24 Nisan 2018 Salı
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR GÜNDEMTESLİMATHABERLERDİKKAT!TEST SÜRÜŞÜ
Menü Arama
DAF, XF, kamyonum dergisi,
Aplikasyon
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
Mercedes-Benz Türk'ten 414 Adet Kamyon Teslimatı
Mercedes-Benz Türk'ten 414 Adet Kamyon Teslimatı
Yeni Nesil SILEO Elektrikli Otobüs, Türkiye’de İlk Kez Elazığ Ve Manisa’da Yollara Çıkıyor
Yeni Nesil SILEO Elektrikli Otobüs, Türkiye’de İlk Kez Elazığ Ve Manisa’da Yollara Çıkıyor
Yüzde 100 Yerli, Yüzde 100 Milli Dijital Takograf: Pars Dt-101
Yüzde 100 Yerli, Yüzde 100 Milli Dijital Takograf: Pars Dt-101
15 Kasım 2017 Çarşamba - 16:38

Dünya Devi Komatsu’dan Sürücüsüz Yük Kamyonu

Türkiye’de 1983 yılından bu yana distribütörlüğünü Temsa İş Makinaları’nın yürüttüğü Komatsu; operatörsüz olarak fonksiyon gösteren, her iki yöne eşit hızda gidebilen ve daha fazla yük kapasitesi bulunan otonom taşıma sistemlerinin dünya genelinde satışa sunulacağını duyurdu.

Dünya Devi Komatsu’dan Sürücüsüz Yük Kamyonu

Otomobil sektöründe gündemde olan sürücüsüz araç teknolojisi, iş makinaları sektörüne de yansıdı.

İş makinaları ve maden makinaları üretiminde dünyanın lider markası Komatsu tarafından geliştirilen ve Otonom Taşıma Sistemi (AHS) adını verdiği teknoloji sayesinde, şoför kabini bulunmayan bu yük kamyonları her iki yönde de eşit hızda gidebiliyor, kabin alanı daha fazla yük taşımak için kullanılıyor.

Komatsu, bu teknolojiyi geliştirmeye 2008 yılında Rio Tinto adlı madencilik şirketiyle ortak yürüttüğü çalışmaları ile başladı. Geçen sürede, Şili ve Avustralya’da bu sistem kullanılarak yüz milyonlarca ton malzeme taşındı. Rio Tinto tarafından da kullanılan 930E model sürücüsüz yük kamyonları, kablosuz iletişim ve engel tanıma gibi teknolojileri sayesinde otonom olarak çalışabiliyorsa da sıradan kamyonlarda olduğu gibi bir sürücü kabini bulunduruyorlar.

Yenilikçi Otonom Taşıma Aracı adı verilen ve yeni geliştirilen kamyon ise tamamen otonom sisteme göre ve kabinsiz tasarlandı. Simetrik bir yapıya sahip olan kamyon, dört tekerine de eşit yük dağıtabiliyor, dört çeker sistemiyle daha iyi yol tutuş ve manevra yeteneği sağlıyor. Kamyonda sürücü olmadığından dolayı tam manevra ile kamyonu geri çevirmeye gerek kalmıyor. Kamyon gittiği yönde, geri dönmeden geri yönde hareket edebilmektedir. Bu durum hem verimliliği artırıyor hem de tekerlerin daha az yıpranmasını sağlıyor. 230 tona kadar yük taşıyabilen aracın hızı da saatte 64 kilometreye kadar çıkabiliyor

 
Temsa İş Makinaları’nın Trakya Bölgesi’ndeki En Büyük Yetkili Servisi Özen Makine İkinci Hizmet Noktasını Açtı
 
Prometeon Türkiye, Konya ve Kayseri’de Filo Yöneticileri İle Bir Araya Geldi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Otokoç Bursa Başarıya Doymuyor!
Türkiye’nin lider otomotiv perakendecisi Otokoç’un Bursa Şubesi, müşteri ...
TREDER, MTD Otomotiv ve FY Endüstriyel Ürünler’i Ziyaret Etti
Treyler sektörünün tek temsilcisi TREDER, Mersin’de MTD Otomotiv ve FY ...
Mobil Tır Servisi Mobilfix Anadolu!da 11 İlde Hizmet Verdi
Türkiye lastik sektörü lideri Brisa tarafından geliştirilen ve dünyada ...
 
Mercedes-Benz Tourismo Artık Çok Farklı!
Mercedes-Benz, 20 yıllık bir çalışma sonucunda tamamen yeniden dizayn ...
Yeni Isuzu'da Konfor ve Ergonomi Bir Arada
2016'da da üst üste on bir yıl midibüs ihracat liderliği unvanını elde ...
Operators Club’da Heyecan İstanbul’a Taşınıyor
Dünyanın en iyi operatörlerini belirleyen Operators Club’da sona yaklaşıldı. ...
 
Büyük Yatırım ve Güçlü İşbirliği
Treyler sektörünün öncü markası Serin Treyler ve özellikle kamyon ve treyler ...
Arkas Lojistik'ten Kayseri Açıklaması
Arkas Lojistik, iddiaların aksine Kayseri OSB’deki faaliyetlerini sürdürdüğünü açıkladı.
İTO Lojistikçiler İçin Kolları Sıvadı
İstanbul Ticaret Odası (İTO), 'Lojistik Sektörünün İş Süreçlerinin İyileştirilmesi' ...
 
Nuray PEKCAN
KAFAMDA DELİ SORULAR!
beton fuarı, izmir, kamyonum dergisi
lojistik zirvesi, anakara lojistik fuarı, kamyonum
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Serdar Aslan
AİLE ŞİRKETLERİNİN KURUMSALLAŞMASI GEREKİR Mİ?
Pınar TOK
BİR AT BİR BIÇAK, İŞTE SANA GERÇEK HAYAT
Nizamettin KARADAĞ
TÜRKİYE TAŞIMACILIĞI NEREYE KOŞUYOR?
  ANKET
     
 
Yük Taşımada En Dayanıklı Araç Markası Hangisi ?

MERCEDES-BENZ
SCANIA
BMC
MAN
FORD
OTOKAR
RENAULT
IVECO
VOLVO
ISUZU
DAF

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Gündem
Lojistik
Lastik
Teslimat
Haberler
Kampanya
Ticari Araçlar
Akaryakıt
Otomobil Dünyası
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
türkiye
şoför
sondakika
fahrer
bus
treyler
Kamyon
truck
dikkat