|
|
DAHA İYİ BİR YIL DİLEĞİ İLE
|
|
|
|
|
2016’yı çok konuştuk, çok yazdık! Çoğunlukla da üzüntü ve kederle, sıkıntı ve umutsuzlukla. Ancak sonuçta 2016 defterini kapattık. Artık önümüzdeki günlere bakmak gerek.
Herşey daha güzel olacak!
2017’nin ilk sayısını bu inanç ve umutla değerli görüşlerinize sunuyoruz.
Gördüklerimiz ve edindiğimiz izlenimler bizim gibi birçok kişinin de aynı enerjiyle yıla giriş yaptığı yönünde. Yaşanan her türlü olay ve değişimin bireyden ivmelendiği göz önüne alındığında eminim bu yaklaşım, daha güzel günler yaşamamıza ciddi katkı sağlayacaktır.
Geçtiğimiz yıl maalesef birçok sektörün küçülmesi ve pazarlarında daralmaların yaşanmasına tanıklık ettik. Ancak tüm zor şartlara rağmen yüzümüzü güldüren gelişmeler de olmadı değil! Devletin her türlü desteği ile hız kazanan ihracat, özellikle otomotiv ve yan sanayide ciddi atışlar gösterdi. Birçok firma dünyanın çeşitli ülkelerinde kendisine Pazar arama çabasını hızlandırdı; ürünlerini yepyeni pazarlarda alıcısı ile tanıştırdı.
İhracattaki artış dış ticaret açığında da 11,7 puanlık bir düşüşe vesile oldu.
Devletin çabaları pek tabii ki sadece ihracat kapsamında değil iç pazarda da kendini fazlasıyla gösterdi. Reel sektörün nakit ihtiyacını çözmeye yönelik adımlar, yeni projeler ve ilgili yatırımlar bu çabanın en önemli göstergeleri oldu.
Biz de bu sayımızda devletin 2017’de gerçekleştireceği yatırım planlarına geniş bir şekilde yer verme kararı aldık. İlk olarak Karayolları Genel Müdürlüğü’nün altyapı çalışmalarını dosyamızda detayları ile bulacaksınız. Sonraki sayımızda da 2017 için 2023 hedefleri kapsamında gerçekleştirilecek Mega Projeler yer alacak. Bu yatırımlar ile önümüzdeki dönemde hangi ilgili sektör nasıl etkilenir; boyutu ne olur, hep beraber göreceğiz. Ancak bu gayretlerin olumlu etkilere neden olacağı aşikârdır. Nedenine gelirsek, devam eden büyük projelerin birçok sektöre dinamizm kazandırdığı gerçeği diyebiliriz.
Bu önemli başlığın yanı sıra bir diğer önemli konu da treyler alımlarında yaşanan finans sıkıntısı sorunu. Türkiye’nin hızla gelişen önemli sektörlerinden olan treyler sektörü, alımlar esnasında bankaların kredi verme yönünde çekingen tavırları nedeniyle belki de olması gereken büyüklüğe erişemiyor. Treylerin statüsünden kaynaklanan ya da yaşanan sahtecilik olayları nedeniyle kredinin dönüşünü riskli gören bankacılar bu konuya sıcak yaklaşmıyor. Bu tavır hem 1. El treyler alımlarına ciddi darbe vururken, hem de üreticilerin aslında kendi konuları olmayan finans temini konusunda ayrı bir yapı oluşturmalarını zorunlu kılıyor. Bununla beraber üretime aktaracakları önemli bir kaynak da finansal yapıya aktarılmış oluyor. Yukarıda bahsettiğim çekince noktalarından en önemlilerinden biri olan sahtecilik konusunda devletin yürürlüğe koyduğu düzenlemelerin oldukça caydırıcı olmasına rağmen, treylerin başlı başına bir araç olup ilgili prosedürlerin tümüne dâhil olmasına rağmen ve ayrıca yurt dışında bankaların bu konuda alıcılara ciddi destekler sağlanmasına rağmen henüz bir değişiklik olmaması da konu yeteri kadar irdelenmiyor mu sorusunu da akla getiriyor.
Treyler’de finans sıkıntısına yönelik firmalar neler söylüyor; çalışmamızda detaylarıyla bulacaksınız. Bununla beraber önümüzdeki dönemde bu konuyu sıcak tutup ilgili taraflardan görüşler almayı sürdürerek sizlerle paylaşmak düşüncesindeyiz; bunun da altını çizmek isterim.
Bu önemli konuların yanı sıra sahada yaptığımız özel haberler ve sektörde yaşananların tümü dergimiz sayfalarında sizlerle buluşuyor. Dolu bir içerik sizleri bekliyor; umarım faydalı olur.
Bir sonraki sayıda buluşmak üzere
Daha Güzel Günlere…