daf,kamyon, banner
Kamyonum 142, dergi
  21 Şubat 2017 Salı
Giriş Sayfam Yap Favorilere Ekle Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
 
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DİKKAT! TEST SÜRÜŞÜ DOSYA YAKIN PLAN
ŞOFÖRSEM GÜNAHIM NE DİKKAT MEVZUAT HABERLER GÜNDEM BELGE SAYILARI OSD VERİLERİ
       
Nükte Otomotiv: Her Sattığımız Aracın Arkasındayız
Nükte Otomotiv: Her Sattığımız Aracın Arkasındayız
 
Ticari araç grubunda sıfır ve 2. El araç alım-satım ve takas hizmetleriyle 1964’ten beri sektöründe en güvenilir firmaların başında gelen Nükte Otomotiv’deyiz.
 
6 Ocak 2017 Cuma - 15:40

Müşteri odaklı hizmet, dürüst ticaret anlayışı ve geniş ürün gamı ile sektörün öncü markası olmayı başaran Nükte Otomotiv, 32 bin metrekarelik garaj alanıyla tüm Türkiye’nin hizmetinde…

Genellikle filo alımları yaptıklarını belirten Nükte Otomotiv Genel Koordinatörü Haktan Nükte, sattıkları her aracın arkasında olduklarına dikkat çekti.

İşte Haktan Nükte’nin Kamyonum’a yaptığı açıklamalardan önemli başlıklar:

2. El konusunda Türkiye genelinde önemli bir lokasyon olan Konya’dayız. İlk önce firmanızı tanıyalım. Ne zaman ve kim tarafından kuruldu? Bugüne kadar gelinen süreçte neler yaşadınız?


1964 yılında Konya Selçuklu bölgesinde ticari hayatına başlayan Nükte Otomotiv Gıda Petrol Ürünleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi uzun yıllar sektörden kazandığı tecrübe ve birikim ile 1998 yılında kurumsallaşma çalışmalarına başlayarak Konya Fevzi Çakmak mahallesindeki yeni yerinde Nükte Otomotiv Gıda Petrol Ürünleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi ismi ile siz değerli müşterilerimize hizmet vermeye başlamıştır. Dürüst ticaret anlayışı, geniş vizyonu ve öngörülü yaklaşımları ile Yönetim Kurulu Başkanımız Ahmet Nükte önderliğinde Türkiye’nin zorlu kriz dönemlerini başarı ile atlatmış olan firmamız, gelişen teknolojinin tüm imkanlarından faydalanarak, sağlam bir altyapı oluşturmuş ve yerel bazda verdiği hizmetleri genişleterek ulusal pazara taşımıştır. 2015 yılında hizmet kalitesini artırmak adına 32.000 m2lik garajı, tam donanımlı kademesi, kasko ve trafik hizmetleri ve satış sonrası hizmetleriyle sektörün öncü isimleri arasında yer almıştır.

Nükte Otomotiv, ticari araç grubunda sıfır ve ikinci el araç alım-satım ve takas hizmetlerini Türkiye genelinde yaygın dağıtım ağı ile gerçekleştirmektedir. Her marka, model ve yaşta araç alım satım hizmetleri sunmaktadır.



Filo Alımları Yapılıyor

Gerçekçi yaklaşım nedir? Bu sektörde sizin işinizde gerçekçi yaklaşım neyi ifade ediyor?

Gerçekçi yaklaşım, sattığınız aracın ayıbını saklamadan müşterine söylemektir. 2. El araç sektörünün en büyük problemi; olmayanı varmış gibi, olanı yokmuş gibi göstermektir. Nükte Otomotiv ikinci el araçlarda satın alım aşamasında her aracı kaporta aksamından motor aksamına kadar tüm detaylarıyla incelemeye tabi tutan uzman satın alım personeliyle müşterilerimizin güvenli yolculuk yapmalarını sağlamaktadır. Bu ekspertiz sonucunda alınan araçların eksikleri kadememiz tarafınca giderilip satışa hazır hale getirilmektedir.

“Her sattığımız malın arkasındayız.”

Nükte Otomotiv olarak Türkiye’deki öncü firmalar arasında bulunmamızın başlıca sebebi sattığımız malın arkasında durmamızdır. Sattığımız malın kusuru varsa bunu müşteriye söylemekle mükellefiz. 1964 yılından beri insanları yanlış yönlendirmeden, doğru yönlendirerek, insanlara gerçeği söyleyerek satış yapmak bizim politikamızdır. Bu noktada da Türkiye’de güzel bir ismimizin olduğunu düşünüyoruz. Bizimle alışveriş yapanların memnuniyetine önem veriyoruz ve sattığımız aracın da takibini satıştan sonra tekrar yapıyoruz. Müşterilerimizle diyaloğu kesmiyoruz. Satış öncesi şeffaf yaklaşımımız , satış sonrası memnuniyete dönüşüyor.Satış aşamasında müşteriye ekspertiz yaptırtmadan aracın satışını vermiyoruz. Satış esnasında da bir sözleşme hazırlıyoruz. Aracın eksiklerini, aracın ekspertizinin yapıldığını, alıcının aracı gösterdiğini bundan sonraki doğacak sorumluluğun bize ait olmadığı yönünde karşılıklı mutabakat sağlıyoruz.



Müşteri aracı aldıktan bir hafta sonra ‘motorunda bir arıza çıktı’ dediğinde bu durumda müşteriyle işi nasıl çözüyorsunuz?  Yine destek olma durumunuz var mı?

Başımızdan geçen bu tür olaylar oluyor. Motoruyla alakalı birkaç müşterimiz problem yaşadı ve biz firma olarak motorunu yaptırdık.  Neticesinde mekanik bir olay bunu usta atlayabilir ya da içerisinde almış olduğu bir yara olabilir. Bizden kaynaklanan bir problem varsa müşterimize zarar vermemek adına müşterimizle tekrar ikili diyaloğa giriyoruz.  Genelde yüzde 50 yüzde 50 masrafları paylaşıyoruz. Kabahat müşteri de olsa bile yine kendi ustamızı yönlendiriyoruz. Müşterimize parça noktasında, motor noktasında yardımcı oluyor ve sürecin takibini de yapıyoruz.

Geri Alım Garantisi Veriyoruz

2. El’de geri alım garantisi uygulamanız var mı?
Araç sattığımız müşterilerimiz genelde "Bunu 2 yıl sonra getirsem kaç paraya alırsın?" sorusunu bize yönlendiriyor. Biz de müşterimize zarar ettirmeyeceğimizi söyleyerek, aracı binici rakamı üzerinden alacağımızı ifade ediyoruz. Ayrıca takasta da zarar etmeyeceğini belirtiyoruz. Müşteri memnuniyeti sağladığınız zaman tekrar araç yenilemeye size geliyor. Siz de sattığınız aracı almak zorunda kalıyorsunuz. 

2. El Kredisi ile Müşteriye Finansal Destek

Vade olanakları, birtakım banka desteği gibi müşteriye tanıdığınız finansal imkanlar var mı?

Bizim 2. El sektörü olarak bir finans kuruluşumuz yok. Aslında bizim de bir finans kuruluşumuz olmuş olsa 2. El sektörünün bir ivme kazanacağını düşünüyoruz. Nükte Otomotiv, sektördeki itibarı ile müşterilerine uygun şartlarla anlaşmalı olduğu bankalar aracılığı ile kredi imkanı sağlayarak hedeflediği müşteri memnuniyeti politikasını yakalamaktadır. Genelde treyler satışlarında finanse ettiğimiz müşterilerimiz oluyor.



Geniş Ürün Yelpazesi

2. El ürün gamınızda neler var?

Ürün yelpazemiz oldukça geniştir. Binek ve hafif ticari dışında; kamyon, çekici, treyler, inşaat grubu, çift çeker dediğimiz büyük tonajlı araç gruplarında faaliyet gösteriyoruz. Satış portföyümüzün geneli  çekici ve treyler ağırlıklıdır. 2. El’ in yanında sıfır araç da yapıyoruz. 2014 yılında 175 araç tek alım gerçekleştirdik. 2015 yılında 225 araç tek alım olarak sıfır araç satışlarımızı devam ettiriyoruz. Türkiye genelinde satış yapmak için uğraşıyoruz. Türkiye’nin 2. El’de en önemli firması olmak için çalışıyoruz.

Türkiye geneline hizmet veren bir firma olduğunuz için değişik illerde de bayi şeklinde yapılanma düşünceniz var mı?

Tabii ki düşüncelerimiz var; ancak bizim sektör olarak kurumsal kimlik kazanmamız gerekiyor. Bayi sisteminde maalesef galeri yürümüyor. Çünkü gelen müşterimiz birebir işin başındaki kişiyi görmek istiyor. ‘Başında durmadığınız iş sizin değildir’ diye bir deyim vardır. Bu deyim şu anda bizim sektörümüz için geçerlidir. Beraber çalıştığımız Ankara ve İstanbul bölgelerinde firmalar var. Dürüst, müşteri memnuniyetini önde tutan, satış tirajı yüksek alım-satım yaptığımız 3 ya da 4 firma var.

Özellikle Euro 6 ile büyük üreticiler 2. El yapılanmalarına çok fazla konsantre olmaya başladılar. Siz de bu sektörde önemli bir güçsünüz. Bu durumu nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu süreç zaman içerisinde sizin aleyhinize döner mi? Herhangi bir risk teşkil ediyor mu? Müşteri o tarafa doğru yönelir mi?

Çağı yakalayamayan firmalar için risk teşkil ediyor. Biz, 2. El alım satımı yapıyoruz; ama bir yandan da çağın getirdiği teknolojiyi, gereklilikleri takip etmeye çalışıyoruz.  Büyük kuruluşlar, global güçler bu pastadan payı almak istiyor. Bizim bu noktada bir çekincemiz yok. Aksine daha iyi olacağını düşünüyorum. Artan rekabet sonucu sektöre profesyonellik katacağını ve iyiyle kötünün arasında ki farkın daha bariz belli olacağını düşünüyorum. Ülkemizi 500 Milyar Dolar ihracat hedefine ulaştıracak sektörlerden en önemlisi bizimde bir parçası olduğumuz lojistik ve nakliye sektörüdür. Yaptığımız piyasa araştırmaları sonucunda parçası olduğumuz sektör, ülkemizin 2023 vizyonu doğrultusunda, önümüzdeki yıllarda katlanarak büyüyecek olduğu görülmektedir. Firmamız bu büyümenin içerisinde müşterileri ile birlikte etkin rol almak istemektedir. Bu doğrultuda yaptığı çalışmaların doğru yönde olduğunu da her yıl artan satışları ve yükselen satış grafiği göstermektedir.

Bu bağlamda Nükte Otomotiv, Türkiye’de ki ticari araç sektörünün en önemli oyuncularından biridir. Kurulduğu günden bu yana ödün vermeden sürdürdüğü müşteri memnuniyetine odaklı dinamik hizmet anlayışı sayesinde kurumsal itibar araştırmalarında sektörün en beğenilen ve en çok güven duyulan markaların başında gelmektedir.


 
Mesleğe Girişte Yeterlilik Olmalı

Sizin bir sivil toplum örgütlenmeniz, bir mevzuatınız yok. Kendi içinizde bir yapılanma, bir güçlenme,  devletin karşısına çıkacak bir STK yapılanması oluşturmayı düşünmüyor musunuz?

Bizim sektörde bireysellik daha ön planda olduğu için bu oluşumu kurmak, kurabilmek ne kadar mantıklı, kurulabilir mi? Bununla ilgili uğraş vermek gerekiyor; ama dediğiniz gibi büyük firmalar bu işe girdiği zaman bir yeterlilik getirmeye çalışacaklar. Bu da bizim gibi firmaların işine gelecek. Sermaye olarak bir yeterlilik getirebilir. Alan olarak bir yeterlilik getirebilir. Ekspertiz olarak, kademe olarak bir yeterlilik getirebilir. Firma olarak bunların hepsine zaten sahibiz. Şu anda aşağı yukarı çekici stokumuzda ortalama 100-150 adet çekici ve 50 - 100 adet de treylerle dönen bir firmayız. Yıllık satış rakamlarımız çekici ve treyler bazında 500 - 600 adet bandında ve bu satış tirajını her geçen yıl emin adımlarla arttırmaya devam ediyoruz. Hem satış hem de alış noktasında işini çok titiz yapan bir firmayız. Yeterlilik noktasında da güçlük çekmeyen bir firma olduğumuzu düşünüyoruz. O yüzden yeterlilik gelsin biz de istiyoruz. Biz, hasarlı araç almıyoruz. Ağır işte çalışmış yorgun araç almıyoruz; Biz bu kadar hassas davranırken öbür taraftan başka odaklar,  yalanla, dolandırıcılıkla iş yapmaya çalıştığı zaman bu sefer gelen müşteri sizi tanımadığı zaman gardını ona göre alıyor ve işini dürüst yapan firmaların bu noktada çok ciddi sıkıntılar çektiğini düşünüyorum. Bu yüzdendir ki işini düzgün yapanlar için alım satım sektöründe yeterliliğin gelmesinin şart olduğunu düşünüyorum.

“Zorunlu Trafik Sigortası, Satış Yapan Firmalar İçin Kaldırılmalı”

Genel olarak devletle alakalı sıkıntılarınız neler? Sıralarsanız hangi noktalarda devlet ile ilişkilerde sıkıntı yaşıyorsunuz?

Devletin ve karayollarının vize kuralı gibi uygulamış olduğu bazı kurallar var. Biz bu işin taciriyiz. Bu işin alım satımını yapan bir firmayız, bunun vergisini veriyoruz. Devlet, öncelikle bize vize (muayene) zorunluluğunu şart koşmaması lazım. Biz bu sektörün alım satımını yapan taraftayız. Trafik sigortasının şu anda 4 bin TL ile 7 bin TL’ye kadar tırmanan bir bedeli var. Fenni muayene yapılsa dahi en azından  vergi numarasından bu işin tacirliğini yapan firmalara trafik sigortasının şart koşulmamasını bekliyoruz.
Ayrıca, hükümetimiz tarafından mesleğe yeterlilik şartları getirilmeli. Mesleki güvenilirlik ve itibar gereği ayırt edici unsurların bulunması gerekli. Mevcut düzendeki bu çarpıklıklardan ötürü haksız rekabet şartları oluşmaktadır. Çünkü işini düzgün yapanla düzgün yapmayanın hileye hurdaya kaçanın arasında rekabet şansı kalmıyor.

“Her şehirde bir ağır vasıta alım-satım bölgesi, lojistik üssü gibi, bir bölgenin oluşturulması taraftarıyım.”

Bizim aracımız 3 metre, arkasına taktığımız dorse ise 13,5 metre ve aşağı yukarı 16-17 metrelik bir kütleyi biz burada trafikte sanayiye götürüyoruz, bakıma götürüyoruz, vize istasyonuna götürüyoruz, müşteri alıp bir tur atıyor. Şehir içinde kısıtlı alanlarda mal teşhir etmeye çalışıyoruz.  Eğer imkan varsa bizim gibi firmalara şehrin dışında ya da şehrin dışına yakın yerlerde büyük bir alan tahsis edilmelidir. Konyalı esnaflar olarak Konya Büyükşehir Belediyesi’ne, ‘Biz aşağı yukarı yıllık 500 milyon TL satışı olan bir sektörüz. Bize 500 bin metrekare bir alan tahsis edin. Biz bütün esnaflar olarak burada toparlanalım ve bu alana kompleks bir ağır vasıta galeri sitesi oluşturalım.’ önerisinde bulunduk. Ben böyle bir sitenin kurulması durumun da satış tirajlarının çok daha yüksek cirolara ulaşacağını ve şehrimiz için de çok ciddi bir katma değer oluşturacağını düşünüyorum. Bu Projeye bakanlıklarımızın, hükümetimizin el atmasını bekliyoruz. Nakliye Türkiye’nin can damarıdır. Biz de onlara mal temin eden aracı bir sektörüz. Ağır galeri sektörünün de ikinci plana atılmaması gerektiğini düşünüyorum.

2. El’de kasko zorunlu mu?

Kasko zorunluluğu 2. El’de olmadığı gibi sıfır araçta da yok. Eğer aldığınız araç peşin olarak alınmış ise zorunlu trafik sigortası haricinde yaptıracak başka kasko vs gibi bir şey yok. Banka kredisi ya da herhangi bir finans kuruluşundan kullanılan bir krediyse kuruluşlar haklı olarak kasko yapılmasını istiyorlar. Aracın pert durumunda, hasar durumunda krediyi kullandıran finans kuruluşu adına aracı teminat altına almış oluyor. Kredili satışlar dışında kasko zorunluluğu yoktur.

Bir müşteri aracını neden Nükte’den alsın?

Satış firmamızın bütün gayret ve çabasının bir ürünüdür. Fakat Nükte Otomotiv'i diğer firmalardan ayıran başlıca unsur satış öncesi ürün teminindeki titiz seçim ve satış sonrası ürünün arkasında durmasıdır. Bu hususların yanında 1964 yılından beri süregelen mesleki bilgi, birikim ve tecrübemiz en büyük sermayemizdir.


Arkadaşına Gönder   Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
 
 
Nissan Türkiye 2016 Yılında Satış Rekoru Kırdı
 
Mars Logistics Geleceğin Lojistikçilerini Seçiyor
 
 
Etiketler :
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
 
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
DİĞER HABERLER
 
2. El’de Uluslararası Marka: MAN TopUsed
30'dan fazla ülkede, 36 MAN TopUsed markasıyla; kamyon ve otobüs başta ...
Sektörde Öncü Kuruluş: Tamer İlhan Tır Pazarı
2. El kamyon, çekici, dorse ve kamyonet pazarında lider marka Tamer İlhan ...
2. El, Ford Trucks İle Güvence Altında
Ford Trucks, son yıllarda büyük önem kazanan 2. El sektörüne 2015 yılında ...
Özel Röportaj
Türkiye Otobüsçüler Federasyonu(TOFED) Genel Başkan Yardımcısı Mustafa ...
 
 
Akaryakıt deyip geçmeden, dilerseniz bir de bunlara göz atalım
Yaptığımız yemeklere, salatalarımıza koyduğumuz yağların ya da inşaatlarda, ...
İnşaatın Güçlü Oyuncuları
İnşaat sektörü Türkiye’nin son yıllarda lokomotif sektörleri arasında ...
​Filo Yönetiminde Çözüm Ortağınız: TIRSAN Telematik
Uydu sistemi üzerinden semi-treyler takip sistemi olan Tırsan Telematik, ...
​Filobil ile Filonuz Elinizin Altında
Filobil yani Filo Bilgi Sistemi, aracınızın seyir halindeyken bilgilerinizi ...
 
 
​2014’ün Öne Çıkan Ağır Vasıtaları
Her geçen gün teknolojik imkanlar gelişirken araçlar da bu teknoloji ile ...
​DOSYA: MOTOR TEKNOLOJİLERİ
Bu ay Kamyonum Dergisi sayfalarında ‘Motor Dosyası’na yer veriyoruz. Markaların ...
​BlueTec Motor Serisi Çevreyi Koruyor
Mercedes-Benz Türk’ün BlueTec motor serisi çevreci özelliği ile tercih ...
Iveco Motor Teknolojisi!
Iveco mar­kası altında sunulan Daily ailesindeki hafif ticari araçlardan ...
 
 

 
Nuray PEKCAN
 
  KAMYONUM'DA BU AY
  OTOBÜSÜM'DE BU AY
  VİDEOLAR
Uzaktan Kumandalı Volvo

Uzaktan Kumandalı Volvo

  ÇOK OKUNANLAR
Autoshow, fuar
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
 
 
SEKTÖREL EĞİTİM
 
Sedat ŞAHİN
 
 
Savaş Bölgesinde Taşıtım Kaldı!
 
Ragıp Oduncu
 
 
ADR
 
Çağatay AY
 
 
KAYSERİ FACİASI, 24 SAAT SİYASET, KİM SORUMLU?
 
İhsan MEMİŞ
 
 
Yetki Belgesiz Taşımacılık
 
Şerafettin Aras
  ANKET
     
 
Aracınız Hangi Marka?

MAN
RENAULT
ISUZU
MERCEDES-BENZ
IVECO
SCANIA
VOLVO
FORD
DAF
BMC
OTOKAR

Sonuçlar Anket arşivi
 
     
 
 
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene EKle
 
 
•Dünyada Taşımacılık
•Dikkat!
•Test Sürüşü
•Bunları biliyor musunuz?
•Dosya
•Yakın Plan
•Teslimat
•Son Yasal Düzenlemeler
•Şoförsem Günahım Ne
 
 
•Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
•Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
•Özel Tasarım Araçlar
•Modifiye Kamyonlar
•Treyler Galeri
•Üstyapı Galeri
•Otobüslerde Yeni Modeller
•Kamyon Magazin
•Güzeller
 
 
•Yeni Araç Tanıtımları
•Test Sürüşleri - Kamyon
•Test Sürüşleri - Hafif Ticari
•Kamyon Yarışları
•Monster Truck Yarışları
•Kamyon Simülatörleri
•Otobüs Simülatörleri
•Yeni Teknolojiler
•Kamyon Magazin
 
 
•treyler
•fahrer
•Kamyon
•src
•türkiye
•news
•dikkat
•truck
•bus