Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
30 Mayıs 2018 Çarşamba - 17:13

Mercedes'den Çevre Yönetim Sistemi

ISO 14001:2015’e geçiş denetimini başarıyla tamamlayan ve 2015 sertifikasını almaya hak kazanan Mercedes-Benz Türk, “Sıfır Atık Su” projesi ile suda, “Hava Kirliliği Kontrolü” ile havada ve “Atık Yönetimi” ile de karada en çevreci otomotiv üreticilerden biri olmayı sürdürüyor.

Mercedes den Çevre Yönetim Sistemi

Türkiye’nin en büyük yabancı sermayeli şirketlerinden biri olan Mercedes-Benz Türk; Daimler bünyesindeki çevre koruma verimliliği düzenlemelerine birebir uymaya devam ederken; sorumluluk bilinci doğrultusunda tesislerinin çevreye etkilerini sürekli azaltıyor ve iyileştirmelerine devam ederek otomotiv sektörüne yön veriyor. Son olarak ISO 14001:2015’e geçiş denetimini başarıyla tamamlayan ve Çevre Yönetimi Sistemi sertifikasını almaya hak kazanan Mercedes-Benz Türk; ilgili yasal yönetmeliğin gerektirdiği sertifikalara sahip uzmanlardan oluşan Enerji Yönetim Takımı’nın hazırladığı düzenli raporlamalarla iyileştirme gereken noktaları ve tasarruf potansiyellerini belirledikten sonra gerekli yatırımları gerçekleştiriyor.

Ayrıca 2016-2017 yıllarında Hoşdere fabrikamızda çalışan dört mühendisimiz UNIDO (Birleşmiş Milletler Sanayi Kalkınma Örgütü) ve Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın ortaklaşa düzenlediği 9 aylık periyotta tamamlanan enerji yönetim sistemleri kurulumu ve uzmanlığı eğitimine katılmış, bu eğitimler sonunda “Enerji Yönetim Sistemleri Uzmanı” olarak sertifikalandırılmışlardır. Hoşdere tesisimiz de “Enerji Yönetim Sistemleri Tamamlama Sertifikası” almıştır.

Atık yönetimine 2 milyon Avro’ya yakın yatırım                                                            

Atık Yönetimi ile Hoşdere Otobüs Fabrikası ve Aksaray Kamyon Fabrikası’nda “tehlikeli” ve “tehlikesiz” atıklar, oluştukları noktalarda biriktirilerek bertaraf işlemine gönderiliyor. Bu yöntemle atıkların fabrika içinde taşınması kolaylaştırılırken, fabrika sahasında bulunan merkezi atık mahalinde de daha fazla yer kazanılıyor. Mercedes-Benz Türk, atık yönetimi ile ilgili Hoşdere Otobüs Fabrikası’na 1.000.000 Avro’nun üzerinde ve Aksaray Kamyon Fabrikası’na ise 700.000 Avro’yu aşan tutarlarda yatırımlar gerçekleştirdi.

2017 yılında uygulanmaya başlanan Sıfır Atık Su projesiyle de fabrikadan çıkan bütün tehlikeli atık sular fabrika içerisinde bulunan endüstriyel ve biyolojik arıtma tesislerinden geçerek deşarj ediliyor.

Mercedes-Benz Türk, Hava Kirliliği Kontrolü’nü de elden bırakmıyor ve fabrikalarındaki yanma, yapıştırma ve boya süreçlerinden kaynaklanan uçucu organik bileşen emisyonlarını kontrol altında tutuyor. Bu emisyonların azaltılmasına yönelik yapılan çalışmalar neticesinde, son 4 yılın en düşük uçucu organik emisyon değerlerine ulaşıldı.

Bina otomasyon sistemiyle enerji tasarrufu

Hoşdere Otobüs Fabrikası’ndaki bina otomasyon sisteminin bir parçası olan zaman programları ile aydınlatmaların ve ısıtma-soğutma sistemlerinin gereksiz yere çalışması engelleniyor, buna ek olarak ısı kontrol cihazları ile ortam sıcaklıkları izlenerek kontrol sağlanıyor. Aydınlatmalar, ısıtma-soğutma sistemleri ve pompalar zaman programları ile kontrol edilirken, ısı geri kazanım sistemi ile ısıtma yapılan zamanlarda emilen havadaki ısı geri kazanılarak tekrar ortama veriliyor. Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası’nın kuruluşundan beri kullanılan bina otomasyon sistemi ile yaklaşık %25 oranında enerji tasarrufu sağlanıyor. Enerjinin daha verimli kullanılmasını hedefleyen ve enerji kesintisi nedeniyle ortaya çıkabilecek olumsuz çevresel etkileri kaynağından engellemek amacıyla Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda kurulan “Trijenerasyon Tesisi” sayesinde doğalgaz kullanılarak; elektrik, ısıtma ve soğutma suyu elde ediliyor. Bu sistemle elektrik ihtiyacının %100’ü, kış aylarında ise ısı ihtiyacının %40’ı ve yaz aylarında klima amaçlı soğutma ihtiyacının bir kısmı karşılanıyor. Tüm bu çalışmalar sonucunda; 2007 senesinden beri Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda sürdürülen enerji verimliliği çalışmaları kapsamında araç başı %30’un üzerinde enerji tasarrufu elde edilirken, karbondioksit salınımında yıllık 10.000 ton civarında düşüş sağlandı.

Markanın sahip olduğu Aksaray Kamyon Fabrikası’nda ise 2017 yılında elektrik tüketiminde %3, doğalgaz tüketiminde %14 ve su tüketiminde %20 oranında tasarruf sağlanırken, karbondioksit salınımında %23,5 oranında düşüş elde edildi.

Fosfatlama ve katodik daldırma ile çevre dostu fabrikalar

Mercedes-Benz Türk, korozyon direnci ve profil içi çeperlerinde sağladığı yüksek kaplanabilirlik açısından mevcut en modern malzeme ve süreç seçimini tercih ederek Hoşdere ve Aksaray’daki fabrikalarında fosfatlama ve katodik daldırma sistemini uyguluyor. Son derece çevreci olan bu sistem sayesinde 10 yılı aşkın korozyon garantisi sağlanarak ürünlerin kullanım süresi artırılırken, ortaya çıkabilecek onarım amaçlı boyama ihtiyacı minimuma iniyor. Bu sayede bir yandan hammadde ve enerji tasarrufu sağlanırken diğer yandan da onarım sürecinin doğurabileceği çevre kirliliği sınırlandırılıyor. Süreç olarak son derece çevreci olan kataforez, su bazlı olmasına bağlı olarak tehlikeli atık ve solvent emisyonu oluşumuna neden olmuyor ve kataforez banyosu sürekli kullanıldığından atık suya yol açmıyor.

Hoşdere Otobüs Fabrikası için bir dönüm noktası oluşturan astar robotu kullanımı sayesinde de araç başı tüketilen astar boya miktarı en az %40 düşürülerek üretim kalitesi artırılırken; kimyasal kullanımı azaltılarak, VOC salınımının da azalmasına katkıda bulunuldu.

Mercedes-Benz Türk Otobüs Kalite Güvence Direktörü Murat Bengü “Mercedes-Benz Türk olarak ‘sürdürülebilir çevre, sürdürülebilir üretim’ felsefesi ile üretimin her adımında çevreyi korumaya büyük önem veriyoruz. Süreçlerimizi ve teknolojik tercihlerimizi bu doğrultuda şekillendirerek çevresel yükün azaltılması için birçok faaliyet yürütüyoruz. Yoğun emek gerektiren bir iş olması sebebiyle kişinin sahip olduğu bilinç işin kalitesini çok etkiliyor. Bu sebeple çevre süreçlerinde farkındalık ve bilinçlendirme eğitimlerine çok önem veriyoruz.” şeklinde konuştu.

Mercedes-Benz Türk Kamyon Üretim Mühendisliği Direktörü Sedat Zeytunlü ise; “Aksaray Kamyon Fabrikamızda gerçekleştirdiğimiz çevreci uygulamalar neticesinde Daimler kuruluşları arasında düzenlenen Çevre Liderlik Ödülü yarışmasında 77 proje içerisinden, Aksaray Kamyon Fabrikası “Geleceğimizi Koruyalım” projesi ile 3.’lük ödülüne layık görülerek; Daimler Çevre Liderlik ödülünü 2 kez alan tek fabrika unvanına da sahip oldu. Bu bizim için büyük bir gurur kaynağı.’’ dedi.

2017 yılında fabrikalar özelinde yapılan çalışmalar:

Hoşdere Otobüs Fabrikası:

  • Fabrikanın ihtiyaç duyduğu elektrik enerjisinin üretildiği kojenerasyon elektrik üretim tesisinde 2 adet yeni nesil ve %2.5 daha verimli doğalgaz motoru devreye alınarak, doğalgaz sarfiyatında 259.000 m³ ve CO2 emisyonunda yaklaşık 463 ton/yıl azaltım sağlandı.
  • Tesis suyunun ısıtılmasında kullanılan kazanların değiştirilmesi ile yıllık yaklaşık 679.000 m³ doğalgaz tasarrufu ile birlikte 1215 ton CO2 emisyon azaltımı sağlandı.      
  • Tesis genelinde 5080 aydınlatma armatürü LED ile değiştirildi, 1.800.000 kWh elektrik enerjisi tasarrufu ve 832 ton CO2 emisyon azaltımı sağlandı.
  • Boya kabinlerine takılan varlık sensörleri sayesinde kabin içerisinde uygulama olmadığı durumlarda yüksek güçlü fanlar yavaşlatılmakta, otomasyon program revizyonları sayesinde tesis verimlilikleri artırılmakta ve enerji tüketimlerinde ciddi düşüş sağlanmakta. Bu revizyonlar sayesinde toplamda 2.350.000 kWh elektrik enerjisi tasarrufu ve yıllık 1086 ton CO2 azaltımı gerçekleştirildi.

Aksaray Kamyon Fabrikası:

  • 2017 yılında, fabrika ana ısı beslemesini sağlayan sistemlerde yapılan yatırım ve iyileştirmeler sayesinde 2.200 ton CO2 salınımı önlendi. Beraberinde fabrika kapalı alanlarında ısıtma sistemleri için standart bir düzenleme yapıldı ve kapalı alan sıcaklıkları yönetilebilir hale getirildi. Bu proje ile de 2.000 ton CO2 salınımının önüne geçildi.
  • Gün ışığı sensörüne göre aydınlatma şiddet ayarı yapabilen full otomasyonlu LED aydınlatma sistemlerine geçiş süreci başlatıldı. Bu düzenleme sayesinde 411 ton CO2 salınımı önlendi.
Ana enerji kalemlerinden biri olan basınçlı hava tüketimleri konusu ele alındı ve bu alanda yapılan iyileştirme faaliyetleri ile 101 ton CO2 salınımı engellendi.

 
Bosch Türkiye’den 2018’e Pozitif Başlangıç
 
Lojistik Sektörü Tırsan'ı Seçti
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Bosch Türkiye’den 2018’e Pozitif Başlangıç
Bosch Türkiye’nin Cirosu, 2017’de Yüzde 32 Artarak 15,5 Milyar TL’ye Ulaştı
Türkiye’ye Sonuna Kadar Bağlıyız" Denildi.
Uber'den yapılan açıklamada, "Türkiye’deki şehirlerin ulaşım seçeneklerini ...
Renault Master Kısa Şasi Panelvan
Renault, hafif ticari araç ürün yelpazesini zenginleştirmeye devam ediyor. ...
 
Scania-Doğuş’tan Sınır Tanımayan Servis Hizmeti
Scania, Özbekistan’da arızalanarak yolda kalan araç için İstanbul’dan ...
Mercedes-Benz Türk StartUP Yarışmasında Ön Elemeyi Geçen 60 Girişimci Eğitim Kampında Buluştu
62 ilden 485 startup’ın katıldığı Mercedes-Benz Türk StartUP yarışmasında ...
Türkiye’nin Toplam Araç Parkı 22,4 Milyona Ulaştı
Her yıl otomotiv sektöründen birçok uzmanı bir araya getiren Aftermarket ...
 
Renault ve Dacia’dan Yaz Servis Kampanyası
Renault ve Dacia sahipleri, otomobillerini yaz aylarına fırsatlarla hazırlıyor. ...
Dizele Alternatif Doğal Gaz
IVECO’nun LNG’li(sıvılaştırılmış doğal gaz) kamyon stratejisi, Avrupa ...
Araç kiralama pazarına turizm dopingi
2018 için konulan 40 milyon turist hedefi, araç kiralama pazarını da ayağa ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylernewsşoförtürkiyedikkatsondakikafahrertruck haberler