GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
Mamak Belediyesi 52 Yeni Aracını Teslim Aldı
Mamak Belediyesi 52 Yeni Aracını Teslim Aldı
TAŞIMACILIKTA ÖNCÜ FİRMA ARINAK LOJİSTİK
TAŞIMACILIKTA ÖNCÜ FİRMA ARINAK LOJİSTİK
45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

1 2 3 4 5 6
12 Kasım 2019 Salı - 12:09

Keçiören Belediyesi 93 Yeni Ford Aracıyla Hizmete Devam Ediyor

Türkiye’de belediyeciliğe yeni bir bakış açısı getiren ve birçok açıdan diğer belediye başkanlarına örnek olan, Türkiye’nin en önemli başkanlarından Keçiören Belediye Başkanı Turgut Altınok ile belediyecilik ve bu kapsamda yeni alınan hizmet araçları hakkında keyifli bir görüşme gerçekleştirdik.

Keçiören Belediyesi 93 Yeni Ford Aracıyla Hizmete Devam Ediyor

Yapmış oldukları araştırmalar ve yerli üretimi desteklemeleri nedeniyle, araç tercihlerini Ford Trucks markasından yana kullandıklarını belirten Altınok “Ford hem kaliteli hem de yerli üretim. Araç alımı yaparken tüm bunları da göz önünde bulundurduk.” dedi.

 

“Keçiören Belediyesi, İlklerin Belediyesidir”

Sayın Başkanım Türkiye’de “belediye başkanı” deyince aklımıza ilk gelen isimlerden birisiniz. Yeni başkanlara da birçok açıdan yol da gösteriyorsunuz. “Biz bu işi nasıl yapacağız?” diye size soranlar oluyor mu?

Soranlar oluyor elbette. Ayrıca bizim Türk belediyeciliğine çok katkımız oldu. 1994’te ilk seçildiğimizde belediyeciliğe yeni bir anlayış ve farklı bir bakış açısı getirdik. Belediyeciliğin alanını çok genişlettik diyebilirim. Bu nedenle Keçiören Belediyesi, ilklerin belediyesidir. Türkiye yaptığımız hizmetleri örnek almıştır ve bunların birçoğu daha sonradan yasalaşmıştır, kanun olmuştur.

 

“Amaç İnsanımızın Yaşam Kalitesini Artırmaktır”

Sayın Başkanım belediyeciliğe çok büyük katkılarımız olduğunu ve yeni bir vizyon getirdiğinizi vatandaş olarak Keçiören’e baktığımızda görüyoruz ve bunu yaşıyoruz. Belediyeciliğin tanımını değiştirirken sizin yaptığınız en önemli hizmet ne oldu?

Belediyecilikte en önemli hizmet insanlara dokunmaktır. İnsanımızın güzel bir şehirde yaşamasını sağlamaktır. Geleceğe, çocuklarımıza yaşanılabilir kentler bırakmaktır. Daha sonra bu işin içini projelerle ve hizmetlerle doldurursunuz. Amaç insanımızın yaşam kalitesini artırmaktır.

“Keçiören Şu An Fiilen Türkiye’nin En Büyük İlçesidir”

Keçiören Belediyesi ne kadarlık bir alanı, kaç mahalleyi kapsıyor? Bu alanın ne kadarı Ankara Büyükşehir Belediyesinin sorumluluğunda, ne kadarı sizin sorumluluğunuzda?

Resmi rakamlar yılbaşında açıklanacak ancak Keçiören şu an fiilen Türkiye’nin en büyük ilçesidir. Şu an 944 bin nüfusumuz, 51 mahallemiz var. Keçiören bu arada dünyayla bağlantılı bir ilçedir. Burada Türkiye’nin her yerinden vatandaşlarımız yaşıyor. Nüfus anlamında genellikle İç Anadolu ve Orta Anadolulu ağırlıklıdır ancak Türkiye’nin her yerinden vatandaşımız yaşıyor ilçemizde. O nedenle Türkiye ile bağlantısı olan bir ilçedir Keçiören. Birçok ilden de fazla nüfusu vardır.

Büyükşehir belediyelerinin yetkileri ve ilçe belediyelerinin yetkileri yasada yazılıdır. Dolaysıyla ana arterler, bulvarlar, su, kanallar, ulaşım büyükşehir belediyesinin yetkisinde diğerleri de ilçe belediyesinin yetkisindedir. Tabi bizler de planlama yaparız ve bu planları Büyükşehir Belediyesine iletiriz.

 

“44 Çöp Kamyonu ve 9 Tır Haricinde Başka Araçlar da Aldık”

Şu anda Keçiören Belediyesinin kaç aracı var?

Daha önce hizmet alımı yapıyorduk ancak baktık ki bu hizmet alımının maliyeti çok artmış. O nedenle artık belediyenin bu işi kendisinin yapmasına karar verdik ve araç alımına başladık. 93 adet yeni araç aldık. Tahmin edersiniz, belediyelerin en büyük yüklerinden biri çöp toplanma hizmetidir. Maalesef Türkiye olarak çöplerin ayrıştırma işini tam olarak başarmış değiliz. Hal böyleyken daha çok çöp çıkıyor ve daha çok taşıma yapıyoruz. 44 çöp kamyonu ve 9 tır haricinde başka araçlar da aldık. Ambulans, cenaze aracı, kabinli araçlar ve belediyenin diğer ihtiyaçlarını giderecek araçlar da alındı.

Sayın Başkanım Keçiören Belediyesinin 51 mahallesi olduğunu belirttiniz. 44 adet çöp kamyonu tüm mahalleler için yeterli olacak mı? Bunu neye göre, nasıl tespit ediyorsunuz?

Her gün topladığımız çöp bellidir, büyük değişiklikler olmuyor. Bu araçlar ilçemizde günde iki sefer yapıyor o nedenle bu sayı bizim için yeterli.

“Bütün Sokaklar Her Gün Ayrıca Süpürülüyor”

8 adet de yol süpürgesi alınmış? Oradaki ihtiyaç nasıl belirlendi?

Bizim 2 bin 600 civarı cadde ve sokağımız var. Bu cadde ve sokaklarda temizlik işçisi arkadaşlarımız tarafından her gün bu sokaklar süpürülüyor. Bir de çöp araçlarımız çalıştıktan sonra tekrar üzerinden geçiyoruz. Ama belirttiğim gibi bütün sokaklar her gün ayrıca süpürülüyor.

Başkanım denetimleri yapan bir ekibiniz var mı?

Her bölgenin sorumlusu var ancak en çok takip eden kişi benim. Ben çok gezerim, gezerken de bakarım sokaklar ve caddeler temiz mi diye.

Gideceğiniz sokağın haberi olmuyor mu “Başkan geliyor” diye?

Bundan kimsenin haberi olmaz. Biz her gün çarşıları, sokakları geziyoruz. Her zaman halkın arasındayız. Vatandaş bize bir şey varsa söylüyor, biz buna alınmıyoruz ve gereğini yapıyoruz. Bir belediye başkanı halkın içinde gezmeli. Alanını bilmeli, şehrini her zaman görmeli. Makamda oturarak belediye başkanlığı yapılmaz.

Memnuniyet anket yaptınız mı hiç?

Şu ana kadar hiç anket yapmadık. Ama şunu söyleyebilirim yüzde 64 civarında bir oyla seçildik ancak “Memnun musunuz?” diye sorduğumuzda, yüzde 85 “Memnunuz ve Altınok’u seviyoruz” diyor.

“Yerli Üretime Destek Veriyoruz”

Araç alımlarına geldiğimizde yerli yabancı birçok marka bulunuyor. İtfaiyesinden ambulansına, yol süpürgesinden çöp aracına kadar da değişik özellikte birçok araç var. Araç alımında sizin kriterleriniz neler oluyor ya da kadrolarınız hangi araç olacağını nasıl söylüyor?

Öncelikle ihtiyaç durumuna bakıyoruz. Bizim hangi araca ihtiyacımız var? İkinci kriterimiz araçların garanti süresi. Sonrasında araçların dayanıklılığına, sağlamlığına ve bu işe uygun olup olmadığına bakıyoruz.  Geçmiş dönemlerde kullanılan araçlara da bakıyoruz. Özellikle de belirtmek isterim, yerli üretime destek veriyoruz.

“Ford Markasını Tercih Ettik”

Peki Başkanım aracı kullananlara soruyor musunuz; araçlardan memnunlar mı, sıkıntısı var mı, arıza çıkarıyor mu?

Tabi ki aracı kullanan ekibe soruyoruz. Ayrıca bu işi yoğun yapan firmalar var, onlara da sorup görüşlerini alıyoruz. Şehirlerde en çok hangi araçlar kullanılıyor, hangileri bizim için daha uygundur, dayanıklıdır, daha seri çalışır gibi sorular yöneltiyoruz. Tüm bu kriterlerin, araştırmaların sonucunda da bir karar verdik ve Ford markasını tercih ettik.

93 adet aracı Ford markasından tercih ettiniz. Araç alımındaki kriterlerinizi belirttiniz ancak Ford markasını tercih etmenizde ayrıca bir sebep var mı?

Şu anda Ford’un yüzde 70’i Türkiye’de üretiliyor. Türkiye’deki sanayiyi desteklememiz gerekiyor. Ford hem kaliteli hem de yerli üretim. Tüm bunları da göz önünde bulundurduk.

“Araç Alımlarına Devam Edeceğiz”

Araç alımlarınızı direkt mi yapıyorsunuz yoksa DMO aracılığı ile mi yapıyorsunuz? İlerleyen dönemde araç alımlarınız devam edecek mi? Ne kadarlık bir dönem içerisinde hangi araçları almayı planlıyorsunuz?

Alımlarımızı DMO ile de yapıyoruz, leasing sistemi ile firmalarla da yapıyoruz. Araç alımlarına devam edeceğiz. Bizim binek araçlarımız vardı ve bu araçların hepsi kiralıktı. Bu kiralık araçların çoğunluğunu gönderdik, bir kısmının da sözleşmesini bir ay uzattık. Artık belediyenin kendi araçları olacak. Bakıyoruz 2-3 yıl içerisinde hatta bir yıl içerisinde bunların parasını ödüyoruz, bu unsurları göz önünde bulundurmak gerek. Sonuçta bu belediye beytülmal. Birçok insanın hakkı var. Bu nedenle belediye başkanının iyi bir finans yönetmeni, iyi bir proje adamı olması lazım. Ayrıca iyi bir yönetici de olması lazım. Burada kimse hesap sormuyor diye hareket edilmemeli, hesap da sorulmuyor doğrusu açıkça söyleyeyim. Sonra battık, bittik, belediyeler çöktü dememek lazım. Para yönetimi, finans yönetimi, proje yönetimi, insan yönetimi, kaynak yönetimi olmazsa tabi belediye batar. Bunlar olmazsa olmaz. Yoksa belediyelerin kaynakları belediyeye her türlü yeter. Hesap soran yok. Özel sektör bir bedel ödüyor ama kamudaki bir bedel ödemiyor. Böyle olunca da saltanat, israf, iltimas, yolsuzluk, kötü yönetim! İşin özeti bu.

 

 

 
Ecel: Belediyelerden Gelen Talepler Finansman Bilgi Sistemi’ne Kaydediliyor
 
Schmitz Cargobull Sergilediği İki Yeni Ürünle Logitrans 2019 Fuarı’nda
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
mithat polat 13 Kasım 2019 Çarşamba 08:02

isterim ki,tüm belediyelerin belediye başkanları belediyelerin beytülmal olma bilincine sahib olsalar hiç bir belediye borçlu olmazlar hesap sorulmuyor sorulmalı hem de yolsuzluk yapan en ağır cezalandırmalı altınok başkanıma tşkler keşke herkes onun gibi olsa

Yorumu oyla      0      0  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ecel: Belediyelerden Gelen Talepler Finansman Bilgi Sistemi’ne Kaydediliyor
Belediye denildiğinde ilk aklımıza gelen tabii ki çevre olmakta. Yaşam ...
"Kamuda Kullanılan Araçların İnsan Odaklı Geliştirilmesi Gerekiyor"
Kamyonum Dergisi olarak belediye filolarını mercek altına almaya devam ...
"İtfaiye Kamyonu Alacak Belediyeler 4 Mevsimi de Düşünmeli"
Belediyelerin envarterinde bulunan araçları daha yakından tanımak, yapılacak ...
 
''Takograf, Bütün Halinde Düşünülüp Çözülmesi Gereken Bir Konu''
Kamyonum Dergisi olarak, mesafe tanımaksızın, ülkemizin her yanını karış ...
Avrupa'dan Afrika'ya Eroğlu Römork Yeni Ürünleri ile Yine İddialı!
Hafif ticari römork ve mini tırları ile uzun yıllardır sektöre hizmet ...
Eldener: ''Denetimlerin Yetersiz Olduğu Tüm Kurumlar Tarafından Kabul Edilmiş Durumda''
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, denetimlerin yetersiz olduğunun ...
 
Dijital Takografın Üretim ve Servisinde Tek Yetkili: Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Metroloji ve Standardizasyon Genel Müdürlüğü, ...
Uzaktan ya da Yakından Veri İndirme Çözümleri
Ar-Ge faaliyetlerini kendi bünyesinde gerçekleştirerek yerli üretim yapan ...
TOBB: "Sayısal Takograf Cihazı ile Haksız Rekabetin Önüne Geçilmesi Hedeflenmektedir"
“Sayısal takograf, sürücülerin veriler üzerinde değişiklik yapmak üzere ...
 
Nuray PEKCAN
“KOOPERATİFLERİ BİTİRMEYE ÇALIŞIYORLAR!”
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
sondakika
truck
haberler
treyler
src
türkiye
kamyonum
dikkat
Kamyon