17 Temmuz 2018 Salı
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
DOLAR
DOLAR
4,8473
%0,02
EURO
EURO
5,6830
%0,08
BIST-100
BIST-100
89,744
%-0,17
ALTIN
ALTIN
193,48
%0,03
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR GÜNDEMTESLİMATHABERLERENGLISHDÜNYADAN
Menü Arama
DAF, XF, kamyonum dergisi,
Aplikasyon
'Öğrenci En Büyük Nimet'
'Öğrenci En Büyük Nimet'
Scania'nın Yeni Bayisi Özaltın Ağır Vasıta Kayseri'de Açıldı!
Scania'nın Yeni Bayisi Özaltın Ağır Vasıta Kayseri'de Açıldı!
TEKİRDAĞ CONTINUES THE TRANSFORMATION WITH OTOKAR

TEKİRDAĞ CONTINUES THE TRANSFORMATION WITH OTOKAR

1 2 3 4 5
30 Ekim 2014 Perşembe - 15:49

“Eşit Şartlarda Rekabet Edelim”

Kamyonum Dergisi daha önce de olduğu gibi şoförlerin sorunlarını dinlemeye devam ediyor. Bundan sonra “Şoförsem Günahım Ne!” kategorisi altında şoför röportajlarını okuyabileceksiniz.

“Eşit Şartlarda Rekabet Edelim”

S.S Sorgun Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi üyesi Hakan Yalçın’a şoförlük babadan kalmış. 34 yaşında olan Yalçın, 7 senedir yurt içi taşımacılık yaptığını belirtiyor.
Adaletsizlikten yakınan Yalçın, mesleğin yolgeçen hanı olduğunu belirterek şöyle devam ediyor; “Adamın hiçbir evrakı yok, vergisi yok, adam ne götürürüm onun hesabını yapıyor, devlete vergi ödemiyor. Örneğin, şimdi pancar sezonu, adamın K1 belgesi yok,  arabasının bandolü yok, trafikte bile görünmüyor araç. Benim bütün evraklarım tam iken öbür tarafta tamponunda lambası bile olmayan bir araç çıkınca haksız rekabet yaratıyor. Aynı zamanda kazaya da sebebiyet veriyor. Bunlara bir çözüm bulunması, denetimlerin daha sıkı yapılması gerekir. Bu dönemde pancar sezonunda ortaya çıkan 100-150 tane araç var.  Bunlara kimse engel olmuyor. Bunlara göz yumulmasın. Bunların önüne geçilmesi gerekiyor.”

“Km Sistemi Devreye Girsin”
Km sisteminin devreye girmesi gerektiğini söyleyen Yalçın, bu sistemle birçok sorunun ortadan kalkabileceğini vurguluyor. “Diyelim ki buradan İstanbul kaç km? 800 km, buradan benim kooperatifim faturama km’mi yazar, oraya gittiğimde hizmet verdiğimiz firma km’mi yazar kaşeler. Nasıl olur tam bilmiyorum ama mesela km’si 3 Lira + KDV ise bundan hesaplanır. Hizmeti verdiğimiz firma hesaba paramızı yatırmak zorunda kalır. Böyle olunca kamyoncunun kimse hakkını yiyemez. Böyle olursa KDV kaçıramaz, kaçak mazot kullanamaz.”

Kamyoncunun en büyük dertlerinden birinin de komisyoncular olduğunu belirten Yalçın, “200 TL komisyon alınır mı?” diyerek sitem ediyor ve şöyle devam ediyor; “KM sistemi gelirse komisyoncuların da önüne geçilmiş olur.”

“Eşit Şartlarda Rekabet Yok”
Büyük lojistik firmaları ile eşit şartlarda rekabet edemediklerinin altını çizen Yalçın, “Mesela büyük lojistik firmaları şunu yapıyor, faturasını kesiyor, iş yapıyor. Vergi vereceği zaman ‘ben 10 tane kamyon aldım, vergiden sil!’ böyle bir şey olmaması lazım! 10 tane kamyon alıyorsa kendi karıyla alsın. Hayır, kamyon alıyorsan kendine alıyorsun sonuçta!”

Yurt içinde mazotun çok yüksek olduğundan da yakınan Yalçın “Biz 4 TL’den mazot yakıyoruz, lojistik firmaları 2 liraya mazot yakıyor. İşçi çalıştırıyor vergiden düşüyor. Bu adamlar vergi vermiyor ki zaten. Böyle olunca yük bizim sırtımıza biniyor.”
 

 
Temsa, İsveç’te PersonTrafik Fuarı’nda 4 aracını tanıttı
 
GEFCO, Taşıma Ağını Yeni Merkezi ile Güçlendiriyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
ÇÖP
lojistik zirvesi, anakara lojistik fuarı, kamyonum
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
GENEL BAŞKAN VEKİLLERİ SEÇİMİ
Serdar Aslan
AİLE ŞİRKETLERİNİN KURUMSALLAŞMASI GEREKİR Mİ?
Pınar TOK
BİR AT BİR BIÇAK, İŞTE SANA GERÇEK HAYAT
  ANKET
     
 
Yük Taşımada En Dayanıklı Araç Markası Hangisi ?

MERCEDES-BENZ
SCANIA
BMC
MAN
FORD
OTOKAR
RENAULT
IVECO
VOLVO
ISUZU
DAF

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Gündem
Lojistik
Lastik
Teslimat
Haberler
Kampanya
Ticari Araçlar
Akaryakıt
Otomobil Dünyası
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
fahrer
src
sondakika
türkiye
şoför
kamyonum
lkw
haberler
bus