20 Temmuz 2018 Cuma
ALTIN
189,68
%0,07
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR GÜNDEMTESLİMATHABERLERENGLISHDÜNYADAN
Menü Arama
DAF, XF, kamyonum dergisi,
Aplikasyon
'Öğrenci En Büyük Nimet'
Scania'nın Yeni Bayisi Özaltın Ağır Vasıta Kayseri'de Açıldı!
KNORR BREMSE AWARDED THIRD PLACE

1 2 3 4 5
26 Aralık 2017 Salı - 14:28

Yolcu Konforuna Bakar!

Kaptan Köşkü’nün bu sefer ki konukları şehirlerarası yolcu taşımacılığının güçlü firmaları. "Uçakbüs" ismini verdiği projeyle otobüs filosundaki tüm araçları, uçakta olmayan konforla donatan Vivalines, karayolu seyahatlerine yepyeni bir vizyon getiriyor. Firmanın güvenlikten konfora tüm hizmetlerini Filo Müdürü Taner Pütün değerlendirdi.

UÇAKLARDAN DAHA KONFORLU!

Taner Pütün
“Havayolunun Karayolu Versiyonu Olacağız”

Kaptan Köşkü’müzün bu sayıdaki konuğu karayolu seyahatlerine yepyeni bir vizyon getiren Vivalines. Misafirlerinin konforunu çok önemseyen Vivalines, konuklarına sunduğu ayrıcalıkları sayesinde yolculukları sıkıntı verici olmaktan çıkarıyor. Peki Vivalines hangi hizmetlerle fark yaratıyor? Taşımacılık sektörüne yepyeni bir boyut kazandıran Vivalines’in hizmetlerini ve ayrılan özelliklerini 30 yılı aşkındır seyahat sektöründe hizmet veren Vivalines Filo Müdürü Taner Pütün ile konuştuk.

“Havayolunun karayolu versiyonu olacağız” söylemi ile sektörde çıkış yakaladıklarını vurgulayan Pütün, Vivalines’in çok genç ve henüz yılını doldurmamış taşımacılık firması olduğunu belirtiyor. Araçlarda öncelikle; güvenlik, konfor ve yakıt ekonomisine önem verdiklerinin altını çizen Pütün, firmaları için bu üç hususun olmazsa olmaz olduğunu söylüyor.

Vivalines’in önemli bir projenin ürünü olduğunu ifade eden Pütün, “Altyapısı, fizibilitesi iyi yapılmış, sektördeki boşluk çok iyi görülmüş ve bunu değerlendirmek adına planlanmış temeli sağlam bir firmadır. Kaliteli araçlar ve hizmetle donatılmış bir markayız. ‘Havayolunun karayolu versiyonu olacağız’ söylemi ile sektörde çıkış yakaladık. Havayolunda verilen hizmetleri birebir karayolunda vermeyi amaçladık. Bu konsepte yıllardır hizmet veren firmalar oldu. Bu hizmetin mihenk taşı Varan’dı. Varan sektörden çekildi. Ulusoy, Boss gibi firmalar yine bu sektöre VIP hizmet veren firmalardı. Artık bu firmalar sektörden çekildi. Şu an buradan doğan boşluğu Vivalines olarak iyi gördük ve değerlendirdik. Her geçen günde üzerine koyarak, yeni planlarla, yeni hatlarla sektörde var olmak istiyoruz” diyor.

Yeni Hatlar Açılacak

Şu an Ankara-İstanbul güzergâhında hizmet verdiklerini belirten Pülün yeni hatlara ilişkin şu bilgileri paylaştı: “Ankara-İzmir güzergahında da hizmet vermeye başlayacağız. İstanbul-İzmir-Bodrum hattında yine hizmet veriyoruz. Önümüzdeki dönemde hatlarımız genişleyecek. Emin adımlarla, hizmet anlayışımızdan ve kalitemizden ödün vermeden bu yola devam edeceğiz. Sektörde çok büyük firmalar var; fakat bizim onlarla bir farkımız var. Ne biz onları ne de biz onları rakip görelim. Biz sektörde farklı bir boşluğu dolduruyoruz. Anlayışımız, hizmet yapımız farklı. Sefer sayımız farklı. Araçlarımızın iç dizaynı, donanımı farklı. Diğer noktalarda da birçok farklı faktör barındırıyoruz.”

Kaptanlar Tam Donanımlı

Firmalarında görev alan otobüs kaptanlarının her türlü eğitimine önem verdiklerinin altını çizen Pütün şu hususlara dikkat çekiyor: “Şu anda otobüs kaptanlarımızın hepsi; güvenli sürüş, yakıt ekonomisi ve anti-skid eğitimleri almış sertifikalı kaptanlardır. Kaptan alırken bu eğitimleri kriter olarak koyuyoruz. Kaptanlarımızın bu eğitimleri bu donanımları var mı, ona bakıyoruz. Buzlu, karlı, yağışlı yollarda nasıl hamleler yapabileceğini, ne tür hamlelerle aracın mukavemetini artırabileceğini bilen kaptanlarla yola çıkıyoruz. Yine kaptanlarımız ilk yardım eğitimlerini de tamamlamış sertifikalarını almışlardır.”

Genç Otobüs Filosu

Araç filolarına yönelik de açıklamalarda bulunan Pütün, araç envanterlerinin şu anda Mercedes-Benz araçlar üzerine kurulu olduğunu sözlerine ekliyor ve şu bilgileri paylaşıyor: “Filomuzda Mercedes-Benz Travego ve Tourismo araçlarımız mevcut. Yeni araç alımlarıyla filomuzu büyüteceğiz. TEMSA ile de görüşme halindeyiz. Yeni alımlarla birlikte bu sezonu 35-40 araçla kapatmayı düşünüyoruz. Araçlarda öncelikle; güvenlik, konfor ve yakıt ekonomisine önem veriyoruz. Firmamız için bu üç husus olmazsa olmaz. Sektörün şu anda en büyük gideri yakıttır. Bu nedenle alacağımız araçlarda yakıt ekonomisi çok önemli. Filomuzdaki araçlar Euro 5 ve Euro 6 emisyon normlarına sahip araçlar. Yangın söndürme sistemleri mevcut. Fren başta olmak üzere gerekli tüm güvenlik ekipman ve parçaları araçlarımızda tamamıyla mevcut. Filomuzun şu anda yaş ortalaması 1.2’dir. Filomuzun yüzde 80’i 2017 model araçlardan oluşuyor.”

“Amacımız; Yolcumuza Kendisini Özel Hissettirmek”

Pütün, “Hizmet sektöründe faaliyet gösteriyoruz ve hizmette de sınır yoktur. Ne müşterinin isteği ne de vermeye çalıştığınız hizmet kalemi biter. Farklı bir yolcu profilimiz var. Daha çok havayolunu ağırlıklı kullanan yolcular bizi tercih ediyor. O konsepti yaşadıklarını yolcularımız hissediyor. Daha da önemlisi bizim müşterilerimiz kendilerini özel hissediyor. Amacımız; yolcumuza kendisini özel hissettirmek. Arada münferit de olsa şikayetler geliyor. En büyük şikayet; ‘neden hala farklı hatlar açmıyorsunuz’ oluyor. Aklımızda dahi olmayan hatlar için yolcularımızdan talepler geliyor. Non-Stop molasız gidiyoruz. Sıcak yemek servisi yapıyoruz. Yolcularımız hizmetlerimizden oldukça memnun. Yeni hatlar açmamız için bize serzenişte bulunup, bu güzelliklerden mahrum olmak istemediklerini sık sık dillendiriyorlar. Müşterilerimizden gelen her türlü şikayet, talep ve isteğe anında cevap veriyoruz. Memnuniyet hat safhada, beklenti çok fazla. Biz de hepsini karşılamaya çalışıyoruz” şeklinde konuşuyor.

“Uçuk Fiyatlarımız Yok”

Markanın fiyat politikasına yönelik bilgi veren Pütün, cümlelerini şu sözlerle sonlandırıyor: “Dışardan bakıldığında insanlar fiyatlarımızı farklı görebilirler. Biz, her zaman hizmetin en kalitelisini müşterilerimize sunuyoruz. Bu hizmetin elbet bir bedeli var; ama öyle sanıldığı kadar çok uçuk fiyatlarımız yok. Aracımızın sefer listesi açıldığı anda gerek oBilet'te gerekse webte ve de çağrı merkezimizde fiyatlarımız 69 TL’den başlıyor. Belli bir kotası var bu koltukların kota dolduktan sonra tarife 72 TL’ye geçiyor. Onlar da dolduktan sonra diğer tarifeye geçiyor. Uçak sisteminde olan uygulamanın aynısını bilet satışlarımızda kullanıyoruz. Sadece sayısal bir katlama var. Numaraya göre fiyatlandırma yapmıyoruz. Yolcularımıza şunu söylüyoruz; ‘Önce davranın, önce alın, seyahatlerinizi planlayın daha uygun şartlarda çok daha kaliteli hizmet alın.’ Parolamız budur. Erken rezervasyon çok önemli. Uçakta olan sistem birebir uygulanıyor. Bu nedenle biz ‘ucakbüs’ diyoruz.

Trolley (uçak içi servis aracı) aracının birebir aynısı bizim araçlarımızda mevcut. Bu yatırımlar yüksek maliyetlidir. Ayrıca bizim araçlarımızdaki kabin memuru arkadaşlarımızın çoğunluğu havayolu sektöründen gelmekte. Bu da bize bir farklılık katıyor. Kaliteli personel, donanımlı personel ve kaliteli hizmeti en iyi araçlarla harmanlama yapıyoruz. Bu harmanlamadan da en iyisini çıkarmaya çalışıyoruz. Biz yolcularımıza kendilerini özel hissettirmek için bu yola çıktık. Daha da iyi olacağız ve bunu da başaracağız.”