daf,kamyon, banner
Kamyonum
  24 Ocak 2017 Salı
Giriş Sayfam Yap Favorilere Ekle Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
 
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DİKKAT! TEST SÜRÜŞÜ DOSYA YAKIN PLAN
ŞOFÖRSEM GÜNAHIM NE DİKKAT MEVZUAT HABERLER GÜNDEM BELGE SAYILARI OSD VERİLERİ
TIRSAN, LİDERLİK, TREYLER
       
MAN’ın ‘yeni aslanı’nı test ettik!
MAN’ın ‘yeni aslanı’nı test ettik!
 
Bu ay test sürüşü sayfamız için Haziran ayında lansmanı yapılan ve MAN’ın ağır ticari araçlar ailesine yeni katılan TGS EfficentLine’ı seçtik. Antalya’da yaptığımız test sürüşünde bize bölgenin önemli otomotiv firmalarından MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’nin Akdeniz Bayisi Antoto ev sahipliği yaptı ve test aracımızı sağladı.
 
31 Aralık 2012 Pazartesi - 10:40

MAN ailesine yeni katılan Antoto Otomotiv’in sağladığı araçla Antalya Altınova Kavşağı-Çubuk Beli arasındaki zorlu rampalarda test sürüşümüzü gerçekleştirdik.

 

 

MAN TGS EfficentLine lansmanı yapıldıktan sonra Türkiye’yi 6 hafta boyunca bölge bölge dolaştı. Sektör temsilcilerinden tam not alan EfficentLine çevreci ve üstün teknik özellikleriyle ön plana çıkıyor. TGS Efficentline 18.440,  440 beygir gücünde ve 10,5 lt motor hacmine sahip. Güçlü motor frenine sahip olmasına rağmen retarderin de opsiyonel olarak sunulduğu aracımız çevreci özelliği ile de iddiasını sürdürüyor. MAN TGS EfficentLine yakıt tasarrufu sağlayan aerodinamik yapıya sahip. Euro 5 Modern Common Rail dizel motorları daha az yakıt tüketerek daha fazla randıman üretiyor ve daha uzun bir ekonomik ömür sunuyor.

 

Bu seferki testimizi uzun yıllardır uluslararası yollarda akaryakıt taşımacılığı yapan Mustafa Çomak ile gerçekleştiriyoruz. 12 yıldır Hesapçıoğlu Petrol bünyesinde çalışan şoförümüz ile yolculuğumuza ve sohbetimize başlıyoruz. 

 

Bildiğiniz gibi test sürüşlerimizde kullanıcıların en fazla önem verdiği konular olan ‘yakıt tasarrufu’, ‘sürüş konforu’, ‘fren performansı’, ‘manevra kabiliyeti’, ‘dayanıklılık’ ve‘çekiş gücü’ konularını şoförlerimizin değerlendirmesini istiyoruz.

 

 

Dört dörtlük bir araç

 

Daha önce MAN kamyon kullanmadığını belirten şoförümüz; bizim testimizin daha tarafsız olacağı konusunda da inancımıza katkı sağlıyor ve kabin diyoruz:

 

Diğer araçlara kıyasla bu aracın çok konforlu olduğunu, dört dörtlük bir araç olduğunu belirtiyor şoförümüz. Şoför koltuğunda sürüş esnasında hiç yorulmadığını da sözlerine ekliyor. Ayrıca kabinin motor sesini hiç içeri almadığını belirten Çomak “Diğer kullandığım araçlarda istediğiniz kadar camları kapatın kabin gürültüsü insanın canına yetiyor!” diyerek memnuniyetini bu sözlerle ifade ediyor.

 

Yarım debriyaj gibi dorseye yanaşılıyor

 

Genellikle bu çekici ile tanker kullandığını belirten Çomak, hem manevrasına hem de tankere yanaşmasına hayran kaldığını ifade ediyor. “‘Dm’ ve ‘Rm’ modu diye bir özellik var. Bu geri geri yanaşırken çok işe yarıyor. Rm moduna aldığınızda gaz vermeden yavaş yavaş geri geri gidebiliyorsunuz. Çok riskli bölgelerde büyük avantaj sağlıyor” diyen Çomak, bu modların yarım debriyaj görevi gördüğünü de belirtiyor.

 

 

Özellikle ağır vasıta araçlarda aynalar şoförlerin vazgeçilmezleri arasında. “Bazı araçların ön tarafını görmek için ayna mevcut olmuyor. Sonradan şoför isterse opsiyonel olarak taktırabiliyor. Ben bu araca sadece iki tane paspas koydum! ” diyen Çomak araçtaki yüksek standartları bu kendine has ifadeyle vurguluyor.

 

Retarderi çekmeden durdurmak mümkün değildi

 

12 yıldır farklı birçok araç kullandığını belirten Çomak, “İsim vermek istemiyorum ama bazı araçlarda retarderi çekmeden aracı durdurmak mümkün değil! MAN’da hiç öyle bir sıkıntı yok! Bu aracın retarderi yok ama motor freni retarderin görevini fazlasıyla görüyor” diyor. Ayrıca motor freninin araca hiç bir zararının olmadığını söyleyen Çomak “Retarder gibi bakım maliyeti de gerektirmiyor. Bu da filo sahipleri için çok önemli bir avantaj” diyor. “Auto” konumundayken frene basıldığında motor freninin otomatik devreye girdiğini söyleyen şoförümüz “Otomatik şanzımanın olması da çok büyük avantaj sağlıyor. Frene basıldığı andan itibaren aracın hızına göre vitesi otomatik düşürüyor. Siz manuel vitesli bir araçta bu vites düşüşlerini bu kadar hızlı yapamazsınız” diyor.

 

Çomak şoförlerin ön rüzgârlığı çok sevdiğini ancak bunun yanlış bir algılama olduğunu da sözlerine ekliyor. Ön rüzgârlığın MAN’ın bu modelinde olmadığını, bunun da yakıt tasarrufu sağladığını vurguluyor.

 

 

MAN TGS Efficentline’ın 440 beygir motora sahip olduğunu söyleyen Çomak “Ekranımdan siz de görebilirsiniz; araç 1500 devire gelmeden vites değiştiriyor. Bu da yakıt tasarrufu sağladığının bir göstergesi. Tabi yakıt tasarrufunda kullanılan lastik de çok önemli. Bu araçta Bridgestone lastikleri kullanılıyor.”

 

Her şey elimin altında

 

Şoförümüz aracı kontrol edebilmek için her şeyin elinin altına olmasını çok beğendiğini söylüyor. Aracın yol bilgisayarı, hız sabitleme, tempomat, müzik çalar gibi özelliklerinin kontrolünü direksiyon üzerinden sağlayabildiğine dikkat çeken şoförümüz, böylece dikkatinin dağılmadığını ve gözünü yoldan ayırmadan kontrolleri sağlayabildiğini belirtiyor.

 

Yokuş Kalkış Destek Sistemi büyük kolaylıkmış

 

“Bu araçta ‘Yokuş Kalkış Destek Sistemi’ de var. Bu şoförler için çok büyük bir kolaylık, güvenlik açısından çok önemli bir özellik. Araç rampada kalkarken üç-dört saniye frenleme yapıyor. Bu aracın geri kaçmasını engelleyen bir sistem” diyor. Tabii bunu bizim de yaşayarak görmemiz gerekli! Şoförümüzden bu performansı gerçekleştirmesini rica ediyoruz ve görüyoruz ki gerçekten söylendiği gibi.

 

Freni test ediyoruz!

 

Önce aracımız 70 km hızla giderken şoförümüz frene basıyor. Daha sonra aracımızın hızını 80 km’ye çıkarıyor ve tek tekerin suya girdiği anda frene basıyor. Sonuç çok etkileyici! “Aracımızda Knorr-Bremse fren sistemi kullanılıyor. Tekerlekler çapraz frenleme özelliğine sahip! Bu savrulmayı en aza indiriyor. ESP harika bir sistem. Sizin olduğunuz tekeri hissedebildiniz mi? O tarafta mıcır ve su olduğu için sistem o tekeri tutup tutup bırakıyor. Böylece savrulma önlenmiş oluyor”  diyen şoförümüz bu sistemin son derece güvenli olduğunu bu sözlerle vurguluyor.

 

 

Madenlerde neden sürekli MAN’la karşılaşırsınız?

 

“Bunlara ‘Kemikli Araba’ diyorlar ya, son derece hakkılar. Neredeyse bütün madenlerde karşınıza MAN çıkacaktır. Çünkü yürüyen aksamı çok kuvvetlidir. Zaten öyle de olması gerekir. Sonuçta çok ağır şartlarda çalışılıyor. Böyle çalışma koşullarında hiç bir şey riske atılamaz!” diyerek MAN’ın sağlamlığına vurgu yapan şoförümüze bu sözlerin ardından veda ediyor, bizi aracımız hakkında ayrıntılı olarak aydınlattığı için teşekkür ederek uğurluyoruz.

 

  

TGS 18.440 4*2 BLS

 

Motor-Soğutma Sistemi-Debriyaj

-D2066LF40-EURO 5 SRC C-R OBD2 Common Dail Motor

-Güç: 440 HP/ 324 KW (1600-1900d/dak)

-Azami Tork: 2100 Nm (1000-1400 d/dak)

-Motor Hacmi: 10,5 lt

-EDC Motor Regülasyonu

-EVBec motor Fren Sistemi (3 Kademeli)

-Özel Geliştirilmiş Hava Basınç Yönetim sistemi (APM)

-Tek Diskli MFZ 430 debriyaj

-Tempomat (Hız Sabitleyici)

 

Şanzıman

 

-ZF 12 AS 2130 DD MAN TipMatic otomatik şanzıman

 

Fren Sistemi

-MAN BrakeMatic (elektronik fren sistemi)

-MAN EasyStart Kalkış Takviye Sistemi

-ABS Fren Sistemi

-ASR anti patinaj sistemi

-ESP elektronik stabilite programı

-Hafiletilmiş, aluminyum basınçlı hava tüpü

 

Akslar ve Süspansiyon

-VOK-07 tipi 7,5 tonluk ön aks

-HY-1350 tipi 13 tonluk hipoid arka aks

-7,5 tonluk parabolik ön makas

-4 Körüklü havalı 13 tonluk arka süspansiyon

-ECAS hava süspansiyon sistemi

-Ön aksta ve arka aksta stabilizatör (x denge kolu)

-Arka aksta diferansiyel kilidi


Arkadaşına Gönder   Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
 
 
DFM; Küçük Ama Pratik!
 
Yeni 2013 Michelin Kamyon Lastikleri Serisi
 
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
 
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
DİĞER HABERLER
 
AVİA TÜRKİYE’DE
Kamyonum Dergisi her ay olduğu gibi yenilikleri takip etmeye devam ediyor. ...
‘ADAMLAR YAPMIŞLAR, ÇOK DA İYİ YAPMIŞLAR’
Bir test sürüşü maceramız daha başlıyor. Kamyonum Dergisi olarak Ford ...
“Araç Alacak Olsam Yine Iveco Alırım”
Bu ayki test sürüşümüzü Iveco Stralis 450 AT serisi ile gerçekleştiriyoruz. ...
FORD CARGO 4136 M MİKSERLE ŞENTEPE GÜZERGAHI’NDA YOLA ÇIKTIK
Evet bir test sürüşünde daha şoförümüz ve biz başbaşayız... Yine yıllarını ...
 
 
İSTER YÜKLÜ İSTER BOŞ DAILY 70C15 İLE RAHAT SÜRÜŞ
IVECO’nun Taşımacıların İhtiyaçları Doğrultusunda Piyasaya Sunduğu 7 TONLUK ...
 

 
Nuray PEKCAN
 
  KAMYONUM'DA BU AY
  OTOBÜSÜM'DE BU AY
  VİDEOLAR
Uzaktan Kumandalı Volvo

Uzaktan Kumandalı Volvo

ifat, çevre teknolojileri fuarı
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
 
 
SEKTÖREL EĞİTİM
 
Sedat ŞAHİN
 
 
Savaş Bölgesinde Taşıtım Kaldı!
 
Ragıp Oduncu
 
 
ADR
 
Çağatay AY
 
 
KAYSERİ FACİASI, 24 SAAT SİYASET, KİM SORUMLU?
 
İhsan MEMİŞ
 
 
Yetki Belgesiz Taşımacılık
 
Şerafettin Aras
  ANKET
     
 
Aracınız Hangi Marka?

MAN
RENAULT
ISUZU
MERCEDES-BENZ
IVECO
SCANIA
VOLVO
FORD
DAF
BMC
OTOKAR

Sonuçlar Anket arşivi
 
     
 
 
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene EKle
 
 
•Dünyada Taşımacılık
•Dikkat!
•Test Sürüşü
•Bunları biliyor musunuz?
•Dosya
•Yakın Plan
•Teslimat
•Son Yasal Düzenlemeler
•Şoförsem Günahım Ne
 
 
•Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
•Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
•Özel Tasarım Araçlar
•Modifiye Kamyonlar
•Treyler Galeri
•Üstyapı Galeri
•Otobüslerde Yeni Modeller
•Kamyon Magazin
•Güzeller
 
 
•Yeni Araç Tanıtımları
•Test Sürüşleri - Kamyon
•Test Sürüşleri - Hafif Ticari
•Kamyon Yarışları
•Monster Truck Yarışları
•Kamyon Simülatörleri
•Otobüs Simülatörleri
•Yeni Teknolojiler
•Kamyon Magazin
 
 
•kamyoncu
•truck
•şoför
•treyler
•news
•bus
•sondakika
•fahrer
• haberler