Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
23 Ocak 2017 Pazartesi - 16:54

Schaeffler CES 2017 Fuarı'nda

Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (CES) Schaeffler, bir ticaret fuarında ilk kez görücüye çıkan “Bio-Hybrid” pilot projesiyle, kentsel ve ağ bağlantılı trafiğin geleceği için sunduğu yeni çözümlere odaklandı.

Schaeffler CES 2017 Fuarı nda

Otomotiv ve endüstri tedarikçisi Schaeffler aynı zamanda, geleceğin yol kullanıcıları arasında ağ bağlantısına olanak sağlayan ve veri üreten akıllı bileşenler ve sistemler de sunuyor.
 
Birleşmiş Milletler araştırmasına göre, 2050 yılında dünyadaki kentsel nüfus, 2,5 milyar artmış olacak. Kentsel gelişme her ne kadar birçok sanayileşmiş ülkede yavaşlamış olsa da, Afrika ve Asya’da büyük bir ivme yakalıyor. Tek başına üç ülke, toplam büyümenin yüzde 37’sini oluşturuyor. Bu ülkelerin Çin, Hindistan ve Nijerya olduğunu belirten Schaeffler AG CEO Vekili ve Teknolojiden Sorumlu Başkanı Prof. Dr.-Ing Peter Gutzmer, bu durumu şöyle açıklıyor: “Altyapı düzenlemesi nüfus artışını yakalayamadığı için, bu gelişme, muazzam trafik sorunlarına neden olmaktadır. Arazinin rağbet gördüğü yerlerdeki intermodal trafik ve bir taşıma şeklinden diğerine sorunsuz geçiş kabiliyeti, geleceğin kent merkezlerinde çok önemli faktörler olacak. İşte bu noktada, yaratmakta olduğumuz teknik çözümlerin gerekliliği ortaya çıkıyor.”
 
Geleceğin mobilitesi için sürdürülebilir çözümler
Büyüklüğü ve kat ettiği mesafe açısından elektrikli bisikletle küçük bir elektrikli otomobil arasında bir araç olan Schaeffler’in Bio-Hybrid‘i inovatif konseptlerden biri olarak dikkat çekiyor.

Bisikletin aksine, üstü kapalı olduğundan hava koşullarına karşı belli ölçüde koruma sağlayan araç, sadece 85 santimetre ene sahip. İyi bir sürüş stabilitesi için dört tekerleği bulunan aracın eni, birçok ülkede bisiklet yollarında kullanılmasını sağlayacak biçimde belirlendi. Bio-Hybrid’in sürücüsü, elektrikli bisikletlerde de olduğu gibi elektrikli tahrik sistemi tarafından ek güç sağlandığı için, tek başına kas gücüne bağlı kalmak zorunda kalmıyor. Elektrik motoru frenleme sırasında oluşan enerjiyi yakalayarak elde edilen elektrik akımını yeniden aküye besliyor. Sürüş mesafesi 50 ilâ 100 kilometre olacak biçimde tasarlanan araçta akü, gücü azaldığında çıkarılıp evdeki herhangi bir prizde şarj edilebiliyor.

Fonksiyonel ve yüksek kaliteli tasarımı ve entegre akıllı telefon teknolojisi sayesinde bu mobilite çözümü, CES 2017 Fuarı’nda dikkatleri üzerine topladı. Konsept, üç tekerlekli bir model gibi diğer üst-yapılara da uygun bir platform olarak tasarlandı. Tahrik sisteminde ve akslarda büyük bir değişiklik yapmaya gerek kalmaksızın, örneğin pizza teslimatı için çok uygun olabilecek taşıyıcı bir model üretilmesi de mümkün oluyor.
 
“Bio-Hybrid’in, yüksek üretim kapasiteli bir üründen çok, yeni mobilite biçimlerini değerlendirmede bir ilham kaynağı” olduğunu ifade eden Prof. Gutzmer “Ancak, bir metropolde kullanılacak bir test filosunun uygun bir ortakla birlikte üretilmesini düşünebiliriz" dedi.

Schaeffler’in CES 2017 Fuarı’nda sergilediği modeller arasında özellikle daha hızlı dolaşmak için tasarlanmış elektrikli bir itmeli kaydırak modeli de yer aldı.
İki akslı ve oldukça geniş tabanlı olan bu araç, bir kaykayı andırıyor. Ancak tabanında, bir elektrik motoru vasıtasıyla arka aksa güç veren entegre bir akünün bulunduğu itmeli kaydırak, ergonomik olarak tasarlanmış el tutma yeri olan bir direksiyon koluyla kontrol ediliyor.
 
Geleceğin ağa bağlanabilen otomobilleri için sensör teknolojisi
Geleceğin binek otomobilleri de mobilite ağının entegre bir parçası olacak. Bunu başarmak için, veri üretebilen akıllı bileşenlerin ve sistemlerin geliştirilmesi gerekiyor. Örneğin oto paylaşım işletmelerinin, filolarındaki tüm araçların bakım dönemleriyle ilgili genel resmi görebilmesi büyük önem taşıyor. Dolayısıyla operatörün, her araçtaki tüm bileşenlerin teknik durumlarıyla ilgili bilgiye erişimi olması gerekiyor.
 
Schaeffler’in CES 2017 Fuarı’nda sergilediği entegre sensör fonksiyonuyla donatılmış rulmanların kullanılması, bunu mümkün kılacak. Ancak teknik verinin üretilmesi tek başına yeterli değil, bu veriyi yorumlamak da hayati önem taşıyor. Gutzmer’e göre, “Otomobil, Nesnelerin İnterneti’nin bir parçası haline gelecek. Bileşenlerin hareket ettiği ve kuvvetlerin oluştuğu her yerde kullanılabilen sensör rulmanlarımız ilk elden veriler sağlıyor.”

Sürüş sırasında elde edilen veri, sadece araç hakkında değil, aynı zamanda yol koşulları hakkında da bilgi verebiliyor. Bu da, Schaeffler’in CES’te de sunduğu akıllı viraj denge çubuğu gibi sistemler sayesinde mümkün oluyor. Bu sistem, yolcular için sadece sürüş konforu ve daha büyük güvenlik sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda, yüksek çözünürlükte GPS’le birlikte, arkadan gelen araçlara veya altyapı yöneticisine kötü yol yüzeyi koşulları hakkında bilgi göndermek için de kullanılabiliyor. Prof. Gutzmer, giderek artan kentsel trafiğin zorluklarını aşmanın temel şartının, mekatronik uzmanlığı ve dijital bilgi olduğunu belirterek “Mekanik mükemmeliyet, geleceğin mobilite çözümleri için her zaman belirleyici olacaktır. Ancak eninde sonunda her şey tek başına güvenilirlikle değil, aynı zamanda insanların güvenliğiyle de ilgilidir” diye konuştu.
 
Schaeffler hakkında;

Schaeffler Grubu, sunmuş olduğu yüksek kalite, üstün teknoloji ve güçlü yenilikçi yaklaşımı ile otomotiv ve endüstri için küresel çapta lider bir tedarikçi konumundadır. Schaeffler Grubu, birçok endüstriyel uygulamada kullanılan rulman ve lineer sistem çözümlerinin yanı sıra motor, şanzıman, şasi uygulamalarındaki yüksek hassasiyetli komponent ve sistemleri ile birlikte “Gelecek için Mobilite” konseptine çözüm odaklı büyük katkılar sağlamaktadır. 2015 yılında yaklaşık 13,2 milyar Euro’luk satış gerçekleştiren Schaeffler, dünya çapında 85.000’den fazla çalışanı ile Avrupa’nın en büyük aile şirketlerinden biridir. 50’den fazla ülkede bulunan yaklaşık 170 konumu ile üretim tesisleri, Ar & Ge merkezleri ve satış şirketlerinden oluşan dünya çapında bir ağa sahiptir.

Schaeffler, Türkiye’deki faaliyetlerine 1986 yılında kurulan INA Rulmanları Tic. Ltd. Şti. ve aynı yıl kurulan FAG Rulmanları Türkiye irtibat ofisi ile başlamıştır. 2001 yılında FAG’ın Schaeffler bünyesine katılımıyla iki firma faaliyetlerini ortak olarak sürdürmeye başlamış ve şirket ünvanı 11 Ekim 2016 tarihinde Schaeffler Turkey Endüstri ve Otomotiv Tic. Ltd. Şti. olarak değiştirilmiştir. Merkezi İstanbul’da bulunan firma, Schaeffler çatısı altındaki LuK, INA, FAG ve Ruville markaları ile Türkiye genelinde otomotiv ve endüstri sektörleri için kapsamlı bir ürün yelpazesi sunmaktadır. Schaeffler’in Türkiye’deki öncelikli hedefleri arasında uzman çalışan kadrosu ile doğru teknolojileri sunarak mümkün olan en üst düzeydeki müşteri memnuniyetini sağlamak yer almaktadır.

 
Brisa’dan Araç Sahiplerine Özel MTV Fırsatları
 
2. El'de Devrim Gibi Düzenleme
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Brisa’dan Araç Sahiplerine Özel MTV Fırsatları
Brisa’nın 360 derece servis sunan araç bakım merkezi Otopratik ve satış ...
Petrol Ofisi’nden 50 Kişiye Toplam 250 Bin TL Yakıt Puan Hediye
Petrol Ofisi, 20 Ocak – 20 Şubat tarihleri arasında ÖDEGEÇ ile 50 TL’lik ...
Goodyear, Ticari Lastikte Sektör Büyümesinin Üç Katı Büyüdü!
Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear’ın, Türkiye Ticari Lastik ...
 
Düznak, Filosunu Scania İle Yeniledi
Scania, ağır ticari araç filolarının tercihi olmaya devam ediyor. Düznak ...
Sürücülerin Düşmanı Cep Telefonları
Allianz’ın yaptığı araştırma; sayısı giderek artan trafik kazaları ile ...
ALD Automotive Ve Shell’den Yakıt Kampanyası
Türkiye’de 1300’ün üzerinde müşteriye operasyonel kiralama ve filo yönetimi ...
 
Mercedes-Benz Türk 2016 Yılını Yeni Yatırım Kararlarıyla Kapattı
Sektörde 50. yılını kutlayan Mercedes-Benz Türk A.Ş., 2016 yılında 616 ...
Karlı, Buzlu Yollarda Kaza Yapmamak Bosch Teknolojisi ile Mümkün!
Otomotiv dünyasına 1995 yılında sunduğu ESP® (Elektronik Denge Sistemi) ...
Mercedes-Benz Türk, Şehirlerarası Otobüs Pazarındaki Liderliğini Bayileri ile Kutladı
Bu yıl 50. yıldönümü kutlayan Mercedes-Benz Türk, 2016 yılındaki şehirlerarası ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
dikkat
türkiye
src
şoför
news
Kamyon
fahrer
truck
bus