Mısır üzerinden Afrika ve Arabistan yarımadasına yapılan ihracatta büyük oranda düşüş yaşanırken, maliyetler de yüzde 300 oranında arttı. 23 Nisan'da kara taşımacılığı anlaşmasının Mısır tarafından yenilenmemesi sonrası Süveyş Kanalı üzerinden direkt Ro-Ro seferleriyle nakliye sorununu çözen ihracatçılar, şimdi de şoförlerin ihracat yapılan ülkelere naklinde sıkıntı yaşıyor. En çok sıkıntının yaşandığı ülke ise Suudi Arabistan. Arabistan'ın nakliye yapılan aracın şoförüyle gümrükten geçme şartı nedeniyle Türk şoförler uçakla Ürdün'e, oradan da Kızıldeniz üzerinden feribotla Ro-Ro gemilerinin yanaştığı limana yetişerek gümrükten giriş yapıyor. Türkiye'nin yaşanan sıkıntılar nedeniyle nisan ayından beri Suudi Arabistan hükümetiyle görüştüğü, ancak bir çözüm bulunamadığı öğrenildi. Akdeniz İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı M. Bülent Aymen, 2013'te yürürlüğe giren Türkiye-Mısır arası Karayolu Taşımacılık Antlaşması'nın Nisan 2015'te Mısır tarafından tek taraflı olarak feshedildiğini belirterek, bu tarihten itibaren Mısır üzerinden karayolu taşımacılığı yapılamadığını anlattı. Aymen, Suudi Arabistan ve Mısır geçişlerinde yaşanan sorunlardan dolayı, önemli ihracat pazarı olan Arap körfezi ülkelerine yönelik ihracatı olumsuz etkilediğini belirtti.
Uluslararası Nakliyeciler Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Abdurrahim Kılıç ise şu an Ro-Ro üzerinden ihracat yaptıklarını, ancak Ro-Ro'lara sınırlı sayıda şoför alındığı için Suudi Arabistan limanlarında sıkıntı yaşadıklarını vurguladı. (Zaman)
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
YAZARLAR | ||||||||||
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
|
||||||||||
ÇOK OKUNANLAR | ||||||||||
|
||||||||||
FACEBOOK'TA KAMYONUM | ||||||||||
ANKET | ||||||||||
|
||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||