GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
mercedes, kamyon,
OSS Derneği, Üyeleriyle Yelken Etkinliğinde Bir Araya Geldi
OSS Derneği, Üyeleriyle Yelken Etkinliğinde Bir Araya Geldi
BP, Bir Depoda 59 Km'ye Kadar Daha Fazla Yol İmkanı Sunarak Türkiye’de Bir İlke İmza Atıyor
BP, Bir Depoda 59 Km'ye Kadar Daha Fazla Yol İmkanı Sunarak Türkiye’de Bir İlke İmza Atıyor
SOPHIE HOFMANN MEETS OLD ACQUAINTANCES ON HANKOOK RACE TYRES IN THE AUDI SPORT SEYFFARTH R8 LMS CUP

SOPHIE HOFMANN MEETS OLD ACQUAINTANCES ON HANKOOK RACE TYRES IN THE AUDI SPORT SEYFFARTH R8 LMS CUP

1 2 3 4 5 6
   
  Doç. Dr. Onur DİKMENLİ   
BİLMİ-YORUM!
10 Temmuz 2019 Çarşamba

Antik çağlarda yaşamış Antik Yunan filozofu Sokrates’e atfedilen “Hayatta bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir” sözününün bir yorumunu / benzerini akademik hayatıma başladığım ilk yıllarda okuduğum (bir ekonomist olarak Harvard Üniversitesi’nde dekanlık da yapmış olan) Henry Rosovsky’nin kaleme aldığı “ÜNİVERSİTE – Bir Dekan Anlatıyor” isimli kitabında da benzer olarak okumuştum. Akademik hayatı ağırlıklı olmak üzere tecrübelerini anlattığı kitabında Rosovsky, bir akademisyenin aslında bir öğrenci olduğunu ve tüm hayatını öğrenerek geçirdiğini de belirtiyordu. Meslek hayatımda geçen 22 yıldan sonra hem Socrates’e hem de Rosovsky’e katıldığımı ifade edebilirim.

Hayat öylesine büyük ve zamanın hızla aktığı bir yolculuktur ki her gün yeni bir şeyler öğreniyorsunuz. Öğrendiğiniz her yeni bilgi J. Schumpeter’in “Yaratıcı Yıkım”ı gibi önceki bilgilerinizi, çocukluğunuzu hatırlamanız gibi, şu anki yaşantınızda / konumunuzdaki bilgileriniz ile çocukluğunuzdaki bilgilerinizi karşılaştırdığınızda ilk bilgilerinizin geçersizliğini, “bir musibet bin nasihatten iyidir” dercesine tecrübe ederek öğrenmiş olmanız gibi geçersiz kılabiliyor.

Türkiye’nin Asya ve Avrupa Kıtaları arasında yer alan coğrafi konumu, tarihsel ve kültürel bağlarından dolayı İstanbul’dan (kuzey, güney, doğu ya da batı yönlerinden herhangi bir tarafa hiç fark etmez) yapacağınız 2 saatlik bir uçak yolculuğu ile birbirlerinden farklı kültürel özelliklere sahip geniş bir coğrafyada yer alan milyonlarca kişinin yaşadığı milyarlarca dolarlık ekonomik üretim yapılan bölgelere ulaşabiliyorsunuz. Sanki Napolyon’u haklı çıkartırcasına “dünya bir ülke olsa başkenti İstanbul olurdu”.

Coğrafi ve jeopolitik özelliklerine baktığımız zaman Türkiye’nin küresel lojistik süreçlerinde / faaliyetlerinde önemli bir merkez durumunda olmasını bekliyoruz (umuyoruz). Öyle olması gerektiğini düşünüyoruz.

2007 yılında Dünya Bankası tarafından ülkelerin lojistik performanslarını (altı farklı kriter doğrultusunda) incelemek amacıyla oluşturulan ve periyodik olarak yayımlanan Lojistik Performans Endeksi’ni incelediğimizde ülkemiz için bildiklerimizin, umduklarımızın maalesef geçerli olmadığını (geçerli olmakla birlikte daha da iyi olabileceğini, bilgilerimizi güncellememiz gerektiğini) görebiliyoruz.

 

LOJİSTİK PERFORMANS ENDEKSİ VE TÜRKİYE

 

YIL

SIRA

LOJİSTİK PERFORMANS ENDEKSİ PUANI

2007

30

3,15

2010

39

3,22

2012

27

3,51

2014

30

3,50

2016

34

3,42

2018

47

3,15

 

Gümrükler başta olmak üzere sınır geçişlerinde yaşananlar, bilişim teknolojilerinin lojistik altyapıyla olan etkileşimleri, uluslararası sevkiyatların düzenlenebilme kolaylığı ve maliyetleri, lojistik faaliyetlerin kalitesi, gönderilerin takip edilebilmesi ve teslimatların zamanında yapılıp yapılmadığını inceleyen başlıklarda en kötü 1 (bir), en iyi 5 (beş) olacak şekilde uluslararası lojistik uzmanlarınca yapılan puanlamalar sonucunda oluşan sıralamaya göre ülkemizin durumu 2012 yılından sonra daha alt seviyelerde yer almaya başlamıştır. LPE sıralamasında 2012 yılında en iyi konumuna gelen ülkemiz maalesef takip eden yıllarda daha da altlarda yer almıştır. En son 2018 yılında 160 ülkenin değerlendirilmesiyle açıklanan LPE sıralamasında 47. sırada listeye girmiş bulunmaktayız.

Sıralamadaki düşüşümüz sebepleri arasından birçok faktör yer almakta ve her faktör kendince nihai sonuç olan düşük seviyemizi “az” ya da “çok” etkilemektedir.

Bu faktörlerin neler olabileceği ve ( hem sektör hem de ülkemiz açısından ) ne şekilde etkide bulunduklarına, ne anlama geldiklerine daha sonraki yazılarımızda devam edeceğiz.

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Belediye, Araç ve Üst Yapı
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,SİGORTA
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
logitrans, kamyonum, fuar, lojistik
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyoncu
bus
haberler
lkw
fahrer
şoför
türkiye
treyler
sondakika