Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
13 Ekim 2014 Pazartesi - 09:13

Yüzlerce Tır Sınırın İki Yanında Beklemede…

Türki Cumhuriyetlere yapılan taşımalarda İran’ın yıllardır sürdürdüğü haksızlığa rağmen, ülkeyi transit geçen araçlardan hiçbir ücret almayan Türkiye, İran’ın aldığı 750 Dolar ücreti İran araçlarından alması üzerine İran da rest çekerek ücrete % 100 zam yaptı. Türk makamları aynı oranda zam yaptı.

Yüzlerce Tır Sınırın İki Yanında Beklemede…

Gürbulak gümrük kapısının her iki tarafında yüzlerce TIR bu mücadelenin sonucunu ve haksızlığın bitmesini bekliyor. Türkiye, kriz süresince İran üzerinden gitmek yerine, Sarp ve Türkgözü sınır kapılarını kullanarak Gürcistan - Azerbaycan güzergahı üzerinden Türki Cumhuriyetlere ulaşma yolunu alternatif olarak devreye aldı ve ilgili kapılar da hazırlıklar yapılmış durumda.

UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener; “ İran’ın bu haksızlıkta ısrar etmesi anlaşılır gibi değil, Karayoluyla dünyaya açıldığı tek kapı olan ve İran araçlarına her türlü kolaylığı yapan Türkiye’ye karşı bu tutumu çok yanlış. Yapılan haksızlıklar sebebiyle İran’a taşıma yapamadığımız gibi Türki Cumhuriyetlere gidişimiz de imkansız hale geldi. İran, yakıt almasak da tek yön için bizden 750 dolar Deli Dumrul parası alıyor. Sadece geçtiğimiz yıl bu sebeple Türki Cumhuriyetlere giden 13.800 Türk aracı yüklerini İran girişinde İran araçlarına devrederek geri dönmek zorunda kaldı.”

Bilinçli olarak ticaretimiz kapılarda bekletiliyor diyen Fatih Şener “Her türlü zorluğu göze alıp İran’ı transit geçen Türk araçları ise İran Türkmen gümrüğünde 15 günden önce geçirilmiyor. İran Türkiye’den gelen transit araçları bekleterek kendi ihracatını taşıyan İran araçlarına öncelik veriyor. Şu anda araçlarımız 15 gündür kapıda. Biz beklerken aynı süre içinde İran araçları 3–4 kez Türkmenistan’a taşıma yapıp geri dönebiliyor”.  dedi

"DEVLETİMİZİN KARARININ ARKASINDAYIZ!"
İran tarafında eşi benzeri görülmemiş birçok haksızlıkla mücadele ettiklerini ifade eden Şener; “Türkiye, ilk kez sen geçiş için ücret alırsan ben de alacağım dedi ve İran buna karşılık bir anlamda rest çekerek % 100 zam yaptı. Türkiye’nin hemen karşılık vermesi çok önemli. Sektör olarak devletimizin aldığı bu kararın arkasındayız. İran ve Türki Cumhuriyetlere olan taşıma ve ticaretimiz İran’ın insafına terkedilemez.
 
Taşımacılarımız Her İki Yönde Transit Geçiş İçin İran Yerine Gürcistan Azerbaycan Yolunu Kullanmalı
Alternatif olarak taşımalarımızı Gürcistan-Azerbaycan güzergahına yönlendiriyoruz. Bu amaçla Sarp ve Türkgözü sınır kapılarında gerekli hazırlıklar yapıldı. Bu güzergah, Yüksek ücretler ve 15 güne varan İran Türkmen sınır beklemeleri de dikkate alındığında daha avantajlı konumda. Gürbulak sınırında İran’ın Uluslararası hukuka aykırı tavrı sebebiyle krizin tırmanacağını bekliyoruz. Türkiye ilk kez devlet olarak bu haksızlığa karşı farklı bir tutum sergiliyor.
Bu tutumu sergileyen tüm devlet görevlilerine teşekkür ediyoruz. Bu mesele bir taşıma meselesi olmayıp, İhracatımız ve Türki Cumhuriyetlerle olan ve olabilecek Ticari ilişkilerimiz için hayati öneme sahip bir meseledir.
Diğer haksızlıklar için de mütekabiliyet uygulanacak
İran, yakıt alandan almayandan da aldığı 750 Dolar (şimdi iki katına çıkarıldı) ücret dışında,

  • Gümrük geçişlerinde kendi araçlarına öncelik verecek şekilde bekletmeler,
  • Türk araçlarını kuyrukların uzun olduğu kapılardan çıkmaya mecbur etme,
  • Araçlara ücret karşılığı araç takip cihazı takma,
  • Transit süre zorlamaları,
  • Türk taşımacı kullanan İran şirketlerine ek vergi uygulaması, gibi Uluslararası hukuka aykırı birçok kuralı ihlal ediyor.
 
 

 
Rallikros Mücadelesi Nefes Kesti
 
Transit ve Courier ile Ticaride Liderliğe Oturdu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
12 Km'lik Araç Kuyruğu!
Bayram tatili öncesinde yola çıkan tatilciler nedeniyle TEM otoyolunun ...
Türk Şoförler İran-Türkmenistan Sınırında Perişan!
İran-Türkmenistan arasında sınır kapılarında İran’ın kendi araçlarına ...
TIR ŞÖFORÜ TURİST DEĞİLDİR!
UND vize uygulamalarında karşılaşılan sıkıntılar ve Schengen Bölgesi'nde ...
 
Gürcistan 3. Ülke Belgesi Tükendi!
Türkiye ile Gürcistan arasında kararlaştırılan ek bin adet 3’üncü ülke belgesi tükendi.
İran ile Haksız Rekabet Sona Eriyor!
Türkiye, 1 Ekim 2014 Tarihinden İtibaren İran Araçlarına “Akaryakıt Fiyat ...
Merdiven Altı Terörü!
Türkiye’de damper üretiminin yüzde 60’ı denetlenmiyor.
 
Üst Geçit Kazası Meclis Gündeminde!
CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran, Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik ...
Kapıkule'de Kuyruk 9 Kilometreyi Buldu
Türkiye’den çıkış yapmak üzere Kapıkule Sınır Kapısı’na gelen TIR sürücüleri, ...
Özbekistan’a 2 Bin Adet Ek Geçiş!
Türkiye-Özbekistan Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı 12-13 Ağustos ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
truck
haberler
şoför
dikkat
news
sondakika
türkiye
src
kamyonum