GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Bakü Limanına Yönelik Uyarı
Bakü Limanına Yönelik Uyarı
Özbekistan'a Yapılacak Taşımalarda Elektronik Özet Ön Beyan Zorunlu Hale Geliyor
Özbekistan'a Yapılacak Taşımalarda Elektronik Özet Ön Beyan Zorunlu Hale Geliyor
Plaxton Panorama Scores Largest Order To Date With 34 Double Deck Coaches For Oxford Tube

Plaxton Panorama Scores Largest Order To Date With 34 Double Deck Coaches For Oxford Tube

1 2 3 4 5 6
2 Ekim 2019 Çarşamba - 16:14

Eldener: ''Denetimlerin Yetersiz Olduğu Tüm Kurumlar Tarafından Kabul Edilmiş Durumda''

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, denetimlerin yetersiz olduğunun tüm kurumlar tarafından kabul edildiğini belirterek “Özellikle dijital takograflı araçların denetlenebilmesi için, denetim ekiplerinin veri indirme cihazlarına ve analiz yazılımlarına sahip olması zorunludur. EGM ve Jandarma en kısa zamanda veri indirme cihazları ve veri analiz yazılımlarını tedarik etmek istediklerini belirtmektedirler. Karayolları Genel Müdürlüğü de bu konuda çalışmalara başlamıştır.” diyor.

Eldener:  Denetimlerin Yetersiz Olduğu Tüm Kurumlar Tarafından Kabul Edilmiş Durumda

UTİKAD olarak şu anki takograf teknolojisini; mevcut sistemin revize edilmesi, eğitim süreci, altyapısal sıkıntılar ve AB ile uyum süreci kapsamında nasıl değerlendiriyorsunuz?

Takograf cihazları, kazaların büyük bölümünün aşırı hız ve uzun süreli araç kullanımına bağlı şoför yorgunluğundan kaynaklı olduğu gerçeğiyle araç hız ve kullanım sürelerini denetlemek üzere geliştirilmiştir. Son teknoloji, dijital takograf cihazları özel şifreleme ve güvenlik önlemleri sayesinde cihazlara kötü amaçlı müdahaleyi engellemekte veya bu tür müdahale girişimlerinin tespit edilebilmesini sağlamaktadır.

“Eğitimler, Takograf Simülatörleri Kullanılarak Bilgisayar Destekli Dersliklerde Verilmelidir”

Firmaların sürücülere, sürüş ve dinlenme süreleri ile takograf kullanımı konusunda eğitim vermesi, verdirmesi gerekmektedir. Ayrıca bu eğitimi belgelendirebilmelidirler. Bu eğitimler, takograf simülatörleri kullanılarak bilgisayar destekli dersliklerde verilmelidir. Bunun yanında eğitimi verecek personelin uluslararası ve yerli mevzuata hakim olması büyük önem arz etmektedir.

“Türkiye AETR Sözleşmesine Taraftır ve Henüz Akıllı Takograf Kullanmak Zorunda Değildir”

AB ülkelerinde yeni tescil edilen araçlarda, yeni nesil akıllı takograf takma zorunluluğu 15 Haziran 2019 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Bu yükümlülük, AB ülkeleri araç üreticilerine bu tarihten sonra ürettikleri tüm araçlara akıllı takograf takma zorunluluğu getirmektedir. Dolayısı ile Türk firmalarının AB ülkelerinden alacakları araçlar akıllı takograflı olarak teslim edilmektedir. Akıllı takografları Türkiye’deki servislerde muayene ettirme imkanı yoktur, çünkü yeni servis kartı gereklidir. Akıllı takograf eski tip takograflarda kullanılan sürücü, firma ve kontrol kartları ile kullanılabilmektedir. Ancak Türkiye AETR sözleşmesine taraftır ve henüz akıllı takograf kullanmak zorunda değildir. Bu nedenle, firmalar araç siparişlerinde, araçları eski nesil dijital takograf ile almak istediklerini sözleşmelerde belirtmelidirler. Buna rağmen, araçlar akıllı takograf ile teslim edilirse, ücretsiz olarak dijital takograf ile değiştirilmesi talep edilmelidir.

“Son Zamanlarda Bazı Firmaların Dijital Takografların da Yazılımını Değiştirdikleri Tespit Edilmiştir”

Yurt içi-yurt dışı araç kullanım ve dinlenme sürelerine ilişkin bir uyumsuzluk yaşanıyor mu? Üyelerinizden sizlere bu konuda geri bildirimler geliyor mu?

Dijital takograf 2010 yılında hayatımıza zorunlu olarak girmiş olmasına rağmen, hala bizim trafik denetim ekiplerinde, denetimde kullanacakları veri indirme cihazları ve analiz yazılımları mevcut değildir. Bu nedenle uyumsuzluklar yaşanmaya devam etmektedir. Bu şartlarda yapılan denetlemeler çok kısıtlı kalmak durumundadır. Manipülasyonlar; sürücülerin çalışma sürelerini, aracın kilometresini ve hızını gerçeğinden farklı göstermek için yapılmaktadır.

Daha önce analog takografların yazılımının değiştirildiği bilinmekteydi. Son zamanlarda bazı firmaların dijital takografların da yazılımını değiştirdikleri tespit edilmiştir. Böylece araç hareket halinde iken sürücü dinlenmede gösterilebilmektedir.

Nakliyecilerin Yaşadığı En Büyük Sorun: Dijital Takograftan Veri İndirme

Şu anki takograf yönetmeliğinin ve takograf cihazının sektörün uyumu açısından artı ve eksileri nelerdir, değerlendirir misiniz?

2018 yılında yayınlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliği ile araç sahibi firmaların takograf verilerini en geç 90 günde bir indirmeleri ve Bakanlığın bildireceği sisteme her ay yüklemeleri hükmü getirilmiştir. Daha sonra yayınlanan takograf konusundaki genelgelerde ise, firmaların sürücü kartı verilerini de yüklemesi, ayrıca sürücülerin de kendi sürücü kartı verilerini sisteme yüklemeleri kuralı getirilmiştir. Özellikle nakliyecilerin yaşadığı en büyük sorunun dijital takograftan veri indirme olduğunu söyleyebiliriz. Bu sorunun ortadan kaldırılması için ise RTDS sistemi oluşturuldu. Bu sistem sayesinde sürücü kartı ve takograf bilgilerinin zamanında ve yasal çerçeveler içerisinde indirilmesinde kolaylık sağlanmaktadır. Bu sistem ile birlikte aracın gelmesini beklemeden sistem üzerinden aracın bilgileri indirilebilmektedir.

“Denetim Ekiplerinin Veri İndirme Cihazlarına ve Analiz Yazılımlarına Sahip Olması Zorunludur”

Denetimlerin yetersiz olduğu tüm kurumlar tarafından kabul edilmiş durumdadır. Özellikle dijital takograflı araçların denetlenebilmesi için, denetim ekiplerinin veri indirme cihazlarına ve analiz yazılımlarına sahip olması zorunludur.  EGM ve Jandarma en kısa zamanda veri indirme cihazları ve veri analiz yazılımlarını tedarik etmek istediklerini belirtmektedirler. Karayolları Genel Müdürlüğü de bu konuda çalışmalara başlamıştır.

UTİKAD bünyesinde yer alan üyeler ve ilgili sektörde faaliyet gösteren kuruluşlar tarafından takograftaki dönüşüm süreci hakkında ne ön görülüyor? Bu konuda STK olarak sizin eğitim faaliyetleriniz nelerdir? Planlanan eğitim faaliyetleriniz bulunuyor mu?

Akıllı takograf cihazlarının, ülkemiz gibi AB üyesi olmayan AETR’ye taraf ülkeler için hangi tarihte zorunlu hale geleceği ise henüz UNECE (AETR ile ilgili uluslararası otorite kuruluş) seviyesinde netleştirilememiştir. Ancak bu konuda Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımız ve ilgili diğer ulusal otoriteler istikrarlı bir şekilde durumun önemini ve aciliyetini dile getirmektedir.

Ulusal sınırlar içerisinde taşımacılık yapan araçlar için ise mevcut dijital takograf cihazının güvenlik seviyesi bakımından ihtiyacımızı karşılaması sebebi ile şu an için akıllı takograf cihazlarının ulusal mecramızda kullanımının zorunlu hale getirilmesi öngörülmemektedir.

“En Erken 2022 Sonunda veya 2023 Başında, AETR Ülkelerinde Akıllı Takograf Uygulamasına Geçilmesi Beklenmektedir”

Diğer taraftan, akıllı takograflar ve bu takografların kullanımına ilişkin ulusal mevzuatımızda herhangi bir düzenleme yapılmadığından ve ayrıca mevcut servis kartları ile bu cihazlara servis hizmeti verilemediğinden ulusal taşımacılıkta bu cihazların kullanımı yürürlükteki mevzuata uygun olmayacaktır. AB ile BMAEK (Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu) arasında, AETR (Uluslararası Nakliyatta Çalışan Mürettebatın Çalışma Koşullarına Dair Avrupa Sözleşmesi) sözleşmesine taraf ülkelerde akıllı takografa geçiş konusunda müzakereler devam etmektedir. Bu çerçevede, geçiş hazırlıklarına bağlı olarak en erken 2022 sonunda veya 2023 başında, AETR ülkelerinde akıllı takograf uygulamasına geçilmesi beklenmektedir.

Takograf dönüşüm sürecine ilişkin bir olarak bir eğitimimiz veya eğitim planlamamız şu an için mevcut değildir. Ancak üyelerimizden talep gelmesi ve ihtiyaç duyulması halinde destek sağlamak için hazır bulunacağız. 

Yeni teknolojiye geçiş sürecinde, özellikle geniş filolara sahip firmalara fayda sağlaması açısından UTİKAD’ın üyelerine destekleri söz konusu mu? (Kredilendirme, toplu anlaşma gibi)

UTİKAD olarak bahsetmiş olduğunuz kredilendirme veya toplu anlaşma gibi bir desteğimiz mevcut değil. Ancak her zaman yaptığımız gibi üyelerimizden alacağımız sorulara dair araştırmalar yaparak üyelerimizi bilgilendirme konusunda hazır olduğumuzu belirtelim. Güncel süreçleri takip ediyor, üyelerimize doğru bilgiyi zamanında ileterek süreçlere kolay adapte olmalarına yardımcı oluyoruz.

 
TOTAL RUBIA Uzun Yol Sürücülerinin Yanında!
 
"Devlet Taban Fiyatı Bizlerle Değil, İşverenlerle Konuşmalı"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Dijital Takografın Üretim ve Servisinde Tek Yetkili: Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Metroloji ve Standardizasyon Genel Müdürlüğü, ...
Uzaktan ya da Yakından Veri İndirme Çözümleri
Ar-Ge faaliyetlerini kendi bünyesinde gerçekleştirerek yerli üretim yapan ...
TOBB: "Sayısal Takograf Cihazı ile Haksız Rekabetin Önüne Geçilmesi Hedeflenmektedir"
“Sayısal takograf, sürücülerin veriler üzerinde değişiklik yapmak üzere ...
 
Dijital Takograf Uygulamasında Görülen Aksaklıklar
Takograf Dosyamızın bir diğer önemli konuğu Otomotiv Satış Sonrası Ürün ...
Türkiye’de Takograf Uygulaması, Aksayan Noktalar ve Çözüm Önerileri
Sektördeki en önemli dağıtımcılardan ve üreticilerden oluşan Otomotiv ...
Uluslararası Taşımacılıkta Güven Veren İsim Akarslan Nakliyat!
Kurulduğu günden bugüne birçok bir firmaya yurt içi konteyner hizmeti ...
 
Schmitz Cargobull Geleceğe Umutla Bakıyor
Sektörün 2015 yılından bugüne sürekli gerilediğine dikkat çeken Schmitz ...
Tip Onay Sürecinde İş Ortağınız Optival
Belediye Araçları Dosyamız kapsamında, araç imalatçıları ve üst yapıcılar ...
Belediyeler Araç ve Üst Yapılar İçin Neler Söyledi?
Yaşadığımız şehirlerin temizliğinin önemi her geçen gün artıyor. Daha ...
 
Nuray PEKCAN
2020
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
news
kamyoncu
kamyonum
truck
Kamyon
src
treyler
lkw
fahrer