İngiltere’de bulunan Silverstone Yarış Pisti’nde gerçekleşen sezon içi 3. testte, Lotus Formula 1 takımının E22’si ile piste çıkan yedek pilot Charles Pic, 18 inç’lik lastiklerle izleyenleri oldukça etkiledi.
Pirelli’nin 2010 yılında Formula 1’in resmi lastik tedarikçisi olmasından bu yana desteklediği 18 inç ölçüsündeki lastik fikri, modern pazar trendlerini yansıtırken, daha büyük ölçüde lastiklerin kullanılmasıyla, Formula 1 lastikleri ile normal yol lastikleri arasındaki teknoloji transferinin daha da geliştirilmesi hedefleniyor.
14 turluk testte, yeni tasarlanan lastiklerin mevcut 13 inç’lik Formula 1 lastikleri ile aynı performans ve dayanıklılık standartlarına sahip olduğu görüldü. Silverstone’da test edilen lastiklerin taban genişlikleri 13 inç’likler ile birebir aynı, çapı ise, 30 milimetre daha fazla olmasına rağmen, daha ince yanaklara sahip olduğu için iki farklı ölçüdeki lastiğin de ağırlıkları aynı.
“Yarış ve yol lastikleri arasındaki bağı kuvvetlendirir”
Bugün artık 18 inçlik lastiklerin bile standart otomobillerde kullanılmaya başlandığını söyleyen Pirelli Motor Sporları Direktörü Paul Hembery “Bu lastikler, markamızın Premium stratejisi kapsamında Pirelli mühendisleri tarafından geliştiriyor. Eğer takımlar bu yönde ilerlememizi isterse, kısa sürede bu lastikleri hazır edecek teknolojiye sahibiz. Bu lastiklerden daha iyi bir performans önceliklerimiz arasında yer almasa da, yeni lastikler beklentilerimiz ile paralel sonuç verdi. Bu nedenle Formula 1 yarışlarında çok önemli bir dönemeçte olduğumuzu söyleyebiliriz” dedi.
18 inç lastik seçeneğinin yol lastikleri ile yarış lastikleri arasında mümkün olan en yakın bağın kurulmasını sağlayacağını söyleyen Hembery, “Ancak bizim rolümüz, Formula 1’de değişim yapmak değil. Lastik değişiminin aktif bir şekilde üzerinde ısrar ettiğimiz bir süreç olmadığını da vurgulamak isteriz. Amacımız, ekiplerin ve pilotların, seçecekleri çerçeve ne olursa olsun, ellerindeki donanım, düzenleme ve kaynakları en iyi şekilde kullanmalarına yardımcı olmak” dedi
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
YAZARLAR | ||||||||||
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
|
||||||||||
ÇOK OKUNANLAR | ||||||||||
|
||||||||||
FACEBOOK'TA KAMYONUM | ||||||||||
ANKET | ||||||||||
|
||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||