Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
14 Ağustos 2017 Pazartesi - 17:38

Lukoil, Türkiye'de Yeni İş Birlikleri Arayışında

Rus enerji şirketi Lukoil'in İkmal ve Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Vadim Vorobyov, Türk akaryakıt piyasasının kendileri için cazibesini koruduğunu belirterek, "Biz, Türkiye'ye 1 milyar doları bulan yatırım yaptık. Türkiye'nin petrol ürünleri piyasası Lukoil için stratejik önem taşıyor.

Lukoil, Türkiye de Yeni İş Birlikleri Arayışında

Rus enerji şirketi Lukoil'in İkmal ve Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Vadim Vorobyov, Türk akaryakıt piyasasının kendileri için cazibesini koruduğunu belirterek, "Biz, Türkiye'ye 1 milyar doları bulan yatırım yaptık. Türkiye'nin petrol ürünleri piyasası Lukoil için stratejik önem taşıyor. Şirket, pazar payını artırmak için seçenekleri araştırıyor. Socar ile Türk pazarında üçüncü taraf varlık satışlarının ortak edinimini değerlendirdik. Bu konularla ilgili henüz sonuçlanan bir durum söz konusu değil." dedi.

Vorobyov, Türkiye'den bir grup gazeteciyle Lukoil'in Moskova'daki merkez ofisinde bir araya geldi. Burada AA muhabirinin sorularını da yanıtlayan Vorobyov, 40 ülkede faaliyet gösterdiklerini, petrol, doğalgaz ve petrokimyanın yanı sıra elektrik enerjisi üretimi alanında da yeni çalışmaya başladıklarını söyledi.

Türk akaryakıt piyasasında yüzde 5-6 paya sahip olduklarını belirten Vorobyov, 2000-2010 yılları arasında Türkiye'deki şirketlerin Avrupa'ya göre fazla kar ettiğini ve bu dönemden sonra akaryakıt mevzuatında yapılan değişiklerle kar marjlarının düştüğünü anlattı.

"Türk piyasasından çekilmeyi düşünmüyoruz"

Vorobyov, bu durumun kendilerini de olumsuz etkilediğini ifade ederek, "Türk akaryakıt piyasası bizim için cazibesini koruyor, bayi zincirimiz yıllık 1,5 milyon ton satış gerçekleştiriyor. Türkiye pazarına bir milyar doları bulan yatırım yaptık. Yatırım yaptıktan sonra Türkiye'deki mevzuat bayiler için olumsuz bir şekilde dönüştü. Bayilik marjının düşürülmesiyle ilgili bir mevzuat çıktı. Bu bizi rahatsız ediyor. Bu sınırlamaların belki bazı nedenleri vardır veya geçici bir durumdur. Devletin bu şekilde işe karışması Türkiye'de olduğu kadar yurt dışında da görülüyor. Tabii ki bu durum bizi olumsuz etkiliyor ama Türkiye piyasasından memnuniyetsiz değiliz, çekilmeyi de düşünmüyoruz. Şu an itibarıyla uygun bir proje olursa değerlendiririz ama kesinlikte Türkiye piyasası 'cazip değil' diyemeyiz." değerlendirmesinde bulundu.

Türk piyasasında sürekli bir satın alma veya birleşme sürecinin yaşandığına da dikkati çeken Vorobyov, şöyle devam etti: 

"(Petrol fiyatları ve Amerika Birleşik Devletleri'nin uyguladığı yaptırımlar) Kriz durumundan dolayı önümüzdeki 3-4 yıl içinde Türkiye'deki faaliyetlerimizi büyütmeyeceğiz diye düşünüyorum. Bayilik konusunda ise Türkiye'deki şirketlerle iş birliğine hazırız. Türkiye'nin petrol ürünleri piyasası Lukoil için stratejik önem taşıyor, Şirket, pazar payını artırmak için seçenekleri sürekli araştırıyor. Bu anlamda, Socar ile Türk pazarında üçüncü taraf varlık satışlarının ortak edinimini değerlendirdik. Bu konularla ilgili henüz sonuçlanan bir durum söz konusu değil."

Türkiye'de petrol çıkarılması ve rafineri konusunda bir planları olmadığını aktaran Vorobyov, bu yönde bir teklif gelmesi durumunda değerlendireceklerini ifade etti.

"Petrol fiyatlarının düşüşüyle yatırımları askıya aldık"

Vorobyov, Amerika Birleşik Devletleri'nin (ABD) uyguladığı yaptırımların kendi projelerini de etkilediğini belirterek, "(ABD'nin Rusya'ya uyguladığı yaptırım) Yurt dışındaki projelerimiz ne olacak onu da bilmiyoruz şu anda. Eski yaptırımlar sadece Rusya sınırlarını kapsıyordu, şimdiki ise daha geniş kapsamlı. O yüzden bundan sonra daha da sıkıntılı olacak diye düşünüyorum." diye konuştu.

Petrol fiyatlarında son üç yıldır yaşanan düşüş nedeniyle gelir ve karlarında azalmalar olduğunu ve bu süreçte bazı önlemler aldıklarını da anlatan Vorobyov, şunları kaydetti: 

"Hem petrol çıkarılması hem de rafineri sektöründe global projelerimizi askıya aldık. En çok gelir elde ettiğimiz projelere yöneldik, onların üzerinde yoğunlaştık. Petrol çıkarılması konusunda daha çok stokun olduğu bölgelere ve ulaştırılması daha kolay yerlere yoğunlaştık. İkinci olarak, giderlerimizi çok büyük oranda kıstık. Hem Rusya'da hem de yurt dışında sahip olduğumuz aktiflerin de bir bölümünü sattık. Ukrayna'daki rafineri tesisini, Kıbrıs, Macaristan, Litvanya ve Estonya'daki satış noktalarımızı da elden çıkardık. Bizim bu konuda oluşturduğumuz bir yeniden yapılandırma programı var ve buna göre hareket ediyoruz."

"Çevre standartlarına uyum için yıllık 100 milyon dolar"

Avrupa Birliği'nin çevresel mevzuatlarına da değinen Vorobyov, söz konusu mevzuatların her geçen yıl daha da sertleştiğini söyledi.

Vorobyov, Rusya'da da bu konuda yeni standartların oluşturulduğuna işaret ederek, "Bu standartlara uyumlu olmak için hem Rusya'daki hem de diğer ülkelerdeki tesislerimizde yenileme çalışmalarımızı sürdürdük. Bu alanlardaki masraflarımız önemli bir pay oluşturuyor. Yıllık 100 milyon dolara yakın çevresel standartları karşılamak için harcama yapıyoruz." dedi.

Hazar Denizi'ne 8,7 milyar dolarlık yatırım

Bu arada, Lukoil'in Hazar Denizi'nde geliştirdiği petrol sahalarından biri olan V. Filanovsky platformuna yapılan ziyaret sırasında edinilen bilgiye göre, şirket 2002-2016 arasında bölgedeki projelerin geliştirilmesi için 8,7 milyar dolarlık yatırım gerçekleştirdi.

Bu yatırımlar arasında en yeni ve Rusya'nın en büyük off-shore petrol sahalarından biri olma özelliğini taşıyan V. Filanovsky'de ticari üretim 31 Ekim 2016'da başladı. Geçen ay itibarıyla 3 milyon ton petrol üretiminin gerçekleştirildiği sahanın ikinci fazı için de çalışmalara başlandı. Söz konusu çalışmaların bu yıl sonunda tamamlanması planlanıyor.

AA

 
Yerli Otomobile 25 Milyon Liralık Arsa Desteği
 
Troleybüs Kamyonlar Geliyor: Almanya Çalışmalara Başladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Yerli Otomobile 25 Milyon Liralık Arsa Desteği
Aksaray Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı (ATSO) Ahmet Koçaş, yerli otomobilin ...
Şehit Astsubay Şimşek Anısına Yarıştılar
2017 Türkiye Tırmanma Şampiyonası’nın 6. yarışı olan Şehit Astsubay Hamza ...
Prometeon Türkiye’den Güneydoğu Çıkartması
Geliştirdiği servis ve çözümleriyle lastik bakım yönetiminde uzman Pirelli ...
 
Dev Ortaklık Rafa Kaldırıldı
Volkswagen ile Hindistan merkezli Tata Motor's, gelişmekte olan ülkelere ...
TOBB'dan 'Yerli Otomobil' Müjdesi
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, "Şu müjdeyi vermek istiyorum. Yerli otomobili ...
TEMSA’dan Afyon Ulaşımına 15 Prestij City
Afyonkarahisar Seyahat ve Ulaşım Hizmetleri AŞ (AFSU) filosuna 15 TEMSA ...
 
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu Yayınlandı
TOKKDER’in, bağımsız araştırma şirketi TNS Global işbirliği ile yürütmekte ...
Toyota Yakıt Hücreli Kamyonla Hidrojeni Yaygınlaştırmaya Devam Ediyor
Toyota, Yakıt Hücreli Kamyon ile ticari alanda da enerji tasarrufu çalışmalarına ...
Sertrans'ın yurt dışı yatırımları, Turquality ile hızlanacak
Bakanlık onaylı Ar-Ge merkezi ile Sanayi 4.0'a hazırlanan Sertrans, Turquality ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
türkiye
truck
kamyoncu
kamyonum
src
şoför
lkw
fahrer
haberler