Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
21 Mart 2011 Pazartesi - 09:28

OTOBÜS PAZARI BU YILDAN UMUTLU

Geçtiğimiz yıl sürekli düşüş gösteren otobüs pazarı yeni yıla umutla girdi. 2011 Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 265 oranında artış gösteren otobüs pazarı, 84 bin adet oldu. Pazarda geçen yıl yaşanan düşüşü Euro 4 emisyon seviyesine sahip araçların satılmasının zorunlu hale getirilmesine bağlayan Otokar Pazarlama Müdürü Tarkan Burak; “Krizin etkilerinin iyice hafiflediği ve araç satışlarının arttığı bir yıl olmasını bekliyoruz” dedi.

Otokar Pazarlama Müdürü Tarkan Burak’ın, otobüs pazarının genel durumu ve Otokar’ın sektördeki konumuna ilişkin sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle;

2010 yılında Ağır vasıta araç satışlarında pazar büyürken otobüs pazarında önceki yıllara göre bir düşüş görüldü. Bu durumun temel nedeni nedir?

2010 yılında otobüs pazarında ciddi bir daralma yaşandı. Toplam üretim ve satış adetleri önceki yıllara kıyasla oldukça düşük seyretti. Geçtiğimiz sene otobüs pazarında ciddi bir daralma yaşandı. Bunun en önemli nedenlerinden biri de ülkemizde 2010 başından itibaren başlayan Euro 4 emisyon seviyesine sahip araçların satılmasının zorunlu hale getirilmesi. Emisyon seviyesi yüksek motorlar pahalı olmalarından dolayı önceki motorlara kıyasla araçlara ciddi bir maliyet getirdiler. Buna bağlı olarak da otobüs fiyatlarında bir artış oldu. Dolayısıyla otobüs sahipleri araçlarını yenilemeyi ve yeni alacaklar da alımlarını ertelediler.

Bu süreçte 25 yolcu ve üzeri otobüs segmentinde Otokar’ın Pazar liderliği sürüyor. Bunu neye bağlıyorsunuz?

Otokar olarak çok fazla çalışıyoruz. Gerek müşterilerimizin beklentilerini gerekse teknolojik gelişmeleri yakından izliyoruz. Ar-Ge faaliyetlerine önem veriyoruz. Otobüslerimiz pazarda dayanıklılıkları, düşük yakıt tüketimleri ve uzun bakım aralıkları ile öne çıkmakta. Müşterilerimiz aldıkları araca yaptıkları yatırımın onlara uzun vadede kazanç sağlayacağını biliyorlar. Araçlarımız yıllarca uzun mesailerle çalışsalar bile kullanıcılarını yarı yolda bırakmıyor. Bunlara ek olarak otobüslerimizin ikinci el fiyatları da yüksek seviyelerde. Tüm bu özellikler lider olmamızda büyük önem taşıyor.

Sektörünüzde müşteriler için belirleyici olan unsurlar nelerdir?

Müşteriler için yatırımlarının karşılığını almak çok önemli. Tercih ettikleri aracın konforu, yakıt tüketiminin az olması, dayanıklılığı ve satış sonrası hizmetlerin iyi oluşu satın alırken en belirleyici unsurlar.

2011 yılı için sektöre ilişkin beklentileriniz nelerdir?

Ekonomik krizin etkilerinin iyice hafiflediği ve araç satışlarının arttığı bir yıl olmasını bekliyoruz. Otokar olarak lider olduğumuz alanlarda bu konumumuzu devam ettirmek ve yeni araçlarımızla satış başarılarımızı pekiştirmek istiyoruz.

2003 yılından bu yana Taşımacılık sektörüne ilişkin yapılan yasal düzenlemeler var. Bunların sizin sektörünüze nasıl etkileri olmuştur?

Yapılan anlaşmalar gereği ülkemizin uygulamakla yükümlü olduğu 96 adet Avrupa Birliği (AB) Direktifi ve 126 adet Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (BM-AEK) Regülasyonu bulunmaktadır. AB direktiflerinin tümü uyumlulaştırılarak ülkemizde yönetmelik olarak yürürlüğe konulmuştur. Bu yönetmeliklerin devreye girmesiyle birlikte gerek taşıma güvenliği gerek teknik yeterlilik anlamında birçok yüksek standart hayatımıza girmiştir. Üreticiler açısından teknik anlamda çok farklı ve maliyetli düzenlemeler getirilirken bunların sonucunda üretilen ürünlerdeki maliyet artışları tüketiciye birebir yansıtılamadan sektör tarafından kendi içinde finanse edilmeye çalışılıyor.

Toplu taşımacılık dışında askeri araç ve treyler konusunda da faaliyetleriniz var. Kısaca bu faaliyetlere ilişkin bilgi verebilir misiniz?

2002 yılında İstanbul Fruehauf Taşıt Araçları ile birleşme sonucu, treyler ve semi-treyler araçlarını ürün yelpazesine katan Otokar, Fruehauf markası ile lisans altında ürettiği semi-treylerlerinin yanı sıra Otokar bünyesinde Türkiye kullanım şartlarına göre tasarlanan ve iç nakliyeye yönelik Otokar markalı semi-treylerleri ile faaliyet gösteriyor.

Otokar semi-treylerleri tehlikeli madde taşımacılığından kuru yük taşımacılığına kadar pek çok farklı alanda hizmet veriyor. Türkiye’de ilk ADR sertifikalı tankeri üreten firma olan Otokar, yaklaşık 14 yıldır bu kritik alanda başarıyla faaliyet göstermeye devam ediyor. Ayrıca, Otokar, Avrupa Birliği ülkelerinde taşımacılık yapan araçlar için zorunlu hale getirilen “Avrupa Tip Onayı” sertifikasını alan ilk semi-treyler üreticisi oldu. Otokar ayrıca, Türkiye’de yine bir ilk olarak paslanmalara karşı galvaniz şasili semi-treyler üretti. Otokar, frigorifik treyler alanındaki liderliğini 10 senedir devam ettirirken ADR’li tanker segmentinde de açık ara lider konumunda.

 
HİZMET İÇİN FİKİR BİRLİĞİNDEYİZ
 
EN ÖNEMLİ KAZANIM: BİLİNÇLİ SEKTÖR
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TAŞIMACILIK SEKTÖRÜ KANTARDA
Taşımacılık sektöründe farklı alanlarda çalışmakta olan bireylere Yol ...
KAÇAK MAZOT KULLANDIM MOTORU YEDİM!!!
İstasyonlarda satılan motorine göre fiyatı daha ucuz olduğu için sürücüler ...
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nin marka tercihi...
Sizler için bölgelere göre hangi marka araçların, hangi özelliklerinden ...
 
Limanlar Özel Dosyası Kıyılarımıza Işık Tutacak
Rize Limanına Yakın Bakış Ticaretin kalbi limanlarda atarken dergimiz ...
Marmara Bölgesi tercihini hangi marka araçtan yana kullanıyor?
 İbre 3 Markayı Gösteriyor? Bölgesel marka alışkanlıklarında Marmara ...
Yollarda Güçlü Ses; Tercih Mercedes
Hangi Bölge Hangi Markayı Kullanıyor? Haber çalışmamıza kamyon arkası ...
 
Brisa Mevsime Göre Lastik Seçilmesi Gerektiğini Vurguluyor
Mevsime Göre Lastik Seçin “İyi bir lastiği kullanıcının ...
Goodyear; Yenilikçi Ürünleri ve Servisleriyle Nakliyecilerin Yanında
İyi Lastiğin Özellikleri Nelerdir? Delinme sırasında kendi kendini ...
Pirelli Ağır Vasıta Lastiklerinde H88 Serisi İle Söz Sahibi
 Pirelli İdeal Lastiği Tanımladı İşte Pirelli’nin ideal lastik ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakika haberler dikkatşoförtruckbusfahrerkamyoncuKamyon