Havayolu şirketi Pegasus ikinci çeyrekte 13.63 milyon lira zarar açıklarken; ilk altı aydaki zararı 203.8 milyon liraya ulaşan şirket, yılsonu hedeflerini de aşağı revize etti.
Pegasus geçen yıl ikinci çeyrekte 35.3 milyon lira net kâr elde etmişti. Şirketin zarara dönmesinde jeopolitik risklere bağlı azalan turist sayısı ve düşen talep ile artan rekabet etkili oldu.
Pegasus'un dün akşam KAP'a bildirdiği finansal sonuçlara göre, ikinci çeyrek hasılatı da yüzde 4.3 düşüşle 797.7 milyon lira olarak gerçekleşti.
Şirketin esas faaliyet zararı ise 79.5 milyon lira olarak gerçekleşti.
Şirketin yatırımcı sunumunda yapılan değerlendirmede, Türkiye'yi ziyaret eden yabancı sayısındaki düşüşe dikkat çekilerek, ikinci çeyrekte şirketin gelirlerinin jeopolitik riskler ve terör kaynaklı nedenlerle gerilediği belirtildi.
Değerlendirmede, "Jeopolitik riskler ve güvenlik sorunları nedeniyle daralan Türkiye yönlü dış hat trafiği EBITDAR'ı olumsuz etkilemiştir" denildi.
Yatırımcı sunumunda yer alan bilgiye göre, geçen yıl ikinci çeyrekte 112.5 milyon lira olan faiz, vergi, amortisman ve kira öncesi kârı (EBITDAR) bu yılın ikinci çeyreğinde 43.3 milyon liraya geriledi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre, yılın ilk yarısında Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 27.9 azalışla 10.74 milyon kişi oldu.
Hedefler aşağı revize edildi
İkinci çeyrek sonuçlarının ardından Pegasus, 2016 hedeflerinde de aşağı yönlü sert revizyona gitti.
Yatırımcı sunumunda yer alan bilgiye göre, Pegasus daha önce yüzde 13-15 olarak öngördüğü yolcu büyümesi hedefini yüzde 5-7 aralığına çekti.
Pegasus, 2016 EBITDAR hedefini ise yüzde 19-21 aralığından yüzde 11-13'e düşürdü.
Şirket, birim gelirlerde ise iç hatlarda 2015'e oranla 2-3 lira; dış hatlarda ise 2015'e göre 9-10 euro daralma öngördüğünü açıkladı.
Arzedilen koltuk/km artış hedefi de yüzde 18-20'den yüzde 9-11 aralığına indirildi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
YAZARLAR | ||||||||||
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
|
||||||||||
ÇOK OKUNANLAR | ||||||||||
|
||||||||||
FACEBOOK'TA KAMYONUM | ||||||||||
ANKET | ||||||||||
|
||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||