tekniktanker, kamyonum
18 Ekim 2017 Çarşamba
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DİKKAT!TEST SÜRÜŞÜDOSYAYAKIN PLANTESLİMAT
Menü Arama
DAF, XF, kamyonum dergisi,
schmitz, kamyonum, mytruck
Şoförlerden Hükümete Destek Çağrısı
Şoförlerden Hükümete Destek Çağrısı
Bu Güzergahlara Dikkat!
Bu Güzergahlara Dikkat!
Her 100 Hibrit Otomobilden 93'ü Toyota
Her 100 Hibrit Otomobilden 93'ü Toyota
Prometeon,19 İlde 33 Kooperatifte Etkinlik Düzenledi
Prometeon,19 İlde 33 Kooperatifte Etkinlik Düzenledi
kamyonum, mytruck, yeni sayı
6 Şubat 2015 Cuma - 19:12

Iveco Motor Teknolojisi!

Iveco mar­kası altında sunulan Daily ailesindeki hafif ticari araçlardan Eurocargo ailesindeki orta sınıf kamyonlara, Stralis ailesindeki on-road ağır vasıtalardan Trakker ailesinin üyeleri olan off-raod şantiye araçlarına kadar çok geniş bir ürün gamında kullanıcısı ile buluşuyor.

Iveco Motor Teknolojisi!


Iveco markasının da içerisinde bulunduğu Fiat Industrial Şirketler Grubu, dünyanın en büyük ve lider motor üreticilerinden biri. Grubun ürettiği motorlar, Iveco mar­kası altında sunulan Daily ailesindeki hafif ticari araçlardan Eurocargo ailesindeki orta sınıf kamyonlara, Stralis ailesindeki on-road ağır vasıtalardan Trakker ailesinin üyeleri olan off-raod şantiye araçlarına kadar çok geniş bir ürün gamında kullanıcısı ile buluşuyor. Söz konusu motorların hizmet sahası bununla kalmıyor, tarım araçların­dan deniz vasıtalarına ve çok çeşitli güç üreten jeneratörlere kadar pek çok alanda da grubun ürettiği motorlar kullanılıyor
“Iveco” marka araçlar üzerinde kullanıcısıyla buluşanlara odaklanacak olursak, bunların üç ana grupta toplanabildiklerini görüyoruz: Hafif ticari ailesindeki “Daily” motorlar; Eurocargo ürün ailesinde kullanılan “Tector” motorlar ve ağır vasıta grubunda kullanılan “Cursor” motorlar.
Ayrıca bu motorları yakıt sistemlerine göre “dizel yakıtlı” ve “alternatif yakıtlı” olarak ikiye de ayırabiliriz: Iveco, dizel yakıtlı araçlarda olduğu gibi alternatif yakıtlı araçlar konusunda da dünyanın lider üreticisi olma konusunda son derece iddialı.
Iveco’nun motor tasarımı ve üretimi konularında benimsediği anahtar konseptler “düşük tüketim”, “düşük gürültü emisyonu”, “düşük zararlı atık emisyonu”, “düşük ağırlık”, “düşük bakım ihtiyacı”, “yüksek güvenilirlik” ve “yüksek performans” olarak sıralanabilir.

Daily Motor Grubu Dizel, CNG, Elektrik ve Hybrid’den Oluşuyor

Daily ürün grubundaki motorlar, dizel ve alternatif yakıt grupları olan CNG, elektrik ve hybrid’den oluşuyor: Dizel motorları Euro5 emisyon normuna sahip 2287 cc’lik ve 2998 cc’lik motorlar. 2287 cc motorda sırasıyla 105, 126 ve 146 hp güç elde edilirken, 2998cc motordan 146, 170 ve sınıfının en yükseği olan 205hp güç elde ediliyor. Yine EEV emisyon normuna sahip motorda da 146 ve 170 hp güç elde ediliyor. Bütün bu dizel motorlar son teknoloji common rail motorlar olup, silindir başına dört valften oluşan dört silindirli ve EGR valfli ekonomik motorlar.
CNG’li motor 136 hp güç verirken doğalgazla çalışan bir motor olduğu halde 14 litrelik benzin yakıt deposu sayesinde acil durumlarda 100 km ilave yol kat edebiliyor. Elektrikli motorları ise şu anda 3,5 ve 5 tonluk Daily araçlarda mevcut olup 90 ila 130 km menzile sahipler.
Tector Serisi Orta Sınıf Kamyonların Misyonuna En Uygun Çözüm
Orta sınıf kamyon segmentinde yer alan Eurocargo ürün ailesinin motorları ise “Tector” olarak adlandırılıyor.
Başarısını hali hazırda kanıtlamış Tector serisi motorların Eurocargo araçlarla beraber ilk sunumu 2000 yılında yapıldı ve bu birliktelik markaya o tarihten bu yana pek çok kez Avrupa’da pazar liderliği getirdi. Son derece modern tesislerde yüksek hassasiyetli üretim metodları ile üretilen Tector motorlar 4 ve 6 silindirli olarak ikiye ayrılıyor. Her iki motor da silindir başına dört valfli ve düz sıra tip yerleşimli olup sırasıyla 3920 cc ve 5880 cc hacme sahipler. Bu noktada “modüler” yapıdan bahsetmek gerekiyor, çünkü her iki motorun pek çok parçası birbirinin aynısı. Böylelikle üretim, yedek parça ve stoklama konularında önemli avantajlar elde ediliyor. Tector motorlarda “elektronik kontrollü common rail” teknolojisi kullanılıyor. Euro 4 ve 5 geçişinde ise orta sınıf kamyonların misyonuna en uygun çözüm olan SCR sistemi tercih ediliyor. Bu sayede Eurocargo araçlar kullanıcılarına daha uzun bakım aralıkları ve daha düşük yakıt tüketimi sunuyor.
Tector dizel motorlar Türkiye’de 4 silindir 180HP ve 6 silindir 220HP-250HP-280HP-300HP güç seçenekleriyle sunuluyor. Ayrıca Eurocargo araçların 200HP gücünde CNG motorla donatılabilen versiyonları da mevcut.
Tector motorların öne çıkan özelliklerinden biri de son derece başarılı maksimum tork-devir performansı. Yukarıda sözü edilen güç seçeneklerinin tamamında tork diyagramı incelendiğinde bu başarı anında görülüyor: Sadece 1200rpm gibi düşük bir devir civarında yakalanan maksimum tork, ortalama 900rpm genişliğinde bir tork bandı boyunca sabit olarak tutulabiliyor. Bu konuda sınıfındaki rakipleriyle karşılaştırıldığında üstünlüğü daha da iyi anlaşılan Tector motorların söz konusu özelliği sayesinde Eurocargo araçlar kullanıcılarına daha konforlu bir sürüş (daha az vites değişimi), daha yüksek rampa performansı ve her şeyin ötesinde kayda değer oranda düşük yakıt tüketimi sunuyor.
Cursor Motorlar ‘High Efficiency SCR’ Sistemi İle Benzersiz
Iveco’nun ağır vasıta grubunda (Stralis ve Trakker) bulunan araçlarının donatıldığı motorlar ise “Cursor” olarak adlandırılıyor.
İlk örneği 1998 yılında üretilen bu ailenin başarısı da hali hazırda kanıtlanmış durumda. Güncel ürün gamında, ana yapıları aynı ama hacimleri farklı olan üç Cursor motor modeli bulunuyor: Cursor 8, 10 ve 13.
Elektronik kontrollü pompa enjektörlerle beslenen silindirler düz sıralı yapıda dizayn edilmiş. Her üç versiyon için de silindir sayısı altı adet. Silindir başına dört valf bulunuyor. Overhead tip kam milinin özel yapısı sayesinde egzoz valfleri aynı zamanda dekompresyon tip motor freni sisteminin de bir parçası oluyor. Bazı güç versiyonlarında kullanılan değişken geometrili (VGT) turbo şarj özelliğiyle de öne çıkan Cursor motorlar, dizel ürün gamında 310HP’den 560HP’ye kadar geniş bir aralıkta çok çeşitli güçlerde sunuluyor. CNG yakıtlı versiyonlar ise 270HP’den 330HP’ye kendi sahalarında yine geniş bir ürün gamı sunabiliyor. Czech Porn
Düşük devirde yakalanan ve geniş bir devir aralığında sabit tutulan maksimum torkun getirdiği esnek kullanım, Cursor serisi motorlarla donatılmış araçlarda da yine üstün sürüş konforu, yüksek rampa performansı ve düşük tüketim sağlayarak kullanıcısının yüzünü güldürüyor.
Yakın zamanda yürürlüğe girecek olan Euro-6 emisyon seviyesi yönetmeliği ile Iveco motorların üstünlüklerine bir yenisi daha eklenecek: “High Efficiency SCR” sistemi. Patentli bir sistem olan High Efficiency SCR, motora herhangi bir şekilde egzoz gazının geri dönüşü olmadan Euro 6 yönetmeliğinin istediği zararlı atık seviyesine ulaşıyor ve bu yönüyle benzersiz. Egzoz gazı yerine sadece fitre edilmiş temiz hava emen motorda hem aşınma seviyesi çok daha düşük oluyor hem de yağ değişim aralıkları uzuyor. Bu iki sonucun özellikle ağır ticari misyonlu araçlarda düşük işletme gideri ve düşük kayıp zaman anlamına geldiği de açık.
Düşük tüketim ve yüksek güvenilirlik
Iveco motorları 9 veya 16 hızlı manuel şanzımanlarla (16 hızlı şanzıman “servoshift” özelliklidir) veya gösterge paneline entegre kola sahip 12 hızlı otomatik EuroTronic şanzımanlarla kombine edilebiliyor. Cursor 8'de aynı zamanda 6 hızlı Allison otomatik şanzıman da mevcut. Cursor motorlarının tümü, dekompresyon özellikli Iveco Turbo Brake motor freni ile donatılmış olup, bu motor freni ana ve varsa yardımcı (Intarder) fren sistemine tamamen entegre edilmiş. Bu şekilde, Stralis'in fren sistemleri düşük sahip olma maliyetiyle maksimum tam güvenlik garanti ediyor.
İleri teknoloji
FPT Industrial patentli Iveco HI-SCR teknolojisi, otomotiv kullanımına yönelik katalitik indirgeme sistemlerinin tasarım ve üretimindeki deneyimin ürünü: Endüstri dünyasının tüm sektörlerinde kullanılıyor.
Stralis'in Cursor motorları termodinamik verimliliğe göre optimize edilmiş: Yüksek yanma sıcaklıkları sayesinde yakıt tüketimi ve partikül oluşumu azalıyor.
Iveco HI-SCR sisteminin olağanüstü yüksek verimliliği sayesinde (en güçlü rakiplerin %80-85 oranına karşı > %95 dönüştürme) NOx seviyesi EGR'ye ihtiyaç duyulmaksızın Euro VI standardında öngörülen seviyelere getirilmekte.

Stralis’te, Cursor motorları ailesinde silindirlerin kafasına entegre edilmiş Common Rail enjeksiyon teknolojisi kullanılıyor: Bu teknoloji, motor bölmesinin karmaşıklığını azaltmak üzere tasarlanmış, sadece Iveco'ya özgü diğer bir özellik.
Dekompresyon tipi motor freni, egzoz üzerindeki bir kelebek valf ile birleştirilmiş ve yeni "Super Engine Brake" yaratılmıştır. %30 daha fazla frenleme gücü sayesinde, Super Engine Brake yol güvenliğini iyileştirmekte ve bileşenlerdeki aşınmayı azaltarak sarf malzemelerinde ciddi miktarda tasarruf sağlıyor.

Alternatif enerji kaynaklarının kullanımı konusundaki bu kararlılık Iveco 5 tonluk Daily’den 16 tonluk Eurocargo’ya ve 40 tonluk Stralis’e kadar  CNG, yani sıkıştırılmış doğal gazla çalışan araçlar sunuyor.

 
Scania, Motor Teknolojisinde Geniş Yelpazesini Sunuyor
 
​BlueTec Motor Serisi Çevreyi Koruyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Scania, Motor Teknolojisinde Geniş Yelpazesini Sunuyor
Scania Motorları, egzoz emisyonlarıyla ilgili tüm ulusal ve uluslararası ...
Yanlış akaryakıt kullanımı: facia, ölüm, kayıp!
Akaryakıt pek çok sanayi kolu için önemlidir ancak lojistik sektörünün ...
“Türkiye Kaplamaya Tedirgin Bakma Aşamasını Çoktan Aştı”
“Uzun yıllardır bizimle çalışan uluslararası nakliye firmaları “frigofrik” ...
 
Lastik Kaplama Bir Kültür Olarak Kabul Edilmeli
1915 yılında lastiğin üzerinin basit deri parçaları ile kaplanmasıyla ...
“Daha Sık Kontrol Etmekte Fayda Var”
‘Lastik Kaplama Dosyası’ olur da sektör temsilcilerine yer vermemek olur ...
“Isı Kaplamanın En Büyük Düşmanıdır”
“Kaplamada en önemli noktalardan birisi sırt atma riskidir. Kaplanan lastiğin ...
 
“Standartlara Uygun Yapıldığı Takdirde Bir Riski Yoktur”
“Pirelli olarak kullanıcılarımızın ihtiyaçları doğrultusunda, lastiklerimiz ...
“Yeni Lastikten Hiç Bir Farkı Yoktur”
Recamic Ürün ve İş Geliştirme müdürü Erken Celiloğlu, “Michelin, karayolu ...
“30 Civarında Firma Bu Sertifikayı Alabildi”
Kamyonum Dergisi olarak “Lastik Kaplama Dosyası” için Brisa, Continental, ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOCUKLARIMIZI KİMLERE EMANET EDİYORUZ!
kamyonum, abonelik, mytruck
kamyonum, lojistrans
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Pınar TOK
BİR AT BİR BIÇAK, İŞTE SANA GERÇEK HAYAT
Serdar Aslan
Otomotiv ve Yönetim Üzerine 2 Kelam
Nizamettin KARADAĞ
TÜRKİYE TAŞIMACILIĞI NEREYE KOŞUYOR?
  ANKET
     
 
Aracınız Hangi Marka?

MAN
RENAULT
ISUZU
MERCEDES-BENZ
IVECO
SCANIA
VOLVO
FORD
DAF
BMC
OTOKAR

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Dünyada Taşımacılık
Dikkat!
Test Sürüşü
Bunları biliyor musunuz?
Dosya
Yakın Plan
Teslimat
Son Yasal Düzenlemeler
Şoförsem Günahım Ne
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
Kamyon
bus
src
şoför
dikkat
treyler
fahrer
türkiye
sondakika