Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
30 Mayıs 2011 Pazartesi - 17:46

Karadeniz Bölgesi’nin marka tercihi...

KARADENİZ ‘KALİTE’ ARIYOR Kamyonum Dergisi olarak bölgelere göre hangi marka araçların, hangi özelliklerinden dolayı tercih edildiklerini araştırdığımız “Bölgesel Marka Alışkanlıkları” dosyamıza Karadeniz Bölgesi ile devam ediyoruz.

Karadeniz Bölgesi’nin marka tercihi...

Karadeniz Bölgesi’nin marka tercihi...
 
Karadeniz Bölgesi’ndeki yurtiçi ve yurtdışı taşımacılarımızın marka seçimlerinde belirleyici olan faktörleri ve yapılan seçimleri sizler için araştırdık. Bölgede gerçekleştirilen taşımaların çoğunluğu tarımsal ürünlerden oluşuyor. Taşınan ürünün türü illere göre farklılıklar gösterebiliyor. Trabzon ve Rize’de ağırlıklı olarak yaş çay taşınırken Giresun’da ise bu ürünün yerini fındık alıyor. Kış sezonunda ise taşımacıların önemli bölümü deniz ürünleri (Hamsi) taşımacılığına yöneliyor.  Bölgenin batı bölümündeki illerde ağırlıklı olarak yapılan orman ürünleri taşımacılığı bölgenin genelinde görülebiliyor. Bölgenin doğusunda yer alan iki büyük liman (Samsun Limanı ve Trabzon Limanı) ve önemli geçitleri ile (Zigana, Aksu-Dereli, Tirebolu-Torul) ile sahilden iç bölgelere yoğun taşımacılık faaliyetleri gözleniyor. Bölgenin doğusunda yer alan Gürcistan sınırı ise Kafkas ülkeleri, Rusya ve Orta Asya ülkelerine yapılan taşımacılık açısından çok önemli bir rol oynuyor. Samsun’dan doğuda tren yolu bulunmayan bölgede taşımacılık faaliyetlerinin tamamı karayolu ile yapılıyor. Özellikle sahil yolunun tamamlanması ile bölgedeki trafiğin önemli miktarda arttığı görülüyor.
 
YURTİÇİNDE, SERVİS İMKANLARI VE KALİTE
 
Karadeniz Bölgesinde yer alan 18 ilimizde faaliyet gösteren yurtiçi nakliyecilerimizden araştırmamıza katılanlar ile yaptığımız görüşmelerde; marka tercihlerini belirleyen temel faktörlerin markaların sağladığı servis olanakları ve aracın kalitesi olduğu ortaya çıktı. Zorlu bir coğrafyaya sahip olan Karadeniz bölgesinde sahil yolunun tamamlanması ile önemli aşama kat edilmiş olsa da tüm yolların aynı yapıya sahip olduğunu söylemek çok doğru olmaz. Bu yollarda taşımacılık yapmak durumunda olan yurtiçi taşımacılarımız marka tercihlerini yaparken araçlarında yaşayabilecekleri sorunları düşünerek servis imkanları gelişmiş olanları tercih ediyorlar. Bunun yanı sıra kaliteye de büyük önem veren Karadenizli yurtiçi taşımacılarımız, araçlarını alırken 2. el değerlerini de göz önünde bulunduruyorlar.
 
Bu genel çerçeve doğrultusunda, marka tercih nedenlerini sorduğumuz yurtiçi nakliyecilerimizden aldığımız ilk cevap servis olanakları olurken bunu markanın kalitesi cevabı takip etti. Bu kapsamda Karadeniz Bölgesi’ndeki yurtiçi taşımacıların en çok tercih ettiği marka servis hizmetleri ve kalitesi ile Mercedes oldu. Bu özelliklerinin dışında sahip olduğu 2. el fiyat avantajı da Mercedes’in tercih edilmesinde önemli bir rol oynadığı ortaya çıktı.
 
Karadeniz Bölgesi’ndeki yurtiçi taşımacıların en çok tercih ettiği ikinci marka ise servis olanakları, yakıt ve fiyat avantajları ile Ford oldu. Araştırmamıza kapsamında Ford’u tercih etme nedenlerini sorduğumuz araç sahipleri, servis olanakları, fiyat ve yakıt avantajları cevaplarını verdiler. Ford’un bölgenin zorlu koşullarına çok iyi uyum sağladığını belirten taşımacılarımız, kalitesi ve sağlamlığı ile bölgede tercih edilen Mercedes için kullanıcılar, 2. el seçeneklerinin fazla olmasının da bir başka büyük avantaj olduğunu belirttiler. Yurtiçi taşımacıların sebze ve meyve ağırlıklı yükler taşıdığı bölgede taşımacıların tercih ettiği diğer markalar ise sırasıyla; BMC, DAF ve MAN oldu. Bu markaların tercih edilme nedenleri ise fiyat avantajı ve kalitesi olarak belirlendi.
 
YURTDIŞI TAŞIMACILARIN DA İLK TERCİHİ “KALİTE”
 
Tek sınır kapısına sahip olmasına rağmen Kafkas ülkeleri üzerinden Rusya ve Orta Asya ülkelerine geçiş için önemli bir avantaja sahip olan Karadeniz bölgesinde yurtdışı taşımacılık açısından büyük bir yoğunluk yaşanıyor. Özellikle sahil yolunun tamamlanması ile transit geçişlerde büyük artışın görüldüğü bölgede Trabzon ve Samsun gibi yoğun iki limanın bulunması da yurtdışı taşımacılığın gelişmesinde önemli rol oynuyor.
 
Yurtdışı nakliye firmalarımızın yetkilileri ile yaptığımız görüşmelerde marka tercihlerini belirleyen en önemli etkenin markanın sahip olduğu kalite olduğu ortaya çıktı. Özellikle Kafkasya üzerinden Rusya ve Orta Asya’ya faaliyet gösteren firmaların tercih nedenlerini belirleyen diğer etkenler ise yakıt tasarrufu ve servis imkanları oldu. Bu noktada en çok tercih edilen markayı belirlerken aldığımız sonuçlar birbirine oldukça yakın çıktı. Bu doğrultuda Karadeniz Bölgesi’nde yurtdışı taşımacılarımızın en çok tercih ettiği marka Scania olurken,  Mercedes çok az bir farkla ikinci sırada yer aldı. Bu markaları DAF takip etti. Araştırmamıza katılan taşımacıların cevaplarına göre en çok tercih edilen araç olan Scania’nın tercih edilme nedenleri Kalitesi ve yakıt tasarrufu olurken Mercedes’in tercih nedenleri kalitesi, servis imkanları ve ikinci el avantajı olarak sıralandı. DAF’ı tercih eden taşımacıların tercih nedenleri ise fiyat ve yakıt tasarrufu avantajları oldu. Karadeniz Bölgesi’ndeki yurtdışı taşımacılık yapan nakliyecilerin diğer tercihleri ise yakıt tasarrufu ve 2. el avantajları gibi nedenlerle sırasıyla VOLVO, IVECO ve RENAULT TRUCKS şeklinde belirlendi.
 
KARADENİZ BAYİLERİ SONUÇLARI DEĞERLENDİRDİ
 
Karadeniz Bölgesi’ndeki yurt içi ve yurtdışı taşımacıların marka tercihlerini belirlediğimiz araştırmamızın sonuçlarını bölgede hizmet vermekte olan yetkili bayilerden değerlendirmelerini istedik.
 
“Scania, ihtiyaca göre araç sunuyor”
 
Araştırmamız sonucunda Karadeniz Bölgesi’ndeki yurtdışı taşımacılarımızın en çok tercih ettiği marka olan Scania’nın bölgede yer alan bayilerinden bu sonuçları değerlendirmelerini istedik.
 
İlk olarak Trabzon’da hizmet vermekte olan Scania Yetkili Bayii Asya Otomotiv’in Kamyon Satış Müdürü Levent Birinci ile görüştük. Karadeniz Bölgesinde Scania’ya geçmişten gelen bir sempati olduğunu belirten Asya Otomotiv Satış Müdürü Levent Birinci, Asya Otomotiv’in kurucularının nakliye sektörünün içinden (Kaytrans) geliyor olmasının da bölgede Scania’nın tercih edilmesinde önemli bir etken olduğunu söyledi. G 420 model aracın kullanıcılara ekstra maliyet doğurmaması nedeniyle daha çok tercih edildiğini belirten Birinci; “Bölgeye yönelik ihtiyaca göre doğru araçların tercih edilmesi, servis ağının yurt genelinde yaygın olması, 2. el değerinin yüksek olması, yakıt tasarrufu avantajları ve motor ömrünün uzun olması gibi birçok farklı nedenin bir arada düşünülmesi ile bölgedeki ilginin nedeni daha iyi anlaşılacaktır” dedi.
                                                            
Bölgenin batısında bulunan Bolu’da hizmet vermekte olan Scania Yetkili Bayii Dizsan Otomotiv’in Kamyon Satış Müdürü Ömer Eren ise bu sonucu doğuran en önemli etkenin ‘güç’ olduğunu söyledi. Sağlamlık, servis hizmet kalitesi, 2. el değerinin yüksek olması ve giderlerinin düşük olması ve en önemlisi güç anlamında sağladığı avantajların müşterilerinin Scania seçimlerinde etkili olduğunu belirten Dizsan Satış Müdürü Ömer Eren; G 420 model aracın sağlamlığıyla bilinen, alınıp satılabilen ve parça temini kolay olan bir model olması nedeniyle piyasada en çok tercih edilen model olduğunu ifade etti.
 
“Mercedes’in yüksek 2. el değeri en önemli etken”
 
Yurtiçi taşımacılarımızın en çok tercih ettiği, yurtdışı taşımacılarımızın tercihlerinde de ikinci sırada yer alan Mercedes’in bölgedeki yetkili bayilerinden Trabzon’da faaliyet gösteren Hassoy Otomotiv’in Kamyon Satış Müdürü Muharrem Eğrioğlu ile sonuçları değerlendirdik.
 
Mercedes marka araçların yüksek 2. el değeri, yedek parçaya ulaşmadaki kolaylıklar, yakıt tasarrufu ve geniş servis ağı nedeniyle bölgedeki taşımacıların tercihi olduğunu söyleyen Muharrem Eğrioğlu, en çok tercih edilen modelin ise Axor 1840 LS olduğunu belirtti. Hassoy Otomotiv olarak Ulusoy bünyesinde büyük bir bölgeye hizmet ettiklerini vurgulayan Eğrioğlu, Ulusoy ve Hassoy Otomotiv’in yaratmış olduğu güven ile bölgedeki taşımacılara örnek olduğunu ve yeni araç alımlarında müşterilerin tercihlerini etkilediğini belirtti.
 
“Ford’un tonaj avantajı var”
 
Karadeniz Bölgesi’ndeki araştırmamızda yurt içi taşımacılarımızın en çok tercih ettiği ikinci marka olan Ford’un Ordu’da faaliyet gösteren yetkili bayisi Altaş Otomotiv, araştırma sonuçlarını değerlendirdi.  
 
Ford araçların tercih edilmesindeki en önemli etkenin fiyat avantajı olduğunu söyleyen Altaş Ford Kamyon Satış Müdürü Erdemir Bingöl, ayrıca dış görüntüsü değişmemiş olsa bile Ford araçların mekanik anlamda çok geliştiğini ve artık neredeyse sıfır sorun yaşandığını belirtti. Diğer markalara göre daha hafif olan Ford araçların tonaj konusunda sağladıkları avantajlara da değinen Bingöl, geniş servis ağı ile kolay ve ucuz yedek parça temininin de Ford marka kamyonların tercih edilmesinde diğer önemli etkenler olduklarını ifade etti.
 
“2. el piyasasında DAF marka araç bulmak zordur”
 
Araştırmamızda yurtdışı taşımacılarımızın en çok tercih ettiği araçlar sıralamasında çok az farkla Scania ve Mercedes’in gerisinde kalan DAF’ın bölgedeki durumunu, Samsun’da faaliyet gösteren bölgenin araç satışı olan tek DAF bayii Felek Otomotiv’e sorduk.
 
DAF marka araçların kuvvetli ve dayanıklı olmaları nedeniyle tercih edildiklerini söyleyen Yılmaz, araçların uzun ömürlü olduklarını ve kolay arıza çıkartmadıklarını belirtti. DAF araçların bu güçlü özelliklerinin 2. el piyasasından da kolaylıkla anlaşıldığını belirten Kamyon Satış Müdürü Yusuf Yılmaz; “2. el piyasasında DAF marka araç bulunmaz. Bu araçlar hemen satıldığından 2. elini bulmak oldukça güçtür” dedi. DAF XF 460 modelinin bölgede daha çok tercih edildiğini söyleyen Yılmaz, bunun nedenini ise eski modellere göre daha kuvvetli olması ve yakıt tasarrufu avantajı sağlaması olarak belirtti.
 
MERCEDES-BENZ TÜRK HAKKINDA
 
1967 yılında Daimler-Benz AG’ nin % 36 ortaklığı ile Otomarsan ünvanı ile İstanbul' da kurulan Mercedes-Benz Türk, 0 302 tipi otobüslerin üretimine, 1968 yılında başlanır. Üretime başladıktan sadece iki yıl sonra, 1970’ te ihracata başlayan şirket, 1984 yılında Mercedes-Benz Türkiye Genel Mümessili olur. 1986 yılında ise Türkiye' nin büyüme potansiyeline paralel olarak Aksaray’ da kamyon fabrikası üretime geçerken, Kasım 1990' a şirketin ticari ünvanı Mercedes-Benz Türk A.Ş. olarak değişir.

620 Milyon Euro’ yu aşan yatırım hacmiyle Mercedes-Benz Türk A.Ş. Türkiye’nin en büyük yabancı sermaye yatırımlarından biri haline gelir. Ülke çapındaki üretim, bayi ve satış sonrası hizmetler ağında binlerce kişi istihdam edilir. Daimler AG’ nin Mercedes-Benz Türk sermayesinde % 67’ lik payı var.

 
Araştırmamız sonucunda Karadeniz Bölgesi’nde yurtdışı taşımacıların en çok tercih edilen araçlardan olan Mercedes, bölgede bulunan dört yetkili bayii ve servisiyle müşterilerine hizmet ediyor. Samsun Mergerler, Trabzon Hassoy, Çorum Servet Motorlu Araçlar ve Düzce Hasmer Mercedes Benz’in bölgedeki bayii ve servisleri olarak hizmet veriyorlar.
 
 
FORD Hakkında
 
Resmi olarak 1959 yılında kurulan Ford Otosan, Türkiye’ de Otomobil sanayinin gelişmesinde çok önemli bir rol oynayarak, kısa sürede araba montaj fabrikasından üretim merkezi konumuna gelmeyi başarır. 1966 yılında seri üretimine başladığı Anadol Marka Otomobil ile Türkiye’ de otomotiv sanayinin ilk tohumlarını eken şirket olur.
Ford’ un Otosan ile ilişkilerinde dönüm noktası 1976 yılında imzalanan lisans anlaşması ile başlar. Bu anlaşma ile Otosan D-1210 Ford kamyonu ile Transit serisinin Türkiye’ de imal ve satış hakkını alır ve bir motorun geliştirilmesi iznine sahip olur.
1979 yılında temeli atılan İnönü Fabrikası’nda motor hatları kurulurken, 1982 yılında Türkiye’nin ilk dizel motoru üretilir. Eskişehir İnönü fabrikasının ticari üniteler bölümü 1983 yılında İstanbul fabrikasından parça parça taşınarak, Cargo kamyonunun imalatı 1984 Eylül ayından itibaren tamamen bu fabrikada yapılmaya başlanır.
Ford Otosan Kocaeli Fabrikası, Avrupa Ford Fabrikaları arasında oditörler tarafından 2002, 2003, 2004 ve 2005 yıllarında "Best Plant In The World" olarak adlandırılır ve en iyi notu elde edip birinci olur.
 
Yurt genelinde yaygın servis ve satıcı temsilcilikleri ile dikkat çeken Ford Otosan, bu özelliğini Karadeniz Bölgesinde de sürdürüyor. Ford Otosan Karadenizli müşterilerine ile bölgede bulanan 12 yetkili servis ve satıcısı üzerinden hizmet sunuyor. Bölgedeki Ford Otosan bayi ve servisleri; Amasya, Bilecik, Bolu, Çorum, Düzce, Ordu, Rize, Sakarya (2), Samsun ve Trabzon’da illerinde bulunuyor.
 
DAF Hakkında
 
1995 yılından bu yana DAF Trucks N.V.’nin Türkiye distribütörlüğü TIRSAN Treyler tarafından yürütülüyor. DAF Trucks N.V. 1996 yılında dünyaca ünlü kamyon ve çekici markaları olan Peterbilt ve Kenworth’u da bünyesinde bulunduran Amerikan PACCAR Grubu tarafından satın alındı. 2009 yılında TIRSAN Treyler, DAF ile Türkiye’de uzun yıllardır sürdürdüğü başarılı işbirliğini süresiz olarak uzatma kararı aldı ve yeni bir distribütörlük sözleşmesi imzaladı.
 
DAF Karadeniz bölgesinde bir adet yetkili satış bayii ve üç adet yetkili servisi olmak üzere toplam dört noktadan müşterilerine ulaşıyor. Samsun’da bulunan Felek Otomotiv ile bölgedeki satış hizmetlerini yürüten DAF; Bolu Çarıkçı Trans, Çorum Erhan Şenal Tamir Atölyesi ve Trabzon Ustaeller ile müşterilerine servis hizmeti sunuyor.
 
SCANIA HAKKINDA
 
1994 yılından bu yana Genoto İmalat ve Sanayi A.Ş. tarafından yürütülen Scania ile ilgili tüm şirket faaliyetleri, 1 Ocak 2000 tarihinden itibaren Doğuş Otomotiv Servis ve Ticaret A.Ş. adı altında devam ediyor.
 
Doğuş Grubu, 1994 yılında dünyanın önde gelen ağır ticari araç üreticilerinden Scania’nın kamyon ve çekicilerinin, 1995 yılında endüstriyel ve deniz motorlarının, 1996 yılında ise Scania şasi esaslı Irizar otobüslerinin Türkiye Distribütörü oldu. Şasi imalatı ile ilgili faaliyetleri ise 1998 yılında son buldu.
 
Türkiye genelinde 22 yetkili satıcı ve servis ile müşterilerine hizmet veren Scania’nın Karadeniz Bölgesi’nde dört adet yetkili satıcı ve servisi bulunuyor. Çarıkçı Trans ile Bolu, Dizsan Otomotiv ile Çorum, Erçal Fındık Otomotiv ile Samsun ve Asya Otomotiv ile Trabzon’da müşterileri ile buluşuyor.
 
·  1963 -  Genoto General Otomotiv San.ve Tic. A.Ş. olarak kuruldu.
·  1987  - Doğuş Holding bünyesine katıldı.
·  1994  - Genoto İmalat ve Sanayi A.Ş. olarak 1994 yılına kadar Bedford markasıyla 34,000 adet kamyon üretildi. Scania kamyon, çekici ve otobüslerinin Türkiye Distribütörü olundu.
·  1995  - Scania’nın endüstriyel ve deniz motorlarının Türkiye Distribütörü olundu.
·  1996  - Scania şasi esaslı Irizar otobüslerinin Türkiye Distribütörü olundu.
·  1998  - Şasi imalatı ile ilgili faaliyet sona erdi.
·  2000  - 01.01.2000 tarihinden itibaren tüm şirket faaliyetleri Doğuş Otomotiv Servis ve Ticaret A.Ş. adı altında gerçekleştirilmeye başlandı.
 
 
*Karadeniz Bölgesi’nde yapmış olduğumuz Bölgesel Marka Tercihleri Araştırması kapsamında bölgede bulunan 18 ilin tamamından 69 Kooperatif ve 77 Uluslararası Nakliye Firması ile görüşülmüştür.
 
 

 
İSFALT eğitim için yollarda…
 
TAŞIMACILIKTA İŞVEREN VE ŞOFÖR SORUMLULUKLARI
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
OTOBÜS PAZARI BU YILDAN UMUTLU
Geçtiğimiz yıl sürekli düşüş gösteren otobüs pazarı yeni yıla umutla girdi. ...
TAŞIMACILIK SEKTÖRÜ KANTARDA
Taşımacılık sektöründe farklı alanlarda çalışmakta olan bireylere Yol ...
KAÇAK MAZOT KULLANDIM MOTORU YEDİM!!!
İstasyonlarda satılan motorine göre fiyatı daha ucuz olduğu için sürücüler ...
 
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nin marka tercihi...
Sizler için bölgelere göre hangi marka araçların, hangi özelliklerinden ...
Limanlar Özel Dosyası Kıyılarımıza Işık Tutacak
Rize Limanına Yakın Bakış Ticaretin kalbi limanlarda atarken dergimiz ...
Marmara Bölgesi tercihini hangi marka araçtan yana kullanıyor?
 İbre 3 Markayı Gösteriyor? Bölgesel marka alışkanlıklarında Marmara ...
 
Yollarda Güçlü Ses; Tercih Mercedes
Hangi Bölge Hangi Markayı Kullanıyor? Haber çalışmamıza kamyon arkası ...
Brisa Mevsime Göre Lastik Seçilmesi Gerektiğini Vurguluyor
Mevsime Göre Lastik Seçin “İyi bir lastiği kullanıcının ...
Goodyear; Yenilikçi Ürünleri ve Servisleriyle Nakliyecilerin Yanında
İyi Lastiğin Özellikleri Nelerdir? Delinme sırasında kendi kendini ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
türkiye
haberler
src
şoför
Kamyon
news
dikkat
truck
lkw