Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
5 Ağustos 2016 Cuma - 11:07

Ticari Belgelerin Saklanma Süresi Kaç Yıl Olmalı?

213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 253’üncü maddesinde, defter tutmak mecburiyetinde olanların, tuttukları defterlerle VUK’un üçüncü kısımda yazılı vesikaları, ilgili bulundukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak beş yıl süre ile muhafaza etmeye mecbur oldukları belirtilmiştir.

Ticari Belgelerin Saklanma Süresi Kaç Yıl Olmalı?

213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 253’üncü maddesinde, defter tutmak mecburiyetinde olanların, tuttukları defterlerle VUK’un üçüncü kısımda yazılı vesikaları, ilgili bulundukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak beş yıl süre ile muhafaza etmeye mecbur oldukları belirtilmiştir. Uygulamada vergi kanunlarına ağırlık verilmesi nedeniyle, ticarî belgelerin saklanması noktasında, şirketler tarafından genelde Vergi Usul Kanunu hükümleri esas alınmakta, saklama süresinin Türk Ticaret Kanunu’nda (TTK) daha uzun öngörülmüş olması nedeniyle anılan yükümlülüğün ifası bazen ihmal konusu edilebilmektedir. Oysa, TTK, ticari belgeleri saklama yükümlülüğüne uymayanlara, idarî para cezası verilmesini öngörmektedir. TTK uyarınca, ticaret şirketleri; 

a) Envanterlerini, açılış bilânçolarını, ara bilânçolarını, finansal tablolarını, yıllık faaliyet raporlarını ve bu belgelerin anlaşılabilirliğini kolaylaştıracak çalışma talimatları ile diğer organizasyon belgelerini; 

b) Alınan ticarî mektupları; 

c) Gönderilen ticarî mektupların suretlerini; 

ç) Ticarî defterlere yapılan kayıtların dayandığı belgeleri, sınıfl andırılmış bir şekilde on yıl saklamak zorundadırlar. Ticarî mektuplardan kasıt, bir ticarî işe ilişkin tüm yazışmalardır. On yıllık saklama süresi, ticarî defterlere son kaydın yapıldığı, envanterin çıkarıldığı, ara bilânçonun düzenlendiği yılsonu finansal tablolarının hazırlandığı ve konsolide finansal tabloların hazırlandığı, ticarî yazışmaların yapıldığı veya muhasebe belgelerinin oluştuğu takvim yılının bitişiyle başlar. 

Şirket ile ilgili olarak gönderilmiş bulunan her türlü belgenin, fotokopi, karbonlu kopya, mikrofiş, bilgisayar kaydı veya benzer şekildeki bir kopyasının, yazılı, görsel veya elektronik ortamda sağlanmaması halinde, şirkete 2014 yılı için 4 bin 481 TL, 2015 yılı için 4 bin 934 TL, 2016 yılı için de 5 bin 209 TL idarî para cezası verilir. Anılan idarî para cezalarına muhatap olmamak için, şirketin yönetim organının, Vergi Usul Kanunu’nda belirtilen beş yıllık süre dolsa dahi, şirketin ticarî belgelerini on yıl boyunca saklamaya özen göstermesi, bu belgelerin kaybolması halinde ise TTK’nın kendilerine tanıdığı bir imkan olan zayi belgesi talebinde bulunması gerekir.

dunya.com

 
Brent Petrol 44 Doların Altında
 
Türk Akımı Projesi Yeniden
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sektöre Nefes Aldıracak
Karayolu taşıma yönetmeliğinde yapılan son değişiklikleri değerlendiren ...
SİGORTA YAPTIRMAYI UNUTMAYIN!
Tehlikeli madde taşıyan firmalar tehlikeli madde taşıyan araçlarına sigorta ...
Okul Servisleri Yönetmeliğinde Değişiklik!
Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair ...
 
Belarus KUKK Toplantısı Gerçekleşti
Heyet Başkanlığını Belarus Cumhuriyeti Ulaştırma Bakanlığı adına Sergey ...
Yükseklik Bahane Rant Şahane!
Yükseklik Bahane Rant Şahane!
SRC’de Çözüme Doğru
Haziran ayında Genel Yayın Yönetmenimiz Nuray Pekcan'ın Gazi Üniversitesi, ...
 
Yükseklik Bahane Rant Şahane!
Yükseklik Bahane Rant Şahane!
Türkiye Gürcistan KUKK Toplantısından Güzel Haberler Var
Türkiye-Gürcistan KUKK toplantısı 19-20 Haziran 2014 tarihinde Ankara’da ...
Yükseklik Bahane Rant Şahane
Yükseklik Bahane Rant Şahane
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Ötekileştirme
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
lkw
dikkat
truck
src
Kamyon
news
fahrer
kamyoncu
treyler