Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
   
  Nuray PEKCAN nuraypekcan@kamyonum.com.tr  
DAHA İYİ BİR YIL DİLEĞİ İLE
13 Şubat 2017 Pazartesi

2016’yı çok konuştuk, çok yazdık! Çoğunlukla da üzüntü ve kederle, sıkıntı ve umutsuzlukla.  Ancak sonuçta 2016 defterini kapattık. Artık önümüzdeki günlere bakmak gerek.

 Herşey daha güzel olacak!

2017’nin ilk sayısını bu inanç ve umutla değerli görüşlerinize sunuyoruz.

Gördüklerimiz ve edindiğimiz izlenimler bizim gibi birçok kişinin de aynı enerjiyle yıla giriş yaptığı yönünde. Yaşanan her türlü olay ve değişimin bireyden ivmelendiği göz önüne alındığında eminim bu yaklaşım, daha güzel günler yaşamamıza ciddi katkı sağlayacaktır.

Geçtiğimiz yıl maalesef birçok sektörün küçülmesi ve pazarlarında daralmaların yaşanmasına tanıklık ettik. Ancak tüm zor şartlara rağmen yüzümüzü güldüren gelişmeler de olmadı değil! Devletin her türlü desteği ile hız kazanan ihracat, özellikle otomotiv ve yan sanayide ciddi atışlar gösterdi. Birçok firma dünyanın çeşitli ülkelerinde kendisine Pazar arama çabasını hızlandırdı; ürünlerini yepyeni pazarlarda alıcısı ile tanıştırdı.
İhracattaki artış dış ticaret açığında da 11,7 puanlık bir düşüşe vesile oldu.

Devletin çabaları pek tabii ki sadece ihracat kapsamında değil iç pazarda da kendini fazlasıyla gösterdi. Reel sektörün nakit ihtiyacını çözmeye yönelik adımlar, yeni projeler ve ilgili yatırımlar bu çabanın en önemli göstergeleri oldu.

Biz de bu sayımızda devletin 2017’de gerçekleştireceği yatırım planlarına geniş bir şekilde yer verme kararı aldık. İlk olarak Karayolları Genel Müdürlüğü’nün altyapı çalışmalarını dosyamızda detayları ile bulacaksınız. Sonraki sayımızda da 2017 için 2023 hedefleri kapsamında gerçekleştirilecek Mega Projeler yer alacak. Bu yatırımlar ile önümüzdeki dönemde hangi ilgili sektör nasıl etkilenir; boyutu ne olur, hep beraber göreceğiz. Ancak bu gayretlerin olumlu etkilere neden olacağı aşikârdır. Nedenine gelirsek, devam eden büyük projelerin birçok sektöre dinamizm kazandırdığı gerçeği diyebiliriz.

Bu önemli başlığın yanı sıra bir diğer önemli konu da treyler alımlarında yaşanan finans sıkıntısı sorunu. Türkiye’nin hızla gelişen önemli sektörlerinden olan treyler sektörü, alımlar esnasında bankaların kredi verme yönünde çekingen tavırları nedeniyle belki de olması gereken büyüklüğe erişemiyor. Treylerin statüsünden kaynaklanan ya da yaşanan sahtecilik olayları nedeniyle kredinin dönüşünü riskli gören bankacılar bu konuya sıcak yaklaşmıyor. Bu tavır hem 1. El treyler alımlarına ciddi darbe vururken, hem de üreticilerin aslında kendi konuları olmayan finans temini konusunda ayrı bir yapı oluşturmalarını zorunlu kılıyor. Bununla beraber üretime aktaracakları önemli bir kaynak da finansal yapıya aktarılmış oluyor. Yukarıda bahsettiğim çekince noktalarından en önemlilerinden biri olan sahtecilik konusunda devletin yürürlüğe koyduğu düzenlemelerin oldukça caydırıcı olmasına rağmen,  treylerin başlı başına bir araç olup ilgili prosedürlerin tümüne dâhil olmasına rağmen ve ayrıca yurt dışında bankaların bu konuda alıcılara ciddi destekler sağlanmasına rağmen henüz bir değişiklik olmaması da konu yeteri kadar irdelenmiyor mu sorusunu da akla getiriyor.  

Treyler’de finans sıkıntısına yönelik firmalar neler söylüyor; çalışmamızda detaylarıyla bulacaksınız.  Bununla beraber önümüzdeki dönemde bu konuyu sıcak tutup ilgili taraflardan görüşler almayı sürdürerek sizlerle paylaşmak düşüncesindeyiz; bunun da altını çizmek isterim.

Bu önemli konuların yanı sıra sahada yaptığımız özel haberler ve sektörde yaşananların tümü dergimiz sayfalarında sizlerle buluşuyor. Dolu bir içerik sizleri bekliyor; umarım faydalı olur.

Bir sonraki sayıda buluşmak üzere

Daha Güzel Günlere…
 
 
 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Gökhan doğan
14 Şubat 2017 Salı 14:03
Her seferinde daha güzel bir yıl ümidiyle hayal kurarak bir yıla başlıyoruz ama gelin görün ki her seferinde SORUNLAR yumağına büyüyen Bir yıl yaşıyoruz mevzuatlar denetimler her şey yoğunlaşılmış bir şekilde ekonomi Arabacının üstünde bir Kambur şeklinde yürütülmeye çalışıyor sesi çıkmayan her soruna boyun büken Hakkını arayamayan bir topluluk haline gelmiş durumdayız sesini çıkartıp hakkını arayacak olduğun zaman seni kim dinler konuştukların çok doğru ama boş konuşuyorsun söylemleri ile susturulan bir topluluk halindeyiz hangi yere hangi kapıya yöneldiğin zaman güzel bir gülücük bu arkası gelmeyen cevaplar sadece konuşmuş oluyoruz en basit Örneği bugün ekonomideki dövizin dalgalanmasında en çok mağdur olan biziz çünkü her şeyini ekonomik olarak dövize endeksli yaşıyoruz motorin fiyatları yedek parça lastik tükettiğimiz her şey euroyla çarpılır dolarla çarpılıyor ama bizim park ücretlerimizde zam geliyor yemek ücretlerimizde zam geliyor tesislerdeki her hizmetleri zam var bir pet şişe 0,50 TL'ye satanda para kazanıyor 1,50 TL'ye satanda para kazanıyor 2,50 TL'ye para satanda para kazanıyor bize sıra gelince hiçbir zaman için fark ve zam yok akaryakıt fiyatlarındaki yükselişin bizim cebimizdeki her kuruşun bizden alınması anlamına gelmektedir dövizdeki düşüşün hiçbir zaman için akaryakıt fiyatlarının anında yansıtılmıyor bu sürecin bizi yıpratıcı bir şekilde rekabet ortamında zorlaması anlamına geliyor bugün ülkemizde haksız yere satılan rekabetçi olmayan on numara yağ muhabbeti halen daha devam et mesine rağmen hiç kimsenin sesi çıkmıyor nasıl olsa bir firmanın yükü bir yerden bir yere bir şekilde nakli oluyor ben ne şekilde nakli olunduğunu akaryakıtın nerden karşılandığı hiçbir zaman için sorulmuyor ve denetlenmıyor bir üründeki fiyat farklarını afaki artışlarının ortaya sunulduğu zaman ilk başta suçlanan insanlar bizler oluyoruz nakliyeler çok pahalı mutfağımızdaki domatesten çantamızda iki ekmekten soframızdaki zeytinden her şeyde suçlanan biz oluyoruz ama biz karşılığını alamadığımız bu farklar bu fiyat farkları afaki rakamlar 1 TL i yansıtılan nakliye bedelleri bizi suçlu duruma düşürür hale getirmiştir arada sonradan asgari ücretle çalışan insanlar ve bizleriz zenginler servetlerine servet katarken bizim üzerimizden hiç kimse bu sorgulamayı bu denetlemeyi takip etmiyor etmekte istemiyor çünkü birileri bu rantın başında ses çıkartıp bunu denetlemek birilerinin ekmeğine elinden almak anlamına geliyor bu gün kargo üçretine zam yapan firmalar kiraladıkları araçlara zam yapmazken meyve sebze fiyatına zam yapan tüccar bak işiniz yok tehdidiyle zamı bırak bir öncekine göre fiyatı aşağı çekip sonra bizi halka suçlayan utanmazlar motorin 3tl iken 120 krş kg çektiğimiz yük şimdi 70krş olmuş kimsenin sesi çıkmıyor tutturmuş bir başkanlık sistemi daha ekonomiyi yönetemeyen zihniyet devleti nasıl yönetir söylermisiniz sabah sandıktan hayır çıksa savaşmı çıkacak söylermisiniz sorunlarımız her gecen gün artarken acaba bu ilacmı olacak bize ? 0537263 6095
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%75 %25
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
src
şoför
fahrer
dikkat
türkiye
Kamyon
lkw
bus
treyler