Hacettepe Üniversitesi'nde üretilen her şeyiyle yerli olan elektrikli otomobilimizin adı "EVT S1"
EVT S1'e şimdiye kadar yapılan elektrikli otomobiller arasında seri üretime en uygun araç gözüyle bakılıyor. 3 yıllık büyük bir çalışmanın eseri olan otomobil satışa sunulduğunda 50 bin Dolar civarında fiyatı olacak.
Hacettepe, Teknokent bünyesinde tamamen yerli imkanlarla, yerli tasarımla ve yerli mühendislerle Türkiye'nin ilk elektrikli otomobilini üretti.
Elektrikli otomobilin tasarımından bitimine kadar Teknokent mühendislerinden ve Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü öğretim üyelerinden oluşan bir ekip görev aldı.
Aracın teknik özellikleri ise şöyle;
Şasisi dayanıklı ve çok işlevli olması için yüksek mukavemetli alüminyum alaşımlı olan arabanın gövdesi ise lifli polimer, karbon fiber ve glass fiber malzemeleri ile güçlendirilmiş şekilde üretildi. EVT S1 aerodinamik gövde tasarımı ve olağanüstü düşük ağırlığı sayesinde benzerlerine göre oldukça az elektrik tüketiyor. EVT S1 90km/saat sabit hızda 100 km'de sadece 10 kW saat enerjiye ihtiyaç duyuyor. Böylece şarj verimi de hesaba katıldığında, standart elektrik tarifesi (31 krş/kW saat) ile km'de tüketim yaklaşık olarak 4 kuruş oluyor.
EVT S1, tamamen elektronik sisteme sahip ve otomatik vitesli. Bataryalar zarar görmesin diye son hızı 180 km'ye sınırlanan araç, 0'dan 100 km'ye 7,5 saniyede ulaşıyor.
Türk icadı elektrikli otomobil 1050 kg ağırlığa sahip. 35 kW saat batarya kapasitesi olan otomobilin normal batarya şarj süresi 10 saat olup hızlı şarj süresi ise 30 dk. 141 beygir motor gücüne sahip EVT S1'in ön ve arka süspansiyon sistemi, Türkiye şartlarına uyum sağlaması için çift salıncaklı yapıldı. Toplam 350 litrelik 2 adet bagaja sahip araç 90 km/saat hızla 300 km mesafe gidebiliyor. İstanbul- Ankara arasını 18 liralık elektrik enerjisi ile alabiliyor.
Aracın parçalarının büyük kısmı Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği laboratuvarında, Ostim ve İvedik organize sanayi bölgelerinde üretildi.
Görücüye çıktıktan sonra seri üretim onay belgesi alarak seri üretimi bekleyecek otomobile yatırımcıların ilgisinin de yoğun olacağı düşünülüyor.
Belge alındıktan sonra ilk etapta bin adet üretilip piyasaya sürülecek.
Spor elektrikli arabanın, makam ve dört kapılı aile modelleri üzerinde çalışan mucit ekibin 1,5 ay içinde elektrikli otomobilin ikincisini tamamlamak için gizlilik içinde çalışıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
YAZARLAR | ||||||||||
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
|
||||||||||
ÇOK OKUNANLAR | ||||||||||
|
||||||||||
FACEBOOK'TA KAMYONUM | ||||||||||
ANKET | ||||||||||
|
||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||