GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
schmitz,kamyonum,treyler,otobüsüm,araç,kamyon,tır
Ford Otosan Eskişehir Kurtuluş Yarı Maratonu başlıyor!
Ford Otosan Eskişehir Kurtuluş Yarı Maratonu başlıyor!
SKODA Mobil Uygulamasıyla Hayatınızı Kolaylaştıracak
SKODA Mobil Uygulamasıyla Hayatınızı Kolaylaştıracak
Tyre management can decide the race at the Lausitzring

Tyre management can decide the race at the Lausitzring

1 2 3 4 5 6
7 Haziran 2019 Cuma - 08:57

Türk Mühendislerden Takograf Çözümü

Sürüş güvenliği sağlayan sayısal takograf kullanımı 2010 yılından başlayarak mevzuat kapsamındaki tüm araçlar için zorunlu hale getirildi. Aracın kat ettiği mesafeyi, hızını, sürüş zamanını, çalışma aralıklarını ve günlük dinlenme sürelerini gösteren bu cihazlardan indirilen verilerin analiziyle kazalara engel olacak, kara yolu güvenliği artacak.

Türk Mühendislerden Takograf Çözümü

Yüzde yüz yerli çözümle Türkiye’de bir ilk

Türk mühendislerin yazılımıyla sürüşler daha güvenli olacak

27587 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Takograf Cihazları Yönetmeliği kapsamında, sayısal takograf ve sürücü verilerinin indirilip saklanması zorunlu hale getirildi. Ayrıca, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nca yayımlanan 2017/KDGM-4/ST sayılı Genelgenin 5. maddesi hükmünce, sayısal takograf kartı sahibi sürücüler, sürücü kartlarında kaydedilen verileri Kart Verme Otoritesi’ne göndermekle yükümlü. Türkiye’de bu otorite, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından kurulan Sayısal Takograf Uygulama Merkezi (STAUM).

Bir milyon taşıt dijital takograf kullanıyor

TÜİK tarafından açıklanan “Motorlu Kara Taşıtları” verilerine göre, Ocak 2019 itibariyle Türkiye’de 218 bin 489 otobüs ve 846 bin 97 adet kamyon bulunuyor. Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelik kapsamında 1.064.586 taşıt zorunlu olarak dijital takograf kullanıyor.

Sürüş güvenliği analizi de yapılabiliyor

Araç verilerinin yasal yükümlülükler doğrultusunda dijital takograftan indirilmesinin ve saklanmasının zorunlu olduğuna dikkat çeken TachoMobile Genel Müdürü Burak Çiga, “Sürücüye ait veriler sürücü kartı üzerinde saklanırken,araç verileri takograf cihazının hafızasında saklanıyor. TachoMobile olarak dijital takograflara takılan elektronik devreli kablo ve mobil kart okuyuculara takılan sürücü kartları ile veri iletişimi yapabilen, aldığı verileri istenen platformla paylaşabilen Android tabanlı mobil bir uygulama geliştirdik. Uygulamayla aynı zamanda sürüş güvenliği analizi de yapılabiliyor.” dedi.

Araç sahipleri bu mobil uygulamayla rahat edecek

Araç verilerinin 365 günü kapsaması ve üçer aylık periyotlarla dijital ortamda arşivlenip ayda bir defa STAUM’a gönderilmesi gerektiğini belirten Çiga, şu bilgileri verdi. “Veriler aracın uzakta ya da yanınızda olmasına göre iki şekilde indirilebiliyor. Şirket kartı yanınızdaysa lokal veri indirme kablosunu, değil ise uzaktan veri indirme kablosunu kullanıyorsunuz. Burada kritik durum, firma sahiplerinin şirket kartını sürücülere vermek istememesi. Çünkü şirket kartıyla kullanılan araç firmaya tanımlanabilir ve her türlü riske açık hale gelinebilir. Aracın tüm verisi indirilebilir. Ayrıca veri gizliliği açısından da son derece sakıncalıdır. Çözümümüz burada devreye giriyor. Uzaktan veri indirme kablosunun bir ucunu telefona, diğer ucunu da takografa takarak kablonun uzaktan doğrulama özelliği sayesinde şirket kartını kullanmadan araç verilerini indirilebilir ve paylaşılabilir hale getirdik. Aynı zamanda indirilen veriler STAUM’a gönderilmek üzere kriptolu olarak web platformumuzda saklanmaktadır.”

Paralar cepte kalacak

Uygulamayla her araç için şirket kartı kullanma zorunluluğunu ortadan kaldırdıklarını vurgulayan Çiga, uygulamanın sağladığı tasarruf hakkında “Uzaktan doğrulama teknolojisini kullanabilmek için bu kabloya ek olarak firmanın merkez ofisindeki bir bilgisayara Tachomobile tarafından geliştirilen bir yazılım ve bir kart okuyucu kurulması yeterli. Filodaki tüm araçların talepleri bu bilgisayara geliyor ve doğrulama bu bilgisayardan yapılabiliyor. Bu sorunu çözerek dünyada bir ilki gerçekleştirdik. Şirket kartı giderleri araç sayısı düşünüldüğünde devasa boyutlarda. Şirket sahibi ve sürücüler için en ekonomik ve pratik çözümü geliştirdik.” bilgisini verdi.

33 bin kazada en büyük hata unsuru sürücü hataları

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı verilerine göre, 2019’un Ocak ayında toplam 33 bin 68 kaza gerçekleşti. Kusur unsurları arasında ise 11 bin 55 ile sürücü hataları ilk sırada bulunuyor. Takograf cihazlarının araç hızını ve kanunun belirttiği sınırlar içinde aracın kullanımını denetlediğini ifade eden Çiga, dijital takograf cihazının veri indirme çözümüyle entegre çalışması halinde sürücü hatalarının minimize edilebileceğini söyledi.

Dijital takograf cihazı: Kara yolu araçlarının hareketinin ve sürücülerinin belli çalışma sürelerinin detaylarını otomatik veya yarı otomatik olarak göstermek ve kaydetmek için kara yoluyla taşımacılık yapan araçlara monte edilen kayıt cihazı.

Sürücü kartı: Ülkemizde TOBB tarafından dağıtımı yapılan, dijital takograf üzerinde bulunan kart yuvalarına yerleştirilen ve kart sahibine ait içinde bulundurduğu hafıza çipi sayesinde en az 28 günlük veri kaydedebilen kart. Sürücüler arasında “dijital ehliyet” olarak da biliniyor.

TachoMobile hakkında:

TachoMobile Bilişim Hizmetleri Limited Şirketi, 2012 yılından itibaren sayısal takograflar üzerine Ar-Ge çalışmaları yürüten, lojistik, mevzuat ve teknoloji alanlarında uzmanlaşmış bir ekip tarafından kurulmuştur. Sayısal takograf veri indirme yazılım ve donanımlarını kendi teknolojisi ile geliştiren TachoMobile, indirilen verilerin analizi ve sayısal takograf kart otoritesine gönderimi konusunda ilkleri gerçekleştirmiştir. TachoMobile uzaktan veri indirme kablosu ve entegre yazılımları ile uzaktan şirket kartı doğrulamasıyla mobil platformda veri indirme işlemini gerŞekleştiren dnyadaki ilKk şirkettir.

 
Dünya LPG Günü
 
Krone Smart Capacity Management Wins Green Truck Trailer Innovation!
YORUMLAR
Toplam 3 yorum var, 3 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Berat Kocakaya 9 Haziran 2019 Pazar 01:41

Bizim araçlarımızda zaten takograf var hadi yeni çıkan araçlara mecbur olsun ama eski araçlara ne gerek var ki neden vatandaşın bütçesi ni sarsıyorlar çünkü birileri vercek ki birileri de malzeme satıp adam olacak bii kere daha anladimki şöför esnafının sahibi olmadığını.

Yorumu oyla      4      3  
Mustafa alpay ayan 7 Haziran 2019 Cuma 21:46

Geç kalındı bile

Yorumu oyla      3      3  
Enayi kamyoncu 7 Haziran 2019 Cuma 21:15

Şuanki sistem ancak kamyoncuları soyuyor benim hakkım zehir olsun

Yorumu oyla      3      2  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Efsane Motor ''V8’'
Scania'nın en büyük başarılarından biri olarak gösterilen V8 motor 50 ...
70 Yıllık Deneyimden Kapsamlı Çözüm
Tedarik zinciri hizmetlerinin küresel sağlayıcısı ve otomotiv lojistiğinde ...
Dünya Genelinde 65’ten Fazla Ülkeyi Kapsayan Girişim!
Türkiye'yi Bakan Turhan’ın temsil ettiği Uluslararası Ulaştırma Forumu ...
 
Türk Lojistik Firmaları Büyük Maraton İçin Hazırlıkları Tamamladı.
Münih’de 4-7 Haziran 2019 tarihlerinde düzenlenecek olan Transport Lojistik ...
Lojistikte Büyük Yenilik!
DHL Express ve EHang’in Çin’de başlattığı stratejik ortaklık, lojistikte ...
Türkiye'de İlk Kez Açılıyor!
Sertrans LogisticsTürkiye’de ilk kez yapay zeka odaklı kodlama sınıfını açtı.
 
EKOL, SOCIAL MEDIA AWARDS TURKEY’DE SEKTÖR BİRİNCİSİ
Lojistik sektörünün öncü şirketi Ekol, Marketing Türkiye ve BoomSonar ...
Arınak Lojistik Türkiye-İran Hattında
İran’a sevkiyatı yapılan ürünlerin taşınması işlemlerini gerçekleştirmekte ...
Ekonomi ve Lojistik Zirvesi’nden Sertrans Logistics’e Ödül
Ekonomi dünyası, kamu ve lojistik sektörünün bir araya geldiği Ekonomi ...
 
Nuray PEKCAN
Belediye, Araç ve Üst Yapı
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,SİGORTA
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
logitrans, kamyonum, fuar, lojistik
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
news
src
kamyoncu
türkiye
lkw
treyler
sondakika
haberler
kamyonum