23 Ekim 2018 Salı
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR GÜNDEMTESLİMATHABERLERENGLISHDÜNYADAN
Menü Arama
DAF, XF, kamyonum dergisi,
CNG ve LNG'li Araçlar Ücretsiz Geçecek!
CNG ve LNG'li Araçlar Ücretsiz Geçecek!
Tombolato: Operasyonlarımız İçin En Doğru Seçim Tırsan
Tombolato: Operasyonlarımız İçin En Doğru Seçim Tırsan
Alexander Dennis Wins Berlin Contract For New Double Decker Fleet

Alexander Dennis Wins Berlin Contract For New Double Decker Fleet

1 2 3 4 5
schmitz,kamyonum
18 Aralık 2017 Pazartesi - 18:14

Lastik Alırken Saklanma Koşullarına Bakın!

100 yılı aşkın deneyimiyle lastik sektöründe en yüksek performans, maksimum güvenlik ve kilometre ömrü sunan Michelin, doğru bilinen yanlışları aktararak kamuoyunu aydınlatmaya devam ediyor. Michelin, lastik satın alırken yılına değil saklanma koşullarına bakılması konusunda sürücüleri uyarıyor.

Lastik Alırken Saklanma Koşullarına Bakın!

Araştırmalar yakın zamanda üretilen lastiklerin performansı ile üretim tarihi olarak tanımlanan DOT’u 3 yılı aşmayan lastiklerin performansı arasında herhangi bir fark olmadığını kanıtlıyor. Lastiklerin yaşının üretim tarihiyle değil araca takıldığı günden itibaren başladığına dikkat çeken Michelin, lastik satın alırken sürücülerin dikkat etmesi gereken asıl konunun saklama koşulları olduğunu belirtiyor.

Doğru stoklanan lastiğin ömrü 10 yıldır

Uzmanlara göre doğru koşullarda stoklanan bir lastiğin ticari ömrü 10 yıldır. Ancak bu konuda yaşanan bilgi kirliliğinden dolayı sürücüler sorun yaşayabiliyor. Bir lastiğin ömrü; stoklama koşulları, stok yapılan yerin konum ve durumuna değişiklik gösteriyor. Yani lastiğin ömrünü etkileyen en önemli aktör stoklanma koşullarıdır.

Lastik ömrü araca takıldıktan sonra başlar

Araca takılma öncesinde stok durumundayken lastikler şişirilmemiş, üzerine yük bindirilmemiş olarak depolanır. Lastik ancak araca takıldıktan sonra yüksek basınç, yol darbeleri gibi yıpratıcı etkilere maruz kalır. Dolayısıyla dikkat edilmesi gereken lastik üretim tarihi değil, saklama koşullarıdır.

Lastik yaşı nasıl anlaşılır?

Lastik üretim tarihi lastiğin yanak kısmında bulunmaktadır. Üretim tarihi, lastiğin yanak kısmında yer alan ard arda 4 rakamdan (2000 senesi öncesinde 3 rakamdan) oluşur. İlk iki rakam üretim haftasını, son iki rakam üretim yılını gösterir.

Daha uzun bir ömür için lastik hangi koşullarda saklanmalı?

  • Lastikler her zaman serin, kuru ve doğal havalandırmalı yerlerde stoklanmalıdır. Eğer lastikler dışarıda muhafaza ediliyorsa, branda ile örtülmeli ve su geçirmemelidir.
  • Lastikler güneş ışığından ve ultraviyole ışınlı yapay ışıktan korunmalıdır.
  • Sıcaklık 35°C’nin altında olmalıdır. Sıcak su boruları veya radyatörlerle direkt temastan korunmalıdır.
  • Mazot, benzin, yağ gibi petrol türevi uçucu maddelerle, akü asidiyle temastan uzak tutulmalı, kaynak makineleri, elektrik terminalleri gibi lastiğe zarar verebilecek uygulama yerlerine yakın olmamalıdır.
  • İlk stoklanan lastik ilk önce kullanılacak şekilde organize edilmelidir.
  • Lastikler, zeminden en az 10 cm yükseklikteki raflarda, dikey konumda istiflenmelidir. Deforme olmalarını önlemek için, ayda bir kez hafif şekilde döndürülebilir.

 
''Otomobil için 50 Milyar TL Kredi Kullandık''
 
Cam Filmi Tartışmasında Son Nokta Koyuldu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Lastik Satın Alırken Yılına Değil Saklanma Koşullarına Bakın!
100 yılı aşkın deneyimiyle lastik sektöründe en yüksek performans, maksimum ...
Prometeon Türkiye'den Denizli ve İstanbul'da Atölye Çalışması
Geliştirdiği servis ve çözümleriyle lastik bakım yönetiminde uzman Pirelli ...
Michelin Kış Ayları İçin Sürücüleri Uyarıyor!
Michelin yol ve yolcu güvenliğini sağlama misyonuyla, hava yedi derecenin ...
 
Ar-Ge’de Sektör Lideri Petlas
Petlas, Araştırma Geliştirme alanında yaptığı yatırımlarıyla 2016 yılı ...
Goodyear, Ventech Systems’i satın aldı
Dünyanın lider lastik markalarından Goodyear, Avrupa ve diğer coğrafyalardaki ...
Pirelli 2018 Yılından İtibaren Dünya Ralli Şampiyonasına Dönüyor
Pirelli, 2017’de bir yıl ara verdikten sonra, gelecek seneden itibaren ...
 
Kış Lastiğine Yoğun İlgi: Satışlar Yüzde 80 Arttı
n11.com’un Otomotiv Kategorisi verilerine göre, sürüş güvenliği açısından ...
Kış Lastiğini Yenilemek İsteyenler Hepsiburada’ya
Türkiye’nin lider e-ticaret platformu Hepsiburada, kış hazırlığına otomobil ...
LASİD Lastiğin Önemini Vurguladı
8. Karayolu Trafik Güvenliği Sempozyumu ve Sergisi’nde LASİD, güvenli ...
 
Nuray PEKCAN
Adam Kalmayacak!
kamyonum, abonelik, mytruck
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
GENEL BAŞKAN VEKİLLERİ SEÇİMİ
Serdar Aslan
AİLE ŞİRKETLERİNİN KURUMSALLAŞMASI GEREKİR Mİ?
Pınar TOK
BİR AT BİR BIÇAK, İŞTE SANA GERÇEK HAYAT
  ANKET
     
 
Yük Taşımada En Dayanıklı Araç Markası Hangisi ?

MERCEDES-BENZ
SCANIA
BMC
MAN
FORD
OTOKAR
RENAULT
IVECO
VOLVO
ISUZU
DAF

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
akü
Gündem
Lojistik
Lastik
Teslimat
Haberler
Kampanya
Ticari Araçlar
Akaryakıt
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
şoför
türkiye
treyler
src
sondakika
lkw
fahrer
haberler
truck