. Türkiye’de 10 yıl önceye baktığımızda bir veya iki adet özel doğalgaz istasyonu vardı geri kalanlar belediyelerin otobüslerini çalıştırmak için kullandıkları doğalgaz istasyonlarıydı. Onları kullanabilir miyiz diye düşündük. Bu süreç içinde özel sektör devreye girdi. Özel sektörün devreye girmesiyle de onlarca doğalgaz istasyonu oldu.

“Avrupa’da Olduğu Gibi Teşvikler Sağlanması Gerekiyor”

Doğalgazda şöyle bir sıkıntı yaşandı; kullanıcılar Iveco gibi yüzde 100 doğalgazlı araç almak yerine mevcut dizel araçlarını doğalgaza çevirmek istediler. Burada da ciddi sıkıntılarla karşılaşılınca kullanıcılarda; “Doğalgazlı araçlarda sıkıntı oluyor. Doğalgazlı araçla yapamayız” gibi tepkiler ortaya çıktı ve bu da ivmeyi yavaşlattı.  Elektrik konusuna gelince de şu anda yerli otomobilimizin elektrikli olması düşünülüyor. Bu konuda altyapı çalışmaları yapılıyor. Değişik firmalar hatta büyük iletişim firmaları da dâhil olmak üzere bu işe katkılar sağlıyor. Dünden bugüne yapılacak bir şey değil ciddi yatırımlar gerektiriyor ancak doğalgazda hazır bir altyapı oluşturuldu. Benim fikrim araç çalıştıranlara Avrupa’da olduğu gibi teşvikler sağlanması gerekiyor. Bu vergiyle olabilir, şehir içi ya da şehirlerarası taşımacılıklarda köprü ve otobanlarda geçiş önceliği verilebilir. Eminim ki bu şekilde teşvikler verilse bugün satamadığımız doğalgazlı versiyonlar satılmaya başlayacak. Elektrikli araçlar da aynı şekilde güçlenecek ve bu şekilde alternatif yakıtlardan da yarar sağlanacak. Devletin bu konu hakkında yapacakları araçların pazardaki gücünü çok daha artıracak ve belirleyici olacak.

“Bütün Uygunlukları ve Onayları Hazırlanmış Durumda”

Üçüncü versiyon olarak konuştuğumuz dizel versiyonun 2021 emisyon oranlarına uygun bir teknolojiyle üretilmiş ve doğayla barışık bir teknoloji olduğunu belirttiniz. 2021 teknolojisi içinde neler var, detaylandırır mısınız?

2005 yılından günümüze gelecek olursak; bizde Euro 1 seviyesindeki emisyonlar geçerliydi hatta Euro 1 bile yoktu. Herhangi bir emisyon vardı. Burada güzel bir şey yaparak Avrupa’yı izledik. 2005 yılından 2013 yılına geldiğimizde Euro 0’dan Euro 6’ları konuşmaya başladık. Bu bizim için, insanımız için, çevre için, doğa için çok yararlı ve çok önemli bir durum. Euro 6 araçlarda, aracı daha konforlu ve daha güvenli hale getirmek çok önemli. Bunun dışında aracı Avrupa Birliği’nin belirlediği emisyon seviyelerine çekmek de çok önemli. Euro 6’nın da kendi içinde ‘B’ , ‘C’ şeklinde sınıfları olacak. Bu şekilde bu sınıfları belirleyip uygun hale getirmek kolay bir şey değil. Kurul toplanıyor ve diyor ki; Euro 6  ‘B’ seviyesinde karbon salanlar böyle olacak, enox şöyle olacak. Sizin hem bunu uygulamanız hem de yine bugün en önemli girdilerden bir tanesi olan akaryakıt girdilerini regüle etmeniz gerekiyor. Biz Iveco olarak bu konularda gerçekten iyiyiz. Tamamen motor ürün ve grubunu 3,5 tondan 40 tona kadar kendimiz üretebiliyor,  AR-GE ve geliştirme yapabiliyoruz.  Dolayısıyla amacımız daha güvenli, konforlu, çevreci ve az yakan bir araç yapmak. Bu aracımızı göz önüne aldığımızda yarın gelip IVECO bayisinden hemen isteyebilirsiniz. Bütün uygunlukları ve onayları hazırlanmış durumda.

Bu araç diğer alternatif üründen yüzde kaç yakıt tasarrufu sağlayacak?

Yakıt konusu hakikaten zor bir konu. Bir ürün yapıyorsunuz, o üründeki emisyon değerlerini sağlamak zorundasınız aynı zamanda önceki versiyona göre yakıt tüketiminin daha az olmasını sağlamak zorundasınız. Bizim şu anda Türkiye’de satışa sunduğumuz Euro 6 araçlar bir önceki Euro 5 araçlardan yaklaşık yüzde 8 daha az yakıyor. Dolayısıyla Euro 6’nın bir basamak ilerisi, 2021’e giden basamağını karşılayabilen bir ürün grubu olması. Bizim hedefimiz de yüzde 5 civarında yakıt tasarrufu daha sağlamak.

“Bakım Aralığını Yüzde 50 Oranında Arttırmış Olduk”

Servis ihtiyacı açısından kullanıcıya farklı avantajlar sağlayan özellikleri barındırıyor mu? Bu konuda neler söyleyebilirsiniz?

Iveco özellikle motor grubunda iyi bir marka ve biz buna güveniyoruz. Bizim amacımız da böyle bir ürünü sattığımızda bakım masraflarının ve bakım aralıklarının uzun olmasını sağlamak. Dolayısıyla biz Türkiye’deki 3,5 ton ve 7 ton pazarında da Daily grubunda ürün verebiliyoruz. Burada pazarın yapmadığı bir şeyi yaparak bakım aralığını 20 bin kilometreden 30 bin kilometreye çıkarmış olduk. Bu bizim hem ürünümüze hem motor aksamımıza olan güvenimizi gösteriyor. Bakım aralığını yüzde 50 oranında arttırmış olduk. Umarım  ileriki yıllarda yüzde 50 daha da arttırabiliriz.

“Euro 6 Araçtan Yaklaşık Yüzde 5 Daha Pahalı”

Bu özelliklere sahip bir aracın ister istemez fiyatında da farklılıklar olacaktır. Toplam satın alma maliyetini düşündüğümüz zaman araç ne kadar sürede kendini amorti edebilir?

Öncelikle şunu söyleyeyim biz çok ucuz bir marka değiliz. Fiyatı pazardaki rakiplere göre biraz yüksek olan bir markayız. Bunun çeşitli sebepleri var. Satış departmanındaki arkadaşlarımıza bir müşteri geldiğinde müşteriyi önce dinlemelerini söylüyoruz. Müşteri ne istiyor? Kaç tonluk araba istiyor? Ne kadar boyutta bir araç istiyor? Bizde motor çeşitleri de fazla. 140 beygirden 210 beygire kadar çıkabiliyoruz. Eğer siz bana bu girdiler hakkında bilgiler verirseniz ben de size fiyat konusunda değerlendirmeler yaparım ancak Daily Blue Power serisinde dizel versiyon araçlar normal bir Euro 6 araçtan yaklaşık yüzde 5 daha pahalıdır. Çok fazla bir fiyat farkımız yok.

Kendini amorti edeceği süre ise yaptığı işe ve kilometreye bağlı. Orada çok farklı unsurlar da var ancak bu araç doğalgazlı bir Daily Blue Power olsaydı ben size 3 yıl sonra araç kendini amorti eder diyebilirdim. Doğalgazın fiyatından doğan bir avantajı var çünkü. Daily Blue Power ile normal bir Euro 6 dizel bir aracı karşılaştırdığımızda buradaki makas biraz daha açılacaktır. Süre 5-6 yıla çıkabilir.

“Farkındalığı Yüksek Olan Müşterilerimiz Mevcut”

Bu aracı alması daha muhtemel bir hedef kitle profili çizebiliyor musunuz?

Çevre bilinci önemli bir konu. Bazı büyük firmalar direkt kendi filolarındaki araçların emisyon değerlerini değerlendiriyor ve rapor hazırlıyor. Buna göre Daily Blue Power konseptinin (elektrikli, doğalgazlı ve Euro 6’nın 2021’e hazır olan versiyonu) özellikle çevre duyarlılığı yüksek olan büyük firmalarda daha rahat alıcı bulabileceğini düşünüyorum. Bunun dışında bireysel müşteriye de hitap ediyoruz. Az sayıda da olsa bugün gerçekten farkındalığı yüksek olan müşterilerimiz mevcut. Tabi ki emisyon düştükçe yakıt değerleri biraz daha zorlanır ancak bu da çalışmalarla ve teknolojiyle düşecektir.

“50 Adet Araç Satmayı Planlıyoruz”

Önümüzdeki dönemde kaç araç satılacağı konusunda bir öngörünüz var mı? 

Şu anda zaten Euro 6’da 5 ve 7 tonluk Daily serisi araçlarımızın satışları 2 yıldır geçekleştiriliyor. Blue Power’da da bu sene içerisinde 50 adet araç satmayı planlıyoruz.

YENİ DAILY EURO 6

2021 Yılının Emisyon Standardlarına Bugünden Hazır

Daily Euro 5’in geçtiğimiz yıllarda yapılan tanıtımından sonra IVECO Yeni Daily Euro 6 ile çıtayı daha da yükseltiyor. Yeni Daily Euro 6 bilinen güçlü şasisi, dayanıklılık ve çok yönlülük gibi özelliklerine ilaveten toplam sahip olma maliyetini azaltarak, performans, konfor ve infomatik anlamında yeni özellikler ilave ediyor.

Yüzde 8’e Varan Yakıt Tasarrufu

Yeni Daily Euro 6 ürün gamı 2.3 ve 3.0 litre olmak üzere iki farklı motora ve güçleri 120 BG den 210 BG ye değişen, torku 470 Nmye varan geniş bir motor gamına sahip. Bu motorlar azami yüklü ağırlıkları 3,5 ton ile 7,2 ton arasında değişen versiyonlara en üst seviye performansı sağlıyor. Daily’ler en verimli ateşlemeyi sağlayan MULTIJET II patentli motorlara sahip. Bu verimli motorlar Euro 5 motorlara göre yüzde 8’e varan yakıt (NEDC çevrimi ile) tasarrufu sağlıyor.

Daha Düşük İşletme Maliyetleri

IVECO’nun SCR sistemine sahip F1C 3.0 litre motoru sabit olarak 20,000 saat ve yollarda 1,5 milyon kilometre test edilmiş ve yeni enjektörler ateşlemeyi optimize ederek partiküllerin daha da azalmasını sağlıyor. Böylece daha ağır görevler ive daha uzun süreli kullanım için uzun bakım aralıkları ile daha düşük işletme maliyetlerine ulaşılıyor.

İsteğe Bağlı SCR ve EGR Teknolojisi Sunuluyor

Yeni 2.3-litre IVECO F1A motoru ise sabit olarak 35,000 saat ve yol koşullarında 1,3 milyon kilometre test edilmiş olup yağ karterine kadar yenilenmiş durumda. Daha güncel malzemeler kullanılarak motorun ağırlığı yüzde 6 azaltılmış. Motor içindeki sürtünmeyi azaltarak, MULTIJET II enjeksiyon sistemini ve soğutma sistemini iyileştirerek, yeni bir yağ pompası ile yakıt tüketimi (NEDC çevrimi ile) yüzde 8 azaltılıyor. Misyonlara uygun olarak Daily Euro 6 da F1A motorlar istenirse SCR ile istenirse EGR teknolojisi ile müşteriye sunuluyor. IVECO, SCR teknolojisinde 25 yıllık bir birikime sahip olarak 2021 yılının emisyon normlarını şimdiden sağlayarak kanunlar gerektirmediği halde teknolojide öncü olduğunu kanıtlıyor.

Yakıt Tüketimini Azaltan Üstün Özellikler

Daily Euro 6’daki tüm yeni özellikler Toplam Sahip Olma Maliyetini düşürmeye katkıda bulunuyor. Daily, mükemmel yakıt ekonomisi sağlayan 140 BG ve 180 BG arası motorlarda kullanılan Değişken Geometrili Turbo’dan kullanıcı müdahalesi gerekmeden torku azaltan EcoSwitch PRO gibi yakıt tüketimini azaltan özelliklere sahip.

Bu yenilikçi çözümler ve verimli motor ve aktarma organı teknolojileri ile Euro 5 modellere göre yüzde 8’e varan yakıt tüketimi avantajı sağlanıyor. Buna ilaveten Sürüş Değerlendirme Sistemi (SDS) ile kullanıcıya anlık tavsiyelerde bulunarak yüzde 15’e varan bir yakıt tasarrufunu mümkün kılıyor.

Üst Yapı Üreticilerine Mükemmel Bir Platform Sunuyor

Daily, 3,5 tondan 7,2 tona varan azami yüklü ağırlık seçenekleri ve 10 m3’ten 19,6 m3’e varan yük kapasitesiyle geniş bir ürün yelpazesine sahip, çok yönlülüğü yüksek bir araç. Sıra dışı çok yönlülüğü ve geniş ürün yelpazesi -van, yarı camlı van, şasi kabin, şasi cowl ve çift kabin gibi- birçok görev için zengin olanaklar sunuyor. Ayrıca “C” şeklindeki kamyon şasi yapısı ve özel çelik çapraz elemanlar; kamp aracı, ambulans, çekici, çöp kamyonu gibi çok farklı görevler için üst yapı üreticilerine mükemmel bir platform sunuyor. Bu sıra dışı çok yönlülük, yeni 5,100 mm’lik dingil mesafesine sahip, şasi kabin versiyonlarda gövde uzunluğunun artmasına olanak sağlıyor ve üst yapıcılar için daha da fazla fırsat sunan 7 tonluk modelle daha da genişliyor.

Geleceğin Teknolojileri

Yeni Daily Blue Power’da Buluşuyor

Kentsel ve bölgesel görevler için kullanılan Yeni Daily Blue Power nakliye operatörlerinin çevresel düzenlemelerden etkilenmemesini sağlayan; teknoloji, düşük salınım, düşük çevresel etki ile yüksek performans ve verimliliğin mükemmel birleşimi olarak sunuluyor.

Mavi panjuru, konsolu ve vites koluyla dikkatleri çeken Yeni Daily Blue Power, geleceğe gönderme yaparken üç teknoloji arasında seçim imkânı sunuyor; en gelişmiş dizel çözümü, doğal gaz ve elektrik.

Yüzde 7’ye Varan Yakıt Tasarrufu

Yetkililer Daily Euro 6 RDE Ready’in pazardaki en gelişmiş dizel teknolojisini barındırdığını ve 2021’deki Gerçek Sürüş Emisyonu düzenlemeleri için hazır olan ilk hafif ticarî araç özelliği taşıdığını belirtiyorlar. Aracın uygunluğu Hollanda Uygulamalı Bilimsel Araştırma Organizasyonu (TNO) tarafından da doğrulandı. Son derece düşük yakıt tüketimi sunan araç, toplam sahip olma maliyeti konusunda da müşterilere avantaj sağlıyor. Standart olan Start&Stop sistemi ve Michelin eko-lastiklerle kentsel görevlerde şu anki modele oranla yüzde 7’ye varan yakıt tasarrufu sağlıyor.

Düşük salınım ve kentsel alanlarda sürülebilirliğin mükemmel birleşimi olan Daily Hi-Matic Natural Power, hafif ticarî araç sektöründe 8 ileri otomatik vitese sahip ilk sıkıştırılmış doğal gazlı araç özelliği taşıyor. Daily Electric ise en katı şehir içi trafik kısıtlamalarına karşın kentlerde dolaşabilen sıfır salınımlı bir araç olarak sunuluyor.

 
GEFCO Ve TALAN’dan Otomotiv Pazarı İçin Ortak Girişim
 
Iveco's Vehicles Take The Stage!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
''Otobüs Sektörünün Öleceğini Düşünmüyorum''
Efe Tur Karabük Bölge Müdürü İsa Hazinedar ile Karabük Otogarı'nda röportaj ...
Tesla, ABD dışı ilk fabrikasını Şanghay'da açacak
Elektrik otomobillerle ün kazanan Tesla, Şanghay'da açacağı yeni fabrikada ...
Vefat ve Başsağlığı
UND Yönetim Kurulu Üyemiz Ferhat Nakliyatın sahibi  Mehmet Tahir Aydoğan'ın ...
 
''Aldığımız Bu Bayrağı Menzile Ulaştırmak İçin Gayret Sarf Edeceğiz''
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, görevi eski Ulaştırma, Denizcilik ...
Ulaştırma Bakanı Turhan'dan İlk Mesaj
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, yeni sistemin ilk kabinesini açıkladı. Ulaştırma ...
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının Görev ve Yetkileri Belirlendi
Resmi Gazete'de yayımlanan 1 Numaralı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında ...
 
Otokoç Otomotiv’de Yeni Atamalar Gerçekleştirildi
Türkiye’nin otomotiv perakendecisi ve araç kiralama şirketi Otokoç Otomotiv, ...
Yılın Pick-Up Ödülü Dördüncü Kez Mitsubishi L200’ün!
Mitsubishi L200 “Yılın Pick-Up” ödülünü üst üste kazanarak rekor kırdı! ...
Ford Otosan, Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin İnovasyon ve Teknoloji Diyor
Türk otomotiv sektörünün öncü şirketi Ford Otosan, 2017 yılı Sürdürülebilirlik ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
dikkat
news
şoför
lkw
bus
türkiye
treyler
kamyonum
Kamyon