İran-Türkmenistan sınırındaki uygulamalar, uluslararası taşımacılık yapan yaklaşık 2 bin 500 Türk şoförü için zulme döndü.
İran-Türkmenistan arasında geçiş için en çok kullanılan kapı olan Lütfabad sınır kapısında günlük araç geçiş kapasitesinin 200 ile sınırlı olması ve İran’ın kendi araçlarını bekletmeksizin geçirmesi dolayısıyla normalde 2-3 günde geçilen kapıda 1.300’ü aşkın Türk şoförü yaklaşık 15 günden bu yana bekliyor.
İki ülke arasındaki diğer iki geçiş yolu olan Saraks ve Pol kapılarında da 1200’ü aşkın sayıda Türk aracı bekletilirken, Türk şoförler normalde Türkiye’ye dönmüş olmaları gerekirken Kurban Bayramını İran sınırında geçirmeye mahkûm oldu.
"TÜRK ŞOFÖRLER ZOR DURUMDA"
İran’ın Lütfabad Sınır Kapısı’na giderek çile çeken Türk sürücülerle görüşen Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, İran’ın hakkaniyet dışı olarak kendi TIR’larını sağladığı imtiyaz dolayısıyla Türk Şoförlerin perişan olduğunu belirterek, “2.500’ü aşkın Türk TIR’ı Kurban Bayramı öncesi çok zor durumda kaldı. İhracatçı parasını almak için malın teslimini bekliyor. En az 200 milyondolar değerinde mal kapıda bekliyor” dedi.
Sürücülerin; ”Çok zor durumdayız, Türkiye’den buraya 4 günde geldik. 15 gündür burada bekliyoruz. Biz burada beklerken Türkmenistan’a 3-4 kez gidip dönen İran araçları var. Bu kötü şartlarda hasta olmamak için gidip topluca aşı olduk” şeklindeki yakınmalarını aktaran Fatih Şener, şöyle devam etti:
“Devletimizden acil yardım ve bize sahip çıkmalarını bekliyoruz. Çok acil olarak bir heyet oluşturularak bu haksızlık yerinde görülmeli ve çözüm sağlanmalıdır. İran araçları Türkiye’yi yılda 45 bin 500 kez transit geçmektedir. Türkiye’den geçen İran araçları böyle bir bekleme yaşamıyorlar. İran, Türk araçlarını bekleterek kendi araçlarına öncelik veremez.”
“HAKSIZLIĞIN BİR AN ÖNCE GİDERİLMESİNİ BEKLİYORUZ”
İran’da, Türkiye’nin Meşhed Başkonsolosu’nun katılımıyla İranlı gümrük yetkilileriyle bir toplantı gerçekleştirdiklerini belirten Fatih Şener, “İranlı Gümrük yetkilileri, beklemelerin sorumlusu olarak kapasiteyi 200 olarak belirleyen Türkmenistan tarafını gösteriyorlar. ‘Türkiye olarak Türkmenistan ile görüşün, kapasiteyi arttırsınlar’ cevabını veriyorlar. Ancak bu mazeret kabul edilemez. Lütfabad kapısından günlük 150 İran aracı geçmesine karşın ancak 40-45 Türk aracın geçişine izin veriliyor. İran araçları, Türkmenistan’a birkaç kez gidip gelirken bizim araçlarımız bir giriş için kapıda bekletiliyor. Bu haksızlığın bir an önce giderilmesini bekliyoruz” diye konuştu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
YAZARLAR | ||||||||||
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
|
||||||||||
ÇOK OKUNANLAR | ||||||||||
|
||||||||||
FACEBOOK'TA KAMYONUM | ||||||||||
ANKET | ||||||||||
|
||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||