Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
25 Şubat 2011 Cuma - 18:09

TAŞIMACILIK SEKTÖRÜ KANTARDA

Taşımacılık sektöründe farklı alanlarda çalışmakta olan bireylere Yol Kenarı Denetim İstasyonları hakkındaki görüşlerini sorduk ve ortaya detaylı bir araştırma çıktı.

Ulaştırma Bakanlığı yurt genelinde 24 ayrı noktada kurduğu Yol Kenarı Denetim İstasyonlarında modern teknoloji ile ağırlık ve boyut kontrolleri yapıyor. Aynı zamanda plaka ile Yetki Belgesi kontrollerinin de yapıldığı istasyonlar 24 saat esasına göre hizmet veriyor. Ulaştırma Bakanlığı yaptığı denetimlerin yoğunlaştırılması amacıyla Yol Kenarı Denetim İstasyonlarının sayısını arttırmayı planlıyor. Özellikle yolların bozulması, araçların fazla tonaj altında çabuk yıpranmasının engellenmesi ve bunlara bağlı olarak oluşan trafik kazalarının engellenmesi amacıyla yapılan denetimlerin diğer önemli kazanımları ise haksız rekabetin önlenmesi ve kurallara uygun davranmayı teşvik etmesi. Sektörün denetimlere nasıl baktığını ve mevcut sıkıntıları ortaya koymak için bir araştırma yaptık. Taşımacılık sektöründe farklı alanlarda hizmet veren kişilere denetim istasyonlarını ve sektöre ilişkin genel görüşlerini sorduğumuz bu çalışmamızı sizlerle paylaşıyoruz.
 
SÜRÜCÜLER DENETİMLERDEN MEMNUN ANCAK İKİNCİ GEÇİŞ HAKKI İSTİYOR
 
Yol Kenarı Denetim İstasyonlarında uygulanmakta olan denetimlerle ilgili olarak görüştüğümüz sürücüler denetimlerden son derece memnunlar ancak bazı şikayetleri de yok değil. Özellikle 100 kg. kadar tonajı aşarak ceza yiyen sürücüler, kendilerine kantardan ikinci kez geçiş hakkı verilmesini talep ediyor. Bazı istasyonlarda buna yönelik uygulamaların yapıldığı söylense de genel olarak sürücülerin bu talepleri bu hakkın bütün istasyonlarda verilmesi…
 
Denetim istasyonu çıkışında görüştüğümüz Ali Keleşoğlu, 32 yaşında ve 7 yıldır taşımacılık sektöründe çalışıyor. Keleşoğlu’ nun Yol Kenarı Denetim İstasyonları’ na ilişkin görüşlerini sorduk.
 
“Yol kenarı denetim istasyonlarında yapılmakta olan ağırlık ve boyut kontrollerinden son derece memnunuz. Özellikle aracımın fren ve lastikleri açısından son derece olumlu sonuçlarını görüyorum. Fazla tonaj vurmak bana bir katkı sağlamadığı gibi aracıma da zarar veriyor. Denetimler sayesinde bunun önüne geçiliyor. Yolların bozulması engelleniyor.
 
Denetim istasyonlarının sayısı yurt genelinde arttırılarak haksız rekabetin önüne geçilmeli. Denetimler herkes için uygulanmalı. Özellikle nakliyecilerin yoğun olduğu yerlerde ve liman çıkışlarında denetimlerin yoğun şekilde yapılmasının faydalı olacağını düşünüyorum.
 
Güzergahım gereği günde 7-8 defa denetim istasyonundan geçiyorum. Benimle aynı durumda olan birçok arkadaşım var. İstasyonda çalışan personel artık araçlarımızı tanıyor. İstasyonun yoğun olduğu dönemlerde personel bizim geçişimize izin vererek araçların birikmesini engelleyebilir.
 
Denetime ilk defa giren sürücü arkadaşlar personelin uyarısına rağmen kantara hızlı girerek üzerinde fren yapmak suretiyle ağırlığın olandan fazla çıkmasına yol açabiliyorlar ve bu nedenle ceza ödemek durumunda kalıyorlar. Bunun önlenmesi için özellikle bu durumda olabilecek sürücülerin taşıma irsaliyelerine bakıldıktan sonra kantardan ikinci bir kez daha geçmeleri sağlanarak ağırlıkları netleştirilebilir.”
 
Yol Kenarı Denetim İstasyonları’ nda yapılan denetimlerle ilgili görüşlerini sorduğumuz görüştüğümüz sürücülerden bir diğeri Selami Kök ise şunları söyledi:
 
“Genel olarak yol kenarı denetim istasyonlarındaki denetimlerden son derece memnunum. Özellikle yolların bozulmaması konusunda çok büyük faydası olacağını düşünüyorum. Bunun yanı sıra araçlarımız açısından da büyük faydaları var. Artık lastiklerimiz bile eskimiyor.
 
Ancak bazen kantarlardaki tonaj farklarından kaynaklanan sorunlar yaşayabiliyoruz. Yükleme yapılırken normal tonajında görünen araçlar denetim istasyonunda kanunlarla belirlenen sınırın üzerinde çıkabiliyor. Bu nedenle ceza ödemek durumunda kalıyoruz. Mahkeme süreci uzun sürdüğü için takipçisi olamıyoruz. Yetkililerin kantarlardaki bu fark nedeniyle oluşan sorunları giderici tedbirler almalarını istiyoruz. Gerekirse aynı araç için kantardan ikinci kez geçme hakkı verilerek bu mağduriyetler engellenebilir.”
 
ULUSLARARASI NAKLİYECİ KANTARLARIN KENDİLERİ İÇİN ESNEK OLABİLECEĞİ GÖRÜŞÜNDE
 
Yol Kenarı Denetim İstasyonlarında yapılan ağırlık ev boyut denetimlerine yönelik araştırmamız devam ediyor. Bu konuda sürücülerimizin görüşlerini aldık. Sırada uluslararası nakliyecilerimizden bir örnek var.
 
Hacı Cemil Yılmaz, Hatay Reyhanlı’ da Yıldızlar Uluslararası Taşımacılık Sanayi Ticaret Ltd. Şti.’ nin sahibi. 20 yıldır sektörde olan ve son iki yıldır C2 Yetki Belgesi ile uluslararası nakliyecilik yapan Yılmaz’ a uluslararası nakliyecilerin Yol Kenarı Denetim İstasyonlarına nasıl baktıklarını sorduk. Genelde Gürcistan, Azerbaycan, Suriye ve Ürdün’ e yük taşıdıklarını belirten Yılmaz, hem yol kenarı denetim istasyonları hem de yurtdışı taşımacıların genel sorunlarına ilişkin açıklamalar yaptı.
 
“Yurtdışına çalışan araçlar fazla tonaj vurmak istemez”
 
Özellikle yolların bozulmaması açısından denetimlerin son derece önemli olduğunu söyleyen Yılmaz, bu anlamda gümrükten fabrikalara kadar denetimlerin yurt genelinde yaygınlaşması gerektiğini belirtti. Yurtdışına çalışan araçlar fazla tonaj vurmak istemez. Yurtiçinde çalışan taşımacılar ise taşıdıkları yükün ağırlığına göre fazla kazanç elde etme olanakları olduğundan bunu tercih edebilirler. Yurtdışında ağırlıkla ilgili konularda çok sıkı denetimler yapılıyor. Bu nedenle yurtdışından gelen araçlarda fazla tonaj aramak gereksiz olur. Yurtdışından gelen araçların zaten gümrük ve fabrikalara yetişme dertleri var. O nedenle kuyrukta beklemek büyük sorun oluyor. Uluslararası nakliye firmalarının araçları istasyonlarda kuyruğa girmeden beyanname ve tır karnesi ile yükünü bir görevliye ibraz ederek hem istasyonlarda oluşabilecek yoğunluğa engel olur hem de kendileri zamandan kazanmış olur. Bu konuda esnek davranılabilir.
 
“Uyarı levhaları ve işaretçiler daha belirgin ve etkin olmalı”
 
Afyon İzmir Karayolunda Denetim İstasyonunu görmeyen sürücü yola devam ediyor. Aradan birkaç gün geçtikten sonra elimize bu aracın yediği 1000 TL.’ lik ceza ulaştı. Sürücümüz yol kenarında birinin kendisine el salladığını ancak yolcu olduğunu düşünerek dikkate almadığını belirtti. Maalesef biz bu cezayı ödemek durumunda kaldık. Yurtdışından gelen araçların zaten kaçmalarını gerektiren bir durumları yok. Denetim istasyonuna gelmeden gerekli ışıklı uyarı levhaları koyulsa ve oradaki görevli doğru zamanlamayla işaret verse bu cezaların haklılığı savunulabilir. Ancak bunlar yetersiz ise ceza ödemek bizde sanki özellikle ceza kesiliyormuş hissi yaratıyor.
 
“İç gümrükte boyutlarla ilgili gereken hassasiyet gösterilmeli”
 
Bir diğer konu ise araçların boyutları ile ilgili yaşadığımız sıkıntılar. 1-2 cm.’ lik fazla yükler için bile izin belgesi soruluyor. Araç yurda girerken yükün boyutu ile ilgili bir sorun varsa bu iç gümrükte dile getirilmeli. Bu şekildeki araçlar iç gümrükten geçtikten sonra yolda izin belgesi soruluyor. İç gümrükte gereken hassasiyet gösterilmeli. Çıkış kapılarında kesilen cezalar doğrudan biz firma sahiplerine yansıyor. Oysa işlem iç gümrükte yapılsa bunu yüklemeyi yapan fabrika ya da mal sahibi karşılıyor.   
 
YURTİÇİ NAKLİYECİYE GÖRE TEK ÇÖZÜM DENETİMİNLERİN ARTTIRILMASI
 
Yol Kenarı Denetim İstasyonlarına yönelik araştırmamız kapsamında sürücü ve yurtdışı taşımacıların görüşlerine yer verdik. Sırada yurtiçi taşımacılık faaliyeti gösteren bir sektör mensubu var.
 
Adana’ da nakliyeciler sitesinde faaliyet göstermekte olan Zeytinli Nakliyat ‘ ın sahibi Ahmet Zeytinli’ ile başta Yol Kenarı Denetim İstasyonları olmak üzere sektörün sorunlarını konuştuk. Özellikle haksız rekabetten yakınan Zeytinli, önemli sorunları olduğunu ancak bunların denetimlerle çözülebileceğini anlattı.
 
“Bana oluyorsa herkese olmalı”
 
Yol Kenarı Denetim İstasyonları’ nın taşımacılar açısından son derece önemli olduğunu söyleyen Zeytinli, bu uygulamalar yurt genelinde tüm taşımacıları kapsayacak şekilde yaygınlaştırılması ve uygulanması gerektiğini belirtti. Fazla tonaj nedeniyle yoların eskidiğini ve kazaların yaşandığını hatırlatan Zeytinli; “Yolar milli servettir, korumamız gerek. Hele kazalar hem can kaybına neden oluyor hem de büyük maddi kayıplara neden oluyor. Tüm bunların yaşanmaması için denetimler sıklaştırılmalı ve cezalar caydırıcı olmalı.” dedi.
 
Yakın zamanda kendi aracının da denetimde ceza yediğini belirten Zeytinli; “Benim aracım 70 kg. fazlası nedeniyle 500 TL. ceza yedi. Hata bizde diye tamam dedik, itiraz etmedik. Ancak diğer tarafta 40 ton ile başka araçların, çoğunluğu büyük şirketlerin araçları olmak kaydıyla kantarlara girmeden geçtiklerini duyuyoruz. Bu durum bizi son derece rahatsız ediyor. Ortada büyük bir haksızlık söz konusudur. Ben bu denetimlere giriyor ve gerektiğinde cezaya maruz kalıyorsam bu denetimler herkes için her yerde aynı şekilde yapılmalı ve uygulanmalıdır. Denetimlerin yetersiz olmasından herkes zarar görüyor.” dedi.
 
“Kaçak çalışanlar elimizi kolumuzu bağlıyor”
 
Yetki Belgeleri konusunda son derece sıkıntı olan Zeytinli, bu sıkıntısını şöyle ifade etti: “Denetimler yeterli olmadığından kaçak çalışanlar elimizi kolumuzu bağlıyor. Ben 150 bin TL. verip R1 belgesi aldım. 14 bin TL. harç vergisi ödedim. Benim tüm belgelerim yasal ancak nakliye sitelerindeki birçok firma sadece tabeladan ibaret. Ne açma belgesi ne de ruhsatı var. Denetim olduğu zaman dükkanını kapatan kurtuluyor. Denetimler sivil ekipler tarafından yapılmalı ve cezalar caydırıcı olmalı. Maliye, Belediye ve Ulaştırmanın denetim yapması gerek. Firmaların isimleri ve tabelaları devamlı değişiyor. Bunlar denetlenmeli. Ne açma ruhsatı, ne maliye kaydı ne de belgesi var. Sahtekarlık yapıyorlar, taşımacıları zora sokuyorlar. Tabelayı değiştirince kaldıkları yerden devam ediyorlar. Bizim verdiğimiz fiyattan % 20 oranında daha ucuza fiyat çekip iş alıyorlar. Çok büyük rant dönüyor. Bu kişilerin hem ülke ekonomisine hem de vergisini ödeyip iş yapmaya çalışan bizlere çok büyük zararı var.”
 
“Belgesiz iş yaptırmam söz konusu olamaz”
 
“Ben kendi adıma K Belgesi olmayana, evraklarında ve muayenelerinde eksiklik olanlara iş vermem. Bu iş benim adıma yapılıyorsa sağlam araba ve sürücü ile yapılmalıdır. Bu tabela ve isim için 33 yıllık emek harcamışım. Tüm işlemlerimi yasaya uygun olarak yapıp vergimi ödemişim. Bu tabela benim adımı temsil eder ve benim onu korumam gerek. Bu nedenle belgesiz iş yaptırmam söz konusu olamaz. Başka firmalar bunlara dikkat etmiyor. Meydan bu sahtekar ve dolandırıcılara bırakılmamalı. Gerekli denetimler yapılarak bize rekabet şansı tanınmalı.”
 
“C2 Yetki Belgeli araçların yurtiçinde çalışması engellenmeli”
 
“Nakliye sitelerinde tüm işin neredeyse % 40’ ını C2 Yetki Belgeli araçlar yapıyor. Bu araçların yurtiçi taşıma yapmaları engellenmeli. Bizim 1000 TL. ücret istediğimiz yere C2 Yetki Belgesi araçlar 700 TL.’ ye gidiyor. K Yetki Belgesi olmadan, faturasız ve irsaliyesiz taşıma yapıyorlar. Yurtdışı plakalı Kıbrıs arabaları yurtiçinde taşıma yapıyor. Bunun denetimi yapılmalı.”

 
KAÇAK MAZOT KULLANDIM MOTORU YEDİM!!!
 
TOBB SINIR KAPILARINI YENİLİYOR
YORUMLAR
Toplam 35 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 7 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
DAYSAl 28 Ağustos 2021 Cumartesi 20:37

Bu denetim istasyonlarindaki 2 ışık var alttaki neyi ölçüyor bitanesi tarti digeri nedir acaba

Yorumu oyla      2      1  
Ben mesut 8 Haziran 2020 Pazartesi 00:39

Aracım doluyken denetim katarina girdim bosken girmem gerekirmi

Yorumu oyla      3      1  
Ali 8 Mayıs 2020 Cuma 15:42

Elmadag kantarından geçerken yoğunluk sebebi ile görevli çalışmayan kantara yönlendirdi tırım boştu fakat geçiş esnasında siren çaldı bu normal mi çalısan kantarda ise ufak transit arac geçiyordu normal mi bu durum

Yorumu oyla      3      1  
Kamil şahin 9 Nisan 2018 Pazartesi 22:41

Slm arkadaşlar yükü aldığım yerdeki kantar 41350 geldi elma dağ kantarı 42050 tarttı aradaki fark uçurum kara yolları ikinci şans vermiyor elimde kantar fişim var ve mazot ta almadım görevli arkadaş benim kantar fişinin yalnış kara yollarınınkinin doğru olduğunu söylüyor yani devlet hata yapmaz kantarı ve adaleti hiç şazmaz diyor bende gücüm yetmediği için ALLAHA havale ettin ....arkadaşlar aslında bizim yüklü geçiş hakkımız 40 ton 2 ton devlet bize mazot ve tartım hatası veriyor suç gene bizde saygılarımla.

Yorumu oyla      4      2  
Yunus 3 Mart 2018 Cumartesi 19:57

Aracım başarı ıle beraber 7500kg geliyor kantardan kaç kg ile geçer bilgi verirseniz sevinirim

Yorumu oyla      2      2  
Merve 12 Eylül 2017 Salı 17:53

Aracin muayenesi gectigini fark etmedik kantara cikinca 600 ceza yaziyorum demis ama evrak falan imzalatmmis yazmismidir

Yorumu oyla      2      1  
özermeriç 23 Ağustos 2015 Pazar 11:24

bana gölcük dönüşü kantarda uyarı levhası benim pilakayı göstermiş ama ben son anda farkettim duramadım geçtim ben 29+1 minübüs şöförüyüm peki bana bu durumdan ceza gelirmi

Yorumu oyla      11      1  
tacettin 4 Ağustos 2015 Salı 12:48

Afyon kantarinda aracımiza dur ihtarı yapılmamış ve aracımizda kantara girmeden yoluna devam etmiş ve arkamizdan 1400 tl ceza yazip adresimize gönderilmiş bu cezayı iptal ettirme şansımiz varmi bilgi verirseniz sevinirim.

Yorumu oyla      10      2  
sergen 25 Mayıs 2015 Pazartesi 20:14

ben ruhsatı anlıyorum arabayı temsil eder ehliyeti anlıyorum sürücüyü temsil eder bu K belgesi neyi temsil ediyor 10 15 binlira kamyan al 10 bin belge al insan kendi işine bu ne insafsızlık ya

Yorumu oyla      9      4  
ramazan demirtaş 26 Şubat 2015 Perşembe 16:54

aracım ford tıransit begem k1* şehirdışı çalışamıyorum sebebinedir bilmiyorum benim gibi çok arkadaş var biran evel buna bir çare

Yorumu oyla      11      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
KAÇAK MAZOT KULLANDIM MOTORU YEDİM!!!
İstasyonlarda satılan motorine göre fiyatı daha ucuz olduğu için sürücüler ...
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nin marka tercihi...
Sizler için bölgelere göre hangi marka araçların, hangi özelliklerinden ...
Limanlar Özel Dosyası Kıyılarımıza Işık Tutacak
Rize Limanına Yakın Bakış Ticaretin kalbi limanlarda atarken dergimiz ...
 
Marmara Bölgesi tercihini hangi marka araçtan yana kullanıyor?
 İbre 3 Markayı Gösteriyor? Bölgesel marka alışkanlıklarında Marmara ...
Yollarda Güçlü Ses; Tercih Mercedes
Hangi Bölge Hangi Markayı Kullanıyor? Haber çalışmamıza kamyon arkası ...
Brisa Mevsime Göre Lastik Seçilmesi Gerektiğini Vurguluyor
Mevsime Göre Lastik Seçin “İyi bir lastiği kullanıcının ...
 
Goodyear; Yenilikçi Ürünleri ve Servisleriyle Nakliyecilerin Yanında
İyi Lastiğin Özellikleri Nelerdir? Delinme sırasında kendi kendini ...
Pirelli Ağır Vasıta Lastiklerinde H88 Serisi İle Söz Sahibi
 Pirelli İdeal Lastiği Tanımladı İşte Pirelli’nin ideal lastik ...
Aracınız Yoldan Kopmasın!!!
 Lastik Dosyasını Açtık Sizlere arşiv değeri olacak bir dosya ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyonum
src
kamyoncu
bus
haberler
şoför
dikkat
sondakika
Kamyon