Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
3 Nisan 2012 Salı - 08:40

‘HARFİYAT KAMYONCULARI KAMYONCU ESNAFI ARASINDA EN MAĞDUR KESİM’

KAMYONUM Dergisi kamyoncunun sesi olmaya devam ediyor. Yaptığımız araştırma dosyaları ve haberler ışığında kamyoncu esnafı dergimizi sık sık ziyaret ediyor, kimi zaman da şikayetlerini telefon ve internet aracılığıyla bize ulaştırıyorlar. Biz de bunları elimizden geldiği kadar kamuoyu ve okurlarımızla paylaşmaya ve çözümler üretmeye çalışıyoruz. Mart ayı sonunda ofisimizi ziyaret eden hafriyat kamyoncuları sektörle ilgili sorunlarını KAMYONUM’a anlattılar. Kamyoncular arasında belki de en mağdur kesimin kendileri olduğunu, sezonluk çalıştıkları için altı ay çalışıp altı ay işsiz dolaştıklarını belirten hafriyat kamyoncuları; K1 belgesi fiyatlandırmalarının boyunlarını büktüğünü dile getirdiler

Nakliye ve Hafriyat Kamyoncularının ortak sorunu olan K1 Taşıma Belgesi fiyatlandırmaları ve cezaları kamyoncuların en büyük şikâyetleri arasında. Fiyatından dolayı K1 Belgesi’ni alamayan hafriyat kamyoncuları; ‘K1 Belgesi alma süresi uzatıldığında evime haciz geldiği için kamyonu satmak zorunda kaldım. Uzatılan süre içerisinde almaya gittiğimde belgenin araç üzerine verildiğini, aracım olmazsa belgeyi edinemeyeceğimi söylediler. Daha sonra durumum düzeldi ve baba mesleği olan kamyonculuğa devam etmek için bir kamyon aldım. Kamyonumun kapasitesi 12 ton. Eski model, 30 bin liralık bir kamyon. Kamyonumu alınca K Belgesi’ni almak için tekrar başvuru yaptım ancak bu sefer de araç 25 ton kapasiteli olmadığı sürece belgeyi veremeyeceklerini söylediler. Yani bu durumda bir kamyon daha almam gerekiyor. Üstelik benim aracın 30 bin lira civarında fakat K Belgesi için 16 bin lira vermem gerekiyor. Aracımın fiyatının yarısı kadar ücret ödemem gerekiyor. Benim bu parayı ödeyecek durumum yok.’ dediler.
‘Birlikte çalıştığımız taşeron firma faturayı kesiyor, 90 gün sonra paramızı ancak veriyor. Bazen hiç alamadığımız da oluyor. Örneğin geçen yıl çalıştığım firma beni dolandırdı. Beş bin liramı vermedi. ‘
Hafriyat kamyoncuları olarak yılın altı ayı çalışı diğer altı aylık sürede yattıklarını dile getiren kamyoncular: ‘İnşaat işi sezonluk bir iş, hava koşullarından dolayı tüm yıl boyunca çalışamıyoruz. Çalıştığımız işin zorluğu bir yana; taşeron firmalardan da paramızı hemen alamıyoruz. Birlikte çalıştığımız taşeron firma faturayı kesiyor, 90 gün sonra paramızı ancak veriyor. Bazen hiç alamadığımız da oluyor. Örneğin geçen yıl çalıştığım firma beni dolandırdı. Beş bin liramı vermedi. ‘ dedi.
Bu gibi sorunların yanına bir de belge fiyatlandırması ve cezası gibi sorunlar eklenince belini doğrultamadıklarını söyleyen kamyoncular sözlerine şu şekilde devam etti: ‘Belgeler her beş yılda bir yenileniyor. Yenileme işlemi yapamadığından dolayı belgesi iptal edilen arkadaşlarımız var. Düşünün; belgenizi zaten 16 bin lira gibi bir rakama alıyorsunuz, belgeniz iptal ediyor. Yeniden 16 bin lirayı ödemek zorunda kalıyorsunuz.
‘Devletten şahıs olarak çalışan kişilere bir defaya mahsus bir indirim affı uygulamasını talep ediyoruz.’
 
Elli altmış araç parkı olan firmalar var. Bu firmalar tek bir K Belgesi’yle tüm araçları çalıştırabiliyorlar. Şahıs olarak çalışan kişiler öyle değil. 16 bin liralık bir belge alıyoruz ve tek araç çalıştırabiliyoruz. Devletten şahıs olarak çalışan kişilere bir defaya mahsus bir indirim affı uygulamasını talep ediyoruz.’ dediler.
Araçların lastik ve parça fiyatlarının da yüksek olduğunu ifade eden kamyoncular sözlerine şu şekilde devam ettiler: ‘ Aldığımız bir lastiği bin lira gibi bir rakama alıyoruz. Araçlarımızın en az 10 tane lastiği var. Bir lastik değişimine en az 10 bin lira ödüyoruz ve bu parayı da lastik firmaları peşin istiyor. Araç parçaları da çok pahalı. Bunun üzerine bir de kamyoncudan alınan vergiler eklenince ay sonunu getiremiyoruz. Hafriyat kamyoncuları olarak çok mağdur durumdayız. Artık sesimizi devletimiz duysun istiyoruz. Biz nakliye kamyoncuları gibi yılın her ayında çalışamıyoruz, onlar kadar para da kazanmıyoruz. En azından K Belgesi ve vergiler konusunda devletin bize yardımcı olmasını talep ediyoruz.’

 
OMSAN Lojistik İş Ortaklarını Ödüllendirdi…
 
GÜMRÜK YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Misafir 11 Nisan 2012 Çarşamba 15:29

k belgelerinde fiyatlar cok abartılı belgesinin günü gecip iptal olan arkadaşlarvar bir seferemahsus af olmasını istiyoruz buyetki belgelerinin devir hakkını istiyoruz saygılarımızla

Yorumu oyla      2      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
OMSAN Lojistik İş Ortaklarını Ödüllendirdi…
“OMSAN Lojistik, 29.03.2012 tarihinde düzenlediği bir törenle iş ortaklarını ...
BELEDİYELERİN GÖZÜ ISUZU’DA
Antalya Expo Center’de bu yıl üçüncüsü düzenlenen Anfaş City Expo 2012 ...
ALANYA’YI CITIBUS’LAR TAŞIYACAK
Anadolu Isuzu’nun çağdaş ve modern yolcu taşımacılığı için tasarladığı ...
 
Goodyear alan filolar, Samsung akıllı cep telefonu ve Samsung Tablet PC kazanıyor.
Goodyear 8 Mart’ta başlayan ve filolara yönelik hazırladığı kampanyasıyla, ...
Gökbora ve Michelin, Filo Çözümleri için imzayı attı
Kara, hava ve deniz nakliyesi, proje taşımacılığı, sigorta ve lojistik ...
TIRSAN’dan Sektöre Değer Katacak Büyük Bir Adım; FiloTIR Araç Satış ve Kiralama A.Ş.
Tırsan Treyler A.Ş., 35.yılında sektöre değer katan projeler ile müşterilerine ...
 
Tırsan Treyler’in Ürettiği 2500.Hafif Treyler Gökbora’ya
TIRSAN Treyler ürettiği 2500. Mega Hafif Treylerini Gökbora Uluslararası ...
BP Türkiye ekibinden Milli Judocu Gülşah’a moral ziyareti
Türkiye’deki faaliyetlerinin 100. yılı kutlamaları kapsamında 2016 sonuna ...
Gasitaly Genel Müdürü Selat Metin: 65 Milyar Dolarlık cari açığın, 50 milyarını enerjiye ödüyoruz!
CNG, benzine göre yüzde 70, Dizele göre yüzde 50 daha ucuz! Gasitaly ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
treyler
src
lkw
truck
türkiye
bus
news
fahrer
haberler