Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
24 Kasım 2012 Cumartesi - 11:04

“Kış Lastiği Seçenek Değil Gerekliliktir”

* Goodyear Ticari Lastikler Pazarlama Müdürü Faruk Uslu

“Kış Lastiği Seçenek Değil Gerekliliktir”

Dünyanın önde gelen lastik markalarından Goodyear kışın sert koşullarında güvenli sürüş imkânı sağlayan, performansı artıran ve yakıt tüketiminde tasarruf sağlayan kış lastiği serisi UltraGrip’i piyasaya sundu.

 

“Tutunmayı Kaybetmezler ve Fren Emniyetini Artırırlar”

Kış lastikleri standart lastiklerden farklı hamur yapısı ile üretilir. Bu lastikler +7 derecenin altındaki sıcaklıklarda tutunma özelliğini kaybetmezler ve fren emniyetini artırırlar. Bu amaçla kullanılan özel hamurlar yanında desen yapısı da tutunma özelliğini artıran önemli bir husustur. Yanlış bilinen bir konuyu bu vesile ile düzeltmek isteriz (M+S) işaretli lastikler kış lastiği değildir. Bu tip lastikler (ticari araçlarda çeker aksta kullanılan tüm lastikler zaten bu işarete sahiptir) çamurda ve karda daha iyi çekiş sağlarlar ancak sıcaklıklar 7 derecenin altına düştüğünde tutunma özellikleri zayıflar. Bunun için özel olarak geliştirilmiş ‘Kış Lastiği’ kullanımı gereklidir. Bu kış lastikleri hem (M+S) işaretine sahiptir hem de hamur özellikleri kış şartlarına özel üretilmektedir.

 

 

“Tutunma Özelliği İle Öne Çıkarlar”

Kış lastiklerinin genel olarak tutunma özelliğinin öne çıktığı koşullarda kullanımı öne çıkmaktadır. Özellikle asfalt şartlarında şehir içi / şehirlerarası taşımacılık ve uluslararası taşımacık koşullarında kış lastiği kullanımı tavsiye edilmektedir. Araçlarda kış lastiği kullanımı sadece çevre ve yol sıcaklığına bağlı olarak belirlenir. Bunun dışındaki unsurlar kış lastiği için de standart lastikler içinde aynıdır. Uygulama alanı olarak adlandırılan bu kırılım, çalışılan yol yüzeyi ve aracın çalıştığı mesafe dikkate alınarak belirlenir.

 

“Ultra Grip WTS, Ultra Grip WTD Piyasaya Sunuldu”

Goodyear Ultra Grip WTS, Ultra Grip WTD isminde iki model kış lastiğini Türkiye’de piyasaya sundu. Özellikleri ise yalnızca kar ve buzda iyi yol tutuş için değil aynı zamanda ıslak yüzeyde de etkin şekilde sürüş için, daha agresif diş yapısına sahip olmasıdır. Birçok ebada sahip, Goodyear’ın ticari araçlar için kullanılan kış lastikleri grubu Ultra Grip, Ultra Grip WTS ön lastikleri, WTD arka lastikleri ve WTT römork lastiklerini kapsıyor. Bunlar, karlı ve buzlu yollarda, istenen kilometre ve ıslak yolda fren performanslarını veriyor. Zorlu kış koşullarında etkileyici bir çekiş sağlıyor. Kış lastiklerinin özelliklerini anlatacak olursak; kıș koșullarında mükemmel çekiș ve tutunma, 7 °C altındaki sıcaklıklarda üstün frenleme, daha iyi direksiyon hakimiyeti ve kontrol, uzun ömür ve defalarca kaplanabilme özelliklerine sahip olması olarak belirtebiliriz.

 

“Yanlış Lastik Maliyetleri Artırır”

Araçta doğru lastiğin kullanılmaması araç performansını ve yakıt tüketimini olumsuz etkiler. Ayrıca lastiğin ömründe kısa olacağından maliyetlerin artmasına sebep olur.

 

“Batı Bölgelerinde Bile Sıcaklıklar Sıfırın Altına Düşebilmektedir”

Ülkemizde kış ayları oldukça sert geçmekte ve hava sıcaklıkları kış lastiği kullanımının zorunlu olduğu sıcaklığın altına düşmektedir. Doğu Anadolu Bölgesi’nde ortalama sıcaklıklar 6 ay süresince 0 derecenin altında seyretmektedir. Bu bölgede yine meteoroloji verilerine göre yılın 140 günü karla kaplı olarak geçmektedir. Hava sıcaklığının izafi olarak yüksek olduğu batı bölgelerinde ise ortalama bir aylık bir süre sıcaklıklar 0 derecenin altına düşebilmektedir. Örneğin Ocak ayında ülkemizin birçok bölgesinde sıcaklıklar kış lastiğinin kullanımını zorunlu kılmaktadır. Kış lastiği kullanımı ise hava sıcaklığının 7 derecenin altına düştüğü an tavsiye edilmektedir. Bunun yanında hava sıcaklığının daha düşük olduğu sabah erken saatlerde yol yüzeyinde oluşan don ve gizli buzlanma gibi tehlikeler sürüş güvenliğini daha artırmaktadır. Tüm bu unsurlar ile birlikte ticari araçların sadece belli bir il içinde çalışmayıp, farklı bölgelere yük ve yolcu taşıdığı düşünüldüğünde kış lastiği kullanımının gerekliliği daha da artacaktır.

 

Üç Boyutlu Blok Kilitleme Teknolojisi

Kış lastikleri standart bir lastiğe göre %25 daha iyi tutunma özelliği sunarlar. Goodyear’ın ürettiği kış lastikleri en son teknoloji ile geliştirilmiştir. 3 boyutlu blok kilitleme teknolojisi sayesinde sırt sabitliği ve buzda üstün sürüş hâkimiyetini sağlıyor. Çok sayıda derin kılcal kanallar sayesinde lastiğin ömrü boyunca karda sorunsuz sürüş hâkimiyetini sunuyor. Çok sayıda blok ve kanal dizilimi ile elde edilen tutucu kenarlar sayesinde geliştirilmiş karda tutuş performansı sağlıyor. Testere şekilli merkezi kanal yapısı frenleme anında etkili kar küreme işlevi görüyor ve değişken kenar açılı testere şekli karda üstün çekiş gücü sağlıyor.

 

Lastiğin çevresi boyunca yer alan 6 mm derinliğindeki kılcal kanallar, blokları bir arada tutarak daha iyi yanal yol tutuşu sağlıyor. En son teknolojiler ile oluşturulmuş tam silikalı sırt hamur bileşimi sayesinde lastik düşük sıcaklıklarda esnekliğini korurken, oldukça geniş bir sıcaklık yelpazesinde yeterli sertlik ve kauçuğun az esnemesi özelliklerinden de ödün vermiyor.

 

Merkezde yüksek temas yüzeyi ve geniş lastik izi, üstün fren performansı ve buzda daha fazla kontrol sağlıyor. Hidro-Dinamik Kanallar ile geliştirilmiş yönlü sırt deseni etkin su boşaltımı ile daha iyi suda kızaklama direnci sağlıyor bununla birlikte geniş omuz kanalları etkin sulu kar boşaltımı sağlıyor.

 

“Doğru Lastiklere Sahip Olun!”

Gitgide daha sert geçen, öngörülemeyen hava koşulları ve daha sıkı hale getirilen lastik mevzuatı nedeniyle Goodyear, tüm ticari araç kullanıcılarına kış mevsimi başlangıcından önce doğru lastiklere sahip olduklarından emin olmalarını öneriyor.

 

“Hava Basıncı Kontrol Edilmeli”

Bütün lastiklerde olduğu gibi belirli zaman aralıklarında hava basınçlarının kontrol edilmesi ve üzerlerindeki değerlere göre hava basınçlarının uygun seviyede tutulması lastiğin ömrünü uzatır.

 

“UBAK’ı Destekliyoruz”

Goodyear olarak bizler hem sürüş güvenliği hem de kışın yollarda kalma riskinin azaltılmasına yönelik olarak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın üzerinde çalıştığı yasal düzenlemeyi destekliyoruz. Bu konuda yapılacak düzenleme aslında nakliyecilerin lastik giderlerini de uzun vadede aşağı çekecektir. Doğru mevsimde doğru lastik kullanımı lastikten alınan performansı artıracağı için kilometre başına birim maliyetler aşağı düşecektir. Bu yasal düzenleme ile birlikte kazalarda azalma olacağı gibi, can ve mal kayıpları da en aza inecektir.

 

 

 

Bugün Almanya’da, kış lastiklerinin kullanımını zorunlu kılan trafik yasaları var ve diğer birçok Avrupa ülkesinde de benzer yasalar uyguluyor. Türkiye’de de Ulaştırma Bakanlığı'nın yeni yaptığı açıklama ile yük taşıyan araçlar için bu kış kar lastiği kullanımı zorunlu hale gelecek.

 

Yasalarla kış lastiklerinin zorunlu hale gelmesi, kış lastiklerinin bir seçenek değil, bir gereklilik olduğunu bir kez daha vurgulamaktadır. Bu karar kış lastiğinin birçok katkısı olduğu gibi kışın en çok görülen kayma sonucu oluşan kazaları engelleyecektir. Goodyear olarak bu kararın en büyük destekçilerinden biriyiz. Bu desteği yakıt tasarrufu sağlayan yeni kamyon ve otobüs kış lastiğimiz UltraGrip’i piyasaya sunarak pekiştiriyoruz.

 

Goodyear UltraGrip’ten tüm zorlu kış koşullarında mükemmel sonuç

 

Birçok operatörün, dağlık bölgelerde çalışmıyorsa, ya da zorunlu tutulmuyorsa kış lastiği kullanmayı düşünmüyorlar. Goodyear kış lastikleri yalnızca yasal ihtiyaçları karşılamakla kalmaz, aynı zamanda tüm zorlu kış koşullarında mükemmel yol tutuşu sağlamaya yardımcı olur ve zorlayıcı yol koşulları nedeniyle oluşabilecek gereksiz gecikme ve kazaların önüne geçer. Goodyear olarak ticari araçlar için kullanılan birçok ebada sahip kış lastikleri ailemiz “UltraGrip”. Ayrıca, yakıt tasarrufu sağlayan UltraGrip lastiklerimiz ile tüketicilerimize yüksek bir kilometre performansı sunuyoruz.

 

Kış lastiğinin avantajları

 

  • Kış lastikleri yalnızca zorlu iklim koşulları için geliştirilmedi; düşük sıcaklıklarda, optimum tasarım ve yapıları sayesinde diğer lastiklerden daha iyi performansa sahipler.
  • Bir kış lastiği yol tutuşu ve çekişi önemli ölçüde artırırken, bir yandan da aracın kış koşullarındaki fren mesafesini düşürür.
  • Yalnızca kar ve buzda iyi yol tutuş için değil aynı zamanda ıslak yüzeyde de etkin şekilde sürüş için, daha agresif diş yapısı da gereklidir, kış lastikleri bu yapıya sahiptir.
  • Bir çok ebada sahip, Goodyear’ın ticari araçlar için kullanılan kış lastikleri grubu Ultra Grip, Ultra Grip WTS ön lastikleri, WTD arka lastikleri ve WTT römork lastiklerini kapsıyor. Bunlar, karlı ve buzlu yollarda, istenen kilometre ve ıslak yolda fren performanslarını veriyor. Zorlu kış koşullarında etkileyici bir çekiş sağlıyor.

 

 
2012 UBAK Belgelerine İtiraz için Son Gün 30 Kasım
 
Hankook DW06:Kamyon çekici aksı için kış uzmanı lastik
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kış Koşullarında Mükemmel Performans: VancoWinter
Continental Kamyon Lastikleri Satış Departman Müdürü Murad Bilginalp
Kışın Güvenlik İçin Wintus, Lassa LC/T ve Lassa LT/A Desenleri
Brisa Ürün Yönetimi Direktörü Egemen Atış
Karadeniz Bölgesi’nin marka tercihi...
KARADENİZ ‘KALİTE’ ARIYOR Kamyonum Dergisi olarak bölgelere ...
 
OTOBÜS PAZARI BU YILDAN UMUTLU
Geçtiğimiz yıl sürekli düşüş gösteren otobüs pazarı yeni yıla umutla girdi. ...
TAŞIMACILIK SEKTÖRÜ KANTARDA
Taşımacılık sektöründe farklı alanlarda çalışmakta olan bireylere Yol ...
KAÇAK MAZOT KULLANDIM MOTORU YEDİM!!!
İstasyonlarda satılan motorine göre fiyatı daha ucuz olduğu için sürücüler ...
 
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nin marka tercihi...
Sizler için bölgelere göre hangi marka araçların, hangi özelliklerinden ...
Limanlar Özel Dosyası Kıyılarımıza Işık Tutacak
Rize Limanına Yakın Bakış Ticaretin kalbi limanlarda atarken dergimiz ...
Marmara Bölgesi tercihini hangi marka araçtan yana kullanıyor?
 İbre 3 Markayı Gösteriyor? Bölgesel marka alışkanlıklarında Marmara ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
bus
treyler
türkiye
dikkat
news
fahrer
kamyonum
haberler
Kamyon