Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
   
  Nuray PEKCAN nuraypekcan@kamyonum.com.tr  
DOĞAYLA BARIŞIK SEKTÖR
17 Nisan 2017 Pazartesi

Teknolojinin hızına yetişmek mümkün değil! Gelişme ve yeniliklerin kullanıcıya sağladıkları; güven, konfor, düşük maliyet ve en önemlisi, insanın en değerli hazinesi doğayla barışık olması. Hep deriz ya çocuklarımıza nasıl bir gelecek bırakıyoruz diye… Bize sonsuz cömertliğiyle her türlü nimetini sunan doğanın korunması, çocuklarımız gelecekteki en önemli teminatı. Sahip olduklarımız bize ne kadar hizmet ederse etsin bitmiş bir doğa varsa hiç birinin işe yaramayacağı yadsınamaz bir gerçek!

Yaşlı dünyamızın ki 4,5 milyar yaşında olduğu bilim adamları tarafından ifade ediliyor; 130 bin yaşındaki insan neslinin yıkımlarına ne kadar direnmiş olsa da izafi olarak kendinden çok daha genç bu canlı türünün şiddetini daha fazla tolere edemeyeceği aşikâr. Geç gelmiş bir “akıl” insanoğluna dur bakalım bir taraftan kendi gelişmen için teknolojiyi sınırsız kullanıp geliştirirken doğayı da mahvetme diyor!

Bu geç gelen “akıl” artık insan yaşamının her alanında yapılan çalışmaların doğayla barışık olmasına önemle dikkat etmekte. Her gelişmenin ve değişimin olmazsa olmaz unsuru enerji nasıl sağlanıyor, nerden sağlanıyor ve doğayla barışık mı yoksa doğaya zarar mı veriyor artık bu “akıl” sorgulamakta.

Ve lafı fazla uzatmadan taşıma sektörüne geldiğimizde yaşamsal alanlarımızın her noktasında bulunabilen ve temel ihtiyaçlarımızın sağlanmasında görev üstlenmiş araçların kullandığı enerjinin doğa ile barışık olması çok büyük önem arz etmekte. Taşıma esnasında kullanılan fosil yakıtların havaya saldıkları atıkların çevreye verdiği zarar araştırma ve geliştirmecilerin temel motivasyon noktası olmakta. Gelişmiş motor teknolojileri hep bu düstur doğrultusunda geliştirilip, üretiliyor.

Fosil yakıtlar; asit yağmurlarına neden oluyor, ozon tabakasını delip, havadaki oksijen miktarını düşürüyor, iklimleri değiştiriyor, hava ile su kirliliğine sebep olurken en önemlisi insan sağlığını mahvediyor. İşte tüm bu nedenlerle gösterilen çabalar; olumsuz etkileri minimize edecek yeni sistemleri keşfetmek, geliştirmek ve sektörün uygulamasına sunup kısa sürelerde entegre olmalarını sağlamak yönünde.
Bu doğaya önem veren öncü kuruluşlardan biri de SOCAR. Yeni geliştirdikleri “Dual System” ile taşımacılara yakıt olarak değerlendirecekleri doğayla barışık bir kombinasyon önermekteler. Bu sistem hem motorin hem CNG’yi birarada kullanarak araca enerji sağlıyor. Bu sayede yakıtın neden olduğu atıklar doğaya minimum zarar verir nitelikte.

Biz de bu sistemi sizler için mercek altına aldık. ‘Dual System’ nasıl bir sistem, CNG ve motorinin bir arada kullanılmasının doğaya, kullanana, araca etki ve faydaları neler? Risk barındırıyor mu? Kolay uygulanabilen bir sistem mi? Yakıta erişim kolay mı? Yakıt maliyetlerine etkisi nedir?… gibi bir çok soruya cevap aradık.

Tüm cevaplar sizler için derlendi; teknik kişilerin sistemin detaylarına ilişkin verdikleri bilgiler, sisteme geçiş yaparak kullanmaya başlayan firma yetkilileri ve şoförlerin yorumları ile gerçekleştirdiğimiz testler dosyamızda yer alıyor. İlgiyle okuyacağınızı ve kafanızdaki birçok sorunun cevabını bu çalışmada bulacağınızı tahmin ediyorum.

“Doğayı koruyalım!” diyerek sözlerimi sonlandırıyor ve sizi dergimizle baş başa bırakıyorum.


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
ekrem aydemir
10 Mayıs 2017 Çarşamba 18:22
mükemmel harika tekkelimeyle muhteşem
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%67 %33
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyonşoförsondakikabusnewstreylertürkiye haberler lkw