23 Ekim 2018 Salı
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR GÜNDEMTESLİMATHABERLERENGLISHDÜNYADAN
Menü Arama
DAF, XF, kamyonum dergisi,
Bosch’un Robot Teknolojisi Engelli Çalışanların Hizmetinde
Bosch’un Robot Teknolojisi Engelli Çalışanların Hizmetinde
GEFCO, Finansal Performansını Yükseltti
GEFCO, Finansal Performansını Yükseltti
Alexander Dennis Wins Berlin Contract For New Double Decker Fleet

Alexander Dennis Wins Berlin Contract For New Double Decker Fleet

1 2 3 4 5
schmitz,kamyonum
14 Ekim 2017 Cumartesi - 14:08

Şoförlerden Hükümete Destek Çağrısı

Bireysel olarak kamyon şoförlüğü yapan esnafın birçok konuda mağduriyet yaşadığı ve sorunlarla karşılaştığı biliniyor. Köprü geçiş ve mazot fiyatlarının yüksekliği, iş alanlarının gittikçe daralması gibi sorunlar yaşanılan sıkıntıların başında geliyor. Sektörün güçlü bir sesi olarak kamyon şoförlerinin sorunlarına dikkat çekmek için Kocaeli SS 87 No'lu Uzunçiftlik Kamyon ve TIR Kooperatifi esnafını ziyaret ederek yaşadıkları sorunlara kulak verdik.

Şoförlerden Hükümete Destek Çağrısı

Ton/kilometre kanunun biran evvel çıkarılması çağrısında bulunan Kocaeli SS 87 No'lu Uzunçiftlik Kamyon ve TIR Kooperatifi İkinci Başkanı Serkan Ersin, eşit şartlar altında çalışma imkânına kavuşabilmeleri için bu kanunun hayati bir önem taşıdığına dikkat çekiyor.

“MAZOT FİYATLARI ÇOK YÜKSEK”

Ersin, mazot fiyatlarının çok yüksek, nakliye fiyatlarının az olması, gelirlerinin az giderlerinin çok fazla olmasının en önemli sorunları olduğunu belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: “4,65 TL’ye mazot alırken rekabet edemiyoruz. Yüzde 40 oranında vergilerle bir faturadan 9 kalem vergi ödemekle para kazanamıyoruz. Ne KDV, ne de gelir vergisi ödeyebiliyoruz. Biz hükümetten bize verilen ton/kilometre kanununu çıkarılmasını istiyoruz. Zam alırken, fabrikalarla bizi de kollayacak bir kanunun çıkarılmasını talep ediyoruz. Bunun için bizlerin muhatap olacağı bir yerler olmalı. Biz vergi ödeyen bir grup olmamalıyız.”

Türkiye’de enflasyonun farklı tüketim ürünleri üzerinden çıkarıldığını belirten Ersin, “Benim sektörümdeki enflasyonda lastiğe bakarım, kaskoya, trafik sigortasına ve yıllık gelen mazot zammına bakarım. Ben harcama yaptığım ürünlerin giderlerine bakarım. Her şeye yüzde 100 zam gelirken enflasyonu; toplu iğneden, saç tokasından hesaplanırsa yüzde 8 enflasyonlarla biz maalesef yenilmeye mahkum oluruz” dedi.  

KÖPRÜ ÜCRETİNE TEPKİ

Dünyanın en pahalı mazotunu kullandıklarını ve yüzde 65 vergi ödediklerini kaydeden Ersin, şöyle devam etti: “Allah rızası için şu vergilerden indirin. Tarımda çiftçiye, hayvancılıkta olmayan hayvanlara kredi veriyorsunuz. Kamyoncuya ne veriyorsunuz? ‘Yol yapıyorum’ diyorsunuz Allah razı olsun. Bir yoldan İstanbul’a gitmek 280 TL’ye mal oluyor. Yaptığın yola bile para ödüyorum. Her gün her kestiğimi faturaya para ödememe rağmen yollara bile para veriyorum. O yolları ben yapıyorum, sen yapmıyorsun. O yollar benim o zaman. Geçtiğim yoldan bile para alıyorsan beni de koruyacak bir yasal düzenleme yap. Biz bir şey istemiyoruz. Biz borcunu ödeyen, evine, çocuğuna ekmek götüren namuslu insanlarız. Vatanımızı, milletimizi seven insanlarız. Bizim istediğimiz sadece haklarımız.”

“HZ. ÖMER ADALETİNİ İSTİYORUZ”

Diğer sektörlere yönelik uygulanan teşviklerin kamyoncu esnafına da verilmesini isteyen Ersin, “KDV’den, gelir vergisinden ve stopajdan kamyoncuya da indirim yapın. Yaktığımız mazottan bize de yüzde 20 indirim yapın. Çiftçiye nasıl yapıyorsanız bize de aynı indirimi yapın. Ankara’dan ötede bu işi yapan arkadaşlarımız 1,5-2 TL’ye Suriye’den, Irak’tan, İran’dan aldıkları mazotları kullanıyor. Bunlara müsaade ediliyor. ‘Kaçak mazot’ deniliyor; ama bu hükümetin gözetiminde. Bizim suçumuz Batı’da yaşamak mı? Vergini ödemezsen banka hesabına e-hacizi koyarlar. Bir lastik 1,6 bin TL. 10 tane lastik var. Yıllık kasko ve trafik sigortasının gideri 11 bin TL.  Bunların KDV’si, gelir vergisi, stopaj 52 bin TL. Bizler 52 bin TL’nin yarısını kazansak öpüp başımıza koyarız. 52 bin TL’yi devlete verelim; ama yarısını da cebimize koyalım. Biz eleştirmek için bir şey söylemiyoruz. Sadece hakkımız verilsin diyoruz. Biz Hz. Ömer’in adaleti var diyenlerden Hz. Ömer’in adaletini istiyoruz” şeklinde konuştu. “KAMYONCU CAN ÇEKİŞİYOR”

Sektör olarak zor durumda bulunduklarını kaydeden Ersin, şunları söyledi: “Şu anda kamyoncu zor durumda. kamyoncu can çekişiyor. Gittiğiniz- geldiğiniz yerlerden fiyat alamıyorsunuz. Bir TIR’ın maliyeti 550 bin TL olmuş. 550 bin TL’ye bir araç alarak onunla para kazanmaya çalışıyorsunuz. Bu sektör öyle bir sektör ki bu işe giren bir daha çıkamıyor. Başka bir şey yapamıyor. İçimize işlemiş kazansak da kazanmasak da sanki bir iş yapamıyormuşuz gibi bu sektörde devam ediyoruz. Sektör şu anda gerçekten zor durumda. Fabrikalardan zam alamıyoruz. Öyle bir gücümüz yok. 2006 yılında bize kanunla sorunlarımızın çözüleceği sözü verildi. Eğer ton/km kanunu çıksaydı herkes eşit şekilde rekabet ortamına uygun hareket ederdi. Rekabet yok. Ben 4,65 TL’ye mazot alıyorum Doğu’daki insanın aldığı mazot yarı yarıya. O benden mazotu yüzde 60 ucuz aldığı için rekabet edemiyorum. Biz çok para kazanıp lüks hayatlar yaşamak istemiyoruz. Benim kamyoncumun altından rüzgâr geçiyor, uykusuz geceler geçiyor. Çocuğunu bir kez görüyor. Bu kadar mücadele eden insanın emeğinin karşılığının olması lazım. Hiçbir şeyimizin garantisi yok.”

Bireysel olarak kamyon şoförlüğü yapmanın bittiğini kaydeden Ersin, “Tek başına lastik bile alamıyorsun. Eski kamyonculuk kalmadı. Kamyoncu eskiden 10 günde bir işe giderdi ve bir çuval para getirirdi. Şimdi arabamın 2,300 TL senedini bile ödemekte zorlanıyorlar. İstanbul’a köprü yapıldı, geçiş ücreti 260 TL. 100 km fazladan yol gittiğimiz için de 60 TL’lik mazot tüketiyoruz. Mazot parası da 250 TL. Oldu mu giderimiz 500 TL. Bunu müşteriden talep ediyorsun ‘kardeşim bu ne’ diyor. ‘Sen soyguncumunsun’ diyor” ifadeleriyle sözlerini sonlandırdı. 

 
MTV Artışı İkinci El Pazarını Canlandıracak
 
Otokar Yeni Otobüslerini Busworld Fuarı'nda sergileyecek
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Eray Mutlu 16 Ekim 2017 Pazartesi 19:03

Konuş arkadaşım yapılacak birşey varsa ben destekçinin lafta değil sonuna kadar

Yorumu oyla      0      0  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Adam Kalmayacak!
kamyonum, abonelik, mytruck
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
GENEL BAŞKAN VEKİLLERİ SEÇİMİ
Serdar Aslan
AİLE ŞİRKETLERİNİN KURUMSALLAŞMASI GEREKİR Mİ?
Pınar TOK
BİR AT BİR BIÇAK, İŞTE SANA GERÇEK HAYAT
  ANKET
     
 
Yük Taşımada En Dayanıklı Araç Markası Hangisi ?

MERCEDES-BENZ
SCANIA
BMC
MAN
FORD
OTOKAR
RENAULT
IVECO
VOLVO
ISUZU
DAF

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
akü
Gündem
Lojistik
Lastik
Teslimat
Haberler
Kampanya
Ticari Araçlar
Akaryakıt
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
haberler
sondakika
Kamyon
şoför
lkw
kamyoncu
türkiye
bus
src