GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Rusya Makamlarına 3 Nisan 2020 Tarihine Kadar Ulaşımda Sıkıntılar Yaşanabilir
Rusya Makamlarına 3 Nisan 2020 Tarihine Kadar Ulaşımda Sıkıntılar Yaşanabilir
Türkiye Bankalar Birliği ''Çek Ödeme Destek Kredisi'' Ve ''Kredi Desteği'' Hakkında Açıklamada Bulundu
Türkiye Bankalar Birliği ''Çek Ödeme Destek Kredisi'' Ve ''Kredi Desteği'' Hakkında Açıklamada Bulundu
Plaxton Panorama Scores Largest Order To Date With 34 Double Deck Coaches For Oxford Tube

Plaxton Panorama Scores Largest Order To Date With 34 Double Deck Coaches For Oxford Tube

1 2 3 4 5 6
3 Temmuz 2019 Çarşamba - 16:12

UND, Mayıs 2019 Karayolu Taşıma İstatistiklerini Açıkladı!

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Mayıs 2019 Karayolu Taşıma İstatistikleri raporunu açıkladı. Türk araçlarının ihracat taşıma sayıları 2019 yılı Mayıs ayında geçtiğimiz yılın aynı ayına göre %9 artarak 103.914 adetten 112.963 adede çıktı.

UND, Mayıs 2019 Karayolu Taşıma İstatistiklerini Açıkladı!

Türk araçlarının ihracat taşımaları mayısta %9 arttı

Geçen yılın Mayıs ayında 103.914 adet olan ihracat taşıma sayıları 2019 yılı Mayıs ayında 9% artış ile 112.863 adet oldu. Ocak-Mayıs toplamında ise Türk araçlar geçen yılın aynı dönemine göre 3% artış ile ilk 5 ayda toplam 515.141 adet ihracat taşıması gerçekleştirdi. Yabancı araçların geçen yıl Mayıs ayında 31.860 adet olan taşıma sayıları 2019 yılı Mayıs ayında 1% artış ile 32.175 adet oldu. Ocak-Mayıs toplamında ise yabancı araçlar geçen yılın aynı dönemine göre 1% düşüş ile ilk 5 ayda 145.160 adet ihracat taşıması gerçekleştirdi. Türkiye’nin ihracat taşımasında, Türk ve yabancı araçlar Ocak-Mayıs toplamında geçen yılın aynı dönemine göre 2% artış ile 660.301 adet ihracat taşıması gerçekleştirdi.

Avrupa genelinde önceki aylarda olduğu gibi düşüş eğilimi devam ederken, sadece komşu ülkelerde; Bulgaristan %11, Romanya %7, Yunanistan %12 olmak üzere olumlu sonuçlar görülüyor. Almanya %5, İtalya %16, Fransa 7% olmak üzere önemli ihracat ülkelerine taşımaların düşmesi dikkat çekiyor. Avrupa ülkelerine toplamda %3 düşüş görülüyor. BDT ve Orta Asya ülkeleri  incelendiğinde Rusya Federasyonu’na 2% artış dikkat çekerken, Türki Cumhuriyetlerin tümüne taşımacılık sayılarının arttığı görülüyor. BDT ve Orta Asya bölgesine yapılan ihracat taşımaları genel toplamda %9 düşüş göstermiş olsa da Dilucu Sınır Kapısı üzerinden Nahcivan’a yapılan taşımaların bu düşüşe sebep olduğu biliniyor. Ortadoğu ülkelerine yapılan ihracat taşımalarında Irak’a, Suriye’ye ve İran’a taşımalar artmış olmasına rağmen Körfez ülkelerine yapılan taşımalar ciddi düşüşler gösteriyor. Genel toplamda ise geçen yılın aynı dönemine göre 11% artış olduğu görülüyor.

“İhracat taşımalarında Asya pazarı büyüyor”

Konuyla ilgili açıklama yapan UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, “İhracat taşımalarında rotanın çevrildiği Asya ülkelerinde artış devam ederken, Avrupa tarafında düşüş devam ediyor. Orta Avrupa ve Batı Avrupa ülkelerine yapılan taşımalarımızı ihracat parametreleri dışında incelediğimizde, transit geçiş koridorlarında yaşanan yetersiz geçiş belgesi kotası ve transit taşımalardaki engellerin bu düşüşün en önemli nedenleri olduğunu görüyoruz. Başta Macaristan belgelerinin kısıtlı olması ve güzergâh üzerindeki ülkelerde transit geçiş belgesi sorunları sebebiyle taşımalar farklı güzergahlar üzerinden yüksek maliyetlerle yapılmak durumunda kalıyor. Avrupa’daki düşüşe karşın Türki Cumhuriyetlere yapılan ihracat taşımalarının önemli oranda artıyor. Türki Cumhuriyetleri arasında büyük artışın olduğu Özbekistan’a ve büyük bir potansiyele sahip olan Rusya’ya yeterli sayıda geçiş belgemizin olmaması, Rusya’ya yapılan taşımalarda vize sorunları yaşanması bölgeye olan ihracatımızın gelişimini engelliyor. Ukrayna ve Rusya üzerinden diğer ülkelere transit taşımalarımızda önemli bir engel olan Rusya’nın Ukrayna’ya getirdiği transit yasağına alternatif çözüm üretilmesi, özellikle Kazakistan gibi ülkelerde ihracatımızın artışına sebep olacak. Türkmenistan’ın Tacikistan yüklerine yönelik uygulamaları sebebiyle hem ihracat hem ithalat yönünde beklemeler devam ediyor. Söz konusu iki ülke arasındaki sorunun düzelmesi durumunda bölgeye yapılan ticaret hareketlerinde daha fazla artış olacağını öngörüyoruz” diye konuştu.

“Körfez ülkelerine uygun maliyetli bir koridor oluşturulmalı”

Ortadoğu ülkelerine bakıldığında Irak’a, Suriye’ye ve İran’a yapılan taşımaların arttığını, ancak Körfez ülkelerine yapılan taşıma sayılarında ciddi oranlarda düşüş yaşandığını ifade eden Alper Özel, “Körfez işbirliği ülkelerine yüksek ulaşım maliyetleri ve transit güzergâh sorunları sebebiyle düşüş devam ediyor, açılan Suriye-Ürdün sınır kapısında maliyetlerin fazla olması ve güvenlik sorunları olması sebebiyle Türk taşımacılar tarafından bu alternatif kullanılmıyor. Körfez işbirliği ülkeleri ile Türkiye arasında uygun maliyetli bir koridor oluşturulması durumunda taşımaların yüksek oranda artması bekleniyor” dedi.

 “BDT ve Ortadoğu ithalat taşımalarında %21 artış”

Türk araçlarının ithalat taşıma sayıları 2019 yılı mayıs ayında geçen yılın aynı dönemine göre neredeyse aynı kalarak 38.691 adet oldu. Ocak-Mayıs toplamında ise Türk araçlar geçen yılın aynı dönemine göre 8% düşüş ile ilk 5 ayda 172.701 adet ithalat taşıması gerçekleştirdi. Türkiye’nin ithalat taşımasında, Türk ve yabancı araçlar genel toplamında geçen yılın aynı dönemine göre 8% düşüş ile 257.017 adet ithalat taşıması gerçekleştirdi. İthalatta da tüm Avrupa ülkelerinde düşüş eğilimi olduğu dikkat çekiyor. Avrupa ülkelerinden yapılan ithalat taşımaları Ocak-Mayıs 2019 döneminde %7 düşüş ile 120.183 adet olarak gerçekleşti.  BDT ve Ortadoğu ülkelerinden ise Ocak-Mayıs toplamında 21% artış ile 25.444 adet ithalat taşıması yapıldı.

Yabancı araçların Türkiye’ye boş giriş sayısı arttı

Ülkemize yük almak için boş giriş yapan yabancı araçlar sayılarını %28 oranında artırdı. Boş giriş yapan yabancı araçların başında %80 artış ve 15.066 adet ile Bulgaristan geliyor.  Türk taşımacılar, aylık toplam 70.000 araç ile kendi ülkelerine boş dönüş yaparken yabancı araçlar ise ülkemize yük almak üzere aylık 15.500 adet boş giriş yaptı.

Türk taşımacıların ithalat taşımalarında %8 oranında düşüş yaşaması Ocak-Mayıs 2019 döneminde özellikle Avrupa ülkelerinden boş dönüş sayılarının toplamda %15’e yakın ciddi bir oranda artmasına sebep oldu. Özellikle Batı Avrupa, Doğu Avrupa ve Güney Avrupa ülkelerinde boş dönüş sayıları ciddi oranlarda arttı. Yabancı araçların Avrupa ülkelerinden Türkiye’ye boş girişleri sayıları ise %64 oranında artış ile Türk araçlarına kıyasla hem oransal hem de sayısal olarak daha fazla artmış durumda. İlk 5 ayda sadece Avrupa’dan 50.000’e yakın yabancı araç ülkemize yük almak üzere boş giriş yaptı.

 
Mersin Gümrük Müdürlüğünde NCTS Beyannameleri Hakkında Duyuru!
 
Kazakistan Tektip Geçiş Belgesinin Transit Taşımalar İçin Açılması Hakkında
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mersin Gümrük Müdürlüğünde NCTS Beyannameleri Hakkında Duyuru!
Orta Akdeniz Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğü Mersin Gümrük Müdürlüğü ...
Azerbaycan Cumhuriyeti Gümrük Geçişleri Gıda Güvenliği!
Ticaret Bakanlığı Risk Yönetimi Tasfiye ve Döner Sermaye Genel Müdürlüğü ...
Alışan Lojistik’e Bir Ödül de Shell’den
Türkiye pazarının en önde gelen lojistik hizmet sağlayıcılarından biri ...
 
Otomotiv Sektörü ÖTV ve KDV Destek Programlarının Devam Etmesini Bekliyor!
Geçen yıl Kasım ayında başlayan ve bu yıl 30 Haziran’a kadar uzatılan ...
ÜDY/TİO-ODY/TİO Almak İsteyenlerin İbraz Edecekleri Evraklar
Üst Düzey Yönetici (ÜDY-TİO) Belgesi ve Orta Düzey Yönetici (ODY-TİO) ...
İlave İkili Özbekistan Geçiş Belgeleri Ülkemize Ulaşmıştır
Özbekistan ikili geçiş belgeleri 25 Haziran 2019 tarihi itibariyle tükenmişti. ...
 
LNG ve CNG Dönüşümü Hakkında Her Şey Bu Programda!
OMNİTEK Kurucusu Osman İlker Yılmaz ile LNG ve CNG dönüşümlü araçlar hakkında ...
TÜVTÜRK’ün Son Durağı Uluslararası Klasik Araç Festivali Oldu
TÜVTÜRK, otomobil severler ile her platformda buluşup araç muayene konusunda ...
Bir Milyon Euroluk Mercedes-Benz Türk İmzası
Mercedes-Benz Türk, Çek Cumhuriyeti’ndeki Daimler Hol?šov Otobüs Fabrikası’nın ...
 
Nuray PEKCAN
2020
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyonum
lkw
dikkat
türkiye
kamyoncu
sondakika
src
truck
Kamyon