24 Nisan 2018 Salı
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR GÜNDEMTESLİMATHABERLERDİKKAT!TEST SÜRÜŞÜ
Menü Arama
DAF, XF, kamyonum dergisi,
Aplikasyon
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
Mercedes-Benz Türk'ten 414 Adet Kamyon Teslimatı
Mercedes-Benz Türk'ten 414 Adet Kamyon Teslimatı
Yeni Nesil SILEO Elektrikli Otobüs, Türkiye’de İlk Kez Elazığ Ve Manisa’da Yollara Çıkıyor
Yeni Nesil SILEO Elektrikli Otobüs, Türkiye’de İlk Kez Elazığ Ve Manisa’da Yollara Çıkıyor
Yüzde 100 Yerli, Yüzde 100 Milli Dijital Takograf: Pars Dt-101
Yüzde 100 Yerli, Yüzde 100 Milli Dijital Takograf: Pars Dt-101
5 Aralık 2017 Salı - 09:09

Şehir İçi Ulaşımın Kahramanları Konuşuyor

?Kaptan Köşkü’müzün bu sayıdaki konukları şehir içi taşımacılıkta ulaşım hizmetleriyle Ankara Mavi Halk Otobüsçüleri İşletmecileri ve Ankara Minibüsçüler Esnaf Odası’na bağlı dolmuş şoförleri oldu. İlk önce; topluma duyarlı, kaliteli hizmeti ilke edinen,  kentsel ulaşımın gereklerini yerine getirmek için kullanılan araçların niteliklerinden taşıdığı yolcunun konforuna kadar gerekli tüm hassasiyetleri taşıyan Mavi Halk Otobüsü İşletmecilerine sözü bırakıyoruz.

Şehir İçi Ulaşımın Kahramanları Konuşuyor

Ahmet Karakurt
“Otokar KENT, Hem Yolcuya Hem de İşletmeciye Hitap Ediyor”

25 yıldır ulaşım sektörünün içinde hizmet veren Ankara Mavi Halk Otobüsçüleri İşletmecileri Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Karakurt’tan Ankara’daki şehir içi yolcu taşımacılığının kısa bir değerlendirmesini aldık. Aynı zamanda Mavi Halk Otobüsü İşletmeciliği de yapan Karakurt, 1992’den beri muavinlik, şoförlük, biletçilik, durak başkanlığı gibi çeşitli kademelerde görev yapmış, toplu ulaşımın her aşamasında bulunmuş bir isim.

Şehir içi ulaşımda 2017 model, Otokar marka, Euro 6, 12 metre, alçak tabanlı KENT LF otobüsüyle yolcu taşımacılığı hizmeti veren Ahmet Karakurt, aracının özelliklerini anlatırken Halk Otobüsçülerinin temel sorunlarına da dikkat çekti.

“En Büyük Sorun Bedava Yolcular”

Ankara genelinde 200 Mavi Halk Otobüsüyle hizmet verdiklerini ifade eden Karakurt, en büyük sorunlarının ‘bedava yolcular’ olduğunu söyleyerek şunları kaydetti: “Özel sektörde bedava hizmet veren ve yolcu taşıyan ulaşımın dışında başka bir sektör yoktur. Devlet, bize 1.000 TL teşvik veriyor; ancak bu miktar bizler için yeterli bir rakam değil. 65 yaş üzeri bedava yolcu taşımacılığı hem devlete hem de Özel Halk Otobüsü İşletmecilerine büyük bir yük getirdi.”

“Yeni Aracımız Yolcu Konforu Açısından Mükemmel Bir Donanıma Sahip”

Otokar’ı almadan önce diğer markaların araçlarını da incelediklerini söyleyen Ahmet Karakurt, Otokar’ın sahip olduğu iç hacmin geniş olmasının KENT LF’yi tercih etmelerinde önemli bir etken olduğunu vurguladı. Karakurt, “Bu araçlar yolcunun yoğun olduğu sabah ve akşam saatlerinde genişliği nedeniyle yolcuya hitap ediyor. Daha rahat ulaşım imkanı sağlıyor. Yeni aracımız yolcu konforu açısından mükemmel bir donanıma sahip. Alçak tabanlı bir araç olduğu için koltuklar biraz daha yüksek dizayn edilmiş. Yaşlı yolcularımız bu araçların koltuklarına binmekte zorlanıyor. Bu noktada yolcularımızdan bazı şikayetler alıyoruz. İşletme maliyetlerimizi düşüren bir araç. Verimliliği artırmak adına bir kullanıcı olarak Otokar araçlarında ZF şanzımanlarının kullanılmasını istiyoruz.”

“Eski Model Araçlar Çevreye Aşırı Egzoz Dumanı Salıyor”

Otokar KENT LF’den genel olarak memnun olduğunu belirten Karakurt, aracın çekim gücü noktasında biraz daha güçlü olması gerektiğine vurgu yapıyor. Karakurt, “Otokar motorda değişiklik yapmış ve Cummins Motor kullanmaya başlamış. Halk Otobüslerinde 15 yaş sınırı getirildi. Şehir içi taşımacılıkta halen 2005 model araçla yolcu taşıyan otobüsler var. Bu eski model araçlar çevreye aşırı egzoz dumanı salıyor. Biz, 2017 model araç kullandığımız için gaz salınımı minimuma düşmüş durumda. . Adblue Sistemi ile donatılan bu araç, şehir içinde biraz yavaş kalıyor. Ayrıca Adblue Sistemi oldukça masraflı olduğu için bu da işletmeciler arasında haksız rekabete neden oluyor.  Otobüsün çekim gücü biraz daha güçlü olsa çok daha avantajlı olacaktı” dedi.

Tevfik Satılmış
“Mavi Halk Otobüslerinde de Kartlı Sisteme Geçilebilir”

Ankara halkının toplu taşıma ihtiyacını karşılamak için 30 yıldır Mavi Halk Otobüsü İşletmeciliği yapan Tevfik Satılmış ise şehir içi yolcu taşımacılığında 2017 model, Euro 6 motorlu, Güleryüz COBRA marka aracıyla hizmet veriyor. Mercedes OM motorlu bir araç olan COBRA, sağlamlığı ve yüksek performansıyla Tevfik Satılmış’ın Güleryüz’ü tercih etmesinde öne çıkan ilk özellikler arasında yer alıyor. Halk Otobüsçülerinin karşılaştıkları sorunlara da değinen Satılmış, en büyük problemin “kayıt dışı yolcu” taşımacılığı olduğuna vurgu yapıyor.

Yüksek Bakım Aralığı

Bir yıldır Ankara caddelerinde COBRA ile yolcu taşıdıklarını belirten Satılmış, aracın bakım aralığının uzun olmasının kendilerine ciddi bir avantaj sağladığını belirterek araç hakkında şunları söyledi: “Bu aracın bakım aralığı 60 bin km’de bir yapılıyor. Şehir içi çalıştığımız için bakım aralığını 30 bin km’de bir yaptırıyoruz. Bakım aralığının uzun olması piyasadaki diğer araçlara göre avantaj sağlıyor. Aracımızda Mercedes-Benz’in daha önce kamyonlarda kullandığı MERCEDES OM motor kullanılmış. Bu da aracın performansını çok artırıyor. Kaptanlar bu aracı kullanırken çok daha rahat hareket edebiliyorlar. Çok iyi bir iklimlendirmeye sahip olduğu için yolcularımız konforlu ve ferah şekilde seyahat ediyor.”

“Yaklaşık Yüzde 25 Oranında Bir Yolcu Kaybımız Var”

Satılmış, “Halk Otobüsü İşletmecisi olarak alçak tabanlı otobüsler yolcu açısından bazı avantajlar sağlasa da işletmeci açısından taşıdığı dezavantajlarda var. Yeni araçlar alçak tabanlı olduğu için yolcuyu az alıyor. Diğer araçlara göre baktığınızda yaklaşık yüzde 25 oranında bir yolcu kaybımız var. Bu kayıp, sadece COBRA otobüslerinde değil; tüm alçak tabanlı otobüslerde karşımıza çıkmaktadır. Havuz dediğimiz sistemler ve engelli rampasından dolayı oluşan kademe farkları meydana geliyor. Bu kademe farkları da ciddi kayıplara yol açıyor. Yönetmelik gereği her araçta bulunması gereken bazı özellikler olduğu için alçak tabanlı araçların dizaynından kaynaklı sorunlar yaşıyoruz” dedi.

“Servis Noktasında Markamızdan Destek Bekliyoruz”

Yedek parça konusunda bazı sorunlar yaşadıklarını ifade eden Tevfik Satılmış, Güleryüz’ün COBRA aracının arkasında durduğunun altını çizerek şu şekilde konuştu: “Servis noktasında Mercedes-Benz motor olduğu için ihtiyaç duyulan yedek parçaların gelmesi biraz zaman alıyor. Üretici firma aracının arkasında; ancak motor kendine ait olmadığı için zaman zaman problemler yaşanabiliyor. Bu otobüs nihayetinde ticari araç olduğu için, otobüsün servise girmesi ve çıkması bir sürü prosedüre bağlı. Serviste bekleme süresi, evrak işleri gibi noktalar hem zaman hem de maddi kayıplara yol açıyor. Sadece egzoz temizlemek için 4 saat serviste kaldığımızı biliyorum. Bu aracın tekerinin dönmesi lazım. Şu an 200 halk otobüsü içinde 15’den fazla COBRA araç hizmet veriyor. Servis noktasında markamızdan biraz daha destek bekliyoruz.”

Kayıt Dışı Yolcu Sorunu

Kayıt dışı yolcuları belgeleyemediklerine dikkat çeken Tevfik Satılmış, Validatör (Kartlı Geçiş Sistemi)’nin Halk Otobüslerinde de uygulanmasıyla kayıt dışı taşınan yolcunun önüne geçilmesinde çok önemli olduğunun altını çizdi. Satılmış, “Öğrenci olmadığı halde öğrenci tarifesi ile hizmet alanlar oluyor. Herkes öğrenciyim diyor geçiyor. Paso sorduğumuzda bu hatta bana kimse paso soramaz diye bizimle tartışmaya giriliyor. 65 yaş uygulaması da bizim için mali bir yük. Dünyanın her yerinde indirimli tarife vardır. Ücretsiz taşıma yapılmaz. Ücretsiz yolcular otobüse biniyor bir durak geçtikten sonra inmek istiyor. Durak harici biniyor, durak harici inmek istiyor. Ben günde 20 defa inip binen yolcular biliyorum. Bu mağduriyetin önüne geçilmesi ve bunun orta yolunun bulunması lazım. Beyaz Halk Otobüslerinde kartlı sisteme geçildi; ancak bazı sıkıntılar var. Fiyat eşitliği ve aktarma burada geçmiyor. Bu da yolcu açısından bir dezavantaj oluşturuyor. Bu sıkıntıları aşarak, Mavi Halk Otobüslerinde de kartlı sisteme geçilebilir” şeklinde konuştu.

 
Ford Trucks Her Şartta Her Zorlukta Müşterisinin Yanında
 
Aşağıda Yolcu Kalmasın! Demetevler Kalkıyor!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
PEMBE BELEDİYE OTOBÜSÜ
beton fuarı, izmir, kamyonum dergisi
lojistik zirvesi, anakara lojistik fuarı, kamyonum
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Serdar Aslan
AİLE ŞİRKETLERİNİN KURUMSALLAŞMASI GEREKİR Mİ?
Pınar TOK
BİR AT BİR BIÇAK, İŞTE SANA GERÇEK HAYAT
Nizamettin KARADAĞ
TÜRKİYE TAŞIMACILIĞI NEREYE KOŞUYOR?
  ANKET
     
 
Yük Taşımada En Dayanıklı Araç Markası Hangisi ?

MERCEDES-BENZ
SCANIA
BMC
MAN
FORD
OTOKAR
RENAULT
IVECO
VOLVO
ISUZU
DAF

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Gündem
Lojistik
Lastik
Teslimat
Haberler
Kampanya
Ticari Araçlar
Akaryakıt
Otomobil Dünyası
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
türkiye
treyler
Kamyon
src
lkw
kamyonum
kamyoncu
truck
fahrer